Átvették diplomáikat a Zöld Föld Tanári Ösztöndíjprogram végzősei a BME-n
A BME-n megrendezett diplomaátadó ünnepségen Szalmáné Csete Mária, a gazdaság- és társadalomtudományi kar nemzetközi dékánhelyettese ünnepi köszöntőjében azt mondta, a végzett hallgatók olyan tudást és tapasztalatot szereztek, amellyel hozzájárulnak a társadalmi fejlődéshez, valamint olyan közösség kialakulásához, amely elkötelezett a pedagógia, a tudomány és a fenntarthatóság iránt.
Kiemelte, hogy a végzett szakemberek "azokra a globális kihívásokra keresnek majd megoldásokat a diákokkal együtt, amelyek mindannyiunk jövőjét meghatározzák, valamint segítenek egy fenntartható, élhető világ felépítésében, kialakításában".
Ez egyedülálló lehetőség volt számukra, hiszen az országban elsőként szerezhettek ilyen irányú szakmai tudást - tette hozzá.
Tóth Péter, a BME Műszaki Pedagógia Tanszékének vezetője azt mondta, hogy a képzéssel a BME és a tanszék "a világunkat fenyegető egyik legnagyobb kihívásra, a környezeti fenntarthatóságra próbál reflektálni úgy, hogy a jelenleg elérhető legrelevánsabb tudást és annak átadási módszereit ismerteti meg a szakvizsgázó pedagógusaival". Mindezt a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány Zöld Föld programjának oktatási anyagaival, azok élményalapú, interaktív, rendszerszemléletű felhasználásával - tette hozzá.
Mint fogalmazott, bízik benne, hogy a végzett szakemberek "a már meglévő és megszerzett tudásuk birtokában tovább erősítik a társadalomban a fenntarthatóság értékeit és erre nevelik a tanítványainkat is".
A Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány a BME Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar A fenntarthatóság elvének komplex alkalmazására felkészítő pedagógus-szakvizsga szakirányú továbbképzési szak 4 féléves egyetemi szakirányú továbbképzésein résztvevők képzési költségeit támogatta, elősegítve a Zöld Föld komplex fenntarthatósági oktatási program tartalmának és tanításmódszertanának megismerését, alkalmazását.
A céljuk az volt, hogy olyan szakvizsgázott pedagógusokat képezzenek, akik az alapvető rendszerdinamikai, természettudományi, társadalomtudományi, gazdasági és korszerű oktatásmódszertani kompetenciákkal rendelkezve alkalmasak a fenntartható fejlődési célok megvalósítását támogató oktatás fejlesztésére.