Tovább javult Németországban a fogyasztói hangulat
Az elemzők 5,6 pontot vártak a mutatót készítő GfK piackutató intézettől. A fogyasztói hangulat már ötödik hónapja mutat javulást egyhuzamban az Európát sújtó továbbra is megoldatlan szuverán adósságválság ellenére. A piackutató szerint mindennél fontosabb, hogy az a bizalom, ami eltűnt a válság alatt, most visszatérjen. "A határozott és tartós hatású lépések kulcsfontosságúak lennének e tekintetben" - írta a GfK.
A három részmutató közül a gazdasági kilátások megítéléséé januárban 8,4 ponttal 7,5 pontra emelkedett. Ez már a második havi emelkedés volt a megelőző öt havi csökkenés után. A jövedelmi kilátásokra vonatkozó mutató elhanyagolható mértékben, 0,1 ponttal 34,1 pontra emelkedett januárban. A vásárlási hajlandóság indiátora 12,9 pontos csökkenés után janurában 14,4 ponttal 41,8 pontra emelkedett. Ez az érték megegyezik a 2011 januárjában mért értékkel.
Az ifo német gazdaságkutató intézet szerdán közzétett adatai szerint a német üzleti hangulat tovább javult januárban, az irányadó mutató a decemberi felülvizsgált 107,3 pontról 108,3 pontra nőtt. Elemzők 107,6 pontra számítottak. A jelenlegi helyzet megítélésének mutatója 116,3 pontra csökkent a decemberi 116,7 pontról, viszont a várakozásokat tükröző index a decemberi 98,6 pontról 100,9 pontra nőtt.