Az ügyfélszolgálatok fejlesztése kulcskérdés a jelenlegi gazdasági helyzetben

A tavalyi évben is megmérettettek ügyfélkiszolgálás terén a hazai vállalkozások, akik már 15. alkalommal vehettek részt a „Kiváló Kiszolgálás” programban. A 2023-ban legjobban teljesítő vállalatok négy kategóriában részesültek elismerésben. A felmérésen idén másodszor az újgenerációs digitális csatornákon való ügyfélkommunikációt is mérték a vállalatok közösségi média oldalakon folytatott interakciói alapján. Azok a felmérések során értékelt dolgozók pedig, akik 100%-os eredményt értek el a próbavásárlás során, megkapták „Az Ügyfélélmény Sztárja” címet, amit 1 évig használhatnak.

Az ügyfélszolgálatok fejlesztése kulcskérdés a jelenlegi gazdasági helyzetben

„Az eredmények alapján az idei év legnagyobb tanulsága és üzenete, hogy az ügyfelek alacsonyabbra értékelik a vállalatok ügyfél-kiszolgálási tevékenységét, mint azt a próbavásárlóink tapasztalták. Ennek többek között az az oka, hogy az ügyfelek egyre igényesebbek és érzékenyebbek, ha valahol kiváló kiszolgálással találkoznak, náluk az lesz az etalon. Ez mindenképpen jelzésértékű a cégek számára, ezért az ügyfélkiszolgálás színvonalának fejlesztését a jövőben is prioritásként kell kezelniük az ügyfélmegtartás érdekében” – fejtette ki Mózes István, a ClientFirst Consulting ügyvezetője.

A „Kiváló Kiszolgálás” program keretében minden évben négy területet vizsgálnak a ClientFirst próbavásárlói. A személyes, elektronikus, valamint telefonos ügyfélkiszolgálás mellett másodszor a vállalatok közösségi média oldalain, valamint chat csatornákon való ügyfélkommunikációját is felmérték. Minden cég, aki elérte a 80%-os eredményt az adott kategóriában, „Minősített Kiszolgálás” oklevelet vehetett át.

A telefonos ügyintézés az élre tört

2024-ben a legjobb összesített eredmény a telefonos kategóriában született, így megelőzve a korábbi években élen járó személyes kiszolgálás eredményét. A felmérésben résztvevő cégek átlagosan 93%-os összesített eredményt értek el. Az előző évhez képest (97%) egy nagyon picit visszaesett ugyan az áltagos elégedettségi index, a legjobban teljesítő vállalat azonban így is 99%-os eredményt produkált.  A vállalatok saját ügyfeleik körében átlag 87%-os mutatóval végeztek, ami egyértelműen jelzi, hogy jobban oda kell figyelni a meglévő ügyfelek kiszolgálására. „A felgyorsult világ alapjaiban magában hordozza azt az emberi tulajdonságot, hogy kérdéseinkre, panaszainkra azonnali választ, megoldást szeretnénk. Ezért olyan fontos még a digitalizáció korában is a kommunikáció emberi oldala, ennek következtében pedig a cégek telefonos ügyfélszolgálatának működése. Különösen egy-egy probléma esetén tapasztalható, hogy az ügyfelek sokkal inkább a telefonos ügyfélszolgálatot részesítik előnyben, ahol azonnal interakcióba léphetnek a vállalat munkatársaival” – árulta el Mózes István.

Az elektronikus ügyintézés terén gyengébben teljesítettek a hazai vállalatok

Az elektronikus ügyintézésben 74%-os átlageredmény született, ami sajnos a tavalyinál 11%-kal gyengébb eredményt jelent. A szórás azonban rendkívül tág határok – 68% és 100% - között mozog. Saját ügyfeleik körében viszont 82%-on végeztek a hazai cégek az elektronikus kiszolgálás vonatkozásában. „A visszaesés mindenképpen jelzésértékű a vállalatok számára. Az e-mailes kommunikáció során az ügyfelek azonnali reakciót várnak el, ami valójában irreális. A közösségi csevegőplatformok és üzenetküldő alkalmazások terjedése azonban rászoktatta az embereket az azonnali, valós idejű írásbeli kommunikációra és sokan az e-mailes ügyintézésnél is ezt várják el. Ennek ellenére a vállalatoknak is van még hova fejlődni az e-mailes kiszolgálás terén, a reakcióidőt tekintve mindenképpen. Az alapjaiban rontja a kiszolgálás megítélését, ha napok telnek el a megkeresés és a kapcsolatfelvétel között”  – árulta el Mózes István, a kutatást szervező ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Személyes kiszolgálásban fejlődtek a hazai cégek

A felmérésben a személyes kiszolgálás területen egyértelmű javulás mutatkozott a vásárlók elégedettségét illetően az előző évhez képest. A 91%-os eredmény 3%-kal jobb, mint a 2022-es 88%-os átlag. Ez a terület az előző két évben visszaesést mutatott, így még inkább pozitív jelentőségű a növekedés. Az ügyfélelégedettség 86%-os, ami elmarad a próbavásárlás 94%-os eredményétől. ”Hiába válik egyre általánosabbá és alapvetővé a telefonos és elektronikus ügyintézés, a személyes kiszolgálás minősége továbbra is nagyon fontos a vásárlók számára. A korábbi évek eredményeiből látható volt, hogy az ügyfelek elvárásai egyre nőnek, és egyre magasabb színvonalú kiszolgálást várnak el a pénzükért. A javulás egyértelműen mutatja, hogy a cégek komolyan foglalkoztak ezzel a területtel a 2023-as évben. A cél a jövőre nézve az, hogy minden kategória – személyes, telefonos és elektronikus, majd pedig a digitális kiszolgálás egymás mellett, egymást támogatva fejlődjön. Ha ez megtörténik egy cég életében, akkor elmondhatja, hogy valóban mindent megtesz az ügyfélelégedettség növeléséért és ez az árbevételben is meg fog mutatkozni” – hangsúlyozza Mózes István, a ClientFirst ügyvezetője.

A jövőben a digitális csatornák fejlesztése elengedhetelen lesz

A mai digitális korban az ügyfelek élménye, elégedettsége fontosabb, mint valaha. Azok a vállalatok, akik növelni szeretnék ügyfeleik lojalitását és nagyobb versenyelőnyre szeretnének szert tenni, sok energiát fektetnek a digitalizációba is. A közösségi média platformok exponenciális növekedésével a cégek egyre inkább felismerik azt, hogy elengedhetetlen a különböző támogató funkciók, mint például az ügyfélszolgálatok integrálása ezekbe az új csatornákba. Ez a váltás nemcsak kényelmes a vásárlóknak, hanem lehetőséget ad a vállalkozásoknak arra is, hogy valós időben kapcsolatba lépjenek célközönségükkel, ami bizalmat és hűséget épít.

„A vállalatok egyre gyakrabban alkalmaznak különböző chatbot-okat, vagy olyan operátorokat, akik a social media felületek chat funkción keresztül lépnek kapcsolatba az ügyfelekkel, hogy azok gyors megoldást találjanak problémáikra, kérdéseikre. Ezeken a csatornákon is kiemelt fontosságú, hogy az ügyfelek elégedetten zárják a kapcsolatfelvételt a vállalattal, ezért ezen csatornák működésének folyamatos monitorozása, tesztelése elengedhetetlen” - fejtette ki Mózes István, a „Kiváló Kiszolgálás” programot életre hívó ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Amíg a Cardanonak hónapokig tartott, a Digitap ($TAP) néhány hét alatt elérte az 1 millió dollárt: az árfolyam-előrejelzés immár 15 dollárra módosult

A Cardano (ADA), amely ma már az egyik vezető blokkláncplatform, viszonylag fokozatos pályát járt be kezdetben. A 2015 októberében indított kezdeti kibocsátása 2017 januárjában zárult le – ez a mai mércével mérve meglehetősen hosszú időszaknak számít.
2025. 11. 05. 11:00
Megosztás:

Ez most a 10 legnépszerűbb használt autó Magyarországon

Bár az érdeklődők száma csökkent, a hazai használtautó-piac minősége javult 2025 októberében - derül ki a Használtautó.hu adataiból. A járművek fiatalabbak, kevesebbet futottak, árak pedig minden hajtáslánc esetében emelkedtek. Különösen figyelemre méltó, hogy az elektromos autóknál is megtört a korábbi trend, és nőtt az átlagáruk.
2025. 11. 05. 10:30
Megosztás:

Mire számíthatnak szerdán a befektetők?

Ma Németországból ipari megrendelési adat érkezik.
2025. 11. 05. 10:00
Megosztás:

A tőzsdék túlértékeltségével kapcsolatos félelmek felerősödésével a befektetők a kötvények felé fordultak

A tőzsdék túlértékeltségével kapcsolatos félelmek felerősödésével a befektetők a kötvények felé fordultak, így estek a hozamok a fejlett gazdaságok kötvénypiacain.
2025. 11. 05. 09:30
Megosztás:

Kedden meredeken estek az amerikai részvényindexek

Az amerikai részvények kedden meredeken estek, miután a nagybankok arra figyelmeztettek, hogy a részvénypiac korrekció előtt állhat a túlfeszített értékelések és az azokkal kapcsolatos aggodalmak miatt. Az S&P 500 1,2%-ot, a Dow Jones 0,5%-ot, a technológiai túlsúlyú Nasdaq Composite 2%-ot esett.
2025. 11. 05. 09:00
Megosztás:

Többnyire estek a nyugat-európai vezető indexek

A páneurópai STOXX 600 index némileg visszakapaszkodva a délelőtti másfél százalék feletti mínuszból, végül 0,3%-kal zárt alacsonyabban. A DAX 0,8%-ot, a CAC 40 0,5%-ot veszített értékéből. A FTSE 100 0,1%-ot erősödött. Az alapanyag-ipari szektor vezette az esést 2%-os mínusszal, amiben szerepet játszott a réz gyenge teljesítménye. A tőzsdék túlértékeltségével kapcsolatos félelmek felerősödése nem kedvezett a technológiai szektornak, amely 1%-kal csökkent.
2025. 11. 05. 08:30
Megosztás:

Holland választások - Megkezdi a koalíciós egyeztetéseket a győztes liberális párt

Megkezdi a koalíciós egyeztetéseket Rob Jetten, a holland parlamenti választások győztese, a liberális 66-os Demokraták párt (D66) elnöke - jelentették be kedden. Geert Wilders, a radikális jobboldali Szabadságpárt (PVV) vezetője pedig gratulált a rivális párt győzelméhez.
2025. 11. 05. 07:15
Megosztás:

Szárnyal az újlakáspiac: 50 százalékkal nőtt az érdeklődés az új építésű otthonok iránt

Az év első kilenc hónapjában országosan és éves összevetésben csaknem 50 százalékkal nőtt az érdeklődés az új építésű lakások iránt; a budapesti 25 százalékos erősödéshez képest a vármegyeszékhelyeken 65, a községekben pedig 93 százalékos élénkülés látható - közölte saját adatai alapján az ingatlan.com kedden az MTI-vel.
2025. 11. 05. 06:00
Megosztás:

Magyarország a végsőkig kitart az ukrán agrárimport tilalma mellett

Akárhogy fenyeget Brüsszel, Magyarország fenntartja a határzárat az ukrán mezőgazdasági termékekkel szemben, és kitart a végsőkig, mert így tudja megvédeni a fogyasztók és a gazdák érdekeit - jelentette ki az agrárminiszter az M1 aktuális csatorna kedd reggeli műsorában.
2025. 11. 05. 05:00
Megosztás:

Ismét keresik az Év Fiatal Vállalkozóját

Az innováció, a kreativitás és az önálló gondolkodás időszakát éljük, ám a fiatal vállalkozók helyzete Magyarországon továbbra is kihívásokkal teli. A FIVOSZ idén is kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a vállalkozói gondolkodás és a gyakorlati üzleti tudás minél több fiatalhoz eljusson. Ennek egyik fontos állomása a Fiatal Vállalkozók Hete - Üzleti és Karriershow, amely november 24-28. között zajlik 17 városban és Budapesten, a Bálna Honvédelmi Központban, ahol átadásra kerül az "Év fiatal vállalkozója 2025" díj is.
2025. 11. 05. 04:30
Megosztás:

A kormány segít mindenkinek munkát találni, aki dolgozni akar

A foglalkoztatás elmúlt 15 éve sikertörténet, a kormány mindenkinek segít az elhelyezkedésben, aki tud és akar dolgozni - mondta a Magyar Gazdaságfejlesztési Ügynökség (MGFÜ) keddi rendezvényén Budapesten a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára.
2025. 11. 05. 04:00
Megosztás:

Japánban már robot emlékezteti a betegeket a gyógyszerekre

Mesterséges intelligencia és gondoskodás kéz a kézben: az idősgondozás világszerte forradalmi átalakuláson megy keresztül. Miközben Japánban már robotok segítenek a betegeknek a mindennapi feladatokban, Európa csak most kezdi behozni a lemaradást. Magyarországon is egyre több kezdeményezés indul az otthoni gondozás digitalizálására.
2025. 11. 05. 03:30
Megosztás:

Az amerikai kormány leállása megrázta a Bitcoint – így szívódott fel a piac likviditása

A Bitcoin már a bikapiac végéhez közeledett, amikor az Egyesült Államok kormányzati leállása még tovább gyorsította az árfolyamzuhanást – derült ki több elemző jelentéséből.
2025. 11. 05. 03:00
Megosztás:

Zambó Péter: az erdőtelepítés kulcsfontosságú válasz a klímaváltozás kihívásaira

A klímaváltozás kihívásaira olyan természetalapú megoldásokkal kell válaszolni, mint amilyen az erdőtelepítés - jelentette ki az Agrárminisztérium erdőkért és földügyekért felelős államtitkára kedden Sárváron, sajtótájékoztatón.
2025. 11. 05. 02:30
Megosztás:

Te is tekergeted a fűtést föl és le? Nagy butaságot csinálsz!

A legtöbben rosszul fűtenek – és észre sem veszik, mennyit fizetnek érte. Sokan azt hiszik, hogy spórolnak, ha naponta többször lekapcsolják, majd újra feltekerik a fűtést. A valóságban azonban ez a módszer többet árt, mint használ.
2025. 11. 05. 02:00
Megosztás:

Mire készül Kína és Oroszország együtt?

Hszi Csin-ping kínai elnök kedden az Oroszországgal való kölcsönös befektetések növelésére és a gazdasági együttműködés elmélyítésére szólított fel, hangsúlyozva, hogy Peking a "viharos külső körülmények" ellenére is elkötelezett a kétoldalú kapcsolatok fejlesztése mellett - jelentette a kínai állami televízió.
2025. 11. 05. 01:30
Megosztás:

Régi villanybojlered van? Akkor a villanyszámlád az égben lesz!

Sokan azt hiszik, hogy a mosógép vagy a sütő a legnagyobb áramzabáló a lakásban, pedig a villanybojler az igazi energiafaló! Ha ezzel melegíted a vizet, akkor jó, ha tudod: egy rosszul beállított 120 literes bojler akár egy teljes háztartás rezsicsökkentett áramkeretét is felemésztheti.
2025. 11. 05. 01:00
Megosztás:

14 év után mozdult meg a „Satoshi-korszak” bálnája – 1 milliárd dollárt váltott készpénzre

Egy 14 éve inaktív Bitcoin-bálna újra életjelet adott magáról – és nem is akárhogyan: az illető mintegy 1 milliárd dollárnyi Bitcoint adott el, amivel sokak szerint újabb hullámot indíthat el a kriptopiaci eladásokban.
2025. 11. 05. 00:30
Megosztás:

Az EU jóváhagyta az Ukrajna-eszköz következő, 1,8 milliárd eurós részletének kifizetését

Az Európai Unió Tanácsa jóváhagyta Ukrajnának a makroszintű pénzügyi stabilitást biztosító 50 milliárd eurós, hosszú távú pénzügyi támogatás ötödik, 1,8 milliárd eurós részletének kifizetését - tette közzé az X-en az uniós tanács kedden.
2025. 11. 05. 00:05
Megosztás:

XRP árfolyam ma: a bálnák a Digitap ($TAP) felé fordulnak a 100-szoros árnövekedési előrejelzés után

A 2023-as mélypontjáról induló parabolikus, 100-szoros rali után úgy tűnik, hogy az XRP egy kritikus rotációs szakaszba lép, mivel a bálnatárcák most frissen megjelenő, fintech-alapú tokenekbe kezdik átcsoportosítani tőkéjüket.
2025. 11. 04. 23:00
Megosztás: