Január végén indul az InterCity közlekedésre alkalmas vasúti kocsik gyártása Szolnokon
Szolnokon január 31-én aláírják az Új Széchenyi Terv keretében elnyert Támogatási Szerződést, miután a 18 éve szünetelő hazai járműgyártást újjáélesztő projekt elnyerte az Európai Unió támogatását. Ezzel kezdetét veszi az új munkahelyeket teremtő és a hazai beszállítóknak is lehetőséget adó IC+ hazai gyártása. Az új IC személykocsiról először tavaly júliusban megjelent hírek szerint a járművet magyar mérnökök tervezik, belföldi és nemzetközi forgalomra egyaránt alkalmas lesz, és gyártásánál túlnyomó részben hazai alkatrészeket használnak. A vagonokat a MÁV-Start Zrt. használja majd, a kocsik kétszáz kilométeres óránkénti sebességgel tudnak haladni.
A gyártással a nagy múltra visszatekintő hazai járműipar újraindítása mellett a másik cél, hogy a MÁV-Gépészet Zrt. részese legyen a MÁV tervezett járműpark-felújítási programjának. Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a tavalyi év értékelésekor járműbeszerzések kapcsán az MTI-nek arról beszélt: 50 IC-kocsi felújítására írnak ki tendert, hogy a MÁV-Start magasabb szolgáltatási színvonalú szerelvényeket tudjon kiállítani. A budapesti elővárosi vasúti forgalomra és a IC-szolgáltatásra kiemelten figyelnek, mivel ezek hosszú távon stabil utazási igényt mutatnak, amelyet a vasút versenyképesen tud biztosítani.