Öt tipp az online csalások elkerülésére

Az elmúlt hónapokban a digitális kereskedelemre való rohamos áttérés drámai növekedést hozott az online csalások számában. Az első negyedévben a világ összes tranzakciójának több mint egynegyede csalási kísérlet volt.

Öt tipp az online csalások elkerülésére

Nem könnyű megtalálni a megfelelő egyensúlyt a tranzakciók elfogadása – az üzleti vállalkozás fejlesztése, valamint az ügyfelek támogatása – és a csalások kockázatának kezelése között. Világszerte a kisvállalkozások hirtelen abban a helyzetben találták magukat, hogy gyorsan biztosítaniuk kell ügyfeleik online támogatását, amelynek kulcsfontosságú eleme a megfelelő e-kereskedelmi eszközök elérhetővé tétele - a biztonság érzésének fenntartása mellett. A tapasztalt csalók tudják, hogy egyes kisvállalkozások hajlamosak inkább a csalásellenes intézkedések lazítása mellett dönteni, ha a kereskedelmi és csalásellenes kapacitásaik túlterheltté válnak.

A következő hetek kritikusak lesznek ilyen tekintetben, mivel a csalók megpróbálják kihasználni ezt a lehetőséget, ezért a kisvállalkozásoknak most átfogó csalásellenes stratégiát kell kidolgozniuk.

A továbbiakban öt tippet adunk a saját stratégiák sikeres megtervezéséhez és végrehajtásához:


1. Legyen proaktív a kettős hitelesítés terén! Számos olyan új fiókprofilt hoznak egyszerre létre, amely ugyanazon felhasználóhoz tartozik. Ez lehetőséget teremt az olyan  csalásokra, amikor egy fiók legitimnek tűnik, miután egy ideig nem mutatott aktivitást. Amint a fiók legitimmé válik a kereskedő rendszerében, csalás forrásává válhat. Kérjék meg ügyfeleiket, hogy adjanak meg másodlagos e-mail címet vagy mobilszámot, hogy megerősítsék a fiókok létrehozását és a vásárlásokat. Továbbá érdemes a fiók vásárlási előzményeinek áttekintése.

2. Védekezzen a kártyatesztelés ellen! A csalók számára a kártya tesztelése hatékony módszer lehet annak kiderítésére, hogy az ellopott kártya hitelesítő adatai érvényesek-e, a kis- és középvállalkozások pedig gyakran válnak a kártyatesztelési támadások célpontjaivá. Napjainkban a csalók már számítógéppel generált szkripteket használnak, hogy egyszerre több ezer hitelesítő adatot tesztelhessenek. Győződjön meg arról, hogy a fizetési és a kártya-kiegészítő oldalak (vagy bármely más olyan oldal, amelyen a kártyákat érvényesítik) tartalmaznak olyan technológiákat, amelyek felismerik és megakadályozzák az automatikus szkriptek benyújtását a tranzakciók során. Ezen megelőző technológiák némelyike magában foglalja az alapvető botnet-észleléshez használt tűzfalakat, illetve a CAPTCHA-kat - egy olyan vizuális feladatot, amely megkülönbözteti az embereket az automatizált szkriptektől.

Mennyire vagy spórolós? ITT megnézheted!

3. Folyamatosan figyeljen a fiókátvételekre! A csalók a „card-on-file” modelleket célozzák meg, és átveszik a fájlban újonnan létrehozott, valamint alvó állapotú fiókokat, hogy csaló megrendelésekhez felhasználják azokat. Fiókátvételre utaló jel például a szállítási cím rövid időn belüli gyakori változtatása, vagy egy régebbi, inaktív fiók megrendeléseinek hirtelen megnövekedése.

4. Ellenőrizze a szállítási információkat!
A csalók gyakorlatai közé tartozik a szállítási cím fizetési oldalon történő manipulálása, vagy a kiszállítás lakatlan házakba, esetleg új épületekbe történő kérése lehetővé téve számukra, hogy az adott ingatlanon kívül maradt csomagokat észrevétlenül felvegyék. Tartsa szem előtt azokat a szállítási címek 2. vagy 3. sorában található részleteket, amelyek felhasználhatók a csomagok átirányítására, megkerülve a csak a cím első sorát figyelembe vevő kockázati stratégiákat.

5. Tegye lehetővé az érintkezés nélküli kiszállításokat!
A legtöbb szállítási partner most támogatja az érintkezés nélküli kézbesítéseket, mind a futár, mind az ügyfelek védelme érdekében, ami viszont vezethet ahhoz, hogy a vásárló panasszal fordul a kereskedőhöz a kézbesítés elmaradása miatt. Ha saját árut szállít, készítsen fényképet a kézbesítés igazolására, hogy védekezni tudjon az ilyen jellegű panaszok ellen.

A Visa CyberSource megoldása számos eszközt kínál a kisvállalkozások számára, hogy a mostani időszakban és a jövőben is – felismerve a fogyasztók változó online vásárlási szokásait – képesek legyenek digitális váltásokra és fejlődésre. Soha nem volt ilyen fontos, hogy megbizonyosodjon arról, hogy vállalkozása biztonságosan működik.

Még több ezer elektromos készüléknél hibádzik a címkecsere

A tavaly megújított energiahatékonysági címkéket március elejétől az üzletekben is ki kell helyezni. A fogyasztóvédelmi hatóság három hónapon keresztül ellenőrizte az előírás teljesülését a hagyományos és az online kereskedelemben is. Hatezer vizsgált termék több mint negyedénél volt probléma - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) pénteken az MTI-vel.
2021. 08. 28. 15:00
Megosztás:

Vitatja a Pannónia Nyugdíjpénztár a jegybank határozatát

A Pannónia Nyugdíjpénztár nem ért egyet a Magyar Nemzeti Bank (MNB) határozatában foglaltakkal, azokat kifejezetten vitatja; a pénztár vezetése vizsgálja a jogorvoslat lehetőségét - tájékoztatta a nyugdíjpénztár az MTI-t.
2021. 08. 28. 07:00
Megosztás:

Az MKB Bank adózás utáni eredménye elérte a 11,6 milliárd forintot

Az MKB Bank korrigált, konszolidált adózás utáni eredménye a második negyedévben 11,6 milliárd forintot tett ki, szemben az egy évvel korábbi 0,7 milliárdos veszteséggel, illetve az első negyedévi 28,9 milliárdos eredménnyel - tájékoztatta a pénzintézet a befektetőket a Budapesti Értéktőzsde honlapján közölt jelentésben.
2021. 08. 27. 07:00
Megosztás:

A legjobb támogatás, amiről még nem hallottál

A magyar munkáltatók számára elérhető a lehetőség, hogy egészségpénztári keretek között célzott szolgáltatások révén támogassák munkavállalóikat, könnyítve ezzel az egészségmegőrzéshez és a családi kiadásokhoz kapcsolódó terheiken. Bár a hazai cégek már 2019-től választhatják ezt a kedvező adózású támogatási formát, egyelőre még nem terjedt el széles körben – hívja fel a figyelmet az OTP Egészségpénztár.
2021. 08. 25. 14:00
Megosztás:

Az MNB szeptemberben méri fel a kamatemelések eredményeit

A monetáris tanács a szeptemberi inflációs jelentés ismeretében értékeli átfogóan a kamatemelési ciklus eredményeit és azonosítja az inflációs kilátásokat övező kockázatokat - közölte a Magyar Nemzeti Bank (MNB) Monetáris Tanácsa a keddi kamatdöntés indoklásában.
2021. 08. 24. 23:00
Megosztás:

Javította a cseh gazdasági prognózist a prágai pénzügyminisztérium

Javította a cseh gazdasági előrejelzését a prágai pénzügyminisztérium. A kedden nyilvánosságra hozott új előrejelzése szerint az idén 3,2 százalékkal fog emelkedni a bruttó hazai termék (GDP) Csehországban, míg áprilisban a tárca 3,1 százalékos növekedést várt.
2021. 08. 24. 22:00
Megosztás:

Áttöri az álomhatárt a Magyar Termék, új hazai márkát vezet be a SPAR

2021 végére eléri a 200-at a Magyar Termék védjegyeket használó hazai gyártók száma – mondta Benedek Eszter, a védjegyrendszert működtető nonprofit cég vezetője az idén először meghirdetett Hazai Termékek Hónapja sajtótájékoztatóján. A kampányt támogató SPAR Magyarország augusztustól SPAR HAZAI. SZERETEM márkanéven hagyományos magyar ízvilágú élelmiszereket kínál boltjaiban, az Irinyi Terv Élelmiszeripari Beszállítófejlesztési Programjának keretében pedig már 30-nál több csatlakozó gyártócéggel működik együtt.
2021. 08. 24. 01:00
Megosztás:

Ősztől újra törlesztene a még moratóriumban lévők nagy többsége

Pozitív, jövőközpontú és a problémák megoldására irányuló kommunikációt várnak a pénzügyi szolgáltatójuktól a lakossági ügyfelek a koronavírus-járvány okozta új környezetben – derül ki a CIB Bank nemrégiben a saját ügyfélkörében elvégzett online kutatásából. Az immár második alkalommal elvégzett felmérés alapján a válaszadók legnagyobb félelme változatlanul az, hogy egy családtagjuk elkapja a koronavírust, miközben az anyagi biztonságért inkább a fiatalabb, az egészségéért pedig az idősebb generáció aggódik jobban. A CIB Bank még hitelmoratóriumban lévő lakossági ügyfeleinek többsége szeptember után inkább már újra törlesztene.
2021. 08. 23. 23:00
Megosztás:

Allianz: Történelmi mélypontra süllyedtek a hajózási veszteségek

Az Allianz 2021. évi hajózásbiztonsági riportja szerint tavaly 49 nagy méretű hajó veszett oda világszerte. Az elmúlt tíz évben 50 százalékkal csökkent az összveszteség. A hajózási incidensek száma (2703) az előző évhez viszonyítva csökkent.A hajózási iparág ellenálló a világjárvánnyal szemben, a személyzet lecserélésének nehézsége azonban hosszú távú következményekkel jár. A Covid–19 miatti késések, és a hajózás iránti kereslet ugrásszerű növekedése a kárigények összegének emelkedését eredményezte. A hajók nem megfelelő karbantartása további kárigényekhez vezethet.A Szuezi-csatornán bekövetkezett incidens azt mutatja, hogy a hajók méretének növekedésével aránytalanul nagy kockázatot jelent a megfeneklés, az ilyen esetek elhárítására irányuló műveletek pedig költségesek. Sok a tűzeset és a tengereken eltűnt rakomány.A dél-kínai, az indokínai, az indonéz és a Fülöp-szigeteki tengeri régió vezet a veszteségek terén.
2021. 08. 23. 22:00
Megosztás:

Forinterősödéssel indult a hét

Erősödött a forint a főbb devizákkal szemben hétfő kora reggel a péntek esti szintekkel összevetve a bankközi piacon.
2021. 08. 23. 08:00
Megosztás:

Egyre többen veszik online az iskolaszereket

Jelentősen nőtt az idén az iskolaszerek online eladása az Extreme Digital adatai alapján.
2021. 08. 21. 10:00
Megosztás:

Semmi meglepetés, mégis nagyot esett az amerikai tőzsde

A Federal Reserve tegnap közzétett jegyzőkönyve nem szolgált új információval az amerikai jegybank monetáris politikáját illetően.
2021. 08. 19. 15:00
Megosztás:

Nagyot nőtt Magyarország tengeri forgalma

Majd 20 százalékkal nőtt a Magyarországra tengeri fuvarozással érkező konténeres áruforgalom 2021 első félévében az előző év azonos időszakához képest. A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) elemzése szerint a forgalom 64 százaléka import volt, az áruk főként Távol-Keletről, a dél-európai kikötőkön keresztül – elsősorban nyersanyagként a feldolgozóiparba – érkeztek Magyarországra. A késztermékek ugyanakkor többnyire közúti fuvarozásban, kisebb részt vasúton hagyják el az országot.
2021. 08. 17. 08:00
Megosztás:

A hazai piacon elsőként zöld jelzáloglevelet hozott forgalomba az OTP Csoport

Az OTP Csoport a hazai piacon elsőként bocsátott ki zöld jelzáloglevelet, hiszen 2021. augusztus 16-án sikeresen megtörtént az OTP Jelzálogbank Zrt. OJB2031/I jelzálogleveleinek nyilvános forgalomba hozatala. Az aukción összesen 10,08 milliárd forint ajánlatot nyújtottak be a tőkepiaci szereplők, amelyből a kibocsátó 5,02 milliárd forintot fogadott el.
2021. 08. 17. 00:05
Megosztás:

Az MFB 3,5 milliárd forint nyereséget könyvelt el az első fél évben

Az MFB 3,5 milliárd forint adózás utáni nyereséget ért el idén az első fél évben szemben a tavalyi első fél évi 0,78 milliárddal - tette közzé a pénzintézet a nemzetközi számviteli standardok szerinti nem auditált, nem konszolidált pénzügyi kimutatásait a Budapesti Értéktőzsde honlapján hétfőn.
2021. 08. 16. 20:00
Megosztás:

Csökkent az euróövezet külkereskedelmi többlete júniusban

Júniusban a bázishatás miatt nagyot nőtt az euróövezet és az EU külkereskedelmi áruforgalma az előző évihez képest, a kereskedelmi mérleg többlete azonban kisebb lett az egy évvel korábbinál
2021. 08. 16. 07:00
Megosztás:

Új emlékérme-sorozatot indít az MNB

Az égig érő fa megnevezéssel 2000 forint névértékű színesfém emlékérmét bocsát ki a Magyar Nemzeti Bank (MNB) a Kecskeméti Animációs Filmfesztivál keretében. Az emlékérmével egy új sorozatot indít a jegybank.
2021. 08. 15. 19:00
Megosztás:

E-sport Ítéletnap: az Erste Csoport bemutatja az e-sportok bukását

Miután tavaly bemutatkozott az e-sportok világában, az Erste Csoport a League of Legends Európa-bajnoksággal (LEC) kötött partnerségének második fejezetét ünnepli. A Jung von Matt SPORTS humoros kampányfilmjének segítségével a bankcsoport az e-sportokat övező témák közül a legtöbb vitát kiváltó kérdést választotta ki. Azzal foglalkozik, hogy az e-sport igazi sportnak számít, vagy sem, valamint bemutatja a játékosközösség erre adott reakcióját. Az LEC Summer Splithez köthető kampány augusztus 13-án rajtol a Rájátszással egy időben, és az augusztus 29-ei döntőig látható lesz a közösségi médiában és az LEC Livestream csatornán.
2021. 08. 14. 13:00
Megosztás:

Jégkrémeket von ki a forgalomból a Spar

A Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. hatféle Milka márkájú jégkrémet von ki a forgalomból, mert azok egyik összetevője etilén-oxiddal szennyezett - közölte a Spar a honlapján.
2021. 08. 14. 12:00
Megosztás:

Kinevezésre kerültek a Magyar Bankholding leányvállalati integrációjának vezetői

A Magyar Bankholding Zrt. idén márciusban fogadta el a Budapest Bank, az MKB Bank és a Takarék Csoport bankjainak egyesítésére vonatkozó ötéves stratégiáját. Az alapvető célok között kiemelt stratégiai területként került meghatározásra a bankok leányvállalatainak integrációra történő felkészítése, aminek meghatározó eleme a kiemelkedő szakmai kompetenciával rendelkező felső vezetők kiválasztása. Dr. Mészáros Beatrix a Magyar Bankholding leányvállalatokért felelős vezérigazgató-helyetteseként csatlakozott a szervezethez, míg a neves nemzetközi tanácsadók közreműködésével zajló kiválasztási folyamat eredményeként Vály Judit a lízing üzletág, Kovács Ildikó és Benczédi Balázs pedig az alapkezelési üzletág felső vezetőiként végzik munkájukat.
2021. 08. 14. 09:00
Megosztás: