Személyes adatok online árengedményekért?!

Miközben európai lakói a még mindig tomboló koronavírus-világjárvány okozta elbocsátások miatt szorosabbra húzzák a nadrágszíjukat, és ezzel egy időben a társadalmi távolságtartási előírások eredményeképp kevesebb időt töltenek a fizikai üzletekben, egy kutatás feltárta, hogy a fogyasztók hajlandók nagyobb kockázatot is vállalni a személyes adataikkal kapcsolatban, csak hogy idén karácsonykor pénzt spórolhassanak. A Kaspersky új megállapításaiból kiderül, hogy a vásárlók 84%-a hajlandó megadni a személyes adatait, például az e-mail címét és a telefonszámát a kereskedőknek, hogy nagy árengedményekre tehessenek szert az ünnepi vásárlásaik során.

Személyes adatok online árengedményekért?!

A karácsony már szinte az ajtónkon kopogtat, ezért sok fogyasztó már most készen áll arra, hogy annyit költsön, amennyit csak tud, és eközben a lehető legtöbbet spóroljon. Ennek következtében rengeteg vásárló kész kockázatot vállalni egy jó vétel érdekében. A felmérésben részt vevők mindössze egynegyede (25%-a) tud arról, hogy a karácsonyi vásárlások és a nagy akciók időszakában gyakoribbak az átverések, és ők nem is hajlandók kockázatot vállalni egy nagy árengedmény reményében. A válaszadók alig ötöde (17%-a) mondta azt, hogy a biztonsági kockázatok elkerülése érdekében csak nagy márkáktól vásárol.

A Kaspersky megállapításaiból az is kiderül, hogy a fogyasztóknak csak egy kis hányada van tisztában azzal, milyen problémákkal járhat, ha nem elég óvatosak az online vásárlásokkor – főleg azt tekintetbe véve, hogy az ünnepi időszak igencsak hírhedt az adathalász átverésekről. A válaszadók mindössze egyharmada (33%-a) mondta például azt, hogy nem hajlandóak illegálisnak kinéző weboldalon vásárolni, és még ennél is kevesebben (29%) gondolják úgy, hogy tisztában vannak az ismeretlen márkák által ajánlott, később esetleg átverésnek bizonyuló hatalmas árengedmények jelentette potenciális biztonsági kockázatokkal.

„Az online vásárlás nagyon csábító, és igen jó módszer arra, hogy könnyen megszabaduljunk a nehezen megkeresett pénzünktől. Remek akciókat és kedvezményeket kínáló e-mailek landolnak a postafiókunkban, és mindössze néhány kattintás után az áruk már úton is vannak az otthonunk felé anélkül, hogy egyáltalán fel kellene állnunk a kanapéról. Ez azonban még a legjobb esetben is kockázatos vállalkozás lehet.

Miközben a különféle márkák már hetekkel az online kereskedők számára az egyik legforgalmasabbnak jósolt Fekete Péntek és ünnepi vásárlási időszak előtt szezonális akciókat hirdetnek meg, a csalók a szokásosnál is erősebben készülnek a mit sem sejtő fogyasztók kihasználására. Tekintve, hogy milyen évünk volt, bármilyen akció vagy komolyabb árengedmény rendkívül csábító lehet, hiszen sokan szeretnék a lehető legtöbbet kihozni az ünnepekből. Mi azonban azt tanácsoljuk a vásárlóknak, hogy legyenek körültekintőek, és figyeljenek nagyon oda arra, hogy milyen adatokat adnak meg egy jó vétel reményében. Gondolják végig, hogy tényleg szükséges-e minden vásárlásnál megadni a személyes adataikat, és ha úgy látják, hogy nem, akkor biztosak lehetnek benne, hogy ez csak egy trükk a személyes adataik kicsalására. Ha a vásárlás előtt meggyőződnek az adott ajánlat hitelességéről, a fogyasztók nagyban csökkenthetik az esetleges csapdák kockázatát, és gond nélkül élvezhetik a karácsonyt” – fejtette ki David Emm, a Kaspersky vezető biztonsági kutatója.

Mennyire vagy spórolós? ITT megnézheted!

Az akcióvadászok jól teszik, ha az online vásárlások során óvakodnak a fekete pénteki és az ünnepi átverésektől. Ha egy ajánlat túl szép ahhoz, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg az is. Vásároljon magabiztosan online idén karácsonykor az átverések elkerülésére vonatkozó tanácsaink betartásával:

Csak legális online áruházakban vásároljon. Mindig biztonságosabb, ha egy linkre kattintás helyett inkább maga gépeli be a címet vagy kiválasztja azt a könyvjelzői közül. A böngésző címsávjában ellenőrizze továbbá azt is, hogy az Ön által felkeresni kívánt weboldal hiteles és biztonságos-e.

A vásárlásokat biztonságos fizetési módozatokat használva végezze. Az árukat hitelkártyával vagy megbízható pénzügyi szolgáltatásokon keresztül fizess ki, hogy a tranzakciók védelmet élvezzenek.

Ellenőrizze a kedvezményeket. Ha e-mailben vagy SMS-ben kap árengedményt, ellenőrizze, hogy legitim-e a küldő vagy a webes hivatkozás, mielőtt rákattintana.

Mindig tartsa naprakészen a készülék szoftverét és a rajta futó alkalmazásokat, és védje készülékeit egy jó hírnevű internetes biztonsági termékkel. A viselkedésalapú adathalászat-blokkoló technológiákkal rendelkező kiberbiztonsági megoldások – mint például a Kaspersky Total Security – értesítést küldenek Önnek, ha egy adathalász weboldalt kíván meglátogatni.

Gondoskodjon a jelszavai kezeléséről. A jelszókezelők használatával több kereskedőnél is biztonságosan vásárolhat, ugyanis a jelszókezelő úgy tárolja biztonságosan a hitelesítési adatait, hogy azok minden online fiókjánál egyediek legyenek.

Még több ezer elektromos készüléknél hibádzik a címkecsere

A tavaly megújított energiahatékonysági címkéket március elejétől az üzletekben is ki kell helyezni. A fogyasztóvédelmi hatóság három hónapon keresztül ellenőrizte az előírás teljesülését a hagyományos és az online kereskedelemben is. Hatezer vizsgált termék több mint negyedénél volt probléma - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) pénteken az MTI-vel.
2021. 08. 28. 15:00
Megosztás:

Oroszország a Twittert, a Facebookot és a WhatsAppot sem kímélte

Megbírságolta egy moszkvai bíróság csütörtökön a Twittert, a Facebookot és a WhatsAppot az orosz állampolgárok adatainak Oroszországban történő lokalizálását (az ország területén működő szerveren való tárolását) előíró jogszabályok megsértése miatt.
2021. 08. 28. 08:00
Megosztás:

A dolgozók harmada home office-ban marad, az IT-védekezést is ehhez kell igazítani

Év végére globálisan az alkalmazottak csaknem harmada távmunkában végzi el a feladatait, arányuk pedig a közeljövőben sem csökken jelentősen. Ez arra kényszeríti a szervezeteket, hogy legalább öt, egyes szektorokban akár tíz évvel is előrehozzák a digitális átalakítási terveiket. Ennek megfelelően a vállalatoknak az IT rendszereik védelmét is ehhez kell igazítani, s erre tekintettel kell kialakítani — hívja fel a figyelmet a Maxvalor Hungary, a dán Heimdal Security magyarországi forgalmazója.
2021. 08. 25. 13:00
Megosztás:

A SZTAKI kutatóival készít robotot építő robotot Ottonie von Roeder

A Számítástechnikai és Automatizálási Kutatóintézet (SZTAKI) kutatóival és mérnökeivel készít robotot építő robotot Ottonie von Roeder német művész, aki a Goethe Intézet jóvoltából érkezik szeptemberben Budapestre - tájékoztatta a SZTAKI kedden az MTI-t.
2021. 08. 25. 06:00
Megosztás:

Diákok fejlesztettek digitális tanulási eszközöket krónikus beteg gyerekeknek

Interaktív nyelvtanuló applikációjával a Fazekas Gimnázium diákjaiból álló csapat nyerte meg a Morgan Stanley budapesti központja által idén először megrendezett Code to Give hackathont. A vállalat felhívására diákok, pályakezdők és tapasztalt szakemberek jelentkeztek, hogy a Morgan Stanley informatikusaival együttműködve, az Amigos a gyerekekért Alapítvány partnereként innovatív tanulási eszközöket fejlesszenek krónikus betegség miatt hosszabb kórházi kezelésre szoruló gyerekek és tinédzserek számára.
2021. 08. 24. 15:00
Megosztás:

Áttöri az álomhatárt a Magyar Termék, új hazai márkát vezet be a SPAR

2021 végére eléri a 200-at a Magyar Termék védjegyeket használó hazai gyártók száma – mondta Benedek Eszter, a védjegyrendszert működtető nonprofit cég vezetője az idén először meghirdetett Hazai Termékek Hónapja sajtótájékoztatóján. A kampányt támogató SPAR Magyarország augusztustól SPAR HAZAI. SZERETEM márkanéven hagyományos magyar ízvilágú élelmiszereket kínál boltjaiban, az Irinyi Terv Élelmiszeripari Beszállítófejlesztési Programjának keretében pedig már 30-nál több csatlakozó gyártócéggel működik együtt.
2021. 08. 24. 01:00
Megosztás:

Allianz: Történelmi mélypontra süllyedtek a hajózási veszteségek

Az Allianz 2021. évi hajózásbiztonsági riportja szerint tavaly 49 nagy méretű hajó veszett oda világszerte. Az elmúlt tíz évben 50 százalékkal csökkent az összveszteség. A hajózási incidensek száma (2703) az előző évhez viszonyítva csökkent.A hajózási iparág ellenálló a világjárvánnyal szemben, a személyzet lecserélésének nehézsége azonban hosszú távú következményekkel jár. A Covid–19 miatti késések, és a hajózás iránti kereslet ugrásszerű növekedése a kárigények összegének emelkedését eredményezte. A hajók nem megfelelő karbantartása további kárigényekhez vezethet.A Szuezi-csatornán bekövetkezett incidens azt mutatja, hogy a hajók méretének növekedésével aránytalanul nagy kockázatot jelent a megfeneklés, az ilyen esetek elhárítására irányuló műveletek pedig költségesek. Sok a tűzeset és a tengereken eltűnt rakomány.A dél-kínai, az indokínai, az indonéz és a Fülöp-szigeteki tengeri régió vezet a veszteségek terén.
2021. 08. 23. 22:00
Megosztás:

Pénzügyi tudatosságra nevel egy új magyar applikáció

Világviszonylatban is egyedülálló az a magyar fejlesztésű applikáció, amelyet két pénzügyi szakember apuka alkotott meg, hogy segítsenek vele megalapozni a gyerekek pénzhez való viszonyát.
2021. 08. 23. 18:00
Megosztás:

Egyre többen veszik online az iskolaszereket

Jelentősen nőtt az idén az iskolaszerek online eladása az Extreme Digital adatai alapján.
2021. 08. 21. 10:00
Megosztás:

A munka jövője: automatizáció

A Universal Robots a robotikai piac egyik úttörője az olyan szabályozások kidolgozásában, melyek a kobotok, az automatizáció, valamint a biztonságos munkavégzés feltételeit teremtik meg. A cég évek óta arra törekszik, hogy világszerte szabályozza a robotok működését és a munkáltatók számára, úgynevezett együttműködő robotok biztosításával segítse a munkavégzést.
2021. 08. 19. 07:30
Megosztás:

Társkereső applikációk - félnünk kell a csalóktól?

A tanulmány megállapításai szerint a csalók jelentős mértékben visszatartják az embereket a randiappok használatától. A válaszadók 38%-a azért fél használni őket, mert attól tart, hogy átverik a csalók, 34% pedig általában véve nem bízik a randiappokat használó emberekben. Mindezek ellenére a válaszadók mindössze 15%-át vették már célba kiberbűnözők, és a csalókkal kapcsolatba kerülők 31%-ának sikerült elkerülnie a támadást.
2021. 08. 18. 13:00
Megosztás:

Világszinten küzdenek a pénzügyi vállalatok a kiberbűnözőkkel

A pénzügyi szolgáltató vállalatok hosszú ideje a kiberbűnözők népszerű célpontjai, az ESET kiberbiztonsági szakértői szerint ennek jó oka van, hiszen a pénz mellett rengeteg bizalmas ügyféladatot is kezelnek, amelyeket a bűnözők különféle átverésekhez tudnak felhasználni, vagy eladják azokat az internet fekete piacain: a Verizon adatsértési jelentéséből kiderül, hogy a pénzügyi ágazatot csak az elmúlt évben több mint 1500 incidens érte, köztük 448 megerősített adatlopással.
2021. 08. 17. 15:00
Megosztás:

Nagyot nőtt Magyarország tengeri forgalma

Majd 20 százalékkal nőtt a Magyarországra tengeri fuvarozással érkező konténeres áruforgalom 2021 első félévében az előző év azonos időszakához képest. A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) elemzése szerint a forgalom 64 százaléka import volt, az áruk főként Távol-Keletről, a dél-európai kikötőkön keresztül – elsősorban nyersanyagként a feldolgozóiparba – érkeztek Magyarországra. A késztermékek ugyanakkor többnyire közúti fuvarozásban, kisebb részt vasúton hagyják el az országot.
2021. 08. 17. 08:00
Megosztás:

Csökkent az euróövezet külkereskedelmi többlete júniusban

Júniusban a bázishatás miatt nagyot nőtt az euróövezet és az EU külkereskedelmi áruforgalma az előző évihez képest, a kereskedelmi mérleg többlete azonban kisebb lett az egy évvel korábbinál
2021. 08. 16. 07:00
Megosztás:

A Lenovo rekordot döntött az első negyedévben, megduplázva nettó bevételét

A Lenovo Csoport (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) bejelentette, hogy a Csoport rekordmagas első negyedéves eredményt ért el. A felgyorsult digitalizáció, az okos átalakulás és a számítógépes eszközök, infrastruktúra és alkalmazások területén megvalósított globális fejlesztések által teremtett lehetőségek továbbra is hozzájárulnak a Csoport hosszútávú és fenntartható jövedelmezőségének növekedéséhez.
2021. 08. 15. 07:00
Megosztás:

Jégkrémeket von ki a forgalomból a Spar

A Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. hatféle Milka márkájú jégkrémet von ki a forgalomból, mert azok egyik összetevője etilén-oxiddal szennyezett - közölte a Spar a honlapján.
2021. 08. 14. 12:00
Megosztás:

Az elmúlt 10 évben nem adtak el ennyi gépjármű-abroncsot Magyarországon

A magyarországi személygépjármű-gumiabroncspiac 2021 első fél évében 14,5 százalékkal növekedett gyártói oldalon 2020 azonos időszakához képest, ami jelentős fellendülésnek számít, különösen az előző évi 7 százalékos csökkenéshez képest - közölte a Continental Hungaria Kft. csütörtökön az MTI-vel.
2021. 08. 13. 05:30
Megosztás:

Segíti a magyar vállalkozásokat az eMAG

Elindult csütörtökön az Értékesíts hazait az eMAG-on!, az online kereskedő a programjával a magyarországi kisvállalkozások és egyéni vállalkozók tevékenységét támogatja a Gazdasági Versenyhivatallal májusban kötött megállapodás részeként - közölte az eMAG csütörtökön az MTI-vel.
2021. 08. 12. 18:00
Megosztás:

Automatizált haszongépjárművek: hatékony logisztika a gazdasági fejlődés érdekében

Sofőr nélküli Hub2Hub: A nehézgépjárművek gyakran ugyanazokon az utakon haladnak – napról napra, hétről hétre, hónapról hónapra. A zsúfolt autópálya-szakaszok pedig folyamatos figyelmet követelnek a vezető részéről. Az automatizálás csökkentheti a vezetőt érő terhelést, megakadályozhatja a hátsó ütközéseket, és megkönnyítheti a jelenlegi vezetési és pihenési időre vonatkozó jogszabályok betartását.
2021. 08. 12. 15:00
Megosztás:

Berobbant az e-kereskedelem, de hogyan lesz hűséges ügyfél a karantén-vásárlóból?

A koronavírus-járvány minden bizonnyal örökre megváltoztatta fogyasztási szokásainkat, hiszen mindennél fontosabbá vált a kényelmes és mindenekelőtt biztonságos vásárlás. Az e-kereskedelemben soha nem látott eredményeket hozott a karantén-bumm: 2021 júniusában az online költések volumene 95 százalékkal meghaladta 2019 ugyanezen időszakában mért értéket. Habár egyelőre nem látjuk tisztán, mit tartogat a poszt-COVID időszak az e-kereskedelem számára, a webáruházak akkor járnak a legjobban, ha folyamatos fejlesztésekkel igyekeznek biztosítani a járvány alatt szerzett vásárlói bázisuk hosszú távú hűségét. Fizetési opciók, feliratkozás, mobiloptimalizálás - a Stylers Group szakértői 5 pontban gyűjtötték össze a legfontosabb tennivalókat, melyekkel az e-kereskedők továbbra is hasíthatnak.
2021. 08. 12. 14:00
Megosztás: