Miért nem késik a vonat mostanában Budapest-Székesfehérvár között?
A 85 százalékos uniós támogatással nettó 55 milliárd forintból megvalósuló korszerűsítés eredményeként Tárnok és Ódinnyés között - Kápolnásnyék állomás kivételével - mindenütt óránként 120 kilométeres sebességgel közlekednek a vonatok.
A 85 százalékos készültségű projekt keretében Tárnok és Martonvásár között már átépítették a nyílt vonalat, Kápolnásnyék állomáson végeztek a vágányhálózat korszerűsítésével, s elkezdődött az Ódinnyés Székesfehérvár állomásköz vágányainak átépítése. Az utóbbi vonalszakaszon a munkálatok miatt várhatóan június 16-ig vágányzári menetrend lesz érvényben.
A projekt keretében több állomás épülete is megújult, illetve megújul, és a gyalogosok biztonsága érdekében több aluljárót is építettek. A projekt keretében átépítik a vonalszakaszhoz kapcsolódó vasúti mellékvonalakat is. Pusztaszabolcs és Székesfehérvár között már befejeződtek a felújítási munkák, megújult a vasúti pálya, valamint az útátjárók és a biztosító berendezés.