A nők döntik el, hogy hova utazik a család 2025-ben

A balatoni szállodáknak – ha továbbra is versenyképesek szeretnének maradni – éppen ezért jobban oda kellene figyelniük a nők fogyasztási szokásaira, azaz a neutrális ajánlatok mellett, olyan kínálatot is ki kellene dolgozniuk, amelyek a nők számára vonzóbbak. Mindezt jól alátámasztják a hazai és a nemzetközi adatok is – nyilatkozta Fekete Tamás, a Balatoni Turizmus Szövetség elnöke, aki a nőnap alakalmából hívta fel a figyelmet az új utazási trendekre.
A nők többet költenek?
Az ajánlatok kialakításakor érdemes figyelemebe venni azt is, hogy a női utazók nagyobb valószínűséggel költenek extra pénzt a wellness-szolgáltatásokra (22% vs. 20%), és kevésbé valószínű, hogy többet költenek reggelire (46% vs. 49%). Ráadásul általában igényesebbek a szálláshelyek minőségére és a szolgáltatások színvonalára. Ezért a hoteleknek a jövőben jobban kellene figyelniük ezekre a részletekre is.
A világ tendenciái mellett, a hazai statisztikákat is érdemes figyelembe venniük azoknak, akik a turizmus területén dolgoznak. 2023-ban, a vendégforgalom 46%-át a női vendégeknek köszönhetik a hazai szálláshelyek. Ez azt jelenti, hogy bár itthon egy kicsit többet utaztak a férfiak, egyes turisztikai térségekben közel ugyanannyi női vendéget regisztráltak, mint férfit: Sopron és a Fertő-tó (49%), a Mátra és a Bükk térségben (49%), illetve a Balaton esetében is (48%) kiemelkedően magas volt a hölgyek aránya.
Az NTAK adatai szerint vannak olyan régiók is, ahová valamilyen oknál fogva az átlagnál több nő jár, mint férfi. 2023-ban például Szarvason több mint 60%-ban nők éjszakáztak, míg Harkányban, Berekfürdőn és Csopakon is 55% körüli volt a hölgyekhez köthető éjszakák száma.
Sokan egyedül vágnak neki…
Érdekesség az is, hogy a magyar hölgyek 22%-a egy főre foglalt szállást ebben az időszakban, ami annak is bizonyítéka, hogy a „gyengébbik nem” jóval bátrabb és nyitottabb az újdonságokra, ha a világ felfedezéséről van szó. Mindez egyébként teljes mértékben összhangban van a világ utazási szokásainak változásaival. Igy például a britek 24%-a idén januárban azt nyilatkozta, hogy 2025-ben egyedül kíván majd utazni, ha elindul szabadságára.
A nők egyébként nem csak bátrabbak, igényesebbek, ha utazásról van szó: 82%-uk hajlandó többet is fizetni bizonyos minőségi szállodai szolgáltatásokért, ha jó ár-érték arányú ajánlatot kapnak. A férfiak ilyen szempontból is kevésbé nyitottak.
Az nyer, aki figyel a nők igényeire!
Fekete Tamás szerint a 2025-ös turisztikai versenyben, különösen a Balatonon, ahol a minőség a kulcs, a nők kegyeinek elnyerése lesz a győztes stratégia. Ahogy egy amerikai reklámszakember fogalmazott, a „női faktor” keresése már nem opció, hanem alapkövetelmény az üzleti világban. Ebbe az irányba a Balaton szállodáinak, vendéglátóhelyeinek és szolgáltatóinak most kell lépniük, ha nem akarnak lemaradni az egyre élesedő turisztikai versenyben.