Az autódrágulás rosszul érintheti a magyar ipart
Szinte minden ágazatban bővülés ment végbe éves szinten, ám a legjelentősebb alszektor, a járműgyártás negatív tartományba került. Németh Dávid, a K&H vezető elemzője elmondta: A járműgyártásban továbbra is az ellátási zavarok jelentik az egyik legnagyobb problémát, középtávon az autók drágulása is visszavetheti a keresletet.
“Az ipari termelés az exportot támogatja, ez látszik a külkereskedelmi adatokból is, hiszen áprilisban nőtt az euróban számolt kivitel értéke, mégpedig 12 százalékkal. Ugyanakkor az import ennél jóval nagyobb mértékű többletet mutatott, 21 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit” - fogalmazott Németh Dávid, a K&H vezető elemzője. Az adatokból egyértelműen láthatóak a magas energia-, nyers- és alapanyagárak, ezekből ugyanis Magyarország importra szorul. Emellett az erős belső kereslet, továbbá a forint leértékelődése is rontja a külkereskedelmi mérleget.