Az ügyfélszolgálatok fejlesztése kulcskérdés a jelenlegi gazdasági helyzetben

A tavalyi évben is megmérettettek ügyfélkiszolgálás terén a hazai vállalkozások, akik már 15. alkalommal vehettek részt a „Kiváló Kiszolgálás” programban. A 2023-ban legjobban teljesítő vállalatok négy kategóriában részesültek elismerésben. A felmérésen idén másodszor az újgenerációs digitális csatornákon való ügyfélkommunikációt is mérték a vállalatok közösségi média oldalakon folytatott interakciói alapján. Azok a felmérések során értékelt dolgozók pedig, akik 100%-os eredményt értek el a próbavásárlás során, megkapták „Az Ügyfélélmény Sztárja” címet, amit 1 évig használhatnak.

Az ügyfélszolgálatok fejlesztése kulcskérdés a jelenlegi gazdasági helyzetben

„Az eredmények alapján az idei év legnagyobb tanulsága és üzenete, hogy az ügyfelek alacsonyabbra értékelik a vállalatok ügyfél-kiszolgálási tevékenységét, mint azt a próbavásárlóink tapasztalták. Ennek többek között az az oka, hogy az ügyfelek egyre igényesebbek és érzékenyebbek, ha valahol kiváló kiszolgálással találkoznak, náluk az lesz az etalon. Ez mindenképpen jelzésértékű a cégek számára, ezért az ügyfélkiszolgálás színvonalának fejlesztését a jövőben is prioritásként kell kezelniük az ügyfélmegtartás érdekében” – fejtette ki Mózes István, a ClientFirst Consulting ügyvezetője.

A „Kiváló Kiszolgálás” program keretében minden évben négy területet vizsgálnak a ClientFirst próbavásárlói. A személyes, elektronikus, valamint telefonos ügyfélkiszolgálás mellett másodszor a vállalatok közösségi média oldalain, valamint chat csatornákon való ügyfélkommunikációját is felmérték. Minden cég, aki elérte a 80%-os eredményt az adott kategóriában, „Minősített Kiszolgálás” oklevelet vehetett át.

A telefonos ügyintézés az élre tört

2024-ben a legjobb összesített eredmény a telefonos kategóriában született, így megelőzve a korábbi években élen járó személyes kiszolgálás eredményét. A felmérésben résztvevő cégek átlagosan 93%-os összesített eredményt értek el. Az előző évhez képest (97%) egy nagyon picit visszaesett ugyan az áltagos elégedettségi index, a legjobban teljesítő vállalat azonban így is 99%-os eredményt produkált.  A vállalatok saját ügyfeleik körében átlag 87%-os mutatóval végeztek, ami egyértelműen jelzi, hogy jobban oda kell figyelni a meglévő ügyfelek kiszolgálására. „A felgyorsult világ alapjaiban magában hordozza azt az emberi tulajdonságot, hogy kérdéseinkre, panaszainkra azonnali választ, megoldást szeretnénk. Ezért olyan fontos még a digitalizáció korában is a kommunikáció emberi oldala, ennek következtében pedig a cégek telefonos ügyfélszolgálatának működése. Különösen egy-egy probléma esetén tapasztalható, hogy az ügyfelek sokkal inkább a telefonos ügyfélszolgálatot részesítik előnyben, ahol azonnal interakcióba léphetnek a vállalat munkatársaival” – árulta el Mózes István.

Az elektronikus ügyintézés terén gyengébben teljesítettek a hazai vállalatok

Az elektronikus ügyintézésben 74%-os átlageredmény született, ami sajnos a tavalyinál 11%-kal gyengébb eredményt jelent. A szórás azonban rendkívül tág határok – 68% és 100% - között mozog. Saját ügyfeleik körében viszont 82%-on végeztek a hazai cégek az elektronikus kiszolgálás vonatkozásában. „A visszaesés mindenképpen jelzésértékű a vállalatok számára. Az e-mailes kommunikáció során az ügyfelek azonnali reakciót várnak el, ami valójában irreális. A közösségi csevegőplatformok és üzenetküldő alkalmazások terjedése azonban rászoktatta az embereket az azonnali, valós idejű írásbeli kommunikációra és sokan az e-mailes ügyintézésnél is ezt várják el. Ennek ellenére a vállalatoknak is van még hova fejlődni az e-mailes kiszolgálás terén, a reakcióidőt tekintve mindenképpen. Az alapjaiban rontja a kiszolgálás megítélését, ha napok telnek el a megkeresés és a kapcsolatfelvétel között”  – árulta el Mózes István, a kutatást szervező ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Személyes kiszolgálásban fejlődtek a hazai cégek

A felmérésben a személyes kiszolgálás területen egyértelmű javulás mutatkozott a vásárlók elégedettségét illetően az előző évhez képest. A 91%-os eredmény 3%-kal jobb, mint a 2022-es 88%-os átlag. Ez a terület az előző két évben visszaesést mutatott, így még inkább pozitív jelentőségű a növekedés. Az ügyfélelégedettség 86%-os, ami elmarad a próbavásárlás 94%-os eredményétől. ”Hiába válik egyre általánosabbá és alapvetővé a telefonos és elektronikus ügyintézés, a személyes kiszolgálás minősége továbbra is nagyon fontos a vásárlók számára. A korábbi évek eredményeiből látható volt, hogy az ügyfelek elvárásai egyre nőnek, és egyre magasabb színvonalú kiszolgálást várnak el a pénzükért. A javulás egyértelműen mutatja, hogy a cégek komolyan foglalkoztak ezzel a területtel a 2023-as évben. A cél a jövőre nézve az, hogy minden kategória – személyes, telefonos és elektronikus, majd pedig a digitális kiszolgálás egymás mellett, egymást támogatva fejlődjön. Ha ez megtörténik egy cég életében, akkor elmondhatja, hogy valóban mindent megtesz az ügyfélelégedettség növeléséért és ez az árbevételben is meg fog mutatkozni” – hangsúlyozza Mózes István, a ClientFirst ügyvezetője.

A jövőben a digitális csatornák fejlesztése elengedhetelen lesz

A mai digitális korban az ügyfelek élménye, elégedettsége fontosabb, mint valaha. Azok a vállalatok, akik növelni szeretnék ügyfeleik lojalitását és nagyobb versenyelőnyre szeretnének szert tenni, sok energiát fektetnek a digitalizációba is. A közösségi média platformok exponenciális növekedésével a cégek egyre inkább felismerik azt, hogy elengedhetetlen a különböző támogató funkciók, mint például az ügyfélszolgálatok integrálása ezekbe az új csatornákba. Ez a váltás nemcsak kényelmes a vásárlóknak, hanem lehetőséget ad a vállalkozásoknak arra is, hogy valós időben kapcsolatba lépjenek célközönségükkel, ami bizalmat és hűséget épít.

„A vállalatok egyre gyakrabban alkalmaznak különböző chatbot-okat, vagy olyan operátorokat, akik a social media felületek chat funkción keresztül lépnek kapcsolatba az ügyfelekkel, hogy azok gyors megoldást találjanak problémáikra, kérdéseikre. Ezeken a csatornákon is kiemelt fontosságú, hogy az ügyfelek elégedetten zárják a kapcsolatfelvételt a vállalattal, ezért ezen csatornák működésének folyamatos monitorozása, tesztelése elengedhetetlen” - fejtette ki Mózes István, a „Kiváló Kiszolgálás” programot életre hívó ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Új partnerrel erősödik a Baker McKenzie budapesti csapata

A Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda partnerré nevezte ki Szkiba Tamást, tovább erősítve ezzel a budapesti iroda Magyarországra és Közép- és Kelet-Európára kiterjedő vezető tranzakciós tanácsadási praxisát.
2025. 09. 01. 21:30
Megosztás:

Meglepő ötlet fékezheti meg a lakásárakat

A zártkertek lakóingatlanokká minősítését javasolja a hmhm.hu véleménycikke annak érdekében, hogy a szeptember 1-jén induló Otthon Start 3%-os lakáshitelprogram ne okozzon árrobbanást a lakáspiacon. A portál szerint a mezőgazdasági művelés alól kivont, kihasználatlan zártkertek bevonása jelentősen növelhetné a kínálatot, így fékezhetné az árak emelkedését, sőt akár csökkenést is eredményezhetne. A cikk úgy véli, ez különösen a fiatal vásárlóknak kínálna megfizethető alternatívát. Orbán Viktor korábban a Kossuth rádióban hangsúlyozta: az árplafonokkal és értékhatárokkal a kormány elejét kívánja venni a piaci túlfűtöttségnek.
2025. 09. 01. 21:00
Megosztás:

Az első félévben egyenletesen növekvő árbevételről és fokozódó piaci kihívásokról jelentett az ALTEO

A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) prémium kategóriájában jegyzett ALTEO 10 százalékos árbevétel bővülést ért el az első félévben, amelyhez szinte valamennyi üzleti szegmens kétszámjegyű növekedéssel járult hozzá. Az egyes kulcs szegmenseiben jelentkező tavalyinál kedvezőtlenebb piaci körülmények és a társaság stratégiai céljaihoz kapcsolódó költségek emelkedése miatt ugyanakkor az EBITDA csökkent. A jelentési időszakban is újabb fontos stratégiai eredményeket ért el a vállat, így például lezárult a hulladékgazdálkodási piac egyik meghatározó cégének felvásárlása, amellyel szintet lépett az ALTEO a körforgásos gazdaság terén.
2025. 09. 01. 20:30
Megosztás:

Az MBH Bank készen áll az Otthon Start hiteligénylések fogadására

Az MBH Bank felkészülten várja 2025. szeptember 1-jétől az igényléseket az Otthon Start Program 3%-os fix kamatozású lakáshitelére. Az államilag támogatott konstrukció célja, hogy segítse az otthonteremtőket, míg az MBH Bank ügyfélbarát ügyintézéssel támogatja az igénylőket a hitelfelvétel teljes folyamatában. A bank megnövelt ügyintézői létszámmal, egyes fiókokban hosszabb nyitvatartással, és komplex otthonteremtési szolgáltatásokkal várja az érdeklődőket országszerte. A közleményben szereplő fix 3%-os lakáshitel részét képező kamattámogatásokat Magyarország Kormánya nyújtja.
2025. 09. 01. 20:00
Megosztás:

Újabb bevásárlóközpontját újította fel az Indotek Group

Újabb bevásárlóközpontját újította fel az ingatlan-, magántőke-befektetéssel és vagyonkezeléssel foglalkozó Indotek Group: a vállalatcsoport ezúttal a veszprémi Balaton Plaza belső megújítását valósította meg - közölte a társaság hétfőn az MTI-vel.
2025. 09. 01. 19:30
Megosztás:

Kevesebb a munkanélküli az euróövezetben

Júliusban az elemzők által várttal összhangban csökkent a munkanélküliség az euróövezetben, míg az Európai Unióban ugyancsak az előző havinál alacsonyabb munkanélküliségi rátát regisztráltak az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat hétfőn közzétett adatai szerint.
2025. 09. 01. 19:00
Megosztás:

Nincs megállás az új autók piacán, jelentős a növekedés a tavalyi évhez képest

A tendencia folytatódik: a Carinfo adatai alapján 2025 augusztusában újfent túlszárnyalta a forgalomba helyezett személygépjárművek száma a 2024. ugyanezen hónapjában látott értéket. A magyar piac egészét hirdetésszámban és megtekintésben lefedő Használtautó.hu szakértője elmondta, miért látják sokan úgy, hogy most éri meg autót venni.
2025. 09. 01. 18:30
Megosztás:

4 éves rekordot döntött augusztusban a kereslet, és a feladott hirdetések száma is 17 százalékkal bővült tavalyhoz képest -

Augusztusban már több mint 2 millió valós felhasználó böngészte az ingatlan.com kínálatát, és több mint 410 ezer telefonos érdeklődés érkezett az eladó lakásokra és házakra, ilyen volumenre utoljára 2021 tavaszán volt példa. Az érdeklődés erejét a szeptember 1-én induló Otthon Start Program adta, amely maximum 3 százalékos kamatozású hitellel segíti az első lakásukat vásárlókat. A kereslet robbanásszerű növekedését a kínálat is követte, mivel több mint 30 ezer lakóingatlant hirdettek meg eladásra a tulajdonosok és ingatlanközvetítők. de a lakások száma így is csökkent: július végén még 135 ezer, augusztus végén pedig már csak 131 ezer eladó ingatlanból válogathattak a vevők.
2025. 09. 01. 18:00
Megosztás:

Ripple (XRP): A láncon belüli adatok szerint a piaci nyomás megnehezíti a 4 dollár fölé történő visszatérést. A DOT Miners alkalmazást indított az XRP támogatására

A Ripple (XRP) ismételten akadályokba ütközött, amikor megpróbált tartósan 4 dollár fölé emelkedni. A Bitcoin augusztusi mélypontja tovább fokozta az altcoinok gyengeségét. Eközben az Ethereum visszahúzódása – miután több milliárd dollár értékű opció járt le – széles körű eladási hullámot indított el a kriptopiacon.
2025. 09. 01. 17:30
Megosztás:

A Beacon Network fogalma, jelentése és értelmezése – A proof-of-stake blokkláncok láthatatlan irányítóközpontja

A blokklánc technológia fejlődése során egyre több réteg és összetevő került a figyelem középpontjába, amelyek nélkülözhetetlenek a hálózatok megbízható működéséhez. Az egyik ilyen kulcsfontosságú, ám gyakran kevéssé ismert elem a Beacon Network – különösen az Ethereum proof-of-stake átállása óta.
2025. 09. 01. 17:00
Megosztás:

Az átlagnál motiváltabb munkaerő a kisgyermekes szülő, de mit várnak ők a munkahelyüktől?

A szülési szabadságról ismét munkába álló szülők elsősorban rugalmas kereteket, biztos munkahelyet és kiszámítható helyettesítési rendszert keresnek, cserébe kiemelten motivált és lojális munkavállalókként számíthatnak rájuk a cégek. A Profession.hu közel 4000 kisgyermekesek számára is feladott hirdetés adatait elemezve körüljárta, milyen szempontok, kihívások merülnek fel az ő munkavállalásuk kapcsán és hogyan tudnak a számukra legmegfelelőbb munkakörökben elhelyezkedni.
2025. 09. 01. 16:30
Megosztás:

Rekordsebesség: először ért el 200 km/órát egy menetrend szerinti gyorsvonat Csehországban

Első ízben ment hétfőn menetrend szerint közlekedő személyszállító gyorsvonat óránként 200 kilométeres sebességgel Csehországban - jelentette a CTK hírügynökség. Az eddigi rekord 160 kilométer volt.
2025. 09. 01. 16:00
Megosztás:

Rétvári Bence: minden készen áll a tanévkezdéshez

Minden készen áll arra, hogy "még jobb tanévünk legyen", mint amilyen az előző volt - jelentette ki a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára a Harcosok órája című online műsorban hétfőn.
2025. 09. 01. 15:30
Megosztás:

Nagyszabású tervet jelentett be Kína

Hszi Csin-ping kínai elnök a Sanghaji Együttműködési Szervezet (SCO) csúcstalálkozóján jelentette be, hogy növelnék a pénzügyi támogatásokat.
2025. 09. 01. 15:00
Megosztás:

Trump és a munka

Pénteken Trump megkapta a fellebbviteli bíróságtól a kedvezőtlen ítéletet.
2025. 09. 01. 14:30
Megosztás:

Blokklánc technológia fejlődése és gyakorlati használata a gazdaság egyes szektoraiban

A blokklánc-technológia (blockchain) az utóbbi évtized egyik legjelentősebb technológiai innovációja, amely alapjaiban változtatja meg a digitális adatkezelés, tranzakcióvégrehajtás és bizalomépítés struktúráját. Eredetileg a Bitcoin protokoll révén vált ismertté (Nakamoto, 2008), de mára a technológia alkalmazási köre messze túlmutat a kriptovaluták világán, és egyre szélesebb körben jelenik meg a gazdaság különböző szektoraiban.
2025. 09. 01. 14:00
Megosztás:

Indul a Minősített Vállalati Hitel

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) a bankrendszeri verseny erősítése érdekében indította el a Minősített Vállalati Hitel (MVH) minősítést, amelyre augusztusban négy nagybank nyújtott be pályázatot; az MVH megjelölést a jegybank által meghatározott feltételeknek megfelelő forint alapú, beruházási célú vállalati hiteltermékek nyerhetik el - közölte az MNB hétfőn az MTI-vel.
2025. 09. 01. 13:30
Megosztás:

A Magyar Posta megkezdte a nyugdíjasoknak az élelmiszer-utalványok kézbesítését

Hétfőtől kézbesíti a nyugdíjasoknak az élelmiszer-utalványokat a posta - közölte a Magyar Posta hétfőn az MTI-vel.
2025. 09. 01. 13:00
Megosztás:

Egymást ölelik keblükre a BRICS névadói

Narendra Modi indiai miniszterelnök a kínai csúcstalálkozón hét év után először találkozott Hszi Csin-pinggel.
2025. 09. 01. 12:30
Megosztás:

Indul a nagy banki roham - melyik bank adja a legjobb Otthon Start hitelt?

Brutális verseny bontakozott ki a legnagyobb magyar bankok között az Otthon Start hitelre pályázó ügyfelekért: több százezer forintos díjkedvezményekkel és jóváírásokkal, valamint 3 százalék alatti kamatokkal szállnak harcba egymással a bankok.
2025. 09. 01. 12:00
Megosztás: