A Citroën, a Toyota és az Alfa Romeo modelleknek nagyobb valószínűséggel tiszta a múltjuk Magyarországon

Minden autóvásárló abban reménykedik, hogy az általa kiszemelt használt járműnek nincsenek rejtett hibái, és nem manipulálták a kilométeróra-állását. A valóság ezzel szemben az, hogy egyáltalán nem könnyű olyan autót találni, amelynek tökéletesen tiszta a múltja. Ráadásul bizonyos márkák esetében a kockázat kifejezetten magas – különösen, ha a megfizethető prémium kategóriás modellek között keresgélünk.

A Citroën, a Toyota és az Alfa Romeo modelleknek nagyobb valószínűséggel tiszta a múltjuk Magyarországon

Az autóipari adatokkal foglalkozó carVertical tanulmányt készített arról, hogy mely autómárkákra jellemző leginkább a tiszta előélet Magyarországon, és melyeknél fordulnak elő olyan bejegyzések, amelyek csökkenthetik az értéküket.

Citroën, Toyota, Alfa Romeo – a legtisztább múltú használt autók

A carVertical kutatása szerint akkor tekinthető tiszta előéletűnek egy autó, ha soha nem sérült meg, nem manipulálták a kilométeróra-számlálóját, nem használták taxiként, közösségi vagy megosztott autóként, és nem minősítették totálkárosnak.

A Magyarországon vizsgált autómárkák közül a Citroën modelljei szerepeltek a legjobban – 54,6%-uknál nem találtak problémás előzményekre utaló bejegyzést. A második helyen a Toyota áll 52%-kal, míg az Alfa Romeo esetében ez az arány 50,8%. A felsorolt márkájú autók jellemzően azért vannak jobb állapotban, mert tulajdonosaik nagyobb hangsúlyt fektetnek a rendszeres karbantartásra és a kíméletes vezetésre, és kevésbé hajtják „dinamikusan” az autókat. Ezeket a márkákat továbbá ritkábban használják kereskedelmi célokra, például taxiként vagy flottajárműként, így kisebb a kockázata a túlzott igénybevételnek, az óraállás manipulálásának vagy a korábbi sérüléseknek.

„A tisztességtelen eladók gyakran igyekeznek eltitkolni egy jármű előéletét, hogy mesterségesen növeljék a hasznukat. Ez különösen gyakori olyan autók esetében, amelyek korábban súlyosan megsérültek, és emiatt kevésbé vonzóak a használtautó-piacon. Egy tiszta előéletű autót viszont sokkal könnyebb jó áron értékesíteni” – magyarázza Matas Buzelis, a carVertical autópiaci szakértője és kommunikációs vezetője.
Hibátlan prémium autót találni komoly kihívás

Bár tiszta előéletű autót találni időigényes és alapos utánajárást igénylő feladat, bizonyos márkák esetében különösen nagy a kockázat. A carVertical Magyarországon végzett elemzése szerint a leggyengébb eredményt a BMW érte el, mivel az autók csupán 13,5%-ának volt tiszta a múltja. A második helyen a Land Rover végzett 26,1%-kal, míg a Ford modelleknél ez az arány 29,2% volt.

A tanulmányban vizsgált országok többségében a prémium kategóriás autók jóval ritkábban bizonyultak tiszta előéletűnek. Ezért az ilyen márkák kedvelőinek különösen körültekintően kell eljárniuk, ha használt modellt vásárolnak.

„Sokan álmodoznak prémium kategóriás autóról, de nem mindig mérik fel reálisan a vásárlás kockázatait. Mivel ezek a járművek drágábbak, a tisztességtelen eladók nagyobb valószínűséggel manipulálják a kilométeróra-állást vagy rejtik el a hibákat. Ezzel szemben az olcsóbb modellek előéletének meghamisítása kevésbé éri meg számukra, hiszen ezekből nem lehet igazán jelentős hasznot húzni” – magyarázza Buzelis.

Sokan a lehető legkedvezőbb áron szeretnének prémium kategóriás autót vásárolni, ezért gyakran figyelmen kívül hagyják a jármű előéletét, vagy nem ellenőrzik, milyen sérülései voltak korábban. Idővel, ahogy egyre több probléma merül fel, kellemetlen meglepetések érhetik a tulajdonosokat, és a komolyabb javítások jelentősen növelhetik a fenntartási költségeket.

Ha egy autót éveken át gond nélkül szeretnénk használni, érdemes ellenőrizni az előzmény jelentését, kipróbálni egy próbaúton, majd szakértővel bevizsgáltatni egy márkaszervizben. Ellenkező esetben a vásárlás feletti öröm gyorsan szertefoszlik a folyamatos műszaki hibák vagy elektromos problémák miatt.
Módszertan

Tanulmányában a carVertical a vállalat ügyfelei által 2024 januárja és 2024 decembere között megvásárolt jármű előéleti jelentéseket elemezte. A tiszta előélettel rendelkező autókat márkák szerint összesítették, százalékos arányokat számítottak, majd ez alapján rangsorolták őket.

Egy tiszta előéletű jármű jelentésében legalább öt kilométeróra-állásnak kell szerepelnie az elmúlt évekből, három évnél hosszabb kimaradás nélkül.

Egy tiszta előéletű jármű:

kilométerórája nem lehet manipulált

nem lehet érintett balesetben

nem lehet lopott

nem használhatták taxiként, közösségi vagy megosztott autóként

nem állhat pénzügyi korlátozások alatt

nem minősíthették műszakilag roncsnak, totálkárosnak, vízkárosnak, tűzkárosnak vagy gyárilag hibásnak

nem lehetett kitéve természeti katasztrófának

Megerősített ügyelettel készül az ünnepekre az E.ON

Megerősített ügyelettel készül az ünnepekre az E.ON, váratlan meghibásodás esetén azonnal megkezdi a javítást.
2025. 12. 05. 06:30
Megosztás:

Tízezreket kapott vissza idén több mint 1 millió megtakarító az adójából

Fejenként átlagosan 65 ezer forintos adójóváírást kaptak idén azok, akik nyugdíjra gyűjtögetnek, illetve egészségpénztárban takarékoskodnak – tudta meg a Grantis a Nemzeti Adó- és Vámhivataltól (NAV). Idén már közel 1,1 millió fő részesült adóvisszatérítésben. A megtakarítók számlájára összesen mintegy 70 milliárd forintos adójóváírás érkezett.
2025. 12. 05. 06:00
Megosztás:

Aki befolyásolhat egy közbeszerzést, azt már az előkészítéskor ki kell zárni

Converging Roads of Integrity 2025 címmel kétnapos nemzetközi konferenciát szervezett az Integritás Hatóság december 1-jén és 2-án. Az összeférhetetlenség megelőzésének és feltárásának legjobb gyakorlatairól a Közbeszerzési Hatóság elnöke beszélgetett dr. Dencső Balázzsal (EUTAF), dr. Kéri Zoltánnal (KTM, Nemzeti Fejlesztési Központ), valamint dr. Nagy-Fribiczer Gabriellával (Integritás Hatóság).
2025. 12. 05. 05:00
Megosztás:

Kevesebb túlzsúfolt lakás, terjed a megújuló energia – Hogy élünk Európában?

A közelmúltban publikálta az Eurostat szokásos éves átfogó jelentését a lakhatási viszonyokról, ebben rengeteg érdekes adatot láthatunk európai összehasonlításban. A számok egyelőre 2024-re vonatkoznak, de jellemzően több éves, vagy akár évtizedes tendenciák is látszanak, vagyis nem csak pillanatfelvételként érdemes kezelni az elemzést.
2025. 12. 05. 04:30
Megosztás:

Még nincs késő csatlakozni az MBH Bank részvényigényléséhez

A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
2025. 12. 05. 04:00
Megosztás:

Rekordmagas költségek sújtják a Bitcoin bányászatot – csak a leghatékonyabb szereplők maradhatnak talpon

A Bitcoin bányászat történetének egyik legdrágább időszakába lépett: friss adatok szerint jelentősen megugrott az egy BTC előállításához szükséges költség. A CoinShares legújabb jelentése nemcsak az iparági költségek megoszlását mutatja be, hanem arra is rámutat, hogy egyre inkább szakadék tátong a hatékony és a veszteséges bányászok között. Vajon kik élik túl ezt az időszakot, és mi vár a szektorra, ha a Bitcoin árfolyama nem emelkedik újra?
2025. 12. 05. 03:30
Megosztás:

A Kraken és a Deutsche Börse összefog: Új korszak kezdődhet a hagyományos és digitális piacok integrációjában

December 4-én újabb történelmi együttműködést jelentettek be: a kriptotőzsde élvonalába tartozó Kraken stratégiai partnerségre lépett a Deutsche Börse Group-pal. A cél: áthidalni a hagyományos pénzügyi piacok és a digitális eszközök közötti szakadékot, és új lehetőségeket nyitni az intézményi szereplők előtt. A partnerség első lépései az FX (devizapiac), derivatívák és eszközmegőrzés területén történnek — természetesen a szabályozói jóváhagyás mellett.
2025. 12. 05. 03:00
Megosztás:

Fizetésemelés? Ne is álmodj róla 2026-ban!A munkáltatók fele nem tervez fizetésemelést jövőre

A magyar cégek összesen 52 százaléka tervezi a fizetések emelését 2026-ra, átlagosan 8 százalékos mértékben. Tavaly hasonló arányban nyilatkoztak így a vállalati döntéshozók, októberig mégis jelentősen több helyen volt bérfejlesztés.
2025. 12. 05. 02:30
Megosztás:

Hogyan segíthet a kolokáció a hálózathoz való hozzáférésben?

A hálózati kapacitások szűkösségére tekintettel a hazai villamos energia szektorban egyre nagyobb kihívást jelent a növekvő volumenű időjárásfüggő termelés és villamos energia tárolók rendszerbe integrálása. A kolokációs modellek megjelenése új lehetőségeket kínál a piaci szereplők számára, ugyanakkor számos jogi és finanszírozási kérdést vet fel. Simon Gábor, a DLA Piper Hungary energia szakterületének vezetője összefoglalja a legfontosabb trendeket, szabályozási kereteket és nyitott problémákat.
2025. 12. 05. 02:00
Megosztás:

Ezért jobb qvikkel fizetni – már az e-számláknál is elérhető az ingyenes átutalás

Számos előnye van más fizetési megoldásokkal szemben a qviknek, amely már a Díjneten is választható. A szolgáltatásnak köszönhetően például azok is gyorsabban és biztonságosan fizethetik számláikat, akik nem szeretnék megadni a bankkártyaadataikat az online számlafizetés során. Emellett általánosságban is tovább egyszerűsödött a számlafizetés a Díjnet felületén.
2025. 12. 05. 01:30
Megosztás:

Tovább bővül a Hungarian Startup University Program

Tovább bővül a Hungarian Startup University Program (HSUP), amelynek célja, hogy bevezesse az egyetemi hallgatókat az innovációs és vállalkozói gondolkodásba - mondta Bódis László innovációért felelős helyettes államtitkár az M1 aktuális csatornán csütörtökön.
2025. 12. 05. 01:00
Megosztás:

Átlag közeli hőmérsékletű és kissé csapadékos volt a november

Átlag közeli hőmérsékletű és kissé csapadékos volt a november - közölte a HungaroMet Zrt. a honlapján csütörtökön.
2025. 12. 05. 00:05
Megosztás:

Megtorpant az XRP árfolyam, miközben a Ripple lezárta az 1 milliárd dolláros GTreasury felvásárlást

A Ripple legújabb, 1 milliárd dolláros akvizíciója új lendületet adhat a digitális pénzügyi infrastruktúra átalakulásának – még ha az XRP árfolyama közben épp technikai ellenállásba is ütközött. Az XRP árfolyamrali megtorpant, de a háttérben komoly stratégiai lépések történnek: a Ripple célja, hogy átfogó pénzügyi platformmá váljon. Vajon ez elég lesz az új árfolyamcsúcsokhoz?
2025. 12. 04. 23:30
Megosztás:

Elkerülhetetlen a 50 000 dolláros BTC árfolyamzuhanás? – 5 fontos tudnivaló a héten a Bitcoinról, és hogy miért a Digitap ($TAP) a #1 kriptós előértékesítés a portfóliód fedezésére

A Bitcoin volatilitással kezdte a decembert. Az árfolyam a hétvégén meredeken visszaesett, majd visszapattant, és ismét az 50 napos exponenciális mozgóátlag (50-EMA) fölé kapaszkodott. Ez az oda-vissza mozgás számos tőkeáttételes pozíciót likvidált, és gyakorlatilag újraindította a származtatott piacokat, így a kereskedők óvatosabbá váltak, különösen az új makrogazdasági adatok érkezése előtt.
2025. 12. 04. 23:00
Megosztás:

Az ABB és a Toyota együtt alakítják az e-mobilitás jövőjét

Az e-mobilitás Európa-szerte megváltoztatja az emberek közlekedési szokásait. Egyre több autós fontolgatja elektromos vagy plug-in hibrid jármű vásárlását, egyre több otthonban szerelnek fel töltőket, és egyre több vállalat gondolja át járműparkja üzemeltetését. Mivel a közlekedés a globális CO₂-kibocsátás közel egynegyedéért felelős, és ebből a személygépkocsik körülbelül 60 százalékot tesznek ki1, soha nem volt még ennyire nyilvánvaló a megbízható, biztonságos és mindennapi töltés iránti igény.
2025. 12. 04. 22:00
Megosztás:

Áttörés a Bitcoin sidechain infrastruktúrában: Partnerségre lépett a VerifiedX és a Blockdaemon

A Bitcoin ökoszisztéma újabb fontos mérföldkőhöz érkezett: a VerifiedX és a Blockdaemon stratégiai együttműködésre lépett, amely jelentős előrelépést hozhat a Bitcoin sidechain technológia fejlődésében. A cél egyértelmű: komplex blokklánc funkciókat egyszerűen és felhasználóbarát módon elérhetővé tenni a nagyközönség számára – olyan alkalmazásokon keresztül, mint a Switchblade Wallet és a Butterfly.
2025. 12. 04. 21:30
Megosztás:

A Cardano és a Solana veszélyzónába süllyed, miközben egy elemző 2000%-os kitörési ralira számít a Digitap kiemelkedő előértékesítési teljesítménye alapján

A piaci hangulat medvéssé vált, ahogy a főbb altcoinok meredek esésbe kezdtek. A Cardano árfolyama 0,40 dollár alá esett, míg a Solanáé 130 dollár alá csúszott.
2025. 12. 04. 21:00
Megosztás:

Magyarországon a cégek többsége emeli a fizetéseket jövőre

Az előző évekhez hasonlóan a Magyarországon működő cégek többsége 2026-ban is emeli a fizetéseket - közölte a Profession.hu csütörtökön az MTI-vel.
2025. 12. 04. 20:30
Megosztás:

A Mol megvásárolja az 5 naperőművel rendelkező Polsolar Kft.-t

A Mol csütörtökön szerződést kötött a Polsolar Kft. megvásárlására, amely 5 teljesen működőképes naperőművet birtokol Mezőcsát közelében, Kelet-Magyarországon; a naperőművek együttes kapacitása 304 megawatt peak (MWp), amellyel a társaság megnégyszerezi napenergia portfólióját - közölte a Mol Nyrt. csütörtökön a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján.
2025. 12. 04. 20:00
Megosztás:

Energiahatékonyság, digitalizáció, moduláris fordulat: az építőipar 2026-ban

Az építőipar 2025-ben gyakorlatilag padlóra került Magyarországon: az ÉVOSZ konjunktúrafelmérése* szerint az építőipari cégek 60 százaléka árbevétel csökkenéssel számol, 90 százaléka kedvezőtlennek látja a piaci helyzetet. A megrendeléshiány, a bizonytalan gazdasági környezet és a késedelmes fizetések sok vállalkozást az összeomlás szélére sodort. A Mapei trendelemzése szerint a mélyponton a felújítási boom és a támogatott hitelek jelenthetnek fordulatot az ágazatnak.
2025. 12. 04. 19:30
Megosztás: