Az ügyfélvélemények szerepe a pénzügyi szolgáltatások kiválasztásában

Ma már szinte elképzelhetetlen, hogy úgy válasszunk pénzügyi szolgáltatást, hogy előtte ne olvasnánk el az online véleményeket. A legfrissebb kutatások is ezt támasztják alá. Az ügyfelek 78%-a rendszeresen elolvassa mások tapasztalatait bank vagy pénzügyi szolgáltatás választása előtt. Az adatok a The Financial Brand by Rivel Banking által készített felmérésből származnak.

Az ügyfélvélemények szerepe a pénzügyi szolgáltatások kiválasztásában

A statisztikák alapján ez az arány évről évre növekszik. A bankoknak és pénzügyi szolgáltatóknak éppen ezért új kihívásokkal is szembe kell nézniük. Az ügyfelek véleménye gyakorlatilag azonnal látható az interneten… itt nem lehet mismásolni, reagálni kell az értékelésekre. De hogyan teszik ezt a szolgáltatók? Ebben a cikkben a többi között erről is szó lesz.

Az online értékelések hatása a döntésekre

Az ügyfelek ma már nem elégszenek meg a bankok szokásos marketing és promóciós anyagaival vagy a hivatalos tájékoztatókkal. Az online térben elérhető vélemények és értékelések sokszor nagyobb súllyal esnek latba, mint a hagyományos reklámok vagy ajánlatok. A kutatások azt mutatják, hogy főlkeg a negatív vélemények befolyásolják erősen a döntéseket. Egy rossz tapasztalat akár több potenciális ügyfelet is eltántoríthat.

Mit mutatnak a valós tapasztalatok?

A RealReviews és a hasonló értékelő oldalak átböngészése után azt mondhatjuk, hogy az ügyfelek leggyakrabban az ügyfélszolgálat minőségéről, a mobilbank működéséről és a különböző díjakról osztják meg véleményüket. Sokan írnak a várakozási időről is. Nem csoda – senki sem szeret órákig telefonálgatni egy probléma miatt. Az értékelések között feltűnően sok szó esik a netbank stabilitásáról is, lévén hogy a legtöbben ma már így intézik a pénzügyeket.

Mit néznek először az ügyfelek?

Az értékelések között böngészve úgy vettük észre, hogy az embereket három dolog érdekli igazán. Mennyire megbízható a bank, mennyibe kerülnek a szolgáltatások, és milyen gyorsan oldják meg a problémákat. A Google és hasonló platformok mellett egyre többen keresik fel a véleményekre szakosodott oldalakat is, ahol részletesebb értékeléseket találnak.

A negatív vélemények szerepe

A rossz tapasztalatok általában többet árulnak el egy bankról, mint a pozitívak. Ha többen is ugyanarra panaszkodnak – például a lassú ügyintézésre vagy a magas költségekre – az már jelzésértékkel bír. A bankok reakciója a panaszokra szintén sokat elárul az adott szolgáltatásról: van, amelyik gyorsan reagál és megoldást kínál, mások viszont figyelmen kívül hagyják az ügyfelek problémáit.

ügyfélvélemények szerepe a bankolásban

A mobilbankok új korszaka

Manapság szinte mindenki a telefonján intézi a pénzügyeit. Az értékelésekben is ez tükröződik. A legtöbb vélemény a mobilappokról szól. Az ügyfelek keményen bírálják a lassú vagy bugos alkalmazásokat. Dicséret leginkább akkor érkezik, ha minden egyszerű és gyors. Az azonnali utalások korában senki sem akar perceket várni, míg betölt egy képernyő. Az app stabilitása is kulcskérdés – egy lefagyás a fizetés közben elég ahhoz, hogy valaki bankot váltson.

Korosztályok közötti szakadék

A fiatalabbak szinte vakon bíznak az online véleményekben. Az idősebbek viszont még mindig jobban szeretnek személyesen bemenni a bankba. Ez meglátszik az értékeléseken is: a 60 felettiek gyakrabban írnak a személyes ügyintézésről, míg a fiatalabbak az online szolgáltatásokat pontozzák. Ez komoly kihívás elé állítja a bankokat – egyszerre kell megfelelniük mindkét csoport igényeinek.

A bizalom kérdése

Az ügyfelek egyre nehezebben bíznak meg a bankokban és egyéb pénzügyi intézetekben. Nem elég már a szép reklám vagy az ügyes marketingszöveg. A RealReviews ajánlásai szerint azok a bankok szerepelnek jobban, amelyek átláthatóan kommunikálnak és gyorsan reagálnak a problémákra. A rejtett költségek vagy a váratlan díjak azonnal megjelennek a véleményekben, és sokáig rontják egy bank hírnevét.

Díjak és költségek

Fontos kérdés ez is. Az ügyfelek részletesen beszámolnak a számlavezetési díjakról, a tranzakciós költségekről, sőt még a bankautomaták elérhetőségéről is. Érdekes trend, hogy egyre többen hasonlítják össze a különböző bankok árait és szolgáltatásait. A magas költségeket csak akkor fogadják el, ha ezért cserébe valódi értéket kapnak.

Személyes vs. online ügyintézés

A fiókhálózat és az online szolgáltatások közötti egyensúly még mindig kritikus pont. Bár egyre többen intézik pénzügyeiket online, sokan ragaszkodnak a személyes ügyintézéshez, főleg nagyobb döntéseknél. Az értékelésekben gyakran olvashatsz arról, mennyire fontos a fiókok megközelíthetősége és a nyitvatartási idő, még akkor is, ha ritkán járnak be.

Mi alapján születik a végső döntés?

Az ügyfelek többsége nem egy vélemény alapján dönt. Általában 6-8 értékelést is elolvasnak, mielőtt bankot választanak. A személyes ajánlások még mindig sokat számítanak, de ezeket már általában összevetik az online véleményekkel. A végső döntésnél a szolgáltatások ára, az e banking minősége és az ügyfélszolgálat megítélése a legfontosabb szempontok.

Így értelmezd a felhasználói véleményeket

A vélemények olvasása közben érdemes résen lenni. Nem minden értékelés hasznos. Vannak, akik csak a csalódottságukat öntik ki, mások viszont részletes és hasznos tapasztalatokat osztanak meg. A szakértők szerint azok a vélemények a legértékesebbek, amelyek konkrét példákat hoznak és több szempontból is megközelítik a szolgáltatásokat.

Mit árul el egy bank reakciója?

Sokat elárul a bankok működéséről, hogy hogyan reagálnak egy adott problémára. Van, ahol azonnal reagálnak minden visszajelzésre, máshol teljes a csend. A gyors és értelmes válaszok azt mutatják, hogy a bank törődik az ügyfeleivel. Ha viszont csak sablon válaszokat küldenek, vagy figyelmen kívül hagyják a problémákat, az már intő jel lehet. Ezeket a bankokat mi sem ajánljuk.

A vélemények időzítése

Nem mindegy, mikor született egy értékelés. A friss vélemények általában többet érnek, mint a régiek. A bankok szolgáltatásai folyamatosan változnak… ami tavaly még probléma volt, ma már lehet, hogy nem az. Érdemes megnézni azt is, van-e valami mintázat az időzítésben. Ha például minden hónap elején érkeznek panaszok a netbankra, az rendszerszintű problémára utalhat.

Hasznos tanácsok a vélemények értelmezéséhez

Ha pénzügyi szolgáltatást keresel magadnak, egy-két tanácsot azért nem árt megfogadni. Ne feledd. A sok vélemény elolvasása után neked kell majd megtalálnod azokat, amelyek valóban relevánsak a te helyzetedben. Íme néhány tipp szakértőinktől: 

- Nézd meg a vélemények dátumát – a 6 hónapnál régebbi értékelések már nem feltétlenül tükrözik a jelenlegi helyzetet

- Keress konkrét példákat tartalmazó véleményeket a általánosítások helyett

- Figyelj arra, hogyan reagál a bank a negatív visszajelzésekre

- Ne csak egy platformot nézz meg – a Google mellett böngéssz át szakmai oldalakat is

- Az extrém vélemények helyett a közepes értékelésekre koncentrálj

- Hasonlítsd össze több bank azonos szolgáltatásairól szóló véleményeket

Összegzés

Sosem volt egyszerű meghozni a pénzügyi döntéseket. De az online vélemények megjelenése igencsak megkönnyítette a választást. Persze ehhez tudni kell azt is hogy mire figyeljünk. Az értékelő platformok segítségével ma már valós képet kaphatunk arról, mire számíthatunk egy banknál. Ne felejtsük el azonban, hogy minden ügyfélnek mások az igényei és prioritásai. Ami másnak tökéletesen működik, az nekünk nem biztos, hogy megfelelő lesz. A vélemények inkább iránymutatást adnak, mintsem kész megoldást. A végső döntést mindig saját igényeink és körülményeink alapján kell meghoznunk.

Csehország felkészült arra, hogy az orosz kőolajról átálljon a nyugati irányból érkezett kőolaj használatára

Csehország már felkészült arra, hogy az orosz szállítások kiesése esetén azonnal teljes mértékben átálljon a nyugati irányból érkező kőolaj felhasználására - jelentette ki Petr Fiala cseh kormányfő kedden a közép-csehországi Nelahozevesben, miután találkozott az ország vezetékhálózatát üzemeltető Mero állami cég vezetőségével.
2025. 01. 15. 04:00
Megosztás:

Csehország felkészült arra, hogy az orosz kőolajról átálljon a nyugati irányból érkezett kőolaj használatára

Csehország már felkészült arra, hogy az orosz szállítások kiesése esetén azonnal teljes mértékben átálljon a nyugati irányból érkező kőolaj felhasználására - jelentette ki Petr Fiala cseh kormányfő kedden a közép-csehországi Nelahozevesben, miután találkozott az ország vezetékhálózatát üzemeltető Mero állami cég vezetőségével.
2025. 01. 15. 03:00
Megosztás:

Kedvezményesen 1,8 milliót adhat a munkáltató a harmincöt évnél fiatalabb dolgozóinak lakhatásra

A munkáltató 2025. január 1-től évente 1,8 millió forinttal támogathatja a harmincöt év alatti dolgozóinak lakhatását. Így az alkalmazottjának a lakásbérleti díjához vagy a lakáscélú hitelének törlesztőrészletéhez járulhat hozzá - közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) kedden az MTI-vel.
2025. 01. 15. 02:00
Megosztás:

Jelentős kifizetések 2024-ben is az agrár- és vidékfejlesztési programokban

Tavaly közel 585 milliárd forint forráshoz jutottak a gazdálkodók, a vidéki vállalkozások és az önkormányzatok, amely összeget európai uniós támogatások és az ezekhez kapcsolódó, kiemelkedően magas, 80 százalékos hazai társfinanszírozás biztosított. Ezen támogatások az agrárium versenyképességének növelését, a fenntartható gazdálkodás elősegítését és a vidék fejlesztését szolgálják - tájékoztatott Feldman Zsolt mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkár a tárca MTI-nek küldött keddi közleménye szerint.
2025. 01. 15. 01:00
Megosztás:

Visszatérhet a Dogecoin a népszerűsége? A mainstream trendek szerint 230%-os keresletnövekedés tapasztalható egy virális AI altcoin iránt

Dogecoin árfolyamát az elmúlt 24 órában a 0,33 dollár körüli konszolidáció jellemezte. Figyelemre méltó, hogy ez a 0,32 dollár körüli mozgás a DOGE-t egy olyan fontos trendvonal felett tartotta, amely alapvetően meghatározhatja az árfolyam jövőbeli alakulását.
2025. 01. 15. 00:01
Megosztás:

Megújul az ingatlan-nyilvántartás

A jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően január 15-én újabb fejezetéhez érkezett az ingatlan-nyilvántartás megújítása. Az E-ING projekt keretében elkészült új informatikai rendszer bekapcsolása ütemezetten történik, így az elektronikus ügyintézésre történő teljes átállás is ennek megfelelően több lépcsőben valósul meg - hívta fel a figyelmet keddi közleményében a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium.
2025. 01. 14. 23:30
Megosztás:

A gazdasági szakértők magas globális inflációt várnak

A gazdasági szakértők továbbra is magas globális inflációra számítanak az ifo német gazdaságkutató intézet (ifo Institut - Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München) és az Institut für Schweizer Wirtschaftspolitik svájci gazdaságpolitikai intézet kedden publikált negyedéves kutatási eredményei szerint.
2025. 01. 14. 22:30
Megosztás:

Autópálya matrica áremelés – továbbra is megéri a szokott módon közlekedni?

A termékek és szolgáltatások drágulása az elmúlt néhány évben sajnos itthon is megszokottá vált, így az autópálya matricák áremelésének hírét sem fogadták meglepődött tömegek. A változás mértékét már annál inkább, de ez közel sem jelenti azt, hogy idén ne érné meg autópályán közlekedni.
2025. 01. 14. 21:00
Megosztás:

A vártnál kisebb mértékben nőttek a termelői árak Amerikában

Az Egyesült Államokban havi szinten 0,2 százalékkal emelkedtek a termelői árak decemberben, ami lassulást jelent a novemberi 0,4 százalékhoz képest, és elmarad a várt 0,3 százaléktól.
2025. 01. 14. 20:00
Megosztás:

Az iGaming Gazdasági Hatásai és Befektetési Lehetőségei

Az iGaming ͏szektor, az online ͏fogadáshoz͏ hasonlóan,͏ gyorsan t͏erjeszkedik, és világszerte ͏jelentős gazdasági ͏hozzájárulást tesz͏ lehető͏vé.
2025. 01. 14. 19:10
Megosztás:

Az NKFIH projektet indít a kkv-k ösztönzésére

Szakmai fejlesztésre, újításra, a gazdasági kapcsolatok és a kutatási területek bővítésére ösztönzi a mikro-, kis- és közepes vállalkozásokat a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFIH) új projektje - közölte a hivatal kedden az MTI-vel.
2025. 01. 14. 19:00
Megosztás:

Túlfutott a célsávon a magyar infláció decemberben

Ma reggel tette közzé a KSH az decemberi infláció adatokat. A fogyasztói árak 0,5 százalékkal nőttek havi szinten.
2025. 01. 14. 18:30
Megosztás:

Rekordévet zártak a magyar turisták Horvátországban

A harmadik éve tartó emelkedő ütemnek megfelelően 2024-ben újabb rekordévet zártak a magyar turisták Horvátországban, létszámuk és a vendégéjszakák száma egyaránt 8 százalékkal növekedett - tájékoztatta a Horvát Idegenforgalmi Közösség budapesti képviselete kedden az MTI-t.
2025. 01. 14. 18:00
Megosztás:

A hálózati aktivitás jelentése, értelmezése és szerepe a kriptovaluták világában

A kriptovaluták, mint a Bitcoin vagy az Ethereum, nemcsak pénzügyi eszközök, hanem komplex hálózatok, amelyek mögött hatalmas adatforgalom és tranzakciós folyamatok állnak. Ebben a cikkben a hálózati aktivitás fogalmát járjuk körbe, megvizsgálva annak alapjait, jelentőségét és a gyakorlati életben betöltött szerepét.
2025. 01. 14. 17:30
Megosztás:

Jobb lesz az anyagi helyzetünk 2025-ben? Kutatás készült arról, mit gondolnak a magyarok

Vegyes várakozásokkal tekint a hazai lakosság az idei pénzügyi helyzetére. Közel 40%-uk arra számít, hogy 2025-ben rosszabb anyagi körülmények közé kerülnek az előző évhez képest, míg 20%-uk szerint kicsit jobb, 10%-uk sokkal jobb anyagi helyzettel számol, pénzügyeik jelentős javulását várják - derül ki a Generali friss, reprezentatív kutatásából.
2025. 01. 14. 17:00
Megosztás:

Kilépett a jegybanki toleranciasávból az infláció

A novemberi 3,7%-os év/év alapú áremelkedést követően decemberben 4,6%-kal emelkedtek átlagosan a fogyasztói árak idehaza, az adat megfelelt várakozásunknak, azonban magasabban alakult a piaci konszenzusnál (4,4%).
2025. 01. 14. 16:30
Megosztás:

Végleges az OXO Technologies Holding és a 3TS Capital Partners egyesülése

A szükséges kölcsönös üzleti, pénzügyi és jogi átvilágítások lezárultával az OXO Technologies Holding és a 3TS Capital Partners véglegesítette összeolvadásának lépéseit.
2025. 01. 14. 16:00
Megosztás:

Megvan az új PMÁP kamat, kezdődhet a nagy állampapírcsata

Megtudták a magyar befektetők azt a számot, ami alapján óriási pénznek kereshetnek új helyet. A friss inflációs adat szerint a PMÁP sorozatok kamata 13,9 százalékponttal csökken, ami miatt okkal aggódhat az állam, mi lesz a 7 ezer milliárd forintnyi inflációkövető állampapír sorsa. Az állomány nagy része gazdagabb privátbanki és prémium ügyfeleknél van. Nekik tanácsadók segítenek jobbra váltani, de még a kisbefektetőknek is azt láthatják, hogy az új PMÁP kamatnál nemcsak az állampapírok között, hanem már bankbetétben is találnak lényegesen magasabbat - derül ki a Bank360.hu elemzéséből.
2025. 01. 14. 15:30
Megosztás:

Jön az egy órán belüli lakáseladás - Élénkülő piacon debütál az e-ingatlannyilvántartás

Új időszámítás kezdődik az ingatlanpiacon, mert fokozatos bevezetés után január 15-én az egész országban elindul az elektronikus ingatlan-nyilvántartási rendszer. A rendszer bevezetésével visszaszorul a papíralapú ügyintézés. A digitalizációval jelentősen csökkenhet az ingatlanügyletek költsége. Emellett sokkal gyorsabbá válik az ügyintézés is. A jövőben akár 1 óra alatt lebonyolítható lesz egy klasszikus lakásadásvétel, ami óriási szintlépést jelent a mostani adminisztrációs időhöz képest. A rendszer elindulásával pedig az ügyvédek is nagyobb szerepet kapnak.
2025. 01. 14. 15:00
Megosztás:

Új vezető a Futureal alternatív vagyonkezelői üzletágánál

A Futureal-csoport tőkepiaci igazgatója, Pető Gábor tölti be a Finext Befektetési Alapkezelő Zrt. igazgatóságának elnöki pozícióját. Az évtizedes pénzügyi tapasztalattal rendelkező szakember eddigi feladatai mellett a Finext teljes körű operatív irányításáért is felel, tovább erősítve ezzel a cégcsoport hazai és nemzetközi bővülését.
2025. 01. 14. 14:30
Megosztás: