Az ügyfélvélemények szerepe a pénzügyi szolgáltatások kiválasztásában

Ma már szinte elképzelhetetlen, hogy úgy válasszunk pénzügyi szolgáltatást, hogy előtte ne olvasnánk el az online véleményeket. A legfrissebb kutatások is ezt támasztják alá. Az ügyfelek 78%-a rendszeresen elolvassa mások tapasztalatait bank vagy pénzügyi szolgáltatás választása előtt. Az adatok a The Financial Brand by Rivel Banking által készített felmérésből származnak.

Az ügyfélvélemények szerepe a pénzügyi szolgáltatások kiválasztásában

A statisztikák alapján ez az arány évről évre növekszik. A bankoknak és pénzügyi szolgáltatóknak éppen ezért új kihívásokkal is szembe kell nézniük. Az ügyfelek véleménye gyakorlatilag azonnal látható az interneten… itt nem lehet mismásolni, reagálni kell az értékelésekre. De hogyan teszik ezt a szolgáltatók? Ebben a cikkben a többi között erről is szó lesz.

Az online értékelések hatása a döntésekre

Az ügyfelek ma már nem elégszenek meg a bankok szokásos marketing és promóciós anyagaival vagy a hivatalos tájékoztatókkal. Az online térben elérhető vélemények és értékelések sokszor nagyobb súllyal esnek latba, mint a hagyományos reklámok vagy ajánlatok. A kutatások azt mutatják, hogy főlkeg a negatív vélemények befolyásolják erősen a döntéseket. Egy rossz tapasztalat akár több potenciális ügyfelet is eltántoríthat.

Mit mutatnak a valós tapasztalatok?

A RealReviews és a hasonló értékelő oldalak átböngészése után azt mondhatjuk, hogy az ügyfelek leggyakrabban az ügyfélszolgálat minőségéről, a mobilbank működéséről és a különböző díjakról osztják meg véleményüket. Sokan írnak a várakozási időről is. Nem csoda – senki sem szeret órákig telefonálgatni egy probléma miatt. Az értékelések között feltűnően sok szó esik a netbank stabilitásáról is, lévén hogy a legtöbben ma már így intézik a pénzügyeket.

Mit néznek először az ügyfelek?

Az értékelések között böngészve úgy vettük észre, hogy az embereket három dolog érdekli igazán. Mennyire megbízható a bank, mennyibe kerülnek a szolgáltatások, és milyen gyorsan oldják meg a problémákat. A Google és hasonló platformok mellett egyre többen keresik fel a véleményekre szakosodott oldalakat is, ahol részletesebb értékeléseket találnak.

A negatív vélemények szerepe

A rossz tapasztalatok általában többet árulnak el egy bankról, mint a pozitívak. Ha többen is ugyanarra panaszkodnak – például a lassú ügyintézésre vagy a magas költségekre – az már jelzésértékkel bír. A bankok reakciója a panaszokra szintén sokat elárul az adott szolgáltatásról: van, amelyik gyorsan reagál és megoldást kínál, mások viszont figyelmen kívül hagyják az ügyfelek problémáit.

ügyfélvélemények szerepe a bankolásban

A mobilbankok új korszaka

Manapság szinte mindenki a telefonján intézi a pénzügyeit. Az értékelésekben is ez tükröződik. A legtöbb vélemény a mobilappokról szól. Az ügyfelek keményen bírálják a lassú vagy bugos alkalmazásokat. Dicséret leginkább akkor érkezik, ha minden egyszerű és gyors. Az azonnali utalások korában senki sem akar perceket várni, míg betölt egy képernyő. Az app stabilitása is kulcskérdés – egy lefagyás a fizetés közben elég ahhoz, hogy valaki bankot váltson.

Korosztályok közötti szakadék

A fiatalabbak szinte vakon bíznak az online véleményekben. Az idősebbek viszont még mindig jobban szeretnek személyesen bemenni a bankba. Ez meglátszik az értékeléseken is: a 60 felettiek gyakrabban írnak a személyes ügyintézésről, míg a fiatalabbak az online szolgáltatásokat pontozzák. Ez komoly kihívás elé állítja a bankokat – egyszerre kell megfelelniük mindkét csoport igényeinek.

A bizalom kérdése

Az ügyfelek egyre nehezebben bíznak meg a bankokban és egyéb pénzügyi intézetekben. Nem elég már a szép reklám vagy az ügyes marketingszöveg. A RealReviews ajánlásai szerint azok a bankok szerepelnek jobban, amelyek átláthatóan kommunikálnak és gyorsan reagálnak a problémákra. A rejtett költségek vagy a váratlan díjak azonnal megjelennek a véleményekben, és sokáig rontják egy bank hírnevét.

Díjak és költségek

Fontos kérdés ez is. Az ügyfelek részletesen beszámolnak a számlavezetési díjakról, a tranzakciós költségekről, sőt még a bankautomaták elérhetőségéről is. Érdekes trend, hogy egyre többen hasonlítják össze a különböző bankok árait és szolgáltatásait. A magas költségeket csak akkor fogadják el, ha ezért cserébe valódi értéket kapnak.

Személyes vs. online ügyintézés

A fiókhálózat és az online szolgáltatások közötti egyensúly még mindig kritikus pont. Bár egyre többen intézik pénzügyeiket online, sokan ragaszkodnak a személyes ügyintézéshez, főleg nagyobb döntéseknél. Az értékelésekben gyakran olvashatsz arról, mennyire fontos a fiókok megközelíthetősége és a nyitvatartási idő, még akkor is, ha ritkán járnak be.

Mi alapján születik a végső döntés?

Az ügyfelek többsége nem egy vélemény alapján dönt. Általában 6-8 értékelést is elolvasnak, mielőtt bankot választanak. A személyes ajánlások még mindig sokat számítanak, de ezeket már általában összevetik az online véleményekkel. A végső döntésnél a szolgáltatások ára, az e banking minősége és az ügyfélszolgálat megítélése a legfontosabb szempontok.

Így értelmezd a felhasználói véleményeket

A vélemények olvasása közben érdemes résen lenni. Nem minden értékelés hasznos. Vannak, akik csak a csalódottságukat öntik ki, mások viszont részletes és hasznos tapasztalatokat osztanak meg. A szakértők szerint azok a vélemények a legértékesebbek, amelyek konkrét példákat hoznak és több szempontból is megközelítik a szolgáltatásokat.

Mit árul el egy bank reakciója?

Sokat elárul a bankok működéséről, hogy hogyan reagálnak egy adott problémára. Van, ahol azonnal reagálnak minden visszajelzésre, máshol teljes a csend. A gyors és értelmes válaszok azt mutatják, hogy a bank törődik az ügyfeleivel. Ha viszont csak sablon válaszokat küldenek, vagy figyelmen kívül hagyják a problémákat, az már intő jel lehet. Ezeket a bankokat mi sem ajánljuk.

A vélemények időzítése

Nem mindegy, mikor született egy értékelés. A friss vélemények általában többet érnek, mint a régiek. A bankok szolgáltatásai folyamatosan változnak… ami tavaly még probléma volt, ma már lehet, hogy nem az. Érdemes megnézni azt is, van-e valami mintázat az időzítésben. Ha például minden hónap elején érkeznek panaszok a netbankra, az rendszerszintű problémára utalhat.

Hasznos tanácsok a vélemények értelmezéséhez

Ha pénzügyi szolgáltatást keresel magadnak, egy-két tanácsot azért nem árt megfogadni. Ne feledd. A sok vélemény elolvasása után neked kell majd megtalálnod azokat, amelyek valóban relevánsak a te helyzetedben. Íme néhány tipp szakértőinktől: 

- Nézd meg a vélemények dátumát – a 6 hónapnál régebbi értékelések már nem feltétlenül tükrözik a jelenlegi helyzetet

- Keress konkrét példákat tartalmazó véleményeket a általánosítások helyett

- Figyelj arra, hogyan reagál a bank a negatív visszajelzésekre

- Ne csak egy platformot nézz meg – a Google mellett böngéssz át szakmai oldalakat is

- Az extrém vélemények helyett a közepes értékelésekre koncentrálj

- Hasonlítsd össze több bank azonos szolgáltatásairól szóló véleményeket

Összegzés

Sosem volt egyszerű meghozni a pénzügyi döntéseket. De az online vélemények megjelenése igencsak megkönnyítette a választást. Persze ehhez tudni kell azt is hogy mire figyeljünk. Az értékelő platformok segítségével ma már valós képet kaphatunk arról, mire számíthatunk egy banknál. Ne felejtsük el azonban, hogy minden ügyfélnek mások az igényei és prioritásai. Ami másnak tökéletesen működik, az nekünk nem biztos, hogy megfelelő lesz. A vélemények inkább iránymutatást adnak, mintsem kész megoldást. A végső döntést mindig saját igényeink és körülményeink alapján kell meghoznunk.

A téli munkavégzés veszélyeire figyelmeztet az NGM

A tartós hideg veszélyeztetheti a dolgozók egészségét és biztonságát, ezért fokozottan ügyelni kell a téli munkavégzés veszélyeire, az előírásokra és ajánlásokra – olvasható a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) honlapján kedden közzétett felhívásban.
2025. 02. 12. 05:00
Megosztás:

Mit tanulhat Majkától a marketinges szakma?

Egyre több vállalkozás panaszkodik arra, hogy csökken az ügyfelei száma, ikonikus üzletek, cégek húzzák le a rolót. Egy friss felmérés szerint többek között a visszautasítástól való félelem és a modern, digitális marketing hiánya is oka a kudarcoknak. A szakértő szerint Majka a jó példa arra, hogyan lehet hosszú távon fenntartható üzleti sikert építeni.
2025. 02. 12. 04:00
Megosztás:

Kezelhetetlen hulladék? A megoldás: a konténer szállítás!

A konténerek alkalmazása a hulladékkezelés terén ma már elengedhetetlen, legyen szó építkezésről, lakásfelújításról vagy nagyszabású lomtalanításról. A konténer bérlés egyszerűvé és kényelmessé teszi a hulladék gyűjtését és elszállítását, amely lehetővé teszi a tiszta és rendezett környezet fenntartását.
2025. 02. 12. 03:00
Megosztás:

Ötnapos vasúti sztrájk béníthatja meg az országot február végén

A belgiumi mozdonyvezetők önálló szakszervezete (SACT), a független vasutasok szakszervezete (SIC) és a szabad közszolgálati szakszervezet (SLFP) ötnapos vasúti sztrájkot tervez február 23. és 28. között - írta az L’Echo belga hírportál kedden.
2025. 02. 12. 02:00
Megosztás:

A téli munkavégzés veszélyes! - még a minisztérium is figyelmeztet

A tartós hideg veszélyeztetheti a dolgozók egészségét és biztonságát, ezért fokozottan ügyelni kell a téli munkavégzés veszélyeire, az előírásokra és ajánlásokra – olvasható a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) honlapján kedden közzétett felhívásban.
2025. 02. 12. 01:30
Megosztás:

A januári inflációs adat után 4,6%-ra emeljük idei inflációs prognózisunkat

A decemberi 4,6%-os év/év alapú áremelkedést követően 2025. januárban 5,5%-kal emelkedtek átlagosan a fogyasztói árak idehaza.
2025. 02. 12. 01:00
Megosztás:

Ez az AI altcoin felválthatja a Litecoint a top 20 listán az Nvidia partnerség és a SOL integráció után

A Solana árfolyama kulcsfontosságú támaszszintek felett maradt, miközben az intézményi kereslet növekszik. Eközben egy feltörekvő altcoin a Solana nagy sebességű hálózatát használja az azonnali tranzakciókhoz, miközben a mesterséges intelligencia által vezérelt blokkláncprojektek a piac dominálására törekednek.
2025. 02. 12. 00:01
Megosztás:

Géptervező laboratóriumot adtak át a Debreceni Egyetemen

Géptervező laboratóriumot adtak át a Debreceni Egyetem műszaki karán kedden, az ipar és az oktatás együttműködésében mérföldkőnek számító labort a folyékonyélelmiszer-ipari egyedi gépgyártás területén Debrecenben működő Krones Hungary Kft. mintegy 20 millió forintos beruházással valósította meg.
2025. 02. 11. 23:00
Megosztás:

Hát, ez jóval több lett! Ismét kilőtt a magyar infláció!

Jó nagy negatív meglepetés lett a januári infláció, ugyanis a várt 4,8 százalék helyett 5,5 százalékra ugrott. Sőt, a maginfláció is jól meglódult, a decemberi 4,6 százalékot követően 5,8 százalékra ugrott.
2025. 02. 11. 22:30
Megosztás:

Kamatemelésre kényszerülhet a Fed?

Az amerikai jegybank cleavelandi elnöke, Beth Hammack szerint a kamatokat hosszabb időre változatlanul kell hagyni, hogy kiderüljön, az infláció tényleg lefelé tart-e.
2025. 02. 11. 22:00
Megosztás:

Bemutatta robotpilótáját a BYD

A kínai autógyártó bemutatta új önvezető rendszerét, ami számos autójához elérhető lesz, egy alacsony árú, kevesebb mint 10 ezer dollárba kerülő modellt is beleértve.
2025. 02. 11. 21:30
Megosztás:

Erősödik a kőolaj, Oroszország már az OPEC kvóta alatt termel

A kőolaj ára nőtt, miután egy tegnap megjelent becslés szerint Oroszország termelése napi 16 ezer hordóval az OPEC kvóta alá csúszott idén januárban.
2025. 02. 11. 21:00
Megosztás:

A CCTV kamera rendszer telepítésének előnyei

A CCTV, vagyis Closed Circuit Television kamera rendszer a biztonság és megfigyelés legnépszerűbb eszköze. Számos üzletben, bankban, állami intézményben találkozhatunk vele, hiszen egyszerű, mégis maximálisan megbízható biztonsági rendszer hozható létre segítségével. Kiépítése számos előnnyel jár, íme ezek közül néhány!
2025. 02. 11. 20:30
Megosztás:

EURHUF: masszívan meglódult az infláció itthon

A hét első napján 405 körül ingadozott a forint az euróval szemben. Ehhez alapvetően a csendes nemzetközi nap is hozzájárult. A januári államháztartási adatok enyhe mínuszt mutattak, szemben a már-már szokásos első havi többlettel, de ez alapján messzemenő következtetést még nem érdemes levonni.
2025. 02. 11. 20:00
Megosztás:

A vártnál is többet fizet a részvényeseinek az UniCredit

Az UniCredit 3,7 milliárd eurónyi osztalékot fog fizetni a tavalyi üzleti év után, melyből 1,44 milliárdot már novemberben kifizetett osztalékelőlegként.
2025. 02. 11. 19:30
Megosztás:

A Franz Ferdinand a Művészetek Völgyében mutatja be új albumát

Az idén hatodik lemezével jelentkező skót zenekar az első külföldi fellépő 2019 óta az ország legnagyobb összművészeti fesztiválján. Rajtuk kívül ismerős magyar nevekből sincs hiány a legújabb bejelentések között.
2025. 02. 11. 18:30
Megosztás:

Egységben az erő: közös stratégiát alkottak a V4+ agrárkamarái

Közös fellépésben állapodtak meg a V4+ országok agrárkamarái a lengyelországi Falentyben tartott legutóbbi találkozójukon - tájékoztatta a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) kedden az MTI-t.
2025. 02. 11. 18:00
Megosztás:

Az EU 200 milliárd eurós beruházást mozgósít a mesterséges intelligencia fejlesztésére

Az Európai Bizottság elindította az InvestAI nevű kezdeményezést, amelynek keretében 200 milliárd eurót fordítanak a mesterséges intelligencia (MI) fejlesztésére.
2025. 02. 11. 17:30
Megosztás:

A globális minimumadó transzferárazási vonatkozásai

A tavalyi évtől Magyarország is alkalmazza a globális minimumadó szabályait, amelyek esetenként akár jelentős mértékben is eltérhetnek a hazai adórendszer megszokott logikájától. A globális minimumadó rendszere a transzferár-szabályokkal kapcsolatban is olyan új szempontokat vet fel, amelyek kezelése összetett feladat lehet az érintett cégek számára.
2025. 02. 11. 17:00
Megosztás:

Új vezetőkkel erősít a WTS Klient

2025. január 1-jétől Lénárt Noémi könyvelési igazgatói pozícióban, Szabó Viktor pedig adópartneri pozícióban folytatja a pályafutását a közel 370 munkatársat foglalkoztató és hétmilliárd forint árbevételű WTS Klient cégcsoportnál. Az új szakembereket a VGD Hungary beolvadása nyomán nevezte ki a WTS Klient Gazdasági Tanácsadó Kft.
2025. 02. 11. 16:30
Megosztás: