Gépjármű lízing - az új és a használt autók forgalma is csökken
A használt autók értékesítésének az újakénál jóval mérsékeltebb visszaesése annak tudható be, hogy a válság miatt átalakultak a fogyasztói igények és a vásárlási szokások: sokan csak használt autót engedhetnek meg maguknak, az ár-érték arány is sokkal fontosabb lett, s a vásárlók is tájékozottabbak, mint korábban - idézi a közlemény Kozma Gábort, a Lombard Lízing Csoport hálózati igazgatóját.
A Lombard Lízing Csoport előrejelzése szerint az idén 43.000 darab új, és 406.500 használt autót értékesítenek Magyarországon, míg a tavalyi adat 60.188, illetve 440.089 darab volt. A közlemény szerint az elmúlt évek újautó-eladásának csökkenése komoly hiányt idézett elő a használtautó-kínálatban is, ráadásul a vásárlási kedv is csökkent.
A hitelfelvevők száma 2010-ben szintén tovább csökkent, 30 százalékkal az előző évhez képest, miközben a készpénzes vásárlások még inkább előtérbe kerültek. A hitelhez jutás feltételeinek jelentős szigorodása miatt egy másik korábbi tendencia is jelentősen megváltozott: hitel helyett a vásárlók sokkal inkább a lízingkonstrukciót részesítik előnyben.
A Lombard szerint érdekes tendencia az is, hogy bár az új autók értékesítésében már tavaly is zömmel a flottaeladások domináltak, sőt 2010 év végére ez az arány megközelítette az összes eladott új autó 70 százalékát, a használtautó-piacon viszont továbbra is szinte kizárólag magánszemélyek vásárolnak.
A közlemény szerint a magyarországi gépkocsi-vásárlók általában két csoportra oszthatók: vagy a jó állapotú, szervizkönyves, 3-5 éves, átlagos futásteljesítményű, vagy az ötszázezer-egymillió forint közötti ársávba tartozó, még elfogadható állapotban lévő autót keresik az ügyfelek.