Mennyi pénzt keresnek az influenszerek? Durva pénzek!

Egy globális felmérés szerint a vállalkozások 90 százaléka hatékony eszköznek tartja az influencer marketinget, és idén elérheti a 13,8 milliárd dollárt az erre költött összeg világszinten. A hazai reklámpiac számos szegmenséről már rendelkezésre állnak adatok, azonban az influencer marketing költésekről eddig nem volt jól használható iparági kutatás. A POME, a DeepInsight és a Free Association együttműködésében hiánypótló kutatás készül a témában. A HIBRE (Hungarian Influencer Benchmark Report) eredményeit várhatóan április első felében mutatják be.

Mennyi pénzt keresnek az influenszerek? Durva pénzek!

Öt év alatt több mint ötszörösére nőtt az influencer marketingre költött összeg világszinten, míg 2016-ban 1,7 milliárd dolláros volt a reklámpiacnak ez a szegmense, addig tavaly már 9,7 milliárd dollárt fordítottak erre a megoldásra a vállalkozások. A dinamikus fejlődés pedig idén folytatódhat, az Influencer Marketing Hub „Influencer Marketing Benchmark Report 2021” elemzése szerint az influencer marketing piac 2021-ben 13,8 milliárd dolláros lehet.
 
A tanulmányhoz készített felmérés során megkérdezett vállalkozások 90 százaléka szerint hatékony eszköz az influencer marketing, ennek megfelelően háromnegyedük külön büdzsét is összeállít az ilyen jellegű költésekre. Az elemzés alapján 2020-ban 240 új, influencer marketingre fókuszáló platform és ügynökség jelent meg a piacon.
 
Az influencer marketing itthon is évek óta népszerű megoldásnak számít a hirdetők között, azonban míg a reklámpiac számos területéről elérhetők költési adatok, erről a szegmensről nem állnak rendelkezésre olyan iparági adatok, amelyek hatékony támogatást nyújthatnának a hirdetők és az ügynökségek döntéshozóinak a kampányok kidolgozása során. A POME, a DeepInsight és a Free Association összefogásában most hiánypótló kutatás készül a témában, ami feltárja többek között, hogy mit gondolnak a hazai szakemberek az influencer marketingről, mennyire számolnak ezzel az eszközzel, illetve a marketing költségvetésen belül mekkora részt képvisel.
 
„Rendszeresen dolgozunk influencerekkel, és a kiválasztás során a legfontosabb szempont az, hogy mennyire hitelesek, illetve a közösségi médiában felépített személyiségük és aktivitásuk mennyire kapcsolódik a márkához. Jelentős segítség lenne a munkánk során, ha rendelkezésre állnának adatok az influencermarketing-költésekről, az ilyen kampányok megtérülési arányairól, az elérésekről, vagy arról, hogyan tudtak hozzájárulni a márkaimázs építéséhez, illetve milyen sales-támogatást eredményeztek. De nagyon hasznos lenne az is, ha több esettanulmány állna rendelkezésre, amelyekben beszámolnak arról, hogy egyes brandek milyen konkrét eredményeket értek el az influencerek bevonásával” - mondta el Dolezsai Gergely, a Telenor Magyarország márka- és marketingkommunikációs igazgatója.
 
„Úgy gondolom, marketinges szemmel jó lenne átfogó kutatást látni az influencer piacról, például közlési sorrenddel, megtérülési mutatókkal, illetve lojalitási adatokkal. De izgalmas lenne azt is megvizsgálni, hogyan viszonyulnak a fogyasztók az influencerekhez, mi motiválja őket abban, hogy kövessenek valakit, vagy mit gondolnak a termékelhelyezésről. Nagyon fontos lenne valamilyen megoldás az influencer kampányok mérésére, hogy képesek legyünk megállapítani, mennyire sikeresek, össze tudjuk hasonlítani az eredményeiket más digitális eszközökkel – ez a stratégiaalkotás, kampánytervezés során rendkívül hasznos lenne. Mi is dolgozunk influencerekkel és szerintem nőni fog majd az ilyen jellegű együttműködésekre fordított büdzsé a jövőben, de úgy gondolom, egyre fontosabb lesz a minőség. A COVID járványtól függetlenül is egyértelműen a digitális csatornák kerülnek előtérbe, a cégek pedig profi, megbízható, minőségi tartalmat és szolgáltatást nyújtó influencerekkel akarnak együtt dolgozni” - mutatott rá Árr Mariann, a Generali Biztosító marketing és kommunikációs vezetője.
 
„Évek óta tart a bűvészmutatvány az influencer-marketinggel kapcsolatban a magyar piacon, szeretnénk végre mi is látni, kiugrik-e a nyúl a kalapból. Komoly döntéshozók által szállított konkrét adatokkal, profi kutatók segítségével megvilágított releváns összefüggésekkel próbálunk választ adni a kérdésre, vajon valós üzleti eredményt képes-e generálni ez az eszközrendszer, vagy csak szemfényvesztés az egész” - mondta el Bendl Mátyás, a youth marketingre és fiatal családosokra fókuszáló ügynökség, a POME ügyvezetője.
 
„Ügyfél és ügynökségi oldalon dolgozó kollégákkal beszélgetve a témáról rendre előkerül az árazás problémája. Hasonló elérésű influencerek árszabása igen széles skálán mozog, az árképzés sokszor ad hoc jellegűnek tűnik. Mindenki számára fontos lenne egy iparági iránytű kialakítása, a kutatás eredményei ehhez is segítséget nyújthatnak” - tette hozzá Vér Balázs, a DeepInsight kreatívigazgatója.
 
A kutatás során az influencer marketinget aktívan használó hazai vállalkozások szakembereit kérdezik meg, a tervek szerint április első felében mutatják majd be az eredményeket.

Hozzászólások

Érezhetően javult a fogyasztói bizalom az euróövezetben és az EU-ban

Érezhetően javult a fogyasztói bizalom az euróövezetben és az Európai Unióban áprilisban - derült ki az Európai Bizottság csütörtökön közzétett előzetes gyorsbecsléséből.
2021. 04. 23. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A kkv-k optimizmusa erősödik, de beruházásokat még óvatosan terveznek

A járvány negatív hatása lassan enyhülni látszik a hazai kis- és középvállalkozások körében, ugyanis a második hullámhoz képest mérséklődött azok száma, akiknek csökkent az árbevétele, valamint azok aránya is, akiket kedvezőtlenül érintett a pandémia kapcsán kialakult gazdasági helyzet. Ennek ellenére csak visszafogottan terveznek fejlesztéseket: a K&H kkv bizalmi index első negyedéves kutatása alapján a cégek beruházási hajlandósága folyamatosan csökkenő tendenciát mutat, melyet a járványhelyzet tovább erősített. A kkv-k óvatosságát a gyorsan változó árfolyam is indokolhatja, ami a cégek harmadának üzleti tevékenységét akadályozza.
2021. 04. 23. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Szépen beindulhat a brit gazdaság

Londoni makrogazdasági elemzők szerint a legfrissebb aktivitási adatok arra vallanak, hogy a brit hazai össztermék (GDP) értéke a példátlan, csaknem 10 százalékos tavalyi zuhanás után az idén 7 százaléknál gyorsabb ütemben nőhet.
2021. 04. 22. 22:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Alulteljesíthet a turizmus és az autóipar a várakozásokhoz képest

A korlátozások fokozatos feloldásával a piaci szakértők a gazdaság ugrásszerű meglódulását várják. A vélemények megoszlanak azonban ennek mértékéről, és az egyes ágazatok sem egyenlően fognak részesülni belőle. Kik lesznek a poszt-Covid világ nyertesei és vesztesei?
2021. 04. 22. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Már öt évig izgulhatnak az cégvezetők, ha anyagi felelősségvállalásuk a tét

A vállalatok ügyvezetőinek anyagi felelősségét érintően tavaly jelentős változás történt a Csődtörvényben, amit a koronavírus okozta gazdasági krízis szinte teljesen háttérbe szorított. Amennyiben a bíróság megállapítja a felszámolási eljárás alatt, hogy egy társaság korábbi vezetője a fizetésképtelenséggel fenyegető helyzetben nem a hitelezők érdekeinek figyelembe vételével járt el, akkor egészen hosszú időre a magánvagyona is veszélybe kerülhet – mutat rá dr. Brózmann Attila, az act Bán és Karika Ügyvédi Társulás szakértője. Korábban ugyanis a felelősségmegállapítás után 90 nap állt rendelkezésre, hogy a hitelezők vagy a felszámoló pert indítson a társaság egykori vezetője ellen, amelyben követeléseik kiegyenlítését kérhették az ügyvezető magánvagyonából. Az elmúlt évi módosítások után azonban már 5 év áll rendelkezésre, hogy ezt a marasztalási eljárást elindítsák ellene.
2021. 04. 22. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

6,6 százalékos GDP-növekedés jöhet idén

Az idén erőteljesen, 6,6 százalékkal nőhet a bruttó hazai termék (GDP), a harmadik negyedévben a GDP már elérheti a járvány előtti szintet - ismertette a legfrissebb előrejelzést Suppan Gergely, a Takarékbank vezető elemzője online sajtótájékoztatón szerdán Budapesten.
2021. 04. 21. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Jó stratégiával minden vállalkozást meg lehetne menteni

A koronavírus-járvány minden kis- és középvállalkozást komoly megpróbáltatások elé állított, a cégek túlnyomó többsége mégis bekötött szemmel próbál előre haladni. Mint minden válságnak, úgy a mostaninak is lesznek vesztesei és nyertesei, de csak az juthat előre, aki képes az eddigi gondolkodásmódját megváltoztatni. Mészáros György, a 3rdGEN Zrt. alapítója arról beszélt, hogy egy vesztes ütközet után elsőként azt kell megvizsgálni, mi az amink maradt, és ezt követően jöhet a tapasztalatok kiértékelése. A szakértő szerint minden KKV-t meg lehet menteni, ugyanakkor ehhez az kell, hogy a vezetők - a COVID járványhoz hasonló nagyon nehéz helyzetekben - ne egyedül akarjanak minden döntést meghozni.
2021. 04. 21. 09:40
Megosztás:
Hozzászólások:

Javulásra számít az OTP

Az OTP menedzsmentje konkrét számszaki csoportszintű eredményvárakozás megadását 2021-re továbbra is korainak tartja, de több mutatóban is javulásra számít - közölték kedden az MTI kérdésére, hogy az éves közgyűlést helyettesítő pénteki igazgatósági ülést követően milyen profitot várnak az idén.
2021. 04. 20. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A COVID-19 hatása a vállalati-szintű kockázatkezelésre

Napjainkban nagy nyomás nehezedik a vállalatokra, hogy megértsék, kezeljék és enyhítsék a COVID-19 járvány hatásait. Egy sikertelen kockázatértékelésnek vagy egy bekövetkezett kockázatnak negatív hatása lehet az üzleti célokra, árbevételre és akár a vállalati hírnévre is.
2021. 04. 20. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Friss tanulmány a járvány termelékenységre és növekedésre gyakorolt hatásairól

A koronavírus-járvány okozta a második világháború óta a legsúlyosabb gazdasági válságot, amely egyszerre befolyásolja a keresletet és a kínálatot. A McKinsey Global Institute (MGI) legújabb tanulmányában különböző forgatókönyveket vesz számba és a lehetséges fejlődési irányokat is felvázolja a kereslet-kínálat, valamint a termelékenység alakulására vonatkozóan a 2024-ig tartó időszakban.
2021. 04. 20. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Államháztartási adatok érkeznek a jövő héten

Csaknem üres a jövő heti makronaptár, mindössze az államháztartás március végi részletes adatait közli a Pénzügyminisztérium.
2021. 04. 18. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Április 21-23 között rendezik a Budapest Startup Safarit

A Budapest Startup Safarit, Magyarország eddigi legnagyobb online konferenciáját április 21-23 között rendezik, az eseményen több mint 150 előadással, workshoppal és interaktív programmal várják az érdeklődőket - közölték a konferencia szervezői az MTI-vel.
2021. 04. 18. 21:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Csúcsra ugrott a GKI fogyasztói bizalmi indexe

A GKI fogyasztói bizalmi index áprilisban egyéves csúcsára, mínusz 24,5 pontra ugrott, de még jelentősen elmarad a járvány okozta zuhanást megelőző, 2020. márciusi mínusz 12,1 pontos szintjétől - közölte a GKI Gazdaságkutató Zrt. az MTI-vel.
2021. 04. 16. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

16 százalékkal csökkent a reklámozásra fordított összeg Magyarországon

A hirdetők összességében 401,9 milliárd forintot fordítottak reklámozásra Magyarországon tavaly, ami 15,8 százalékkal volt kevesebb, mint 2019-ben, a médiába befolyó reklámbevétel 240 milliárd forint volt, 2,8 százalékkal csökkent az előző évihez képest - közölte a Magyar Reklámszövetség (MRSZ), társszövetségeivel és partnereivel közös csütörtöki közleményében.
2021. 04. 15. 22:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Visszatérhetünk a normális kerékvágásba?

A Deloitte legfrissebb jelentése a 2020-ben készült legutóbbi kiadás után 10 hónappal jelent meg. A legutóbbi kiadás első felmérése 2020 januárjában készült, közvetlenül a COVID-19 járvány kitörése előtt, míg a második felmérés 2020 áprilisában készült, amikor már szembesültünk a széleskörű lezárások ingatlanpiaci hatásaival.
2021. 04. 15. 07:10
Megosztás:
Hozzászólások:

Fordulat a magyar iparban

A januári visszaesés után februárban pozitív eredményt ért el a magyar ipar.
2021. 04. 15. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Gyors segítséget jelent a kisvállalkozásoknak a Magyar falu vállalkozás-újraindítási program

Gyors segítséget jelent az ötezer fő alatti kistelepüléseken működő mikrovállalkozásoknak a tavasszal induló Magyar falu vállalkozás-újraindítási program - jelentette ki az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára szerdán, a Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara (HBKIK) webkonferenciáján.
2021. 04. 15. 00:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Új alapokon kell újjáépíteni a világgazdaságot

A koronavírus-járványra és drámai következményeire való tekintettel a gazdaság új alapokra helyezett újjáépítését javasolja az OECD a krízishelyzetekkel szembeni ellenállóképesség erősítése érdekében.
2021. 04. 14. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Európa: Alacsony kamatok és stabilabb mérlegek

Pozitívan ítélik meg az előttünk álló évet a Fidelity International Európával foglalkozó elemzői. Bár a könnyebben terjeszthető Covid-19 mutánsok megjelenése sok ágazatban késlelteti a gazdasági tevékenység megélénkülését, így januárban a havi mutatók és a vállalatvezetők hangulata is visszafogott volt, a konszenzusos nézet szerint az év második fele sokkal kedvezőbb lesz majd. Az elemzők arra számítanak, hogy a vakcinák megjelenésével és az átoltottság növekedésével a Covidhoz kapcsolódó korlátozásokat enyhíteni fogják, és a bizalom is visszatér majd, ahogy a lakosság visszanyeri a mozgásszabadságát.
2021. 04. 14. 19:00
Megosztás:
Hozzászólások:

6 trend, amely meghatározza a logisztika jövőjét

A Covid-19 világjárvány és a Brexit két példa nélküli esemény, amelyek örökre megváltoztatták a világot. A lezárások, a határzárak és az Egyesült Királyság határait átlépő áruk megnövekedett adminisztrációja olyan jelentős, negatív hatások voltak, amelyek súlyosan érintették a logisztikai szektort az elmúlt évben. Ugyanakkor ezek a kedvezőtlen események és folyamatok segítették a helyi és a nemzetközi szállítmányozás átalakítását is. Európa leggyorsabban növekedő mobilitási szolgáltatója, az Eurowag azonban optimistán tekint a jövőbe. Az Energy üzletág ügyvezető igazgatója csapatával együtt összeállította a logisztikai szektor jövőjét formáló trendeket és megatrendeket.
2021. 04. 14. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások: