Nem gyárthatja Törökországban a Clio-t a Renault
"A Renault-nak tudnia kell, hogy számunkra hol a határ. A helyzet egyszerű: egyetlen üzemet sem zárhatnak be, senkit nem bocsáthatnak el" - mondta Laurent Wauquiez munkaügyi államtitkár kedden az RTL kereskedelmi rádióban. Hozzátette: A Renault nem olyan vállalat, mint a többi, hiszen az állam 15 százalékos részvényes benne, s nem azért, hogy kívülről nézze, hogy mi történik.
És azért is más, mert egy olyan vállalatról van szó, amelynek sokat segítettünk a válság alatt". A francia kormány tavaly februárban 6 milliárd eurós kedvezményes hitelt nyújtott fejlesztések finanszírozására a francia munkavállalók tíz százalékát foglalkoztató két nagy autógyártónak, a Renault-nak és a PSA Peugeot-Citroennek. A támogatásért cserébe az autógyártók ígéretet tettek arra, hogy a kölcsön ideje alatt egyetlen franciaországi üzemet sem zárnak be és telepítenek külföldre.
A La Tribune című gazdasági napilap azonban szakszervezeti körökből arról értesült, hogy az egyes modelljeit eddig is Törökországban gyártó Renault a Clio következő elektromos modelljének teljes gyártását áthelyezné a Párizs környéki flins-i üzeméből a törökországi Bursában működő gyárába. "Nem azért fektettünk be 150 millió eurót Flins-ben az elektromos Renault-k gyártására, plusz 100 millió eurót az akkumulátorok gyártására, hogy aztán közöljék velünk, hogy Törökországban gyártják az új Cliót" - jelentette ki Christian Estrosi ipari miniszter a France 2 közszolgálati televízióban. Azt is jelezte, hogy a helyzet tisztázására szerdára hivatalába kérette Patrick Pelatát, a Renault vezérigazgatóját.