A digitális ügyfélélményben bízhat az utazási szektor

Legalább kétszer, de akár hatszor gyorsabban is nőhetnek a piaci átlagnál az utazások népszerűsítésére fordított reklámkiadások az idéntől számított három évben. Ezzel az ütemmel az utazási reklámpiac jövőre tér vissza a járvány előtti költési szintre. Az utazási márkák költségvetéseiből 2023-ra 70 százalékra emelkedik a digitális hirdetések részaránya, amely tavaly 63 százalékos volt.

A digitális ügyfélélményben bízhat az utazási szektor

A bel- és külföldi, üzleti és szabadidős célpontokra egyaránt kiterjedő utazási reklám a COVID-19 által leginkább sújtott kategóriák egyike. A Publicis Groupe Hungary tagügynöksége, a Zenith becslései szerint 2019-ben még 18,0 milliárd dollárt fordítottak erre az utazási márkák a 13 kulcsfontosságú piacon*, tavaly viszont már csak 9,7 milliárdot. A visszaesés 46 százalékos, miközben a hirdetési piac egésze csak 4 százalékkal zsugorodott.

„Az utazások iránt felhalmozott kereslet serkentőleg hat az ez irányú reklámköltések gyors növekedésére az elkövetkező években, a járvány előtti szintekig azonban hosszú lesz az út” – véli Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary médiaügynökségekért felelős vezetője. A Zenith közzétett Business Intelligence – Utazás jelentése szerint 2021-ben 24 százalékkal, azaz a reklámpiac egészénél kétszer gyorsabban fognak bővülni az utazási reklámok, majd 2022-ben 36, 2023-ban pedig 19 százalékkal.

A kiegyenlítődés mégis fokozatos lesz, hiszen az utazási reklámokra fordított kiadások az idén még mindig 33 százalékkal vannak a 2019-es szint alatt, miközben a reklámpiac egésze már 7 százalékkal felette jár. A Zenith szakértői szerint az utazási reklámköltés csak 2023-ban fogja meghaladni a 2019-es szintet, amikor is eléri majd a 19,6 milliárd dollárt.

Ahogy a globális utazás kezd helyreállni, az utazási márkáknak a pandémia utáni utazás valóságához igazodva kell újjáépíteniük kapcsolataikat a fogyasztókkal: alkalmazkodniuk kell az üzleti utazások számának csökkenéséhez, foglalkozniuk kell a fogyasztók fenntarthatósággal összefüggő, az alacsony széndioxidkibocsátású utazások iránti növekvő keresletet támasztó aggodalmaival.

„Mivel a foglalások online megjelenésével az utazás lett a digitális technológiákat legkorábban alkalmazó ágazatok egyike, jóval a piac előtt jár a digitális átalakulásban” – hívja fel a figyelmet Horváth Rita. A Zenith előrejelzései szerint 2021-ben az ágazat eladásainak 32 százaléka már online zajlik, ami jóval magasabb a kiskereskedelem egészére jellemző 20 százaléknál. Az utazási hirdetők így digitális hirdetésekre is többet költenek, mint az átlagos márkák: 2020-ban 63 százalékot, szemben az átlagos 58-cal.

A szakember szerint a digitális hirdetések még fontosabbá válnak mind a márkaépítés, mind a konverzió szempontjából azzal párhuzamosan, ahogy az utazás egyre digitálisabbá válik. Az utazási alkalmazásokba integrálhatók az oltási útlevelek, ahogyan a célországok COVID-19-cel kapcsolatos szabályai és adminisztrációs elvárásai is, az űrlapok kitöltésének procedúrája, de a digitális megoldások révén érintésmentessé tehető a szállás elfoglalásának és elhagyásának folyamata is – ezek mind olyan lehetőségek, amelyek az akadálytalan digitális élmény felé tolják az utazás teljes folyamatát. Ennek megfelelően a digitális reklámköltések 2019 és 2023 között évente 6 százalékkal nőnek, a teljes költségvetésen belüli részarányuk pedig a 2020-as 63-ról 2023-ra 70 százalékra emelkedik.

Megnövelt készültség a bevásárlóközpontokban a vírusok terjedése ellen

Fokozott egészségügyi kockázatot jelent a bevásárlóközpontok megsokszorozódó forgalma az ünnepi időszakban, a légúti megbetegedések szezonjával párhuzamosan – hívják fel a figyelmet szakértők. A zsúfolt terekben a kórokozók gyorsabban terjedhetnek, ezért a professzionális háttérmunka mellett a látogatók tudatosságára is szükség van. Medveczky Tamás, a HW Solutions ágazat igazgatója szerint a pandémia óta a látogatók higiéniai elvárásai nőttek, a tiszta környezet bizalmi tényező. Hozzátette: ebben az időszakban növelik a takarítószemélyzet létszámát, és a fókuszt a proaktív, folyamatos fertőtlenítésre helyezik. Ez a kritikus érintési pontok, mint a liftgombok, kilincsek és mozgólépcső-korlátok, valamint a mosdók folyamatos kezelését jelenti. A szakértő hangsúlyozta a vásárlók egyéni felelősségét is: a rendszeres, alapos kézmosás, a kihelyezett kézfertőtlenítők használata és a köhögési etikett betartása elengedhetetlen a fertőzések megelőzéséhez. A biztonságos ünnepi vásárlás közös felelősség.
2025. 11. 04. 05:00
Megosztás:

Nen törik meg a zsugorodás, miközben a megrendelésállomány már "megmozdult"

Az építőiparban tovább tart a visszafogottság: miközben a megrendelésállomány már bővül, a cégszám és a vállalkozói stabilitás tovább csökken. A piac élénkülésének első jelei látszanak, de a szektor még mindig átmeneti állapotban van.
2025. 11. 04. 04:30
Megosztás:

A lakásárakat, a bolti forgalmat és magyarok közérzetét is lehúzza a szedett-vedett utcakép

A magyarok közel felét nyomasztja az üzletek rendezetlen felirataitól és logóitól túlzsúfolt utcakép, ami szerintük kihat a környékük ingatlanáraira és a boltok forgalmára is – mutat rá az Europion piackutató és a BePRO közös reprezentatív felmérése.
2025. 11. 04. 04:00
Megosztás:

A közbeszerzési törvény módosítását kezdeményezi Lázár János

A közbeszerzési törvény módosítását kezdeményezi Lázár János, erről a Facebook-oldalán hétfőn számolt be az építési és közlekedési miniszter.
2025. 11. 04. 03:30
Megosztás:

Az otthonteremtési támogatás kiterjesztését javasolja a Munkástanácsok Országos Szövetsége

A Munkástanácsok Országos Szövetsége kezdeményezi a kormánynál az otthonteremtési támogatás kiterjesztését a köztulajdonban lévő, közszolgáltatásokat működtető gazdasági társaságok munkavállalóira - tájékoztatta az MTI-t a szakszervezet hétfőn.
2025. 11. 04. 03:00
Megosztás:

Megduplázta a nyereségét a Shopper Park Plus

Az idén az első 9 hónapban 31,3 millió eurós, a tavalyi azonos időszakihoz képest kétszeres adózott eredménnyel zárt a Shopper Park Plus (SPP) - közölte a társaság hétfőn az MTI-vel.
2025. 11. 04. 02:30
Megosztás:

Hány éves vagy valójában? Kimutatható a testünk valódi, un. biológiai kora

A biológiai kor nem végleges ítélet: egy új programmal hónapok alatt "visszafordítható" az öregedés órája. És mindez már Magyarországon is elérhető.
2025. 11. 04. 02:00
Megosztás:

A One Magyarország a háztartások 54 százalékában van jelen valamilyen szolgáltatással

A One Magyarország a magyar háztartások 54 százalékában van jelen valamilyen szolgáltatásával, ez 6,4 millió lakossági előfizetést jelent, a cég emellett vállalati szegmenssel is rendelkezik, így ki tudja szolgálni a közép- és nagyvállalatokat, valamint a kormányzatot is - hangzott el a One Magyarország sajtótájékoztatóján hétfőn Budapesten.
2025. 11. 04. 01:30
Megosztás:

Rezsicsökkentés 2026 - így fog kinézni a lakossági áram és földgáz árak és szabályozás

A tervezet szerint 2026-ban is az MVM marad az állami támogatás fő kedvezményezettje a lakossági energiaellátás után. Ez a támogatás továbbra is a rezsicsökkentett és a piaci ár közötti különbséget hivatott fedezni.
2025. 11. 04. 01:00
Megosztás:

A WING Csoport több mint 2,1 hektár fejlesztési telket vásárolt Budapesten

A WING Csoport megállapodást kötött a GTC-vel több mint 2,1 hektár fejlesztési telek megvásárlásáról Budapesten, a Váci úti irodafolyosó területén - közölte az ingatlanfejlesztő társaság hétfőn az MTI-vel.
2025. 11. 04. 00:30
Megosztás:

Megerősítette az EBRD osztályzatát a Fitch Ratings

Megerősítette változatlan stabil kilátással az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) lehetséges legjobb, "AAA" szintű besorolását a Fitch Ratings.
2025. 11. 03. 23:30
Megosztás:

Az építőipar imái meghallgatásra kerültek: jó irányba változott az energetikai otthonfelújítási program

A változások pontosan azok az irányok, amelyeket az építőipar már régóta sürgetett: több pénz, kevesebb önerő, kevesebb adminisztráció és bővülő lehetőségek jellemzik a megújult otthonfelújítási támogatást. A Mapei Kft. szerint a kormány által bejelentett módosítások lendületet adhatnak a lakossági energetikai korszerűsítéseknek.
2025. 11. 03. 23:00
Megosztás:

Célzott pénzosztás: Új szintre emeli támogatási stratégiáját az Ethereum Alapítvány

Az Ethereum Alapítvány új lendületet ad az ökoszisztéma fejlesztésének: elbúcsúzik a nyílt pályázati rendszertől, és helyette célzott támogatási modellre áll át. A stratégiai szemléletváltás nemcsak hatékonyabbá teszi a forráselosztást, de az Ethereum jövőjének legfontosabb pilléreit – a skálázhatóságot, adatvédelmet és decentralizációt – is megerősíti.
2025. 11. 03. 22:30
Megosztás:

Horvátországban megkezdődik az új elektronikus autópálya-díjfizetési rendszer telepítése

Horvátország megkezdi az új elektronikus autópálya-díjfizetési rendszer, a Crolibertas kapuinak telepítését az A3-as autópályán (Zágráb-Eszék) - közölte hétfőn a horvát autópályákat kezelő vállalat (HAC).
2025. 11. 03. 22:00
Megosztás:

Kirobbanó állapotban van az Otthon Start Program

Hiába a balos fanyalgás, kirobbanó állapotban van az Otthon Start Program - közölte a Miniszterelnökség parlamenti és stratégiai államtitkára hétfőn a Facebook-oldalán.
2025. 11. 03. 21:30
Megosztás:

Újabb négycsillagos szálloda nyílt Budapesten

Francia szállodabefektető beruházásaként megnyílt a YOU Hotel Budapest, a négycsillagos szálloda a Szentkirályi utcában, Stühmer Frigyes egykori csokoládégyárában kapott helyett, az üzemeltetést a magyar Accent Hotel Management látja el - közölte az Accent hétfőn az MTI-vel.
2025. 11. 03. 21:00
Megosztás:

Tesztüzemben működik a krki LNG-terminál új modulja

Tesztüzemben működik az új átalakító modul, amely megduplázza a krki LNG-terminál (cseppfolyósítottföldgáz-terminál) kapacitását - közölte hétfőn az LNG Hrvatska, a létesítményt üzemeltető horvát vállalat.
2025. 11. 03. 20:00
Megosztás:

Erős harmadik negyedévet produkált a Shopper Park Plus

Újabb sikeres időszakot zárt a Shopper Park Plus (SPP): a harmadik negyedévben is növelni tudta profitját, azaz ingatlanportfóliójának értéke és a bérbeadottság jelentősen javult.
2025. 11. 03. 19:30
Megosztás:

Erősödött a forint hétfő estére

Erősödött a forint a főbb devizákkal szemben hétfőn kora estére a bankközi devizapiacon reggelhez képest.
2025. 11. 03. 19:00
Megosztás:

Új aukciós világrekord születhet Budapesten: jön a Virág Judit Galéria ötödik Zsolnay árverése

A Virág Judit Galéria november 17-én tartja egyedüliként a világon Zsolnay aukcióját. Az immáron ötödik ilyen árverést több kontinensről is figyelemmel követik majd a gyűjtők, hiszen a Zsolnay kerámiák ma már a földkerekség legkeresettebb porcelánjai közé tartoznak. Idén igazi csúcsdarabokkal találkozhat a közönség, többek között egy különleges óriáskaspóval, amely először bukkan fel a piacon. Az aukciós kiállítást a Virág Judit Galériában november 4-16. között ingyenesen csodálhatja meg a publikum.
2025. 11. 03. 18:30
Megosztás: