Az ügyfélvélemények szerepe a pénzügyi szolgáltatások kiválasztásában

Ma már szinte elképzelhetetlen, hogy úgy válasszunk pénzügyi szolgáltatást, hogy előtte ne olvasnánk el az online véleményeket. A legfrissebb kutatások is ezt támasztják alá. Az ügyfelek 78%-a rendszeresen elolvassa mások tapasztalatait bank vagy pénzügyi szolgáltatás választása előtt. Az adatok a The Financial Brand by Rivel Banking által készített felmérésből származnak.

Az ügyfélvélemények szerepe a pénzügyi szolgáltatások kiválasztásában

A statisztikák alapján ez az arány évről évre növekszik. A bankoknak és pénzügyi szolgáltatóknak éppen ezért új kihívásokkal is szembe kell nézniük. Az ügyfelek véleménye gyakorlatilag azonnal látható az interneten… itt nem lehet mismásolni, reagálni kell az értékelésekre. De hogyan teszik ezt a szolgáltatók? Ebben a cikkben a többi között erről is szó lesz.

Az online értékelések hatása a döntésekre

Az ügyfelek ma már nem elégszenek meg a bankok szokásos marketing és promóciós anyagaival vagy a hivatalos tájékoztatókkal. Az online térben elérhető vélemények és értékelések sokszor nagyobb súllyal esnek latba, mint a hagyományos reklámok vagy ajánlatok. A kutatások azt mutatják, hogy főlkeg a negatív vélemények befolyásolják erősen a döntéseket. Egy rossz tapasztalat akár több potenciális ügyfelet is eltántoríthat.

Mit mutatnak a valós tapasztalatok?

A RealReviews és a hasonló értékelő oldalak átböngészése után azt mondhatjuk, hogy az ügyfelek leggyakrabban az ügyfélszolgálat minőségéről, a mobilbank működéséről és a különböző díjakról osztják meg véleményüket. Sokan írnak a várakozási időről is. Nem csoda – senki sem szeret órákig telefonálgatni egy probléma miatt. Az értékelések között feltűnően sok szó esik a netbank stabilitásáról is, lévén hogy a legtöbben ma már így intézik a pénzügyeket.

Mit néznek először az ügyfelek?

Az értékelések között böngészve úgy vettük észre, hogy az embereket három dolog érdekli igazán. Mennyire megbízható a bank, mennyibe kerülnek a szolgáltatások, és milyen gyorsan oldják meg a problémákat. A Google és hasonló platformok mellett egyre többen keresik fel a véleményekre szakosodott oldalakat is, ahol részletesebb értékeléseket találnak.

A negatív vélemények szerepe

A rossz tapasztalatok általában többet árulnak el egy bankról, mint a pozitívak. Ha többen is ugyanarra panaszkodnak – például a lassú ügyintézésre vagy a magas költségekre – az már jelzésértékkel bír. A bankok reakciója a panaszokra szintén sokat elárul az adott szolgáltatásról: van, amelyik gyorsan reagál és megoldást kínál, mások viszont figyelmen kívül hagyják az ügyfelek problémáit.

ügyfélvélemények szerepe a bankolásban

A mobilbankok új korszaka

Manapság szinte mindenki a telefonján intézi a pénzügyeit. Az értékelésekben is ez tükröződik. A legtöbb vélemény a mobilappokról szól. Az ügyfelek keményen bírálják a lassú vagy bugos alkalmazásokat. Dicséret leginkább akkor érkezik, ha minden egyszerű és gyors. Az azonnali utalások korában senki sem akar perceket várni, míg betölt egy képernyő. Az app stabilitása is kulcskérdés – egy lefagyás a fizetés közben elég ahhoz, hogy valaki bankot váltson.

Korosztályok közötti szakadék

A fiatalabbak szinte vakon bíznak az online véleményekben. Az idősebbek viszont még mindig jobban szeretnek személyesen bemenni a bankba. Ez meglátszik az értékeléseken is: a 60 felettiek gyakrabban írnak a személyes ügyintézésről, míg a fiatalabbak az online szolgáltatásokat pontozzák. Ez komoly kihívás elé állítja a bankokat – egyszerre kell megfelelniük mindkét csoport igényeinek.

A bizalom kérdése

Az ügyfelek egyre nehezebben bíznak meg a bankokban és egyéb pénzügyi intézetekben. Nem elég már a szép reklám vagy az ügyes marketingszöveg. A RealReviews ajánlásai szerint azok a bankok szerepelnek jobban, amelyek átláthatóan kommunikálnak és gyorsan reagálnak a problémákra. A rejtett költségek vagy a váratlan díjak azonnal megjelennek a véleményekben, és sokáig rontják egy bank hírnevét.

Díjak és költségek

Fontos kérdés ez is. Az ügyfelek részletesen beszámolnak a számlavezetési díjakról, a tranzakciós költségekről, sőt még a bankautomaták elérhetőségéről is. Érdekes trend, hogy egyre többen hasonlítják össze a különböző bankok árait és szolgáltatásait. A magas költségeket csak akkor fogadják el, ha ezért cserébe valódi értéket kapnak.

Személyes vs. online ügyintézés

A fiókhálózat és az online szolgáltatások közötti egyensúly még mindig kritikus pont. Bár egyre többen intézik pénzügyeiket online, sokan ragaszkodnak a személyes ügyintézéshez, főleg nagyobb döntéseknél. Az értékelésekben gyakran olvashatsz arról, mennyire fontos a fiókok megközelíthetősége és a nyitvatartási idő, még akkor is, ha ritkán járnak be.

Mi alapján születik a végső döntés?

Az ügyfelek többsége nem egy vélemény alapján dönt. Általában 6-8 értékelést is elolvasnak, mielőtt bankot választanak. A személyes ajánlások még mindig sokat számítanak, de ezeket már általában összevetik az online véleményekkel. A végső döntésnél a szolgáltatások ára, az e banking minősége és az ügyfélszolgálat megítélése a legfontosabb szempontok.

Így értelmezd a felhasználói véleményeket

A vélemények olvasása közben érdemes résen lenni. Nem minden értékelés hasznos. Vannak, akik csak a csalódottságukat öntik ki, mások viszont részletes és hasznos tapasztalatokat osztanak meg. A szakértők szerint azok a vélemények a legértékesebbek, amelyek konkrét példákat hoznak és több szempontból is megközelítik a szolgáltatásokat.

Mit árul el egy bank reakciója?

Sokat elárul a bankok működéséről, hogy hogyan reagálnak egy adott problémára. Van, ahol azonnal reagálnak minden visszajelzésre, máshol teljes a csend. A gyors és értelmes válaszok azt mutatják, hogy a bank törődik az ügyfeleivel. Ha viszont csak sablon válaszokat küldenek, vagy figyelmen kívül hagyják a problémákat, az már intő jel lehet. Ezeket a bankokat mi sem ajánljuk.

A vélemények időzítése

Nem mindegy, mikor született egy értékelés. A friss vélemények általában többet érnek, mint a régiek. A bankok szolgáltatásai folyamatosan változnak… ami tavaly még probléma volt, ma már lehet, hogy nem az. Érdemes megnézni azt is, van-e valami mintázat az időzítésben. Ha például minden hónap elején érkeznek panaszok a netbankra, az rendszerszintű problémára utalhat.

Hasznos tanácsok a vélemények értelmezéséhez

Ha pénzügyi szolgáltatást keresel magadnak, egy-két tanácsot azért nem árt megfogadni. Ne feledd. A sok vélemény elolvasása után neked kell majd megtalálnod azokat, amelyek valóban relevánsak a te helyzetedben. Íme néhány tipp szakértőinktől: 

- Nézd meg a vélemények dátumát – a 6 hónapnál régebbi értékelések már nem feltétlenül tükrözik a jelenlegi helyzetet

- Keress konkrét példákat tartalmazó véleményeket a általánosítások helyett

- Figyelj arra, hogyan reagál a bank a negatív visszajelzésekre

- Ne csak egy platformot nézz meg – a Google mellett böngéssz át szakmai oldalakat is

- Az extrém vélemények helyett a közepes értékelésekre koncentrálj

- Hasonlítsd össze több bank azonos szolgáltatásairól szóló véleményeket

Összegzés

Sosem volt egyszerű meghozni a pénzügyi döntéseket. De az online vélemények megjelenése igencsak megkönnyítette a választást. Persze ehhez tudni kell azt is hogy mire figyeljünk. Az értékelő platformok segítségével ma már valós képet kaphatunk arról, mire számíthatunk egy banknál. Ne felejtsük el azonban, hogy minden ügyfélnek mások az igényei és prioritásai. Ami másnak tökéletesen működik, az nekünk nem biztos, hogy megfelelő lesz. A vélemények inkább iránymutatást adnak, mintsem kész megoldást. A végső döntést mindig saját igényeink és körülményeink alapján kell meghoznunk.

46 ezren fordultak orvoshoz a múlt héten influenzás tünetekkel

Magyarországon a múlt héten 46 ezren fordultak orvoshoz influenzaszerű tünetekkel - közölte a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ (NNGYK) szerdán közzétett heti jelentésében. Akut légúti fertőzés tüneteivel 250 500-an keresték fel orvosukat.
2025. 12. 24. 18:00
Megosztás:

Kivonul Romániából a svéd Lindab

Kivonul Romániából a tetőszerkezeti elemeket gyártó és légtechnikai megoldásokat kínáló svéd cég, a Lindab - írja a profit.ro a vállalat közleménye alapján.
2025. 12. 24. 17:00
Megosztás:

Először mutat be misét szenteste XIV. Leó pápa

Első alkalommal mutatja be XIV. Leó pápa a december 24-i esti misét: XIV. Leó pápa elődeihez képest későbbi időpontban kezdi a szertartást a Szent Péter-bazilikában, ahol első alkalommal tagalog és igbo nyelven is megszólalnak a fohászok.
2025. 12. 24. 16:00
Megosztás:

A Temu letarolja a hazai webshopokat – a karácsony sem hoz változást

Hiába a karácsonyi csúcsszezon, a magyar online kiskereskedelemben látványosan fogy a hazai szereplők mozgástere. Bár darabszámban még többségben vannak a magyar webshopok, az online költések kevesebb mint fele marad itthon. Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője szerint a Temu vezette külföldi webshopok már a karácsonyi időszakban is dominálják a magyarok online pénzköltését.
2025. 12. 24. 15:00
Megosztás:

Inflációval korrigálva a Bitcoin még nem érte el a 100 ezer dollárt – állítja a Galaxy Research

Bár a Bitcoin nominális értelemben történelmi csúcsokat döntött, reálértéken még nem sikerült átlépnie a pszichológiailag fontos 100 000 dolláros szintet – erre hívja fel a figyelmet a Galaxy Research friss elemzése. A kutatás szerint az infláció jelentősen torzítja a „csúcsközeli” narratívát, és más megvilágításba helyezi a kriptopiac aktuális állapotát.
2025. 12. 24. 14:00
Megosztás:

Nem tűnik el a halasztott fizetés, csak szabályozottabb lesz

Jövő novembertől a halasztott fizetési (BNPL) megoldások egy részére a fogyasztói hitelnekre vonatkozó szabályok lépnek életbe, így szigorúbb tájékoztatási és hitelképesség-vizsgálati előírások vonatkoznak majd rájuk – áll a Fogyasztóknak nyújtott hitelről szóló törvény friss módosításában. Az -instacash és a milpay - a magyar BNPL-piac meghatározó szereplői - szerint a módosítás nem veszélyezteti a konstrukció jövőjét. A két vállalat már a kezdetektől fogva úgy fejlesztették ki a rendszerüket, hogy az lehetővé tegye az Fhtv. előírásainak való megfelelést – közölte Bruzsa Géza vezérigazgató.
2025. 12. 24. 13:00
Megosztás:

Kicsi az esély a fehér karácsonyra

Síkvidéken kicsi az esély a megmaradó hóra szenteste, de a nyugati, délnyugati tájakon lehet vékony, olvadó hóréteg, míg a dunántúli hegyekben akár vastagabb hótakaró is kialakulhat. Karácsony első napján, csütörtökön már csak kisebb mennyiségű hó várható, és a karácsony végére egyre nagyobb területen kisüt a nap - derül ki a HungaroMet Zrt. kedd délutáni videójából.
2025. 12. 24. 12:00
Megosztás:

Függetlenül attól, hogy az Ethereum 2026-ban eléri-e a csúcspontját, a BlackchainMining segítségével a felhasználók akár napi 3777 dollárt fognak keresni!

Az elmúlt években az Ethereum folyamatosan az egyik legtöbbet emlegetett eszköz volt a kriptovaluta piacon. A DeFi-től és az NFT-ktől a 2. rétegű skálázási megoldásokig az Ethereum ökoszisztéma folyamatosan fejlődik. A piacot valóban foglalkoztató kérdés azonban változatlan: Vissza tud-e térni az Ethereum a történelmi csúcsra 2026-ban?
2025. 12. 24. 10:45
Megosztás:

Ki irányít valójában? – A tényleges tulajdonosok rejtett hálója

A mai, egyre összetettebb céghálók és tulajdonosi struktúrák világában alapvető kérdés, hogy ki gyakorolja a valódi befolyást egy vállalkozás vagy tranzakció felett – vagyis ki tekinthető tényleges tulajdonosnak. A meghatározás kiemelt jelentőségére, valamint a pénzmosás-megelőzéshez kapcsolódó legfontosabb szabályozási irányokra és gyakorlati tapasztalatokra dr. Glavatity Dénes és dr. Csákay Z. Domonkos, a KCG Partners Ügyvédi Társulás ügyvédje és ügyvédjelöltje hívják fel a figyelmet. Elemzésük rámutat: a tényleges tulajdonos az a természetes személy, aki végső soron tényleges befolyást gyakorol a cégre, vagy akinek az érdekében a döntéseket meghozzák. Meghatározásuk elengedhetetlen a pénzmosási és terrorizmus-finanszírozási kockázatok felderítéséhez, hiszen ezáltal tehető világossá, hogy egy tranzakció vagy cégalapítás kiemelt közszereplőhöz vagy szankcionált személyhez köthető-e.
2025. 12. 24. 10:00
Megosztás:

Levette a Euroclear bankot a negatív figyelőlistáról a Fitch

Levette a Euroclear bankot a negatív figyelőlistáról (Rating Watch Negative, RWN) a Fitch Ratings.
2025. 12. 24. 09:00
Megosztás:

Fényfüzéreket és karácsonyi dekorációs eszközöket vizsgált az NKFH – 58 féle termékből 56 áramütés-veszélyes!

Kül- és beltéri díszvilágítási füzéreket, valamint karácsonyi dekorációs villamossági termékeket vizsgált a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) akkreditált laboratóriuma. Az 58 különböző féle termékből 56 bizonyult veszélyesnek. Az árucikkek forgalomból történő kivonása folyamatban van. A nem biztonságos termékek kockázatairól és a lehetséges lakástüzekről az NKFH a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatósággal közös sajtótájékoztatón tartott bemutatót.
2025. 12. 24. 08:00
Megosztás:

Miért nem tudja a Bitcoin áttörni a 90 000 dollárt, még „tökéletes” inflációs adatok mellett sem?

Hiába hűl az amerikai infláció és hiába csökkentette már háromszor is a kamatokat a Fed, a Bitcoin árfolyama újra és újra elakad a 90 000 dolláros szint közelében. A jelenség nem véletlen: a felszín alatt egyszerre játszanak szerepet makrogazdasági bizonytalanságok, kifáradó likviditás és nagyon tudatos, intézményi eladói stratégiák.
2025. 12. 24. 07:00
Megosztás:

Ghána hivatalosan is legalizálta a kriptokereskedelmet – új korszak indul Afrikában

Történelmi fordulóponthoz érkezett Ghána kriptovaluta-piaca. Az ország elfogadta a Virtual Asset Service Providers (VASP) törvényt, amely végleg pontot tesz az évek óta fennálló szabályozási bizonytalanság végére. A döntés nemcsak a kriptokereskedők számára hoz jogbiztonságot, hanem azt is jelzi, hogy Ghána hosszú távon számol a blokklánc-technológiával pénzügyi rendszerében.
2025. 12. 24. 06:00
Megosztás:

Új remény a kriptopiacon: stabilizálódó jelek az év végén

Hosszú hónapok eladási nyomása után végre fellélegezhet a kriptopiac. Az on-chain adatok és a befektetői viselkedés változásai arra utalnak, hogy a piac közeledhet egy stabilabb szakasz felé. Bár az óvatosság továbbra is indokolt, egyre több jel mutat arra, hogy a korábbi negatív hangulat oldódni kezdett, és 2025 előtt új remény körvonalazódik.
2025. 12. 24. 05:00
Megosztás:

Átadták a forgalomnak Romániában a moldvai autópálya újabb szakaszát

Átadták a forgalomnak Romániában a moldvai A7-es autópálya újabb, mintegy 50 kilométeres szakaszát, így megszakítás nélkül gyorsforgalmi úton lehet közlekedni Bukarest és - a fővárostól 250 kilométernyire található - Egyedhalma (Adjud) között.
2025. 12. 24. 04:00
Megosztás:

Műszaki és jogi buktatók rejtőzhetnek az olcsó ingatlanok mögött

Műszaki és jogi buktatók rejtőzhetnek az olcsónak tűnő ingatlanok mögött – figyelmeztet Kálmán Ildikó, a BrixIngatlan.hu szakértője. Az alternatív piacon – ahol végrehajtási, adóhatósági vagy állami eljárásokból származó lakások cserélnek gazdát – akár 30–40 százalékos árkülönbségek is előfordulhatnak, ám ezek az ügyletek fokozott előkészítést igényelnek. A szakértő szerint az első lépés a kockázatos, bizonytalan jogi vagy műszaki hátterű ingatlanok kizárása.
2025. 12. 24. 03:00
Megosztás:

Ennyit nőtt a nyugdíjak vásárlóértéke

2010 óta a nyugdíjak vásárlóértéke 25 százalékkal nőtt, az összegük a duplájára emelkedett - jelentette ki a Kulturális és Innovációs Minisztérium parlamenti államtitkára kedden az M1 aktuális csatorna reggel műsorában.
2025. 12. 24. 02:00
Megosztás:

Vaddisznók a városban: ki fizet, ha kárt okoznak?

Az utóbbi időszakban Magyarországon is egyre nyilvánvalóbbá vált a vadvilág beköltözése a városba – a főváros 12. kerületében például már-már mindennaposnak számít, hogy a helyiek vaddisznókkal találkoznak a lakóhelyük környezetében. Az ilyen esetek kapcsán sokan leginkább arra gondolnak, egy vadállattal való találkozáskor kell-e félteniük a testi épségüket, jóllehet a probléma egy másik – a leírtakhoz részben kapcsolódó – kérdést is felvet, nevezetesen, hogy a vadak által okozott károkat térítik-e a biztosítók? A Bank360 hazai biztosítókat kérdezett meg ezzel kapcsolatban.
2025. 12. 24. 01:00
Megosztás:

Biztonságos AI-tranzakciókat valósít meg a Visa partnereivel, megnyílhat az út a technológia széles körű elterjedése előtt 2026-ban

A Visa bejelentette a mesterséges intelligencia (AI) alapú kereskedelem fejlődésének egyik mérföldkövét: több száz biztonságos, AI-ügynök által kezdeményezett tranzakciót hajtottak végre sikeresen az ökoszisztéma partnereivel szoros együttműködésben. Az áttörés jelzi, 2025 lesz az utolsó év, amikor a vásárlók egyedül intézik a vásárlást és a fizetést – az AI-ügynökök által támogatott tranzakciók pedig a kísérleti fázisból a széles körű alkalmazás felé haladnak.
2025. 12. 24. 00:05
Megosztás:

A Hyperliquid 25 dollárra esik, miközben a Digitap ($TAP) a valódi költésekre fókuszál — A legjobb kriptó 2026-ra?

A Hyperliquid eléri a 25 dollárt – gyenge kockázati étvágy a piacon.
2025. 12. 23. 23:00
Megosztás: