Mennyi pénzt keresnek az influenszerek? Durva pénzek!

Egy globális felmérés szerint a vállalkozások 90 százaléka hatékony eszköznek tartja az influencer marketinget, és idén elérheti a 13,8 milliárd dollárt az erre költött összeg világszinten. A hazai reklámpiac számos szegmenséről már rendelkezésre állnak adatok, azonban az influencer marketing költésekről eddig nem volt jól használható iparági kutatás. A POME, a DeepInsight és a Free Association együttműködésében hiánypótló kutatás készül a témában. A HIBRE (Hungarian Influencer Benchmark Report) eredményeit várhatóan április első felében mutatják be.

Mennyi pénzt keresnek az influenszerek? Durva pénzek!

Öt év alatt több mint ötszörösére nőtt az influencer marketingre költött összeg világszinten, míg 2016-ban 1,7 milliárd dolláros volt a reklámpiacnak ez a szegmense, addig tavaly már 9,7 milliárd dollárt fordítottak erre a megoldásra a vállalkozások. A dinamikus fejlődés pedig idén folytatódhat, az Influencer Marketing Hub „Influencer Marketing Benchmark Report 2021” elemzése szerint az influencer marketing piac 2021-ben 13,8 milliárd dolláros lehet.
 
A tanulmányhoz készített felmérés során megkérdezett vállalkozások 90 százaléka szerint hatékony eszköz az influencer marketing, ennek megfelelően háromnegyedük külön büdzsét is összeállít az ilyen jellegű költésekre. Az elemzés alapján 2020-ban 240 új, influencer marketingre fókuszáló platform és ügynökség jelent meg a piacon.
 
Az influencer marketing itthon is évek óta népszerű megoldásnak számít a hirdetők között, azonban míg a reklámpiac számos területéről elérhetők költési adatok, erről a szegmensről nem állnak rendelkezésre olyan iparági adatok, amelyek hatékony támogatást nyújthatnának a hirdetők és az ügynökségek döntéshozóinak a kampányok kidolgozása során. A POME, a DeepInsight és a Free Association összefogásában most hiánypótló kutatás készül a témában, ami feltárja többek között, hogy mit gondolnak a hazai szakemberek az influencer marketingről, mennyire számolnak ezzel az eszközzel, illetve a marketing költségvetésen belül mekkora részt képvisel.
 
„Rendszeresen dolgozunk influencerekkel, és a kiválasztás során a legfontosabb szempont az, hogy mennyire hitelesek, illetve a közösségi médiában felépített személyiségük és aktivitásuk mennyire kapcsolódik a márkához. Jelentős segítség lenne a munkánk során, ha rendelkezésre állnának adatok az influencermarketing-költésekről, az ilyen kampányok megtérülési arányairól, az elérésekről, vagy arról, hogyan tudtak hozzájárulni a márkaimázs építéséhez, illetve milyen sales-támogatást eredményeztek. De nagyon hasznos lenne az is, ha több esettanulmány állna rendelkezésre, amelyekben beszámolnak arról, hogy egyes brandek milyen konkrét eredményeket értek el az influencerek bevonásával” - mondta el Dolezsai Gergely, a Telenor Magyarország márka- és marketingkommunikációs igazgatója.
 
„Úgy gondolom, marketinges szemmel jó lenne átfogó kutatást látni az influencer piacról, például közlési sorrenddel, megtérülési mutatókkal, illetve lojalitási adatokkal. De izgalmas lenne azt is megvizsgálni, hogyan viszonyulnak a fogyasztók az influencerekhez, mi motiválja őket abban, hogy kövessenek valakit, vagy mit gondolnak a termékelhelyezésről. Nagyon fontos lenne valamilyen megoldás az influencer kampányok mérésére, hogy képesek legyünk megállapítani, mennyire sikeresek, össze tudjuk hasonlítani az eredményeiket más digitális eszközökkel – ez a stratégiaalkotás, kampánytervezés során rendkívül hasznos lenne. Mi is dolgozunk influencerekkel és szerintem nőni fog majd az ilyen jellegű együttműködésekre fordított büdzsé a jövőben, de úgy gondolom, egyre fontosabb lesz a minőség. A COVID járványtól függetlenül is egyértelműen a digitális csatornák kerülnek előtérbe, a cégek pedig profi, megbízható, minőségi tartalmat és szolgáltatást nyújtó influencerekkel akarnak együtt dolgozni” - mutatott rá Árr Mariann, a Generali Biztosító marketing és kommunikációs vezetője.
 
„Évek óta tart a bűvészmutatvány az influencer-marketinggel kapcsolatban a magyar piacon, szeretnénk végre mi is látni, kiugrik-e a nyúl a kalapból. Komoly döntéshozók által szállított konkrét adatokkal, profi kutatók segítségével megvilágított releváns összefüggésekkel próbálunk választ adni a kérdésre, vajon valós üzleti eredményt képes-e generálni ez az eszközrendszer, vagy csak szemfényvesztés az egész” - mondta el Bendl Mátyás, a youth marketingre és fiatal családosokra fókuszáló ügynökség, a POME ügyvezetője.
 
„Ügyfél és ügynökségi oldalon dolgozó kollégákkal beszélgetve a témáról rendre előkerül az árazás problémája. Hasonló elérésű influencerek árszabása igen széles skálán mozog, az árképzés sokszor ad hoc jellegűnek tűnik. Mindenki számára fontos lenne egy iparági iránytű kialakítása, a kutatás eredményei ehhez is segítséget nyújthatnak” - tette hozzá Vér Balázs, a DeepInsight kreatívigazgatója.
 
A kutatás során az influencer marketinget aktívan használó hazai vállalkozások szakembereit kérdezik meg, a tervek szerint április első felében mutatják majd be az eredményeket.

Hozzászólások

A COVID-19 hatása a vállalati-szintű kockázatkezelésre

Napjainkban nagy nyomás nehezedik a vállalatokra, hogy megértsék, kezeljék és enyhítsék a COVID-19 járvány hatásait. Egy sikertelen kockázatértékelésnek vagy egy bekövetkezett kockázatnak negatív hatása lehet az üzleti célokra, árbevételre és akár a vállalati hírnévre is.
2021. 04. 20. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Friss tanulmány a járvány termelékenységre és növekedésre gyakorolt hatásairól

A koronavírus-járvány okozta a második világháború óta a legsúlyosabb gazdasági válságot, amely egyszerre befolyásolja a keresletet és a kínálatot. A McKinsey Global Institute (MGI) legújabb tanulmányában különböző forgatókönyveket vesz számba és a lehetséges fejlődési irányokat is felvázolja a kereslet-kínálat, valamint a termelékenység alakulására vonatkozóan a 2024-ig tartó időszakban.
2021. 04. 20. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Államháztartási adatok érkeznek a jövő héten

Csaknem üres a jövő heti makronaptár, mindössze az államháztartás március végi részletes adatait közli a Pénzügyminisztérium.
2021. 04. 18. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Április 21-23 között rendezik a Budapest Startup Safarit

A Budapest Startup Safarit, Magyarország eddigi legnagyobb online konferenciáját április 21-23 között rendezik, az eseményen több mint 150 előadással, workshoppal és interaktív programmal várják az érdeklődőket - közölték a konferencia szervezői az MTI-vel.
2021. 04. 18. 21:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Csúcsra ugrott a GKI fogyasztói bizalmi indexe

A GKI fogyasztói bizalmi index áprilisban egyéves csúcsára, mínusz 24,5 pontra ugrott, de még jelentősen elmarad a járvány okozta zuhanást megelőző, 2020. márciusi mínusz 12,1 pontos szintjétől - közölte a GKI Gazdaságkutató Zrt. az MTI-vel.
2021. 04. 16. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

16 százalékkal csökkent a reklámozásra fordított összeg Magyarországon

A hirdetők összességében 401,9 milliárd forintot fordítottak reklámozásra Magyarországon tavaly, ami 15,8 százalékkal volt kevesebb, mint 2019-ben, a médiába befolyó reklámbevétel 240 milliárd forint volt, 2,8 százalékkal csökkent az előző évihez képest - közölte a Magyar Reklámszövetség (MRSZ), társszövetségeivel és partnereivel közös csütörtöki közleményében.
2021. 04. 15. 22:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Visszatérhetünk a normális kerékvágásba?

A Deloitte legfrissebb jelentése a 2020-ben készült legutóbbi kiadás után 10 hónappal jelent meg. A legutóbbi kiadás első felmérése 2020 januárjában készült, közvetlenül a COVID-19 járvány kitörése előtt, míg a második felmérés 2020 áprilisában készült, amikor már szembesültünk a széleskörű lezárások ingatlanpiaci hatásaival.
2021. 04. 15. 07:10
Megosztás:
Hozzászólások:

Fordulat a magyar iparban

A januári visszaesés után februárban pozitív eredményt ért el a magyar ipar.
2021. 04. 15. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Gyors segítséget jelent a kisvállalkozásoknak a Magyar falu vállalkozás-újraindítási program

Gyors segítséget jelent az ötezer fő alatti kistelepüléseken működő mikrovállalkozásoknak a tavasszal induló Magyar falu vállalkozás-újraindítási program - jelentette ki az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára szerdán, a Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara (HBKIK) webkonferenciáján.
2021. 04. 15. 00:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Új alapokon kell újjáépíteni a világgazdaságot

A koronavírus-járványra és drámai következményeire való tekintettel a gazdaság új alapokra helyezett újjáépítését javasolja az OECD a krízishelyzetekkel szembeni ellenállóképesség erősítése érdekében.
2021. 04. 14. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Európa: Alacsony kamatok és stabilabb mérlegek

Pozitívan ítélik meg az előttünk álló évet a Fidelity International Európával foglalkozó elemzői. Bár a könnyebben terjeszthető Covid-19 mutánsok megjelenése sok ágazatban késlelteti a gazdasági tevékenység megélénkülését, így januárban a havi mutatók és a vállalatvezetők hangulata is visszafogott volt, a konszenzusos nézet szerint az év második fele sokkal kedvezőbb lesz majd. Az elemzők arra számítanak, hogy a vakcinák megjelenésével és az átoltottság növekedésével a Covidhoz kapcsolódó korlátozásokat enyhíteni fogják, és a bizalom is visszatér majd, ahogy a lakosság visszanyeri a mozgásszabadságát.
2021. 04. 14. 19:00
Megosztás:
Hozzászólások:

6 trend, amely meghatározza a logisztika jövőjét

A Covid-19 világjárvány és a Brexit két példa nélküli esemény, amelyek örökre megváltoztatták a világot. A lezárások, a határzárak és az Egyesült Királyság határait átlépő áruk megnövekedett adminisztrációja olyan jelentős, negatív hatások voltak, amelyek súlyosan érintették a logisztikai szektort az elmúlt évben. Ugyanakkor ezek a kedvezőtlen események és folyamatok segítették a helyi és a nemzetközi szállítmányozás átalakítását is. Európa leggyorsabban növekedő mobilitási szolgáltatója, az Eurowag azonban optimistán tekint a jövőbe. Az Energy üzletág ügyvezető igazgatója csapatával együtt összeállította a logisztikai szektor jövőjét formáló trendeket és megatrendeket.
2021. 04. 14. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Közel 2 százalékkal nőtt az ipari termelés

Az ipari termelés volumene februárban 1,9 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit a januári 6,7 százalékos visszaesés után. Munkanaphatástól megtisztított adatok szerint 3,9 százalékkal nőtt a termelés. Az előző hónaphoz képest 4,8 százalékkal nőtt a szezonálisan és munkanappal kiigazított ipari kibocsátás, a tavaly áprilisi mélyponthoz képest 67 százalékkal emelkedett, és a járvány előtti csúcsot is meghaladta - erősítette meg szerdán második becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2021. 04. 14. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Visszatérőben a hazai kkv-k bizalma: látszik a fény az alagút végén?

A harmadik hullám okozta kihívások ellenére tovább javultak a hazai kis- és középvállalkozások következő egy évre vonatkozó várakozásai, derült ki a K&H kkv bizalmi index első negyedéves kutatásából. A cégek éledező optimizmusát igazolja, hogy az index az előző időszakhoz képest 9 pontról 14 pontra ugrott, mely erőteljesen közelít a járványt megelőző időszakban mért értékekhez. Ez többek között annak tudható be, hogy a kkv-k pozitívan ítélik meg a kormány gazdaságpolitikai intézkedéseit, valamint több európai uniós forrásra számítanak.
2021. 04. 14. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Megújult a Vállalkozói információs portál

Megújult a Vállalkozói információs portál (Vali), az oldalon a hazai vállalkozások pár kattintással személyre szabottan tudják megtalálni a rendelkezésükre álló állami támogatásokat, fejlesztési lehetőségeket - mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára kedden online sajtótájékoztatón.
2021. 04. 13. 23:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Rekordévet zártak tavaly az alapkezelők

Rekordévük volt tavaly az európai intézményi alapkezelőknek, nem kis részben a koronavírus elleni oltási kampányok táplálta befektetői derűlátás eredményeként - áll a Moody's Investors Service hétfőn Londonban bemutatott tanulmányában.
2021. 04. 13. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Egyre bizakodóbbak a kisvállalkozások

A járvány ellenére egyre bizakodóbban tekintenek a kis- és közepes vállalkozások (kkv) a következő egy évre - közölte a K&H az első negyedéves kutatásaira hivatkozva az MTI-vel hétfőn.
2021. 04. 12. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Ipari és építőipari adatok érkeznek a jövő héten

Az ipari termelés februári teljesítményéről szóló második becslést és az építőipar februári kibocsátásának adatait publikálja jövő héten a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2021. 04. 11. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Csökkenő forgalomban esett a BUX

Csökkenő forgalomban esett a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) részvényindexe a négynapos kereskedési héten, a BUX 43 775,41 ponton zárt pénteken, 467,52 ponttal, 1,06 százalékkal alacsonyabban az előző heti záróértékénél.
2021. 04. 11. 09:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Havi több tízezer forintos juttatást kaphatnak az állást találó közfoglalkoztatottak

A kormány ismét meghirdeti a Közfoglalkoztatásból versenyszférába programot, amellyel az utóbbi években több mint 17 ezer közfoglalkoztatott elhelyezkedését segítette az elsődleges munkaerőpiacon - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) Bodó Sándort, a tárca foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkárát idézve szombaton az MTI-vel.
2021. 04. 10. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások: