Intrum Justitia behajtócég - telefonos zaklatás, teljesen értelmetlenül

A ProfitLine.hu szerkesztőségébe immár a sokadik levelet kapjuk olvasóinktól az Inrum Justitia Zrt. működésével kapcsolatban. Jelen olvasói levelet most változtatás nélkül közöljük mindenki okulására és abban bízva, hogy a mamut-pénzbehajtó hátha változtat valamit működési rendszerében.

Tisztelt ProfitLine szerkesztőség,

teljesen fel vagyok háborodva és szeretném, ha közzé tennék a következő történetet, mely teljesen felháborított.

Egy SMS üzenettel indult minden

Néhány héttel ezelőtt egy ismeretlen telefonszámról (06-30-344-4241) SMS üzenet érkezett az alábbi szöveggel:

T.Ugyfelunk!

Kerjuk, tartozasanak rendezese erdekeben

haladektalanul vegye fel velunk a kapcsolatot!

Irat: 836745454566777

Hivja: 061-459-9496, 

Intrum Justitia Zrt (így jött az üzenet, ékezetek nélkül)

"Mit akarnak ezek tőlem? Milyen alapon szólítanak fel arra, hogy hívjam vissza őket? Egyáltalán mi közöm van nekem ehhez a céghez?" - ezek futottak át a fejemen, majd miután kiengedtem a mérgemet, azonmód másnapra el is felejtettem a témát.

Néhány hét elteltével...

Néhány héttel ezelőtt az esti órákban éppen a vacsorámat fogyasztottam, mikor egy (számomra) ismeretlen telefonszámról érkezett hívás (a hívószám a 30-344-1328-as mobilszám volt). 

Miután felvettem a telefont egy női hang jelentkezett be, bemutatkozott, hogy az Intrum Justitia nevű cégtől telefonál és G. Ilonát kereste. 

Közöltem a hölggyel, hogy ez a telefonszám NEM G. Ilona telefonja, de történetesen ismerem őt, hiszen a volt feleségem, de már évek óta nem élünk együtt. Kérdeztem, hogy miben tudok segíteni (hiszen korábbi munkám kapcsán ismertem az Intrumot és azt is tudtam, hogy pénzbehajtással foglalkoznak ipari méretekben). 

A hölgy erre azt a választ adta, hogy NEM ADHAT tájékoztatást, mert NEM VAGYOK G. Ilona. Rendben, ezt megértettem, és kértem, hogy ezt a számot TÖRÖLJÉK a nyilvántartásukból. A hölgy közölte, hogy azonnal törlik a számomat a rendszerből.

De azért nem hagyott nyugodni a dolog, ezért felhívtam a volt feleségemet, hogy megkérdezzem, mit tud a dologról. Ő teljesen értetlenül állt a dolog előtt, és elmondta, hogy NEM TUD semmilyen ügyről ami az Intrumhoz kötődne...

Azért a kisördög ott maradt

Másnap felhívott a volt feleségem, hogy nem hagyja nyugodni a dolog, szóval adjam meg neki a SMS-ben kapott adatokat, ő rákérdez a biztonság kedvéért. Megadtam neki az SMS-ben lévő telefonszámot és az Iratszámot is.

Az adott számon - mint később elmesélte - egy gépi hang jelentkezik, és néhány perc bla-bla jogi szöveg után kéri, hogy adja meg az Iratszámot ami az SMS-ben található. Az iratszám megadása után a rendszer jelezte, hogy nincs ilyen ügyiratszám. Most akkor honnan tudja meg az ember, hogy miért is zaklatják (a férjét) telefonon? Patt!

Újabb néhány hét után...

Újabb néhány hét után ismét csörög a telefonom, ahol egy hölgy az Intrum Justitia képviseletében ismét G. Ilonát keresi. Kedvesen közöltem vele, hogy néhány hete megígérték, hogy TÖRLIK a számomat a rendszerükből, hiszen az NEM G. Ilona telefonszáma. Ő ismét ígéretet tett erre, mikor megkérdeztem tőle, hogy egyáltalán: miről van szó? 

- Sajnos ezt NEM mondhatom meg - jött a válasz.

- De engem most már zaklatnak, NEM TÖRÖLTÉK  a számomat, ahogyan azt ígérték, akkor legalább SEGÍTSENEK, hogy miről van szó?

- Sajnos csak G. Ilonának adhatok ki információt - mondta az intrumos diszpécser.

- Rendben, hol tudnék panaszt tenni, mert NEM TÖRÖLTÉK a számomat és zaklatnak?

- Írhat levelet postán vagy elküldheti azt emailben a valasz@intrum.hu címre.

- Köszönöm - válaszoltam, és milyen referenciaszámon tudok hivatkozni erre a telefonbeszélgetésre, hogy be tudják azonosítani, hogy milyen ügyben járok el.

- Referenciaszámot nem adhatok ki Önnek - érkezett a válasz.

- A volt feleségem megpróbálta Önöket felhívni, hogy megtudja, hogy miért zaklatnak engem, de a hívása szintén sikertelen volt, mert a gép nem fogadta el a referenciaszámot, amit SMS-ben küldtek.

- Sajnos én ebben nem tudok segíteni - jött a válasz odaátról.

- Miért nem küldenek ki egy levelet, értesítőt, bármit, hogy megtudják a "T.Ugyfeluk", hogy mit akarnak tőle? - kérdezem.

- Ebben én nem vagyok kompetens, erről nem tudok semmit mondani... - nyögte ki az intrumos hölgy.

- Hát így akkor nem fogunk előrehaladni az ügyben, de én nyomatékosan kérem, hogy a telefonszámomat TÖRÖLJÉK a nyilvántartásukból és ne hívjanak többet. Megígérte...

Majd elköszöntünk.

Most várom, hogy mikor hívnak majd újra... :(

Ha Önnek is van hasonló tapasztalata az Intrum Justitia Zrt. működésével kapcsolatban írja meg nekünk a help@profitline.hu email címre. Ha van hozzászólása a témához a cikk alatt FB profillal megteheti. Köszönjük!

-----------------

Cikkünkre az Intrum Justitia Zrt. az alábbi hivatalos választ küldte (az anyagot változtatás nélkül közöljük).

Az Intrum válasza

Az Intrum követeléskezeléssel (adósságkezeléssel) és pénzügyi szolgáltatásokkal foglalkozó vállalat. A Polgári Törvénykönyv és a szolgáltatókkal megkötött szerződések egyértelműen rendezik, hogy mikor áll fenn egy követelés és milyen eszközökkel lehet azt kezelni, átruházni. E rendelkezések és a Magyar Nemzeti Bank felügyelete pontos, biztos és átfogó keretrendszert jelentenek mind a lakosság, mind pedig a cégek számára.

Minden esetben az a célunk, hogy a fizetési határidő alatt nem teljesítő ügyfél és a szolgáltatója közötti békés pénzügyi rendezést előmozdítsuk és az eladó megkapja a számlája alapján járó fizetséget. A fennálló tartozással kapcsolatban az ügyfelet azon az elérhetőségen keressük, amelyet még annak a cégnek adott meg, ahol a tartozás felhalmozódott. Az Intrum először levélben keresi meg az ügyfeleit, a telefonos megkeresésre csak akkor kerül sor, ha a levélre még nem érkezett válasz.

Az ügyfél által megadott adatokon túl más elérhetőségekhez az Intrum – a hatályos adatvédelmi szabályozásokkal összhangban – nem jut hozzá, emiatt előfordulhat, hogy időközben megváltozik az illető elérhetősége, így a megkeresés más személyhez fut be. Emellett az ügyfél személyes adatai és a banktitok védelme érdekében az egyes ügyekről kizárólag az ügyfélnek, vagy meghatalmazottjának adunk tájékoztatást, harmadik személynek semmilyen adatot nem áll módunkban kiadni. Ide tartozik például az is, hogy egy adott személynek valóban fennáll-e valamilyen tartozása. Ennek oka, hogy egy ember költéseivel, banki egyenlegével, tartozásaival kapcsolatos információk különösen érzékeny személyes adatok, így ezeknek a védelme törvényben előírt kötelességünk. Emiatt a cikkben említett üggyel kapcsolatban sem árulhatunk el részleteket harmadik fél számára.

Társaságunk minden esetben törekszik arra, hogy olyan munkatársakat alkalmazzon ügyfeleink panaszainak kezelésére, akik megfelelő képzésben részesültek. Az ügyfeleinkkel történő kommunikáció kölcsönösségen alapul, és mindent megteszünk annak érdekében, hogy az ügyintézés megfelelő körülmények között történjen. Ezen minőségbiztosítási okokból rögzítjük a telefonbeszélgetéseket is, amelyet a valós ügyiratszám vagy ügyfél adat hiányában sajnos ezúttal nem tudunk kivizsgálni.

A konkrét ügy kapcsán ebből kifolyólag nem tudunk nyilatkozni, de általánosságban elmondhatjuk, hogy amennyiben valakinek a nevére megkeresés érkezik az Intrumtól valamilyen követeléssel kapcsolatban, annak javasoljuk, hogy keresse fel társaságunkat telefonon a  (+36 1) 45 99 496-es számon vagy személyesen a Váci út 144-150. szám alatt található személyes ügyfélszolgáltunkon és kezdeményezzen egyeztetést ügyintézőnkkel, aki az ügyiratszám nélkül is tud segítséget nyújtani és rendezni az esetleges vitás pénzügyi helyzetet.

A Moody’s kedvező értékelést adott az MBH Jelzálogbank Zöld Jelzáloglevél Keretrendszerére

Az MBH Jelzálogbank felülvizsgálta és továbbfejlesztette Zöld Jelzáloglevél Keretrendszerét annak érdekében, hogy az még szorosabban illeszkedjen a nemzetközi fenntarthatósági elvárásokhoz, és lehetőséget biztosítson a nemzetközi sztenderdeknek megfelelő zöld jelzáloglevelek kibocsátására.
2025. 05. 08. 05:00
Megosztás:

Az OKSZ hamis állításaival ellentétben az árréscsökkentés érdemben növeli a kiskereskedelmi forgalmat, így a fogyasztást is

Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) félrevezető módon vont párhuzamot a kiskereskedelmi forgalom márciusi mérséklődése és az árréscsökkentés bevezetése és annak hatásai között.
2025. 05. 08. 04:00
Megosztás:

OTP: A megugró extraprofitadó húzza le az eredményt

Az Erste szektorelemzője tegnap tette közzé az OTP első negyedéves eredményére vonatkozó várakozását. Az elemzés főbb megállapításai:
2025. 05. 08. 03:30
Megosztás:

Czomba Sándor: június végéig pályázhatnak a vállalkozások az Év Felelős Foglalkoztatója elismerésre

Idén 10. jubileumi alkalommal hirdeti meg az OFA Nonprofit Kft. „Az Év Felelős Foglalkoztatója” pályázatát. A stabilan 4,7 millió fős hazai foglalkoztatási adatok is azt mutatják, hogy a vállalkozások érdekét is szolgálja, ha munkavállalóikat megbecsülik, legfontosabb értékükként kezelik. A nagysikerű pályázat elősegíti a felelős foglalkoztatói szemléletmód hazai fejlődését, valamint támogatja a munkahelyek megőrzését is.
2025. 05. 08. 03:00
Megosztás:

A Fed nem változtatott az irányadó dollárkamaton

Az amerikai jegybank szerepét betöltő Federal Reserve (Fed) a piaci várakozásoknak megfelelően nem változtatott az irányadó dollárkamatok 4,25-4,50 százalékos sávján a szerdán végződött kétnapos monetáris politikai ülésén.
2025. 05. 08. 02:30
Megosztás:

Mekkora összegig van a pénzünk biztonságban egy magyar banknál?

A magyarországi bankbetétek biztonságát az Országos Betétbiztosítási Alap (OBA) garantálja, amely az ügyfelek védelmét szolgálja abban az esetben, ha egy hitelintézet fizetésképtelenné válik.
2025. 05. 08. 02:00
Megosztás:

Októbertől növeli a Brassó-Budapest járat gyakoriságát a Wizz Air légitársaság

A Wizz Air légitársaság október végétől gyakrabban repül Brassó és Budapest között - közölte szerdán a Brassó-Vidombák Nemzetközi Repülőtér.
2025. 05. 08. 01:30
Megosztás:

Jön az állami nyugdíjas utalvány! Élelmiszerre költhető el

Orbán Viktor Ráckevén jelentette be: még ma döntés születik a nyugdíjasokat érintő áfavisszatérítés rendszeréről – közölte a miniszterelnök egy lakossági fórumon.
2025. 05. 08. 01:00
Megosztás:

Csúcson a lakossági hitelezés és a befektetési kedv az Ersténél

Kitart a lendület a tavaly újra beinduló lakossági hitelezésben az Ersténél. Az idei első negyedévben lakáshitelből az előző év azonos időszakához képest a másfélszeresére nőtt az újonnan kihelyezett hitelek állománya, míg a személyi kölcsönöknél 31 százalékos a növekedés. A hitelállomány mellett a megtakarítások is gyorsan nőnek. A magyarországi Erste-csoport által kezelt lakossági ügyfélvagyon – befektetés és betét – 15 százalékkal nőtt március végére.
2025. 05. 08. 00:30
Megosztás:

A REVOLUT-nál lévő pénzeket nem védi az OBA betétbiztosítása!

A Revolut Banknál elhelyezett magyar lakossági betétek nem tartoznak a hazai Országos Betétbiztosítási Alap (OBA) védelme alá.
2025. 05. 08. 00:01
Megosztás:

Részt vesz a brit külügyminiszter az EU-külügyminiszterek informális találkozóján

David Lammy brit külügyminiszter is részt vesz az Európai Unió külügyminisztereinek varsói informális találkozóján, annak a törekvésnek a jegyében, hogy Nagy-Britannia új széleskörű biztonsági kapcsolatrendszert alakítson ki az EU-val - közölte szerdán a londoni külügyi tárca.
2025. 05. 07. 23:30
Megosztás:

Az euróövezetben lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése

Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése márciusban éves szinten, februárhoz mérve pedig csökkent.
2025. 05. 07. 23:00
Megosztás:

Az Opella mostantól független vállalatként működik, hogy új korszakot nyisson az egészségügyi öngondoskodásban.

Hivatalossá vált: az Opella önálló vállalatként folytatja tevékenységét. A Sanofi bejelentette, hogy lezárult az Opella 50%-os, befolyásoló részesedésének értékesítése a CD&R részére. A Sanofi továbbra is jelentős, 48,2%-os tulajdonrészt tart meg a vállalatban, míg a Bpifrance 1,8%-os tulajdonos lesz.
2025. 05. 07. 22:30
Megosztás:

Interaktív Művészetek Völgye, kapcsolódj be, hogy kikapcsolódj

A fesztivál alatt a művészeten túli programok is várnak mindenkit, az Éltető Völgy július 18. és 27. között a környék értékeit mutatja be, a Művészetek Zöldje interaktív workshopokon keresztül segít minket a fenntarthatóbb élet irányába lépéseket tenni, a növényismerettől a komposztálás megismeréséig. A Segítő Udvarban civil szervezetekkel kerülhetünk közelebb az akadályozottsággal élők világához.
2025. 05. 07. 22:00
Megosztás:

Nyári előszezoni menetrendre vált a MÁV-csoport

Nyári előszezoni menetrendre vált május 12-én a MÁV-csoport, egyebek között több vonatot közlekedtetnek a kirándulóknak - közölte a vállalatcsoport szerdán az MTI-vel.
2025. 05. 07. 21:30
Megosztás:

Ausztriában csökkentek a nagykereskedelmi árak

Ausztriában a nagykereskedelmi árak havi és éves összevetésben egyaránt csökkentek áprilisban az osztrák statisztikai hivatal, a Bundesanstalt Statistik Österreich szerdán közzétett kimutatása szerint.
2025. 05. 07. 21:00
Megosztás:

Átlépte az ötmilliós vendégszámot, és továbbra is dübörög a magyar turizmus

Idén még a tavalyi turisztikai rekordévhez képest is tizenegy nappal korábban, május 6-án fogadhatta Magyarország az ötmilliomodik vendégét. Soha nem pihent ennyi magyar az ország határain belül, és soha nem érkezett ennyi külföldi turista hozzánk az év ilyen korai szakaszában.
2025. 05. 07. 20:30
Megosztás:

Automatizált falazás: megoldás lehet a szakemberhiányra

Magyarországra is megérkezett a WLTR elnevezésű falazórobot, az építőanyaggyártó Wienerberger és a cseh GreenBuild startup közös fejlesztése, amely teljes kőművescsapatok munkáját láthatja el, így megoldást kínál az építőipart érintő munkaerőhiányra - közölte a Wienerberger Magyarország szerdán az MTI-vel.
2025. 05. 07. 19:30
Megosztás:

OrbiMount: Minden támogatás a helyes döntésekhez

A modern pénzügyi piac megköveteli a résztvevőktől, hogy folyamatosan figyeljenek a részletekre, gyorsan elemezzék a beérkező információkat, és magabiztosan hozzanak döntéseket. Különösen fontossá válik egy megbízható partner jelenléte, aki kényelmes környezetet teremt az elemzéshez, tervezéshez és a stratégia kidolgozásához.
2025. 05. 07. 19:19
Megosztás:

2 új szolgáltatással bővül az Uber kínálata Budapesten

A mai napon két új szolgáltatással bővíti kínálatát az Uber Budapesten, megérkezett az Uber Green és az Uber Comfort. Az új kategóriák nagyobb választási lehetőséget kínálnak az utasok számára, ötvözve az utazás még nagyobb kényelmét és a fenntartható mobilitás iránti növekvő elkötelezettséget.
2025. 05. 07. 19:00
Megosztás: