Az ügyfélvélemények szerepe a pénzügyi szolgáltatások kiválasztásában

Ma már szinte elképzelhetetlen, hogy úgy válasszunk pénzügyi szolgáltatást, hogy előtte ne olvasnánk el az online véleményeket. A legfrissebb kutatások is ezt támasztják alá. Az ügyfelek 78%-a rendszeresen elolvassa mások tapasztalatait bank vagy pénzügyi szolgáltatás választása előtt. Az adatok a The Financial Brand by Rivel Banking által készített felmérésből származnak.

Az ügyfélvélemények szerepe a pénzügyi szolgáltatások kiválasztásában

A statisztikák alapján ez az arány évről évre növekszik. A bankoknak és pénzügyi szolgáltatóknak éppen ezért új kihívásokkal is szembe kell nézniük. Az ügyfelek véleménye gyakorlatilag azonnal látható az interneten… itt nem lehet mismásolni, reagálni kell az értékelésekre. De hogyan teszik ezt a szolgáltatók? Ebben a cikkben a többi között erről is szó lesz.

Az online értékelések hatása a döntésekre

Az ügyfelek ma már nem elégszenek meg a bankok szokásos marketing és promóciós anyagaival vagy a hivatalos tájékoztatókkal. Az online térben elérhető vélemények és értékelések sokszor nagyobb súllyal esnek latba, mint a hagyományos reklámok vagy ajánlatok. A kutatások azt mutatják, hogy főlkeg a negatív vélemények befolyásolják erősen a döntéseket. Egy rossz tapasztalat akár több potenciális ügyfelet is eltántoríthat.

Mit mutatnak a valós tapasztalatok?

A RealReviews és a hasonló értékelő oldalak átböngészése után azt mondhatjuk, hogy az ügyfelek leggyakrabban az ügyfélszolgálat minőségéről, a mobilbank működéséről és a különböző díjakról osztják meg véleményüket. Sokan írnak a várakozási időről is. Nem csoda – senki sem szeret órákig telefonálgatni egy probléma miatt. Az értékelések között feltűnően sok szó esik a netbank stabilitásáról is, lévén hogy a legtöbben ma már így intézik a pénzügyeket.

Mit néznek először az ügyfelek?

Az értékelések között böngészve úgy vettük észre, hogy az embereket három dolog érdekli igazán. Mennyire megbízható a bank, mennyibe kerülnek a szolgáltatások, és milyen gyorsan oldják meg a problémákat. A Google és hasonló platformok mellett egyre többen keresik fel a véleményekre szakosodott oldalakat is, ahol részletesebb értékeléseket találnak.

A negatív vélemények szerepe

A rossz tapasztalatok általában többet árulnak el egy bankról, mint a pozitívak. Ha többen is ugyanarra panaszkodnak – például a lassú ügyintézésre vagy a magas költségekre – az már jelzésértékkel bír. A bankok reakciója a panaszokra szintén sokat elárul az adott szolgáltatásról: van, amelyik gyorsan reagál és megoldást kínál, mások viszont figyelmen kívül hagyják az ügyfelek problémáit.

ügyfélvélemények szerepe a bankolásban

A mobilbankok új korszaka

Manapság szinte mindenki a telefonján intézi a pénzügyeit. Az értékelésekben is ez tükröződik. A legtöbb vélemény a mobilappokról szól. Az ügyfelek keményen bírálják a lassú vagy bugos alkalmazásokat. Dicséret leginkább akkor érkezik, ha minden egyszerű és gyors. Az azonnali utalások korában senki sem akar perceket várni, míg betölt egy képernyő. Az app stabilitása is kulcskérdés – egy lefagyás a fizetés közben elég ahhoz, hogy valaki bankot váltson.

Korosztályok közötti szakadék

A fiatalabbak szinte vakon bíznak az online véleményekben. Az idősebbek viszont még mindig jobban szeretnek személyesen bemenni a bankba. Ez meglátszik az értékeléseken is: a 60 felettiek gyakrabban írnak a személyes ügyintézésről, míg a fiatalabbak az online szolgáltatásokat pontozzák. Ez komoly kihívás elé állítja a bankokat – egyszerre kell megfelelniük mindkét csoport igényeinek.

A bizalom kérdése

Az ügyfelek egyre nehezebben bíznak meg a bankokban és egyéb pénzügyi intézetekben. Nem elég már a szép reklám vagy az ügyes marketingszöveg. A RealReviews ajánlásai szerint azok a bankok szerepelnek jobban, amelyek átláthatóan kommunikálnak és gyorsan reagálnak a problémákra. A rejtett költségek vagy a váratlan díjak azonnal megjelennek a véleményekben, és sokáig rontják egy bank hírnevét.

Díjak és költségek

Fontos kérdés ez is. Az ügyfelek részletesen beszámolnak a számlavezetési díjakról, a tranzakciós költségekről, sőt még a bankautomaták elérhetőségéről is. Érdekes trend, hogy egyre többen hasonlítják össze a különböző bankok árait és szolgáltatásait. A magas költségeket csak akkor fogadják el, ha ezért cserébe valódi értéket kapnak.

Személyes vs. online ügyintézés

A fiókhálózat és az online szolgáltatások közötti egyensúly még mindig kritikus pont. Bár egyre többen intézik pénzügyeiket online, sokan ragaszkodnak a személyes ügyintézéshez, főleg nagyobb döntéseknél. Az értékelésekben gyakran olvashatsz arról, mennyire fontos a fiókok megközelíthetősége és a nyitvatartási idő, még akkor is, ha ritkán járnak be.

Mi alapján születik a végső döntés?

Az ügyfelek többsége nem egy vélemény alapján dönt. Általában 6-8 értékelést is elolvasnak, mielőtt bankot választanak. A személyes ajánlások még mindig sokat számítanak, de ezeket már általában összevetik az online véleményekkel. A végső döntésnél a szolgáltatások ára, az e banking minősége és az ügyfélszolgálat megítélése a legfontosabb szempontok.

Így értelmezd a felhasználói véleményeket

A vélemények olvasása közben érdemes résen lenni. Nem minden értékelés hasznos. Vannak, akik csak a csalódottságukat öntik ki, mások viszont részletes és hasznos tapasztalatokat osztanak meg. A szakértők szerint azok a vélemények a legértékesebbek, amelyek konkrét példákat hoznak és több szempontból is megközelítik a szolgáltatásokat.

Mit árul el egy bank reakciója?

Sokat elárul a bankok működéséről, hogy hogyan reagálnak egy adott problémára. Van, ahol azonnal reagálnak minden visszajelzésre, máshol teljes a csend. A gyors és értelmes válaszok azt mutatják, hogy a bank törődik az ügyfeleivel. Ha viszont csak sablon válaszokat küldenek, vagy figyelmen kívül hagyják a problémákat, az már intő jel lehet. Ezeket a bankokat mi sem ajánljuk.

A vélemények időzítése

Nem mindegy, mikor született egy értékelés. A friss vélemények általában többet érnek, mint a régiek. A bankok szolgáltatásai folyamatosan változnak… ami tavaly még probléma volt, ma már lehet, hogy nem az. Érdemes megnézni azt is, van-e valami mintázat az időzítésben. Ha például minden hónap elején érkeznek panaszok a netbankra, az rendszerszintű problémára utalhat.

Hasznos tanácsok a vélemények értelmezéséhez

Ha pénzügyi szolgáltatást keresel magadnak, egy-két tanácsot azért nem árt megfogadni. Ne feledd. A sok vélemény elolvasása után neked kell majd megtalálnod azokat, amelyek valóban relevánsak a te helyzetedben. Íme néhány tipp szakértőinktől: 

- Nézd meg a vélemények dátumát – a 6 hónapnál régebbi értékelések már nem feltétlenül tükrözik a jelenlegi helyzetet

- Keress konkrét példákat tartalmazó véleményeket a általánosítások helyett

- Figyelj arra, hogyan reagál a bank a negatív visszajelzésekre

- Ne csak egy platformot nézz meg – a Google mellett böngéssz át szakmai oldalakat is

- Az extrém vélemények helyett a közepes értékelésekre koncentrálj

- Hasonlítsd össze több bank azonos szolgáltatásairól szóló véleményeket

Összegzés

Sosem volt egyszerű meghozni a pénzügyi döntéseket. De az online vélemények megjelenése igencsak megkönnyítette a választást. Persze ehhez tudni kell azt is hogy mire figyeljünk. Az értékelő platformok segítségével ma már valós képet kaphatunk arról, mire számíthatunk egy banknál. Ne felejtsük el azonban, hogy minden ügyfélnek mások az igényei és prioritásai. Ami másnak tökéletesen működik, az nekünk nem biztos, hogy megfelelő lesz. A vélemények inkább iránymutatást adnak, mintsem kész megoldást. A végső döntést mindig saját igényeink és körülményeink alapján kell meghoznunk.

A kormány mindent megtesz a hazai ipar fellendítése érdekében

A Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján 2025 májusában az ipari termelés volumene 2,6%-kal elmaradt az egy évvel korábbitól. A szezonálisan és munkanappal kiigazított adatok alapján az ipari kibocsátás 1,3%-kal kisebb volt a 2025. áprilisinál. Azonban bizakodásra ad okot, hogy a legnagyobb súlyú alágak közül a járműgyártás, illetve a számítógép, elektronikai és optikai termék gyártás is bővült.
2025. 07. 04. 12:00
Megosztás:

Láncreakciót indíthat el a lakáspiacon az Otthon Start program

Megjelentek az első lakás vásárlását célzó új államilag támogatott konstrukció részletei. Ennek keretében 10 százalékos önrésszel, maximum 50 millió forintos, 25 éves futamidejű és végig fix 3 százalékos kamatozású lakáshitelt kínál első lakás vásárlására. Az ingatlan.com legfrissebb elemzése szerint a kedvezményes hitellehetőség láncreakciót indíthat el az adásvételek számának növekedésében, a lakásárak rövid távú és jelentős emelkedését viszont nem lehet várni a programtól.
2025. 07. 04. 11:30
Megosztás:

Mire számíthatnak a befektetők pénteken?

Többnyire mínuszosak az irányadó ázsiai tőzsdék a ma reggeli zárás előtt, az USA vámmegállapodások közeledő július 9-i határideje okozta bizonytalanság rontja a hangulatot az ázsiai piacokon.
2025. 07. 04. 11:00
Megosztás:

Vegyesen mozogtak a hosszú hozamok a tengerentúlon és az euróövezetben

Átment Donald Trump költségvetési csomagja és vártnál több munkahely jött létre júniusban az USA-ban, miközben a munkanélküliségi ráta emelkedés helyett csökkent.
2025. 07. 04. 10:30
Megosztás:

Elsöprő optimizmus uralta a tengerentúli tőzsdéket tegnap a vártnál kedvezőbb júniusi munkapiaci jelentés közzétételét követően

A várakozásoknál kedvezőbb júniusi munkapiaci jelentés hatására (mely a vártnál nagyobb ütemű, 147 ezres foglalkoztatás-bővülésről, 4,1% csökkenő munkanélküliségről és a vártnál lassabban, hó/hó 0,2%-kal emelkedő keresetekről számolt be) enyhültek a növekedési aggodalmak az USA részvénypiacain.
2025. 07. 04. 10:00
Megosztás:

Az amerikai munkapiaci jelentés okozta optimista hangulatban erősödtek az európai részvénypiacok

Emelkedéssel zárták a csütörtöki kereskedést a nyugat-európai részvénypiacok: a Stoxx600 Europe, a FTSE100 és a DAX egyaránt 0,6%-ot erősödött, miután a vártnál erősebb amerikai munkapiaci jelentés optimizmussal töltötte el a befektetőket.
2025. 07. 04. 09:30
Megosztás:

Rekordszinten a vállalatvezetők elköteleződése a fenntarthatóság iránt

Történelmi csúcson a fenntarthatósági attitűd a hazai cégek körében. A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása látványosan javult: az attitűd alindex 72 pontra emelkedett. A legnagyobb előrelépés a karbonsemlegességi célok ismeretében és a gazdasági haszon felismerésében történt.
2025. 07. 04. 09:00
Megosztás:

Újabb nagypályás kriptóbefektetés: Az Amber International 25,5 millió dollárral bővíti blokklánc-tartalékát

Miközben a kockázati tőke visszafogottabban áramlik a kriptoszektorba, az Amber International nem vár a következő piaci hullámra: 25,5 millió dolláros tőkebevonással erősíti meg 100 millió dolláros ökoszisztéma-tartalékát. A cél? A blokklánc-hálózatok hosszú távú fejlesztésének támogatása és az intézményi befektetők növekvő igényeinek kielégítése.
2025. 07. 04. 08:00
Megosztás:

A Wizz Air járatait is érinti a francia légiforgalmi irányítók sztrájkja

A Wizz Air járatait is érinti a francia légiforgalmi irányítók sztrájkja, amely fennakadásokat okoz a légi forgalomban a Franciaországba tartó és onnan induló járatoknál, valamint az átrepülésekben - közölte a légitársaság csütörtökön az MTI-vel.
2025. 07. 04. 06:30
Megosztás:

A magyarok 44%-a támogatná a sűrített négynapos munkahetet

Világszerte nagy figyelmet kap a négynapos munkahét lehetősége, így már Magyarországon is egyre több vállalat, munkavállaló és döntéshozó vizsgálja, hogy a kevesebb munkanap valóban kulcsa lehet-e a hatékonyabb, kiegyensúlyozottabb munkavégzésnek – vagy csak egy ígéretes, de nehezen megvalósítható utópia. A WHC Csoport elemzése szerint, bár számos nemzetközi példa mutat biztató képet, a hazai bevezetés sikeréhez tudatos, és szektoronként eltérő megközelítésre van szükség.
2025. 07. 04. 06:00
Megosztás:

Mérföldkőhöz érkezett a FoxPost és a Packeta integrációja

Frissült a FoxPost Általános Szerződési Feltétele (ÁSZF), mivel a vállalat integrációja a Packetával új szakaszába lépett. Ennek részeként július 1-jétől megváltozott a FoxPost hivatalos cégneve is, a vállalat mostantól FoxPost Kft. néven működik tovább. Az integráció a tervek szerint halad: a FoxPost és a Packeta Hungary szervezeti összeolvadása a korábban tervezett szeptember helyett technikailag már májusban lezárult.
2025. 07. 04. 05:30
Megosztás:

Magyarországon is kötelező lesz minőségi munkahelyeket biztosítani

Magyarországra is kötelezően érvényes minőségi munkahelyek kialakításáról szóló szabályokat állít össze az Európai Bizottság. A magyar szakszervezetek javaslat-csomagjában a munkáltatókkal szembeni követelések között a szociális párbeszéd fontossága, a folyamatos egyeztetés, az állami beruházások és támogatások szociális feltételekhez kötése, a nemek közötti egyenlőség és az egészséges munkahely megteremtéséhez szükséges források biztosítása. A kormányoknak a programot megvalósítási tervvel és jogalkotással kell majd támogatniuk.
2025. 07. 04. 05:00
Megosztás:

Turisztikai pénzügyi szolgáltató és célzott hitelprogramok támogatják és tovább erősítik a magyar turizmus fejlődését

A turizmus a magyar gazdaság stratégiai jelentőségű ágazata, amely 2024-ben a GDP 13 százalékának előállításához járult hozzá, és több mint 400 ezer családnak biztosít megélhetést.
2025. 07. 04. 04:00
Megosztás:

Stratégiai partnerség és újabb felvásárlás - együttműködik a NAVIGATOR és a Component Group!

Stratégiai szintű partneri együttműködés jött létre a NAVIGATOR Csoport és a BÉT 50 vállalatok közé tartozó Component Group között a piaci lehetőségeik jobb kihasználása érdekében, mely újabb fontos lépés az innovatív ipari technológiák alkalmazásában élenjáró vállalatcsoportot építő tőzsdei társaság növekedési céljainak megvalósításában.
2025. 07. 04. 03:00
Megosztás:

Szénsavmentes természetes ásványvizet hívott vissza az Auchan

Az Auchan Magyarország Kft. kezdeményezte az Auchan Tipp Pannon-Aqua szénsavmentes természetes ásványvíz 2l termékének visszahívását mikrobiológiai szennyeződés miatt és a termék fogyasztása egészségügyi kockázatot jelenthet - közölte a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) csütörtökön az MTI-vel.
2025. 07. 04. 02:30
Megosztás:

Egy mozdulattal elvehetik az emberek a házát vagy lakását?

Egyre több forrásból hallani, hogy megszűnik a tulajdoni lap papíralapú formátuma. Amint napvilágot látott a hír, a közösségi oldalakat elárasztották a feltételezések arról, hogy ezentúl ingatlanjaink nem lesznek biztonságban, hiszen hackerek könnyedén „ellophatják” a tulajdonjogunkat.
2025. 07. 04. 02:00
Megosztás:

Kormánydöntés! Hatalmas a felháborodás a készpénzfizetés miatt

Feszült a helyzet a kötelező készpénzfizetés miatt: komoly következmények várhatók minden magyar vásárlóra.
2025. 07. 04. 01:00
Megosztás:

Ki bukik ezzel sokat? Megtörtént a fordulat a lakáspiacon

A lakossági bizalom javulásával és az alacsonyabb kamatok hatására a használtlakás-piacon már tavaly év elején megtörtént a fordulat, az újlakáspiac fellendülését pedig olyan kormányzati ösztönzők segítették az év elején, mint a Demján Sándor Program keretében megvalósuló Lakhatási Tőkeprogram - mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) makrogazdasági elemzésért felelős helyettes államtitkára csütörtökön az M1 aktuális csatornán.
2025. 07. 04. 00:30
Megosztás:

A Wizz Air járatait is érinti a francia légiforgalmi irányítók sztrájkja

A Wizz Air járatait is érinti a francia légiforgalmi irányítók sztrájkja, amely fennakadásokat okoz a légi forgalomban a Franciaországba tartó és onnan induló járatoknál, valamint az átrepülésekben - közölte a légitársaság csütörtökön az MTI-vel.
2025. 07. 04. 00:05
Megosztás:

Mire figyelj mielőtt kriptovaluta felhőbányászatba fognál?

A kriptovaluta felhőbányászat (cloud mining) az utóbbi években egyre nagyobb népszerűségnek örvend a befektetők és a technológiai érdeklődésű magánszemélyek körében. A koncepció első látásra vonzó: anélkül vehetünk részt a kriptovaluta bányászatban, hogy saját hardvert vásárolnánk és üzemeltetnénk. Azonban a valóság gyakran jóval bonyolultabb – és sokszor veszélyesebb is –, mint amilyennek elsőre tűnik.
2025. 07. 03. 23:00
Megosztás: