Milyen kulcsszóstratégiát használjon 2021-ben?
Bármennyire is furcsa, még ennek a - látszólag szakmai - tevékenységnek is köze van a koronavírus-járványhoz. A COVID-19, koronavírus, vakcina és hasonló szavak ugyanis 2020-ban feltornázták magukat a legkeresettebb kifejezések közé. A Google időről időre változtat a keresőalgoritmusokon, a mesterséges intelligencia segítségével egyre inkább arra törekszenek, hogy a keresési szándéknak leginkább megfelelő találatokat listázzák ki.
A kulcsszóegyezés változásai
A legkeresettebb kifejezések folyamatosan változnak. A különböző élethelyzetek - mint az a bevezetőből is kiderült - soha nem látott növekedést eredményeznek egyes kulcsszavaknál, mint például a házhoz szállítás, home office és társai. A Google Ads a kulcsszóegyezés terén módosításokat vezetett be 2021-től. A módosításokkal azt szeretnék elérni, hogy az intelligens ajánlattétel segítségével összehozza a látogatókat a hirdetőkkel.
Bizonyos kombinációkkal több potenciális vásárlót lehet elérni. Ha segítségre van szüksége a beállításokban, kérjen tanácsadást a Toptarget Online Marketing Ügynökséggel. A legfontosabb változások a következők:
Az általános kulcsszóegyezés rövid ideig még marad, ennek az a jellemzője, hogy a hasonló jelentésű szavakat is listázza, például a “sárga kötött kardigán” kifejezésre a “fehér kötött pulóver” találatokat.
A pontos kulcsszóegyezés megmarad, ezeknél szigorúbban figyelik a szinonimákat, de az egyes és többes számot és betűtévesztéseket nem, például a “kék póló” beírásával a “kék T-shirt” találatok is megjelennek.
Ha a keresőszavakat idézőjelek közé tesszük, akkor kifejezés egyezésről beszélünk, ez sem szűnik meg, például a “fehér póló” keresés csak olyan találatokat eredményez, amelyben a fehér és a póló szavak egymás után következnek.
A plusszos keresés megszűnik. Ennek az volt a lényege, hogy a keresőszavak bármilyen sorrendben lehettek és akármennyi egyéb szó lehetett a keresőszavak között. Ennek helyét a kifejezésegyezés veszi át.
Milyen beállításokon érdemes változtatni?
Célszerű figyelni és (amennyiben hasznos) elfogadni a Google ajánlásait, melyet az Ajánlások oldalon találhatunk. Az „Új kulcsszavak hozzáadása” a korábban felvett kulcsszavainkat meghagyja. Az ismétlődéseket a „Redundáns kulcsszavak eltávolítása” funkcióval lehet kiszűrni.
Érdemes az általános egyezést és az intelligens ajánlattételt együtt használni, a kizárásokra pedig jobban oda kell a jövőben figyelni, mivel ezzel sok felesleges pénzköltéstől megóvhatjuk magunkat.
Az biztos, hogy a Google-től a jövőben is számíthatunk hasonló módosításokra, tehát a kulcsszókezelés folyamatos feladat.