Igen gyatra negyedév a Dell-től
A vállalat harmadik negyedéves nettó nyeresége 54 százalékkal 337 millió dollárra, azaz részvényenként 17 centre csökkent, 15 százalékkal 12,9 milliárd dollárra csökkenő értékesítés mellett. Az elemzői várakozások részvényenként 27 centes nyereséget vártak 13 milliárd dolláros értékesítés mellett.
A Dell ezzel a világpiacon leszorult a harmadik helyre a számítógépgyártók körében a Hewlett-Packard Co. és az Acer Inc. mögé, holott 2006 óta a második helyet birtokolta. A Dell-nél a visszaesést a lakossági PC piac visszaesésével magyarázzák, a vállalat azonban arra számít, hogy a vállalati PC vásárlások az elkövetkező hónapokban felélednek.
A Dell árfolyama a tegnapi napon 8,5 százalékkal 14,52 dollárra csökkent a késői kereskedésben, miután a Nasdaq piacán 19 százalékkal 15,87 dollárra zuhant. Az árfolyam egyébként az idei évben 55 százalékkal emelkedett. A bruttó nyereségráta 17,3 százalék lett, mely elmaradt a várakozásokban foglalt 18,6 százaléktól.
A cég 102 millió dollárt költött szerkezetátalakításra, ebbe beleértendő az október folyamán bezárásra kerülő észak-karolinai személyi számítógép összeszerelő üzem költsége is. A nyereséget csökkentette a memória és az LCD-képernyők árának alakulása is. Míg a konkurens Hewlett-Packard és Acer szállításai növekedtek a harmadik negyedévben, addig a Dell PC értékesítése 8,4 százalékkal esett, a második negyedévhez képest 17,1 százalékkal.
A Dell várakozásai alapján a negyedik negyedéves bevétele javulni fog a harmadik negyedéveséhez képest, bízva a lakossági vásárlások felfutásában az ünnepi vásárlási időszakot tekintve.
Mióta Michael Dell visszatért a vezérigazgatói székbe (2007. január) a Dell 10 akvizíciót, 10.000 fős leépítést hajtott végre, és a termelés 43 százalékát kiszervezte, mellyel éves szinten 4 milliárd dolláros megtakarítást ért el. Belépett az okostelefonok piacára Kínában és Brazíliában és tervei szerint a jövő évben az USA-ban is megjelenik.
A cél, hogy csökkentse a vállalat függőségét a PC értékesítésektől, mely most a bevételek 60 százalékát adják, és inkább a szolgáltatások értékesítésére kíván fókuszálni, mely magasabb profitrátával kecsegtet.