Alkalmas lehet keresőoptimalizálásra a mesterséges intelligencia?
Keresőoptimalizálás mesterséges intelligencia által generált szöveggel
A keresőoptimalizálás (vagy SEO, azaz search engine optimization) célja, hogy egy-egy tartalom minél több emberhez organikus módon, nem fizetett hirdetések útján jusson el. Sokan (tévesen) azt gondolják, hogy a SEO csupán megfelelő kulcsszavakat használó szövegek megalkotásáról szól. Erre pedig az Open AI fejlesztése, a ChatGPT is képes – ráadásul gyorsabban és nagyobb mennyiségben, mint az ember valaha. A hús-vér szövegírók munkáját mégsem váltja ki.
Egy jól megírt SEO szöveg nemcsak hangvételében illeszkedik tökéletesen a weboldal stílusához, hanem emberi érzelmekre, élményekre épít. Erre pedig a mesterséges intelligencia nem képes. A ChatGPT által generált szövegek mindemellett gyakran félrevezető információkat tartalmaznak, melyek kiszűréséhez gondos utánajárás szükséges.
Mi a helyzet a SEO többi folyamatával?
A mesterséges intelligenciát nem csak a szövegírás területén hívhatjuk segítségül. Hozzájárulhat a tartalomstratégia kidolgozásához, a linképítéshez vagy éppen a kulcsszókutatáshoz, azonban az általa generált tanácsokat, utasításokat minden esetben fenntartásokkal kell kezelni.
Erre maga a chatbot is figyelmeztet, és arra is, hogy nem képes a SEO minden területén helyt állni. Ha a témáról kérdezzük, leszögezi, hogy „A GPT-3.5, amelyből a ChatGPT származik, nem rendelkezik konkrét keresőoptimalizálási funkciókkal”.
Ha a nyelvi modellek keresőoptimalizálás terén betöltött szerepét akarjuk megérteni, nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy a SEO mindig az adott weboldal sajátosságait figyelembe vevő és több részterületet felölelő, komplex folyamat. Az összefüggések felismerése és a rendszerek finomra hangolása olyan szakértelmet és kreativitást kíván, mellyel jelenleg csak az emberek rendelkeznek.
Ha érdekel ez a téma, itt bővebben olvashatsz a SEO és a ChatGPT viszonyáról.