SEOzseni: magyar keresőoptimalizálás (SEO) webapp
A keresőoptimalizálás (SEO) azt a tevékenységet jelenti, amikor a kulcsszavas keresők találati listáján elért helyezést kívánjuk javítani. Weboldal készítés után a céljaink eléréséhez szükségünk van jó minőségű látogatókra. A közismert Google kereső célirányos látogatókat hoz a honlapunkra, ahol hatékony online marketing segítségével az érdeklődőket vásárlóvá konvertálhatjuk. A megfelelő kulcsszavak kiválasztásával és a helyezés javításával növelhetjük a weboldalunkra látogatók számát. A kattintások száma alapvetően két tényezőtől függ: hányan keresnek az adott kulcsszóra és a weboldalunk hányadik helyezést éri el.
Egy ismert kifejezésre többen keresnek, de ott a weboldalak száma is nagyobb. Erősödik a verseny és nehezebb, időigényesebb eszközöket kell felhasználni a helyezés javításához. Exponenciálisan csökken a kattintások száma a helyezés növekedéséhez képest. A felhasználók viselkedési szokásait ismerjük: az emberek alig 10 százaléka nézi meg a második találati oldalt. 1000 keresésből összesen 45 kattintás jut a második oldalon szereplő weboldalakra. Miközben az emberek közel fele kattint az első találatra és a kattintások 75 százalékát zsebeli be az első öt honlap.
A legjobb minőségű látogatókat a keresőoriás szállítja
A Google toronymagasan a legismertebb kulcsszavas kereső. Piaci részesedése Európában és az USÁ-ban 92 százalékra tehető. Népszerűsége hazánkban töretlen: több mint 5 millióan használják legalább heti rendszerességgel. A vásárlás előtti tájékozódás elsődleges eszköze a Google kereső. Az emberek értékes információkat keresnek. Ezek a személyek már eleve nyitottak a weblap üzenete felé, hiszen ők maguk akarnak választ találni a kérdéseikre - éppen ezért használják a keresőmotort. Az ilyen típusú látogatók értéke a legmagasabb. Fogékonyak és nyitottak, ezért velük könnyebben, gyorsabban és nagyobb arányban lehet elérni a kitűzött célokat.
Hogyan javíthatunk a helyezésünkön?
A rangsorolási algoritmus több mint 200 paraméter alapján határozza meg az oldalak sorrendjét. A legmagasabb minőségi besorolást kapó oldal nyeri el a Google milliókat érő első helyét. A rangsorolás alapja a relevancia. Ez azt jelenti, hogy egy oldal szövege mennyire szorosan kapcsolódik a keresett kulcsszóhoz. A Google keresőoptimalizálás alapja a jó minőségű tartalom készítése, ami a felhasználóknak élményt nyújt. Ezt nevezik tartalomépítésnek. A tartalomépítés lényege, hogy a fókusz kulcsszó megfelelő környezetbe kerüljön és az oldal lényeges elemeibe legyen beépítve. Az oldalon belül eltér az egyes elemek fontossága. A fő tartalom elsődleges prioritást kap, míg a másodlagos tartalom (lábléc, hasábok, hirdetések) kevésbé értékes.
A tartalomépítés a keresőoptimalizálás első nagy csoportja, de önmagában nem elég. A weboldal tartalma könnyen szerkeszthető, ezért bárki állíthatja önmagáról, hogy a téma szakértője. A Google rangsorolási algoritmusnak valamilyen módon különbséget kell tenni a népszerű, megbízható és az ismeretlen szerzők írásai között. Erre van egy nagyon jól működő rendszere: mégpedig a linkek hálózata. Mindenki tudja, hogy a link általában kék színű és aláhúzással van megkülönböztetve a szöveg többi részétől. A weboldalak közötti navigálás linkeken keresztül történik. A linképítés célja, hogy a lehető legmagasabb minőségű linkeket szerezzük meg.
Releváns tartalommal és erős linkekkel gyorsan javítható a keresőben elért pozíció. A SEOzseni magyar fejlesztésű webalkalmazás segítségével jó minőségű tartalmat készíthetünk. A tartalmi hibákat automatikusan kilistázza a szoftver. Minőségi linképítésben is segít a webapp: népszerű weboldalak tucatjairól szerezhetünk releváns linkeket. Az alkalmazás használata ingyenes.