Kimagasló évet zárt tavaly a UPS
A negyedéves higított részvényenkénti nyereség 9,6 %-kal csökkent az egy évvel ezelőtti 0,83 dolláros korrigált higított részvényenkénti nyereséghez viszonyítva. A 2008. évi részvényenkénti nyereség 0,25 dollár volt. 2009-ben a UPS 4,1 milliárd szabad cash flowt generált, és 4 milliárd dollár korrigált üzemi nyereséget ért el. Az üzemi nyereség 3,8 milliárd dollár volt. A részvényenkénti nyereség 2,14 dollár, a korrigált részvényenkénti nyereség 2,31 dollár volt.
“A UPS kimagasló eredménnyel zárta a 2009-es évet, mely egyrészt az év során véghezvitt hálózati átszervezésnek, másrészt a várakozásokat felülmúló ünnepi szezonban nyújtott teljesítménynek köszönhető.” - nyilatkozott Scott Davis, a UPS elnök-vezérigazgatója. “Vállalatunk megmutatta, hogy változó piaci körülmények között is hatékonyan tud működni. Az elmúlt évtizedek legsúlyosabb válságából a UPS kicsit karcsúbban ugyan, de összeszedettebben és jobban pozicionálva került ki. Vállalatunk készen áll rá, hogy maga is részesüljön a globális kereskedelem növekedéséből fakadó előnyökből.
2009. december 31-ig bezárólag, az utolsó három hónapban a csomagforgalom 1,4 %-kal, 1,1 milliárd darabra emelkedett, míg a napi átlagos forgalom – 17,3 millió csomaggal – változatlan maradt.
Az ünnepi szállítási szezon 8 napja alatt a globális csomag-mennyiség elérte a napi 22 milliós átlagot, és két olyan nap is volt, amikor 24 millióra emelkedett. A UPS nagyobb volument szállított, mint 2008. karácsonyának bármely hét napján. A negyedév várakozáson felüli sikeréhez a csúcsidőszakra kidolgozott terv hibátlan megvalósításán túl az online kiskereskedelmi eladások jelentős növekedése is hozzájárult.
A tavalyi évben a vállalat 3,8 milliárd csomagot szállított, ami 15,1 milliós napi átlagot jelent; ez valamelyest elmarad a 2008. évi 15,5 milliótól. A bevétel 12 %-kal 45,3 milliárd dollárra csökkent.
Az első negyedévben a légi szállítás volumenének bővülése a Next Day Air® szállításokban 2,8%-os, az egyéb szolgáltatástípusokban 4,3 %-os növekedést hozott. Ugyanakkor a szárazföldi szállítás napi volumene 2,9 %-kal csökkent. A teljes USA-béli átlagos napi forgalom 1,9 %-kal csökkent. Az üzemi árrés fokozatos növekedés után 10,1 %-ot ért el 2009-ben. A darabra vetített bevételben bekövetkezett 5,2 %-os visszaesés elsősorban az alacsonyabb üzemanyag pótdíjjal és a szállítási súly csökkenésével magyarázható.
Az iPhone-ra, iPod-ra és BlackBerry készülékekre szabott alkalmazások bevezetésével ebben a negyedévben a UPS megszerezte a vezetést a mobil technikát használó szállítmányozási megoldások területén. Mindemellett a vállalat WorldShip® platformját is kiterjesztette egy olyan szállítmányozási megoldás integrálásával, mely szervesen illeszkedik a kis és közepes csomagszállítás (LTL) fuvarozási folyamataihoz.
A UPS 2010. január 8-án jelentette be, hogy átszervezést hajt végre az USA-béli csomagszállítási szegmensben. Kihasználva technológiai és vezetési potenciálját, a vállalat nagyobb területre kiterjedő működési egységeket hoz létre, és több forrást biztosít a helyi szintű marketingtevékenység számára. Az új struktúra április elején áll fel.
A nemzetközi forgalom korrigált üzemi nyeresége 18,8 %-kal nőtt, a korrekció nélküli növekedés 27,6 % volt 5,8 %-os bevételnövekedés mellett.
A 11,8 %-os átlagos napi forgalombővülés a 3,1 %-os exportnövekedésnek és a 17,8 %-os belföldi forgalomnövekedésnek köszönhető. Ezen bevételek és a következetes költséggazdálkodási intézkedések eredményeképpen az üzemi árrés 16,7 % volt – a legmagasabb 2007. negyedik negyedéve óta. Minden régió mennyiségi növekedésről számolhatott be, élen Ázsiával és az Egyesült Államokkal. Az Egyesült Államok-béli volumennövekedést egy korábbi törökországi cégfelvásárlás, valamint Európa és Kanada teljesítménye ösztönözte.
A negyedik negyedévben a UPS – folytatva hosszútávú fejlesztéseit – Kanadában megnyitotta kibővített torontói központját, mellyel több mint kétszeresére növelte csomagkezelési kapacitását.
A szegmensben tapasztalt bevétel és üzemi nyereség csökkenésének oka a globális áruszállításban és a UPS szállítmányozási üzletágában mutatkozó visszaesés volt. A szállítmányozás áruszállítás üzemi árrését erősen befolyásolták a gyorsan növekedő szállítási költségek, mely az Ázsia által kiszolgált területek hirtelen megnövekedett kapacitásigényéből fakadt.
A logisztikai üzeltág bevételnövekedést könyvelt el, mely az egészséglogisztikai szektor teljesítményének köszönhető. A hatékony üzemeltetés és ügyfélkapcsolati munka teljesítménye kitűnő eredményeket produkált.
A UPS teheráru szállítási üzeltága nehéz negyedévet tudhat maga mögött. Az 50 kg árutömegre vetített bevétel ugyan nőtt, de a szállítmányok száma változatlan maradt, az össztömeg pedig csökkent. Az egység üzemi veszteséget produkált a negyedévben, melynek oka az LTL (Less Than Truckload – közúti gyűjtőáru) piacon tapasztalt szélsőséges árverseny volt. Ugyanakkor a UPS szállítmányozási üzeltága évről - évre újabb piaci részesedést szerez.
Várakozások:
“A gazdasági előrejelzések 2010-re fokozatos növekedést ígérnek” – nyilatkozta Kurt Kuehn, a UPS gazdasági vezetője. “Az első negyedév várhatóan sok kihívást tartogat a UPS számára, a tavalyi évit alig meghaladó nyereségességgel.”
“A UPS széles szolgáltatási kínálatára és globális hálózatára építve 2010-ben jelentősen növelni fogja teljesítményét.” - folytatta Kuehn. “Arra számítunk, hogy a higított részvényenkénti nyereség 2,7 és 3,05 dollár között lesz, a 2009 évihez viszonyított 17 és 32 százalék közötti növekedéssel. A készpénz generálás várhatóan erős marad 2010-ben is, 1,8 milliárd dolláros tőkebefektetés mellett. Ez ugyan elmarad a megszokott értéktől, de továbbra is jól szolgálja növekedési lehetőségeinket.