Az ár mellett az elhelyezkedésen és a vendégszereteten is múlik, hol foglalnak szállást a magyarok idén nyáron
A válaszadók harmada (36%) az idei évben csak belföldi, míg minden tizedik csak (12%) külföldi nyaralást tervez. A megkérdezettek 16 százaléka szeretne itthon és külföldön is pihenni, miközben honfitársaink 36 százaléka idén egyáltalán nem tervez üdülést. A belföldön nyaralók leginkább azért maradnak Magyarországon, mert könnyebb hazajutni, ha bármi történik (34%), kényelmesebb az utazás (31%), nem kell a külföldi vakációval járó ügyintézéssel, például vízummal vagy covid-igazolás bajlódni (27%), lehet SZÉP kártyával fizetni (23%), emellett ár-érték arányban is kedvezőbb (22%). Nyaralásuk alatt leginkább apartmanban, szállodában és panzióban pihennek meg idén a magyarok. Idehaza az emberek többsége (52%) gyermek- vagy tinédzserkorban száll meg először hotelben, míg a megkérdezettek 17 százaléka még nem járt szállodában.
Az infláció nem befolyásolja az idehaza vakációzók harmadának (38%) nyaralási szokásait, akiket viszont igen, azok jellemzően olcsóbb szállás mellett döntenek, rövidebb időre mennek pihenni vagy kevesebbet költenek szórakozásra. A szálláshely kiválasztásánál az ár (60%) mellett a legfontosabb szempont az elhelyezkedés (32%), az ellátás minősége (25%), az értékelések (22%), a környékbeli programok kínálata (20%) és a személyzet vendégszeretete (16%). A kedvező díjszabáson felül az adott hotelben szerzett élményeken múlik a leginkább, hogy valaki legközelebb újra ugyanazt a szállodát választja-e a nyári pihenéshez.
A belföldön nyaralók többsége (61%) 1 hetet vagy annál kevesebbet tölt üdüléssel, 24 százalékuk két hét, míg 15 százalékuk legalább 3 hét pihenést tervez. Az itthon vakációzó válaszadók fele átlagosan fejenként kevesebb mint 100 ezer forintot költ a nyaralására, és mindössze negyedük (25%) szán 150 ezer forintnál is többet rá. A koronavírus járvány hatására a rugalmasan lemondható vagy változtatható szálláshelyet részesítik előnyben, jobban figyelnek a higiéniára és próbálnak több élményt gyűjteni a nyaralás alatt.
„Az elmúlt öt évtizedben azok a szereplők tudtak hosszú távon sikeresek lenni a szállodaszektorban, akik a legjobban értették a vendégek változó igényeit és tudtak azonnal alkalmazkodni. A felmérés eredményei megerősítik, hogy jelenleg a kiváló elhelyezkedés, a minőségi szolgáltatások, a tiszta környezet, valamint a tapasztalt munkatársak továbbra is meghatározó elemei a vendégélménynek. A kutatás is rámutatott, hogy a magyarok többsége már egész fiatalon szállóvendég lesz, így érdemes számukra izgalmas egyedi programokkal készülni, hogy a kellemes emlékek miatt később is visszatérjenek” – hangsúlyozta Liptai Judit, a Danubius Hotels központi sales és marketing igazgatója.