Időpont foglalása Kormányablakba - munkanélküliség bejelentése, álláskeresési regisztráció online
A Központi Időpont Foglaló alkalmazás internetes elérhetősége és működése, használata munkanélküli segély iránti regisztráció esetén
Ha szeretnél időpontot foglalni az okmányirodába ahhoz, hogy munkanélküliként / álláskeresőként nyilvántartásba vegyenek, akkor első lépésként nyisd meg az internetes böngésződet indítsd el a Központi Időpontfoglaló Alkalmazást (cikkünk végén mutatjuk a címét, de addig is olvasd el mit kell majd csinálnod).
Az oldal betöltése után ezt a képernyőt fogod látni:
Attól függően, hogy rendelkezel-e Ügyfélkapus jelszóval, vagy sem válaszd ki a bejelentkezéshez kapcsolódó két gombot:
- bejelentkezés Ügyfélkapuval (ha van Ügyfélkapus regisztrációd akkor ezt válaszd!)
- bejelentkezés Ügyfélkapu nélkül (ha nincs Ügyfélkapus jelszavad, akkor értele szerűen ez marad...)
Mi most az Ügyfélkapus regisztrációt visszük tovább cikkünkben. Bejelentkezés után ezt a képernyőt fogod látni:
Egyéd dolgod sincs, mint kattints arra a megyére a listából, ahol szeretnéd az ügyedet intézni (mi Vas megyét választjuk példánkban - Te a saját megyédet válaszd ki!) és azonnal látni fogod mind a térképen mind a térkép alatt listában az okmányirodákat/kormányablakokat. Kattints arra a Településre/Városra ahol szertnél az okmányirodába/kormányablakba időpontot foglalni (mi Sárvárt választottuk példánkban, Te azt a várost válaszd, ahová tartozol, ami közel van). Ezután kattints a "Tovább az ügykör választásra" elnevezésű kék színű gombra alul.
Mindezek után egy újabb képernyőt fog kapni, ahol az a feladatod, hogy megadd azt az ügykört, amely témában szeretnél időpontot kérni az okmányirodától / kormányablaktól.
Álláskeresőként / munkanélküliként való regisztrációhoz jelöld meg a "Munkaügy, foglalkoztatás" témát. Miután zöld színnel megjelent a pipa a kiválasztott ügykörben, akkor nyomja meg a kék színű "Tovább a feladatkör választásra" elnevezésű gombot, mellyel tovább tudjuk szűkíteni a témakört. A következő képernyőn válasszuk az "Álláskeresők nyilvántartása" pontot majd lépjünk tovább.
Mindezek után válaszd ki az "Álláskeresők nyilvántartásba vétele iránti kérelem" opciót (zöld színre vált a téma, amit választottunk). Ezután nyomjuk meg a "Tovább az ügykör választásra" elnevezésű kék gombot.
Ha kiválasztottuk az ügykört is, akkor nyomjuk meg a "Kiválasztás és tovább az időpontválasztásra" gombot.
Egy naptár alkalmazás fog megjelenni a képernyőnkön, melyen látni fogjuk a korábban kiválasztott okmányiroda/kormányablak szabad időpontjait.
Kattintson rá arra az időpontra a naptárban, amelyet szeretne választani az ügyintézésre, és kattintás után ezt az ablakot fogja látni a képernyőjén:
Kérjük töltse ki az adatlapot, és adja meg:
- nevét
- email címét (erre a címre fogja megkapni a hivatalos időpont visszaigazolást is)
- telefonszámát
Majd pipálja be az Adatvédelmi Tájékoztató és a személyes adatok kezeléséhez való hozzájárulás két rubrikáját.
Végül a zöld keretes mezőben lévő betű/szám kódot másolja be az üres mezőbe, majd nyomja meg a "Véglegesítés" gombot.
Ugye, hogy nem is olyan bonyolult?
IDE kattintva tudod elkezdeni Te is. (ha rákkattintasz, ez az oldal sem fog bezáródni, így ha elakadnál, tudsz puskázni.)