Milyen a jó ingatlanhirdetés?
Rengeteg olyan helyzet van, amikor a hosszú ideig sikertelen eladás oka maga a hirdetés: ahelyett, hogy vonzaná a vevőket, inkább elriasztja őket, vagy éppen nem sikerül felkelteni az érdeklődést. Nincs eladhatatlan ingatlan, csak túlárazott vagy rosszul hirdetett. Ha a megfelelő hirdetési felület megvan, akkor már csak az árazáson és a hirdetésen múlik a siker.
Ez kell ahhoz, hogy jó legyen a hirdetés
A megfelelő hirdetést azonban nem is olyan könnyű megírni: informatívnak kell lennie, az előnyökre fókuszálva, de nem érdemes valótlant állítani, mert legkésőbb a megtekintéskor úgyis kiderül, milyen is az ingatlan. Ami pedig még kulcsfontosságú, azok a képek: legtöbben meg sem nézik a kép nélküli hirdetéseket.
Szerencsére azért nem csak egy lehetőségünk van a hirdetés eltalálására: a hirdetés feladás után is tudjuk módosítani az ajánlatunkat, ha úgy ítéljük meg, túl kevesen érdeklődnek.
Amennyiben az alábbi szempontokat figyelembe vesszük, szuper hirdetést rakhatunk össze:
- Legyenek képek! Az hinné az ember, hogy manapság ez már alap, de nem mindenkinek: sok hirdetés van a rendszerben képek nélkül, csakhogy ezek sok esetben el sem jutnak a potenciális vevőkhöz. Rengetegen meg sem nyitnak kép nélküli hirdetést, vagy eleve beállítják, hogy ki se listázza a rendszer ezeket. Az ember vizuális lény, a képeknek van a legerősebb meggyőző ereje, éppen ezért tilos kép nélkül hirdetni – már ha el is akarjuk adni az ingatlant.
- Legyen az ingatlan rendezett! Ha már kép: nem mindegy, mit látnak a vevők a fotókon. Óriási hiba, ha nem rakunk rendet, mielőtt a képek készülnek. Nincs kiábrándítóbb egy hálószobafotónál, amelyen szét van túrva az ágynemű, vagy egy rumlis, koszos edényekkel teli konyhánál, de a nappali közepén álló ruhaszárító sem a legjobb. Nagyon nehéz a lényegre koncentrálni, ha ilyenek a fotók. Legjobb, ha rendet teszünk, beágyazunk, illetve mindent eltüntetünk szem elől, amit csak lehet, hogy a potenciális vevők minél letisztultabb állapotában láthassák a lakást – ez mind a fotók, mind a megtekintés esetében igaz!
- Fontos a képek minősége is. Ha homályos képeket teszünk fel, vagy olyanokat, amiken alig látni valamit, nem sokkal vagyunk előrébb, mintha egyáltalán nem lennének fotók. Senkit nem érdekel a fürdőszoba sarkában álló polc, ellenben az igen, hogy kád vagy zuhanykabin van a lakásban, milyen a burkolat állapota stb. Igyekezzünk olyan képeket készíteni, amik az adott helyiség minél nagyobb részét ábrázolják, és jó minőségűek!
- Legyen alapos a leírás! Gyakori gond, hogy az eladó úgy van vele, beszéljenek a képek, és nem ad részletes leírást. Nos, a képekből nem biztos, hogy kiderül, milyen pontosan a fűtés, hány éves a ház, mikor lett felújítva, hány szoba van pontosan, illetve hány négyzetméter az ingatlan és ezen belül a helyiségek. Minél részletesebb a leírás, annál bizalomgerjesztőbb a hirdetés, annál kevésbé van az embernek olyan érzése, hogy valamit el szeretne rejteni az eladó!
- Legyen alaprajz! A hirdetések csak igen kis részénél van alaprajz, pedig ez a képek alapján ritkán derül ki, és az elrendezés akár a döntés alapját is szolgálhatja a vevők számára. Egy ház vagy lakás élhetősége nagymértékben múlik az elrendezésén. Ha az eladni kívánt ingatlannál ez nem a legszerencsésebb, akkor is érdemes feltenni egy rajzot, mert legkésőbb a helyszínen úgyis kiderül, így a fölösleges körök legalább elkerülhetők.
- Nem kell a hibákat hangsúlyozni, de nem is érdemes eltitkolni. Hibátlan ingatlan nem igazán létezik. Nem kell azzal kezdeni a bemutatást, hogy ezekre felhívjuk a figyelmet, de titkolni sem szerencsés őket, már csak azért sem, mert bizonyos esetekben utólag is lehet gondunk abból, ha egy ismert problémát eltitkoltunk a vevők elől. Ha őszintén és korrektül mutatjuk be a házat vagy lakást, illetve az állapotának megfelelően lőjük be az árat, nem lehet gond.
- Adjunk elérhetőséget! Banális hiba, de van, aki elfelejti megadni az elérhetőségét, annyira a hirdetésre koncentrál, vagy nem a jó csatornát választja. Ha telefonálni ritkán van lehetőségünk, adhatunk e-mail címet, kérve, hogy inkább ott keressenek, esetleg megadhatunk idősávot, hogy mikor hívjanak, így eredményesebb lehet a kommunikáció.
Összegezve, a jó ingatlanhirdetés őszinte, részletes, de a pozitívumokra koncentrál amellett, hogy nem titkolja a hibákat sem. Fontos, hogy minél több, jó minőségű, lehetőleg sokat mutató kép legyen a hirdetésben, és az alaprajz is rengeteget segíthet abban, hogy csak a tényleges érdeklődők keressenek. Idő és energia hiányában azonban érdemes a hirdetést ingatlanosra bízni – lehetőleg olyanra, aki a lehető legtöbb felületen tudja hirdetni.