Kényelmesebb adóügyintézés a NAV új rendszerében
A támogatási szerződést 2008. október 20-án írta alá a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) és a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség (KIFÜ, korábbi nevén Pénzügyminisztérium Informatikai Szolgáltató Központ - PMISZK), a vállalkozói szerződést pedig 2009. szeptember 4-én a KIFÜ és az Albacomp RI Kft.
Az ACM projekt során olyan központi rendszer került kialakításra, amely az Ügyfélkapun keresztül új internetes szolgáltatásokat nyújt az adózók számára, így egyszerűsítve az adóhatóság és az adózók együttműködését.
A kétéves intenzív fejlesztési munka során először az ACM rendszer követelmény-felmérése, és a NAV kapcsolódó informatikai forrásrendszereinek elemzése, specifikálása készült el, majd a felmérési szakasz sikeres lezárását az Oracle Designer alapú rendszer megtervezése követte. A megvalósítási szakaszban az Oracle és Java alapú adattárház technológiák alkalmazásával a NAV szolgáltató tevékenységét hatékonyan támogató informatikai rendszer lett kialakítva. A legelterjedtebb Java technológiák segítségével lehetőség nyílik nagy tömegű lekérdezések gördülékeny kiszolgálására, amely magas színvonalon képes kielégíteni mind az adózó állampolgárok, mind pedig az adóhivatal belső munkatársainak igényeit.
A projekt eredményeként az Albacomp RI adattárház tervezésben, fejlesztésben és adattárház rendszerek üzemeltetésében egyaránt jártas szakemberei a NAV szakértőivel együttműködve, sikeresen valósították meg az ország egyik legnagyobb informatikai rendszerének bevezetését.