Az őstermelők már saját maguk is létrehozhatják hatósági bizonyítványukat

Közölték, a néhány egyszerű lépéssel generált dokumentum egyenértékű a papíralapon előállított igazolással. Az új funkció nemcsak jelentős könnyítés az agrár- és vidékfejlesztési pályázatok dokumentumcsomagjának összeállításánál, de alkalmas bármilyen intézmény felé történő őstermelői tevékenység igazolásához.
Az őstermelőknek a Nébih ügyfélportál felületén keresztül az e-ŐCSI-be belépve a hatósági bizonyítvány igénylését kell kiválasztaniuk. Az önkiszolgáló funkciónak köszönhetően a felületen mindössze két információt szükséges megadni, ezt követően pedig automatikusan létrejön a minősített digitális aláírással ellátott igazolás, amely a későbbiekben is bármikor letölthető, illetve újra generálható - írták.
Az igazolás igénylésével kapcsolatos további kérdések esetén a Nébih mgei@nebih.gov.hu, valamint a 06/1-336-9013 elérhetőségein kérhető segítség.