Az ügyfélszolgálatok fejlesztése kulcskérdés a jelenlegi gazdasági helyzetben

A tavalyi évben is megmérettettek ügyfélkiszolgálás terén a hazai vállalkozások, akik már 15. alkalommal vehettek részt a „Kiváló Kiszolgálás” programban. A 2023-ban legjobban teljesítő vállalatok négy kategóriában részesültek elismerésben. A felmérésen idén másodszor az újgenerációs digitális csatornákon való ügyfélkommunikációt is mérték a vállalatok közösségi média oldalakon folytatott interakciói alapján. Azok a felmérések során értékelt dolgozók pedig, akik 100%-os eredményt értek el a próbavásárlás során, megkapták „Az Ügyfélélmény Sztárja” címet, amit 1 évig használhatnak.

Az ügyfélszolgálatok fejlesztése kulcskérdés a jelenlegi gazdasági helyzetben

„Az eredmények alapján az idei év legnagyobb tanulsága és üzenete, hogy az ügyfelek alacsonyabbra értékelik a vállalatok ügyfél-kiszolgálási tevékenységét, mint azt a próbavásárlóink tapasztalták. Ennek többek között az az oka, hogy az ügyfelek egyre igényesebbek és érzékenyebbek, ha valahol kiváló kiszolgálással találkoznak, náluk az lesz az etalon. Ez mindenképpen jelzésértékű a cégek számára, ezért az ügyfélkiszolgálás színvonalának fejlesztését a jövőben is prioritásként kell kezelniük az ügyfélmegtartás érdekében” – fejtette ki Mózes István, a ClientFirst Consulting ügyvezetője.

A „Kiváló Kiszolgálás” program keretében minden évben négy területet vizsgálnak a ClientFirst próbavásárlói. A személyes, elektronikus, valamint telefonos ügyfélkiszolgálás mellett másodszor a vállalatok közösségi média oldalain, valamint chat csatornákon való ügyfélkommunikációját is felmérték. Minden cég, aki elérte a 80%-os eredményt az adott kategóriában, „Minősített Kiszolgálás” oklevelet vehetett át.

A telefonos ügyintézés az élre tört

2024-ben a legjobb összesített eredmény a telefonos kategóriában született, így megelőzve a korábbi években élen járó személyes kiszolgálás eredményét. A felmérésben résztvevő cégek átlagosan 93%-os összesített eredményt értek el. Az előző évhez képest (97%) egy nagyon picit visszaesett ugyan az áltagos elégedettségi index, a legjobban teljesítő vállalat azonban így is 99%-os eredményt produkált.  A vállalatok saját ügyfeleik körében átlag 87%-os mutatóval végeztek, ami egyértelműen jelzi, hogy jobban oda kell figyelni a meglévő ügyfelek kiszolgálására. „A felgyorsult világ alapjaiban magában hordozza azt az emberi tulajdonságot, hogy kérdéseinkre, panaszainkra azonnali választ, megoldást szeretnénk. Ezért olyan fontos még a digitalizáció korában is a kommunikáció emberi oldala, ennek következtében pedig a cégek telefonos ügyfélszolgálatának működése. Különösen egy-egy probléma esetén tapasztalható, hogy az ügyfelek sokkal inkább a telefonos ügyfélszolgálatot részesítik előnyben, ahol azonnal interakcióba léphetnek a vállalat munkatársaival” – árulta el Mózes István.

Az elektronikus ügyintézés terén gyengébben teljesítettek a hazai vállalatok

Az elektronikus ügyintézésben 74%-os átlageredmény született, ami sajnos a tavalyinál 11%-kal gyengébb eredményt jelent. A szórás azonban rendkívül tág határok – 68% és 100% - között mozog. Saját ügyfeleik körében viszont 82%-on végeztek a hazai cégek az elektronikus kiszolgálás vonatkozásában. „A visszaesés mindenképpen jelzésértékű a vállalatok számára. Az e-mailes kommunikáció során az ügyfelek azonnali reakciót várnak el, ami valójában irreális. A közösségi csevegőplatformok és üzenetküldő alkalmazások terjedése azonban rászoktatta az embereket az azonnali, valós idejű írásbeli kommunikációra és sokan az e-mailes ügyintézésnél is ezt várják el. Ennek ellenére a vállalatoknak is van még hova fejlődni az e-mailes kiszolgálás terén, a reakcióidőt tekintve mindenképpen. Az alapjaiban rontja a kiszolgálás megítélését, ha napok telnek el a megkeresés és a kapcsolatfelvétel között”  – árulta el Mózes István, a kutatást szervező ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Személyes kiszolgálásban fejlődtek a hazai cégek

A felmérésben a személyes kiszolgálás területen egyértelmű javulás mutatkozott a vásárlók elégedettségét illetően az előző évhez képest. A 91%-os eredmény 3%-kal jobb, mint a 2022-es 88%-os átlag. Ez a terület az előző két évben visszaesést mutatott, így még inkább pozitív jelentőségű a növekedés. Az ügyfélelégedettség 86%-os, ami elmarad a próbavásárlás 94%-os eredményétől. ”Hiába válik egyre általánosabbá és alapvetővé a telefonos és elektronikus ügyintézés, a személyes kiszolgálás minősége továbbra is nagyon fontos a vásárlók számára. A korábbi évek eredményeiből látható volt, hogy az ügyfelek elvárásai egyre nőnek, és egyre magasabb színvonalú kiszolgálást várnak el a pénzükért. A javulás egyértelműen mutatja, hogy a cégek komolyan foglalkoztak ezzel a területtel a 2023-as évben. A cél a jövőre nézve az, hogy minden kategória – személyes, telefonos és elektronikus, majd pedig a digitális kiszolgálás egymás mellett, egymást támogatva fejlődjön. Ha ez megtörténik egy cég életében, akkor elmondhatja, hogy valóban mindent megtesz az ügyfélelégedettség növeléséért és ez az árbevételben is meg fog mutatkozni” – hangsúlyozza Mózes István, a ClientFirst ügyvezetője.

A jövőben a digitális csatornák fejlesztése elengedhetelen lesz

A mai digitális korban az ügyfelek élménye, elégedettsége fontosabb, mint valaha. Azok a vállalatok, akik növelni szeretnék ügyfeleik lojalitását és nagyobb versenyelőnyre szeretnének szert tenni, sok energiát fektetnek a digitalizációba is. A közösségi média platformok exponenciális növekedésével a cégek egyre inkább felismerik azt, hogy elengedhetetlen a különböző támogató funkciók, mint például az ügyfélszolgálatok integrálása ezekbe az új csatornákba. Ez a váltás nemcsak kényelmes a vásárlóknak, hanem lehetőséget ad a vállalkozásoknak arra is, hogy valós időben kapcsolatba lépjenek célközönségükkel, ami bizalmat és hűséget épít.

„A vállalatok egyre gyakrabban alkalmaznak különböző chatbot-okat, vagy olyan operátorokat, akik a social media felületek chat funkción keresztül lépnek kapcsolatba az ügyfelekkel, hogy azok gyors megoldást találjanak problémáikra, kérdéseikre. Ezeken a csatornákon is kiemelt fontosságú, hogy az ügyfelek elégedetten zárják a kapcsolatfelvételt a vállalattal, ezért ezen csatornák működésének folyamatos monitorozása, tesztelése elengedhetetlen” - fejtette ki Mózes István, a „Kiváló Kiszolgálás” programot életre hívó ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Legolcsóbb kerti ház alternatívák – Melyik éri meg?

A rendezett kert titka gyakran egy jól megválasztott kerti ház vagy tároló. A szerszámok, kerti gépek, biciklik, kültéri bútorok és gyerekjátékok mind-mind helyet követelnek maguknak, de nem mindegy, hogy ezt mennyiből oldjuk meg. A fa kerti házak bár mutatósak, gondozást igényelnek, és a faanyag költsége is jóval magasabb, ezért ma már egyre többen választanak fém vagy műanyag kerti házat – ezek a legolcsóbb, mégis hosszú távon is tartós alternatívák. A témában a Homelux.hu kert- és tárolómegoldások szakértőjét kérdeztük.
2025. 08. 12. 09:00
Megosztás:

Otthon Start: Még zajlanak az egyeztetések az alapterület-szabályok pontosításáról

Folyamatosan zajlanak az egyeztetések a pénzintézetek és a Magyar Bankszövetség, valamint a jogalkotók között az Otthon Start programban elérhető FIX 3% lakáshitel kondícióinak véglegesítése és egységes értelmezése érdekében. A lakáspiacon jelenleg is tapasztalható eltérő gyakorlatok kapcsán kiemelt fontosságú a hiteligénylési feltételek pontosítása, különös tekintettel az ingatlanok négyzetméterárát is meghatározó alapterület vonatkozásában. Az Otthon Start hitel alapterület-szabályaival kapcsolatos ellentmondásos információk tisztázására a money.hu szakértői hívják fel a figyelmet.
2025. 08. 12. 08:00
Megosztás:

Minden negyedik reklám jogsértő volt nyelvvédelmi szempontból – közel 5 milliós bírság a reklámszabályok ellenőrzése során

Összesen 357 reklám ellenőrzésére került sor a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) szakmai irányítása alatt álló kormányhivatalok által. A vizsgálatok mind az általános reklámszabályok betartására, mind a nyelvvédelmi rendelkezések előírására kiterjedtek. Utóbbiak esetén jelentős, 26%-os kifogásolási arány merült fel, amelyekkel összefüggésben eddig 4,7 millió forint bírság kiszabására került sor. Több hatósági eljárás még folyamatban van.
2025. 08. 12. 07:00
Megosztás:

Lakásbérlés/kiadás esetén így tudod megelőzni a későbbi jogi vitákat

Az új tanév közeledtével ismét megindult a lakáskeresési roham az egyetemi városokban, miközben az albérleti díjak tovább növekednek. A bérbeadók egyre nagyobb figyelmet fordítanak a bérleti jogviszony garanciáira, ezért gyakran kérnek biztosítékként közjegyzői okiratba foglalt egyoldalú kötelezettségvállalást a bérlőtől.
2025. 08. 12. 06:00
Megosztás:

Jelentősen gyorsul a fix 3 százalékos hitellel megvásárolható újépítésű lakások engedélyezése

A Magyar Közlönyben hétfőn megjelent kormányrendelet jelentősen meggyorsítja a fix 3 százalékos hitellel megvásárolható újépítésű lakások engedélyezését, ennek köszönhetően már ősszel több ezer új lakás építése indulhat meg országszerte - tájékoztatta a Miniszterelnökség hétfőn az MTI-t.
2025. 08. 12. 05:00
Megosztás:

A használt autók piacán júniusban a személygépkocsik csaknem 90 százalékát 10 millió forint alatt hirdették meg

A használt autók piacán a személygépkocsik csaknem 90 százalékát 10 millió forint alatt hirdették meg júniusban: a Magyarországon megjelent hirdetések 40,2 százaléka 2,5 millió forint alatti, 26,4 százaléka 2,5-5 millió forint közötti, 20,5 százaléka 5-10 millió forint közötti és 12,9 százaléka 10 millió forint fölötti értékű személygépjárművet kínált - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) és Használtautó.hu a júniusi adatokból nyert második közös statisztikájuk alapján hétfőn az MTI-vel.
2025. 08. 12. 04:00
Megosztás:

A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint

A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát, annak ellenére, hogy az elmúlt év során értéke 4 százalékkal, 20 milliárd dollárra csökkent - áll a Brand Finance brit piackutató és üzleti tanácsadó vállalat honlapján.
2025. 08. 12. 03:00
Megosztás:

Eltérően értelmezi a versenyhivatal vizsgálatainak eredményeit a kereskedelmi szövetség és a versenyhatóság

Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) szerint a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatai is alátámasztják az árréscsökkentés kivezetésének szükségességét; a versenyhatóság szerint azonban a gyorsított ágazati vizsgálatokból nem vonhatók le a szövetség következtetései, és leszögezték, hogy a GVH nem tett és nem is tesz javaslatot az árréscsökkentés kivezetésére.
2025. 08. 12. 02:00
Megosztás:

Mosogatógépet használsz? Akkor jobb ha tudsz erről a botrányról ami kirobbant most

Az Amerikai Kémiai Társság ES&T Water című folyóiratában megjelent friss tanulmány szerint a műanyagedények és eszközök mosogatógépben történő mosása során plasztikrészecskék milliárdjai kerülnek a szennyvízbe – adta hírül a Körkörös.hu.
2025. 08. 12. 01:00
Megosztás:

Egy felmérés szerint a fiatalok többsége saját otthonra vágyik

A megkérdezettek csaknem 60 százaléka a saját lakás vásárlásának támogatását tartja fontosabbnak, míg mindössze egyharmaduk (33 százalék) helyezné a fókuszt a bérlakások építésére - közölte a Szent István Intézetnek a Nézőpont Intézet közreműködésével készített felmérését a mandiner.hu.
2025. 08. 12. 00:05
Megosztás:

NKFH: nyelvvédelmi szempontból minden negyedik reklám kifogásolgató

A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) 357 reklámot ellenőrzött a szakmai irányítása alatt álló kormányhivatalok révén. A vizsgálatok mind az általános reklámszabályok betartására, mind a nyelvvédelmi rendelkezések előírására kiterjedtek. Nyelvvédelmi szempontból jelentős, 26 százalékos kifogásolási arány merült fel, amelyekkel összefüggésben eddig 4,7 millió forint bírság kiszabására került sor. Több hatósági eljárás még folyamatban van - tájékoztatott hétfőn a fogyasztóvédelmi hatóság.
2025. 08. 11. 23:00
Megosztás:

Új öntözésfejlesztési források nyílnak meg a gazdálkodók számára szeptemberben

Új, kisebb és nagyobb léptékű öntözésfejlesztési források nyílnak meg szeptember elején a gazdálkodók számára - mondta az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára hétfőn a Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Tiszavasváriban.
2025. 08. 11. 22:00
Megosztás:

A rövidlátók világa

A rövidlátás, más néven miópia, az egyik leggyakrabban előforduló látáshiba világszerte. Az érintettek jól látnak közelre, de minél távolabbi pontra próbálnak fókuszálni, annál homályosabb lesz a kép.
2025. 08. 11. 21:00
Megosztás:

A megfelelő fonal kiválasztása kézimunkához

A kézimunka szeretete sokak számára egyfajta nyugalmat és elégedettséget nyújt. Azonban az első, legfontosabb döntés már az elején felmerül: melyik fonal a legjobb választás? Az anyagválasztás alapvetően meghatározza a kész munka minőségét és komfortját, így érdemes alaposan utánajárni a lehetőségeknek. Cikkünk segít eligazodni a népszerű fonaltípusok között, hogy a választás gördülékeny és megalapozott legyen.
2025. 08. 11. 20:00
Megosztás:

Mit kell tudni az asztigmiáról?

Elsőre ijesztő lehet, ha egy optometrista azt mondja, asztigmiásak vagyunk. A tünetek közé tartozik a homályos látás, fejfájás, a szem gyors elfáradása, ha közeli és távoli tárgyakra nézünk. A hétköznapokban (tévesen) szemtengelyferdülésnek is szokták hívni, maga az asztigmia a rövidlátás és távollátás után a harmadik leggyakoribb fénytörési hiba.
2025. 08. 11. 19:00
Megosztás:

Legyünk tudatos fogyasztók a fesztiválszezonban is!

A nyári hónapok kiemelt időszaknak számítanak nemcsak a turizmusban, hanem a kereskedelem és a szolgáltatások területén is. A fesztiválok, rendezvények, szabadtéri programok idején fokozott fogyasztói aktivitás tapasztalható – ezzel együtt pedig nő a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok kockázata is. A Nemzetgazdasági Minisztérium és a szakmai irányítása alatt álló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság mindenkit arra biztat, hogy tudatos fogyasztóként járjon el a nyári rendezvényeken is, ezáltal garantálva saját biztonságát és az élmény minőségét.
2025. 08. 11. 18:00
Megosztás:

Hőhullámok bénítják meg a világgazdaságot: 32 fokos meleg fél nap sztrájknak felel meg

Egy nap extrém hőség (32 °C felett) fél nap sztrájk gazdasági hatásával egyenértékű. Idén a hőhullámok hatására 0,5 százalékponttal csökkenhet az európai GDP. Az alkalmazkodás kulcsfontosságú: rövid távon figyelmeztető és megelőző intézkedések, hosszabb távon strukturális alkalmazkodási stratégiák kialakítása indokolt.
2025. 08. 11. 16:00
Megosztás:

Megsarcolják az Nvidiát és az AMD-t is

Az Nvidia és az AMD megállapodtak az Egyesült Államokkal, hogy a kínai chipeladásokból származó bevételeik 15%-át fizetik a kormánynak az exportengedélyekért cserébe.
2025. 08. 11. 15:00
Megosztás:

Vitamin és étrendkiegészítőket forgalmazó cégnél kopogtatott a GVH

Versenyfelügyeleti eljárást indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) egy vitaminokat és étrendkiegészítő termékeket forgalmazó vállalkozással szemben, mivel észlelte, hogy a termékek értékesítése során valószínűsíthetően minimumárat határozott meg viszonteladó partnerei számára. A viszonteladói ármegkötés súlyos jogsértésnek minősül, mellyel szemben a GVH határozottan fellép. Az ügy megindításával egyidejűleg a nemzeti versenyhatóság összesen négy vállalkozásnál tartott előzetes értesítés nélküli helyszíni kutatást.
2025. 08. 11. 14:00
Megosztás:

Ethereum-őrület: 21%-os ugrás egy hét alatt, miközben a Bitcoin újra rekordszint felé közelít

Az Ethereum a múlt héten robbanásszerűen erősödött, a 4 300 dolláros szintet is elérve, amit a kriptobarát szabályozói jelzések és az ETF-beáramlások fűtenek. A Bitcoin eközben lassabban, de egyre biztosabban közelít korábbi csúcsához.
2025. 08. 11. 13:00
Megosztás: