Így reagáltak az építőipari webáruházak a Otthonfelújítási támogatásra
Ahogyan az várható volt, ugrásszerűen, közel 20 százalékkal nőtt az otthonfelújítással kapcsolatos építőipari témakörök internetes keresettsége az év első hónapjaiban, az előző év hasonló időszakához viszonyítva. A Kormány Otthonfelújítási programjának részletes ismertetése után a legnépszerűbb keresőszavak az ablakcsere, a csatornarendszer felújítás, a fürdőszoba felújítás, a központi fűtés, a szigetelés és a tető felújítás voltak.
A keresések számának növekedése egyúttal mélyebb, részletesebb érdeklődést is mutat, ami azt jelenti, hogy az internetezők jóval alaposabban hasonlítják össze az adott témakör kapcsán elérhető választékot. Ez a fajta keresési attitűd a vásárlói elköteleződés kialakításának szempontjából komoly lehetőségeket rejt a webáruházak számára.
Néhány megoldás a HD marketing ajánlása közül:
- Weboldaluk részeként dedikált, könnyen elérhető landoló oldal létrehozása az Otthonfelújítási program részleteivel, és a kapcsolódó termékkínálat megjelenítésével
- Látogatók számára ajánlatkérő űrlap létrehozása, mely az igényfelmérése mellett adatbázis építésre is szolgál
- Teljes körű kommunikációs kampány indítása: látogatói statisztika alapú kommunikáció folytatása, szegmentált Google és FacebookAds kampányok lebonyolítása
- Támogatással kapcsolatos edukatív és termék ajánló alapú közösségi média és hírlevél kommunikáció
Meglepő eredmény, de a piac nagy része érdemi reakció nélkül hagyta az amúgy rendkívül kedvező helyzetet, a vizsgált webáruházak között csak elvétve találni olyanokat, amelyek az online marketing eszközök teljes arzenáljával próbálják maximalizálni kereskedelmi lehetőségeiket.