Az ügyfélszolgálatok fejlesztése kulcskérdés a jelenlegi gazdasági helyzetben

A tavalyi évben is megmérettettek ügyfélkiszolgálás terén a hazai vállalkozások, akik már 15. alkalommal vehettek részt a „Kiváló Kiszolgálás” programban. A 2023-ban legjobban teljesítő vállalatok négy kategóriában részesültek elismerésben. A felmérésen idén másodszor az újgenerációs digitális csatornákon való ügyfélkommunikációt is mérték a vállalatok közösségi média oldalakon folytatott interakciói alapján. Azok a felmérések során értékelt dolgozók pedig, akik 100%-os eredményt értek el a próbavásárlás során, megkapták „Az Ügyfélélmény Sztárja” címet, amit 1 évig használhatnak.

Az ügyfélszolgálatok fejlesztése kulcskérdés a jelenlegi gazdasági helyzetben

„Az eredmények alapján az idei év legnagyobb tanulsága és üzenete, hogy az ügyfelek alacsonyabbra értékelik a vállalatok ügyfél-kiszolgálási tevékenységét, mint azt a próbavásárlóink tapasztalták. Ennek többek között az az oka, hogy az ügyfelek egyre igényesebbek és érzékenyebbek, ha valahol kiváló kiszolgálással találkoznak, náluk az lesz az etalon. Ez mindenképpen jelzésértékű a cégek számára, ezért az ügyfélkiszolgálás színvonalának fejlesztését a jövőben is prioritásként kell kezelniük az ügyfélmegtartás érdekében” – fejtette ki Mózes István, a ClientFirst Consulting ügyvezetője.

A „Kiváló Kiszolgálás” program keretében minden évben négy területet vizsgálnak a ClientFirst próbavásárlói. A személyes, elektronikus, valamint telefonos ügyfélkiszolgálás mellett másodszor a vállalatok közösségi média oldalain, valamint chat csatornákon való ügyfélkommunikációját is felmérték. Minden cég, aki elérte a 80%-os eredményt az adott kategóriában, „Minősített Kiszolgálás” oklevelet vehetett át.

A telefonos ügyintézés az élre tört

2024-ben a legjobb összesített eredmény a telefonos kategóriában született, így megelőzve a korábbi években élen járó személyes kiszolgálás eredményét. A felmérésben résztvevő cégek átlagosan 93%-os összesített eredményt értek el. Az előző évhez képest (97%) egy nagyon picit visszaesett ugyan az áltagos elégedettségi index, a legjobban teljesítő vállalat azonban így is 99%-os eredményt produkált.  A vállalatok saját ügyfeleik körében átlag 87%-os mutatóval végeztek, ami egyértelműen jelzi, hogy jobban oda kell figyelni a meglévő ügyfelek kiszolgálására. „A felgyorsult világ alapjaiban magában hordozza azt az emberi tulajdonságot, hogy kérdéseinkre, panaszainkra azonnali választ, megoldást szeretnénk. Ezért olyan fontos még a digitalizáció korában is a kommunikáció emberi oldala, ennek következtében pedig a cégek telefonos ügyfélszolgálatának működése. Különösen egy-egy probléma esetén tapasztalható, hogy az ügyfelek sokkal inkább a telefonos ügyfélszolgálatot részesítik előnyben, ahol azonnal interakcióba léphetnek a vállalat munkatársaival” – árulta el Mózes István.

Az elektronikus ügyintézés terén gyengébben teljesítettek a hazai vállalatok

Az elektronikus ügyintézésben 74%-os átlageredmény született, ami sajnos a tavalyinál 11%-kal gyengébb eredményt jelent. A szórás azonban rendkívül tág határok – 68% és 100% - között mozog. Saját ügyfeleik körében viszont 82%-on végeztek a hazai cégek az elektronikus kiszolgálás vonatkozásában. „A visszaesés mindenképpen jelzésértékű a vállalatok számára. Az e-mailes kommunikáció során az ügyfelek azonnali reakciót várnak el, ami valójában irreális. A közösségi csevegőplatformok és üzenetküldő alkalmazások terjedése azonban rászoktatta az embereket az azonnali, valós idejű írásbeli kommunikációra és sokan az e-mailes ügyintézésnél is ezt várják el. Ennek ellenére a vállalatoknak is van még hova fejlődni az e-mailes kiszolgálás terén, a reakcióidőt tekintve mindenképpen. Az alapjaiban rontja a kiszolgálás megítélését, ha napok telnek el a megkeresés és a kapcsolatfelvétel között”  – árulta el Mózes István, a kutatást szervező ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Személyes kiszolgálásban fejlődtek a hazai cégek

A felmérésben a személyes kiszolgálás területen egyértelmű javulás mutatkozott a vásárlók elégedettségét illetően az előző évhez képest. A 91%-os eredmény 3%-kal jobb, mint a 2022-es 88%-os átlag. Ez a terület az előző két évben visszaesést mutatott, így még inkább pozitív jelentőségű a növekedés. Az ügyfélelégedettség 86%-os, ami elmarad a próbavásárlás 94%-os eredményétől. ”Hiába válik egyre általánosabbá és alapvetővé a telefonos és elektronikus ügyintézés, a személyes kiszolgálás minősége továbbra is nagyon fontos a vásárlók számára. A korábbi évek eredményeiből látható volt, hogy az ügyfelek elvárásai egyre nőnek, és egyre magasabb színvonalú kiszolgálást várnak el a pénzükért. A javulás egyértelműen mutatja, hogy a cégek komolyan foglalkoztak ezzel a területtel a 2023-as évben. A cél a jövőre nézve az, hogy minden kategória – személyes, telefonos és elektronikus, majd pedig a digitális kiszolgálás egymás mellett, egymást támogatva fejlődjön. Ha ez megtörténik egy cég életében, akkor elmondhatja, hogy valóban mindent megtesz az ügyfélelégedettség növeléséért és ez az árbevételben is meg fog mutatkozni” – hangsúlyozza Mózes István, a ClientFirst ügyvezetője.

A jövőben a digitális csatornák fejlesztése elengedhetelen lesz

A mai digitális korban az ügyfelek élménye, elégedettsége fontosabb, mint valaha. Azok a vállalatok, akik növelni szeretnék ügyfeleik lojalitását és nagyobb versenyelőnyre szeretnének szert tenni, sok energiát fektetnek a digitalizációba is. A közösségi média platformok exponenciális növekedésével a cégek egyre inkább felismerik azt, hogy elengedhetetlen a különböző támogató funkciók, mint például az ügyfélszolgálatok integrálása ezekbe az új csatornákba. Ez a váltás nemcsak kényelmes a vásárlóknak, hanem lehetőséget ad a vállalkozásoknak arra is, hogy valós időben kapcsolatba lépjenek célközönségükkel, ami bizalmat és hűséget épít.

„A vállalatok egyre gyakrabban alkalmaznak különböző chatbot-okat, vagy olyan operátorokat, akik a social media felületek chat funkción keresztül lépnek kapcsolatba az ügyfelekkel, hogy azok gyors megoldást találjanak problémáikra, kérdéseikre. Ezeken a csatornákon is kiemelt fontosságú, hogy az ügyfelek elégedetten zárják a kapcsolatfelvételt a vállalattal, ezért ezen csatornák működésének folyamatos monitorozása, tesztelése elengedhetetlen” - fejtette ki Mózes István, a „Kiváló Kiszolgálás” programot életre hívó ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Sikeresen zárult az MBH részvényértékesítése

Közel 12 ezer befektető vált részvényessé az MBH Bankban, miután volumenét tekintve az elmúlt 25 év legnagyobb hazai részvényértékesítési tranzakcióját hajtotta végre a hitelintézet a Budapesti Értéktőzsdén. Jelentős túlkereslet mellett, összesen mintegy 107 milliárd forint értékű igény érkezett - közölte a bank hétfőn az MTI-vel.
2025. 12. 16. 15:30
Megosztás:

4,5 millió négyzetméteren újultak meg idén a hazai gyorsforgalmi utak

Véget értek az idei útfelújítási munkálatok az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által üzemeltetett gyorsforgalmi utakon. 2025-ben az MKIF Zrt. által kezelt főpálya 24 százaléka, 4,5 millió négyzetméter kapott új burkolatot, ahol szükség volt rá, a mélyebb szerkezeti részeket, vagyis a kötő és az alapréteget is cserélték - jelentette be az MTI-nek küldött közleményében kedden a társaság.
2025. 12. 16. 15:00
Megosztás:

Milliárdos budai villa és 20 ezres vidéki ház

A Duna House éves tranzakciós adatai szerint a 2025-ös ingatlanpiacot a főváros és a vidék közötti különbségek növekedése, valamint az Otthon Start Program hatására erősen átalakuló vevői és eladói motivációk jellemezték. Országosan az átlagos eladási ár 55 millió forint, az átlagos négyzetméterár pedig 736 ezer Ft/m² volt. Budapesten ennél jóval magasabb értékek a jellemzőek: egy ingatlanért átlagosan 82 millió forintot fizettek, a négyzetméterár pedig 1,2 millió Ft/m²-re emelkedett.
2025. 12. 16. 14:30
Megosztás:

Túl van az életveszélyen az építőipar, de még nem épült fel teljesen

Vegyes képet mutat az építőipar teljesítménye 2025 októberében a Központi Statisztikai Hivatal friss adatai alapján. Az ágazat éves összevetésben látványosan bővült, ugyanakkor havi alapon kisebb visszaesés tapasztalható, ami arra utal, hogy a kilábalás még nem mondható egyenletesnek. A Mapei Kft. szerint ez annak a jele, hogy az építőipar túl van a kritikus szakaszon, de a teljes felépüléshez még erősödő keresletre és időre van szükség.
2025. 12. 16. 14:00
Megosztás:

Kritikus szintet ért el az ipari energiaigény, áramszünetek bénítják a hazai üzemeket

A hazai ipar egyre súlyosabb következményekkel szembesül az áramszünetek miatt: már néhány másodperces kimaradások is órákra állíthatják le a termelést. A gyártósorok újraindítása időigényes, a kiesés gyakran milliós nagyságrendű veszteséget okoz – figyelmeztet Házi Ádám, a Wagner Solar Hungária Kft. stratégiai vezetője. A növekvő energiaigényekkel a hálózati kapacitás sok esetben nem tud lépést tartani. Ilyen helyzetekben az energiatárolók kiemelt szerephez jutnak: csúcsterheléskor automatikusan rásegítenek, áramszünet esetén pedig biztosítják az alapvető rendszerek működését.
2025. 12. 16. 13:30
Megosztás:

Már csak napok maradtak: december 31-ig több lakásfelújítási kedvezmény is lezárul

Már csak napok maradtak arra, hogy a háztartások kihasználják azokat az otthonfelújításhoz kapcsolódó lehetőségeket, amelyek kizárólag 2025 végéig állnak rendelkezésre. A jelenlegi szabályozás szerint december 31-gyel lezárul a SZÉP-kártyán lévő egyenlegek lakásfelújítási célú felhasználásának lehetősége, szintén eddig az időpontig kell benyújtani az önkéntes nyugdíjpénztári megtakarítások lakáscélú elszámolásához szükséges dokumentumokat.
2025. 12. 16. 13:00
Megosztás:

Új zöld hitelprogramot indít az MFB a vállalkozások fenntartható megújulásának támogatására

Zöld Lendület Hitelprogram néven, új, átfogó finanszírozási lehetőség érhető el a Magyar Fejlesztési Banknál (MFB). A mintegy 30 milliárd forintos keretösszeggel induló, két termékből – beruházási hitelből és forgóeszközhitelből – álló program célja, hogy elősegítse a hazai vállalkozások és szervezetek fenntartható működésre való átállását, technológiai megújulását és versenyképességük erősítését. A program kiemelten fókuszál a körforgásos gazdálkodást és a zöld célú fejlesztéseket ösztönző beruházások finanszírozására.
2025. 12. 16. 12:30
Megosztás:

MNB: jogosulatlanul gyűjtött forrást a TheGroup One Zrt.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 540 millió forint bírságot szabott ki a TheGroup One Zrt.-re felügyeleti engedély nélküli forrásgyűjtés, valamint 27 millió forint bírságot egy magánszemélyre a tevékenységben való érdemi közreműködés miatt - közölte az MNB kedden az MTI-vel.
2025. 12. 16. 12:00
Megosztás:

A hajbeültetés új megközelítései: modern és hagyományos technikák

Az emberek sokszor a hajukat tartják megjelenésük egyik legfontosabb elemének. Azonban a hajritkulás vagy kopaszodás sokak számára okoz önbizalom-hiányt. A legújabb orvosi fejlesztések nagyban segíthetnek a hajbeültetési technikák tökéletesítésében. Ezek közé tartoznak a FUE, FUT és FUSS technikák, amelyek különböző igényekhez és elvárásokhoz nyújtanak megoldást.
2025. 12. 16. 11:30
Megosztás:

Üzleti helyiségek megújításának alapjai: a sikeres átalakítás titkai

Amikor egy üzlethelyiség vagy kávézó átalakítása kerül szóba, többről van szó, mint csupán a padlóburkolat cseréje vagy egy friss festékréteg felvitele. Az átalakítás célja olyan tér létrehozása, ami nemcsak esztétikai örömöt okoz, hanem üzleti szempontból is előnyös. Ezek az átalakított helyiségek gyakran jelentős mértékben hozzájárulnak a vállalkozás növekedéséhez, és közvetlenül befolyásolhatják a vásárlói élményt is.
2025. 12. 16. 11:00
Megosztás:

Együttműködési megállapodást kötött a Szegedi Tudományegyetem az ENSZ Iparfejlesztési szervezetével

A Szegedi Tudományegyetem Technológia Transzfervállalata (SZTE TTC Zrt.) történelmi jelentőségű partneri és együttműködési megállapodást kötött az ENSZ Iparfejlesztési Szervezetével (UNIDO) a 21. Global Industry Summit konferencián, Rijádban.
2025. 12. 16. 10:30
Megosztás:

Kártérítési pert indított Donald Trump a BBC ellen - tönkreteszi őket ezzel?

Ötmilliárd dollárra szóló kártérítési pert indított a BBC ellen Donald Trump amerikai elnök azon a címen, hogy a brit közszolgálati médiatársaság félrevezető változatban ismertette egyik beszédét.
2025. 12. 16. 10:00
Megosztás:

Ennyi háromgyerekes édesanya már idén érvényesítette a kedvezményt

2025 októberétől a háromgyerekes édesanyák nem fizetnek szja-t. 163 ezer anyuka már idén érvényesítette a kedvezményt, ők már az ősztől szja-mentesen kapják a fizetésüket. Nekik januárban nem kell újabb nyilatkozatot tenni, a munkáltató, kifizető automatikusan figyelembe veszi a 2025-ös dokumentumot - hívta fel a figyelmet kedden a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV).
2025. 12. 16. 09:30
Megosztás:

Donald Trump tömegpusztító fegyverré nyilvánította a fentanilt

Donald Trump amerikai elnök tömegpusztító fegyverré nyilvánította a törvénytelen úton előállított fentanilt és alapösszetevőit hétfőn.
2025. 12. 16. 08:30
Megosztás:

Salgótarján zöld város lesz

Salgótarján zöld város lesz, ahol a városközpontban a zöldfelületek nem elszigetelt pontokként, hanem összefüggő rendszerként működnek, ahol a terek nem üresek, hanem a mindennapi élet helyszínei lesznek - jelentette ki Lánszki Regő, az Építési és Közlekedési Minisztérium építészeti államtitkára hétfőn Salgótarjánban.
2025. 12. 16. 08:00
Megosztás:

Gyengült kissé kedd reggelre a forint

Gyengült kissé a forint kedd reggelre főbb devizákkal szemben az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
2025. 12. 16. 07:05
Megosztás:

Januártól igényelhető a mobilszolgáltatóknál a szűrt internetszolgáltatás

A kiskorúak online térben való hatékony védelme érdekében 2026. január 1-jétől a Magyar Telekom, a One Magyarország és a Yettel Magyarország szolgáltatóknál elérhető lesz a kiskorú felhasználókra tekintettel nyújtott biztonságos mobilinternet. A szolgáltatásnyújtás részleteit a mobilszolgáltatókkal történt egyeztetést követően a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság szabályozta. Az egyéni előfizetők által ingyen igényelhető szolgáltatás használata esetén a Magyarországról leggyakrabban látogatott, kifejezetten pornográf tartalmak bemutatását célzó, meghatározott honlapok mobilhálózaton nem lesznek elérhetők a gyermekek számára.
2025. 12. 16. 06:00
Megosztás:

NAK: magyarok is részt vesznek az összeurópai gazdatüntetésen

Több mint 100 résztvevő indul a héten Magyarországról Brüsszelbe, a csütörtöki összeurópai gazdatüntetésre - közölte az MTI-vel a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK), valamint a Magyar Gazdakörök és Gazdaszövetkezetek Szövetsége (Magosz) hétfőn.
2025. 12. 16. 05:30
Megosztás:

A Deloitte a pénzügyi vezetők stratégiai és digitális transzformációs szerepének bővülésére hívja fel a figyelmet

A Deloitte friss kutatása alapján a pénzügyi vezetők szerepe jelentősen nőtt, és a hagyományos pénzügyi felügyeleten túl egyre hangsúlyosabban vesznek részt a vállalati stratégia, a költségoptimalizáció és a digitális transzformáció alakításában. A több mint 1300 globális pénzügyi vezető megkérdezésével készült, első alkalommal publikált Finance Trends 2026 tanulmány egyértelműen rámutat, hogy a technológia által vezérelt pénzügyi funkciók nélkülözhetetlenek a mai összetett üzleti környezetben.
2025. 12. 16. 05:00
Megosztás:

Újraindult az ivóvíz-szolgáltatás a Maros megyei Gyulakután

Hétfőtől ismét iható csapvízhez jutott a Maros megyei Gyulakuta község mintegy 4100, a vezetékes hálózatra csatlakozott lakosa, miután üzembe helyezték az új sótalanító és víztisztító berendezéseket - tudatta a Maszol.ro hírportál.
2025. 12. 16. 04:30
Megosztás: