Rekordon a spanyol fogyasztói bizalom
2017. 09. 05. 02:00
Spanyolországban rekordszintet ért el augusztusban a fogyasztói bizalom - derül ki a spanyol társadalomkutató központ (CIS) hétfői közléséből.
A fogyasztói bizalmat tükröző mutató augusztusban 108,8 pontra emelkedett az előző havi 108,3 pontról. Elemzők előzetesen 107,9 pontos adattal számoltak.
Az augusztusi adat az index 2004 szeptemberi első közlése óta a legmagasabb.
Az index almutatói közül a jelenlegi helyzet megítélése 103,4 pontról 105,4 pontra javult, a jövőre vonatkozó várakozásokat tükröző mutató pedig 113,1 pontról 112,1 pontra csökkent.
A fogyasztói bizalom indexe 2012 júliusában érte el eddigi mélypontját Spanyolországban, akkor 37,60 pontot mértek.
A spanyolországi fogyasztói bizalmi index 1500 fős, tizenhat év feletti, reprezentatív minta telefonos megkérdezésén alapul.
Kalkulátor ajánlónk:
Fix számokkal lottózol? Akkor ez neked való kalkulátor
Az Axel Springer megveszi a Politicót
az Axel Springer német kiadóvállalat a washingtoni Politico hírportál kiadóját, bővítve ezzel amerikai portfólióját - jelentették csütörtökön két amerikai lap, a The Wall Street Journal és a The New York Times internetes kiadásai.
Három partnerre lehet szükség a kormányalakításhoz Németországban
Németország második világháború utáni történetében először nem kettő, hanem három partnerre lehet szükség a kormányalakításhoz a szeptemberi szövetségi parlamenti (Bundestag-) választás után - jelentette ki az egyik legtekintélyesebb német választási szakértő csütörtökön Berlinben.
Áruházakban és iskolákban is felvehető lesz az oltás Brüsszelben
Az új típusú koronavírus ellen védettek arányának növelése érdekében szeptembertől a belga főváros több nagyáruházában is lehetőség nyílik az oltásra - derül ki csütörtöki közlésekből. Brüsszelben októbertől újra kinyithatnak a zenés szórakozóhelyek, bár Belgiumban az elmúlt hét napban átlagosan négy százalékkal emelkedett a koronavírussal fertőzöttek száma.
Új közép-európai keresleti igazgatót nevez ki a Mars
A Mars, a világ egyik legnagyobb édesség-, rágógumi-, élelmiszer- és kisállateledel-gyártója Daniela Hlavackovát nevezi ki új közép-európai keresleti igazgatójává. Daniela, aki korábban Szlovákia piaci igazgatója volt, most a régió négy országában - Csehországban, Romániában, Magyarországon és Szlovákiában – lesz felelős a marketingtevékenységért és az ezáltal ösztönzött növekedésért.
A vártnál nagyobb mértékben romlott a GfK német fogyasztói hangulatindexe
A vártnál nagyobb mértékben romlott a GfK német fogyasztói hangulatindexe szeptemberre. A gazdaságkutató intézet csütörtöki jelentése szerint szeptemberre vonatkozóan mínusz 1,2 pontra csökkent a fogyasztói hangulatindex az előző havi mínusz 0,4 pontról. Az elemzők kisebb esést, 0,7 pontot vártak.