Az ügyfélvélemények szerepe a pénzügyi szolgáltatások kiválasztásában

Ma már szinte elképzelhetetlen, hogy úgy válasszunk pénzügyi szolgáltatást, hogy előtte ne olvasnánk el az online véleményeket. A legfrissebb kutatások is ezt támasztják alá. Az ügyfelek 78%-a rendszeresen elolvassa mások tapasztalatait bank vagy pénzügyi szolgáltatás választása előtt. Az adatok a The Financial Brand by Rivel Banking által készített felmérésből származnak.

Az ügyfélvélemények szerepe a pénzügyi szolgáltatások kiválasztásában

A statisztikák alapján ez az arány évről évre növekszik. A bankoknak és pénzügyi szolgáltatóknak éppen ezért új kihívásokkal is szembe kell nézniük. Az ügyfelek véleménye gyakorlatilag azonnal látható az interneten… itt nem lehet mismásolni, reagálni kell az értékelésekre. De hogyan teszik ezt a szolgáltatók? Ebben a cikkben a többi között erről is szó lesz.

Az online értékelések hatása a döntésekre

Az ügyfelek ma már nem elégszenek meg a bankok szokásos marketing és promóciós anyagaival vagy a hivatalos tájékoztatókkal. Az online térben elérhető vélemények és értékelések sokszor nagyobb súllyal esnek latba, mint a hagyományos reklámok vagy ajánlatok. A kutatások azt mutatják, hogy főlkeg a negatív vélemények befolyásolják erősen a döntéseket. Egy rossz tapasztalat akár több potenciális ügyfelet is eltántoríthat.

Mit mutatnak a valós tapasztalatok?

A RealReviews és a hasonló értékelő oldalak átböngészése után azt mondhatjuk, hogy az ügyfelek leggyakrabban az ügyfélszolgálat minőségéről, a mobilbank működéséről és a különböző díjakról osztják meg véleményüket. Sokan írnak a várakozási időről is. Nem csoda – senki sem szeret órákig telefonálgatni egy probléma miatt. Az értékelések között feltűnően sok szó esik a netbank stabilitásáról is, lévén hogy a legtöbben ma már így intézik a pénzügyeket.

Mit néznek először az ügyfelek?

Az értékelések között böngészve úgy vettük észre, hogy az embereket három dolog érdekli igazán. Mennyire megbízható a bank, mennyibe kerülnek a szolgáltatások, és milyen gyorsan oldják meg a problémákat. A Google és hasonló platformok mellett egyre többen keresik fel a véleményekre szakosodott oldalakat is, ahol részletesebb értékeléseket találnak.

A negatív vélemények szerepe

A rossz tapasztalatok általában többet árulnak el egy bankról, mint a pozitívak. Ha többen is ugyanarra panaszkodnak – például a lassú ügyintézésre vagy a magas költségekre – az már jelzésértékkel bír. A bankok reakciója a panaszokra szintén sokat elárul az adott szolgáltatásról: van, amelyik gyorsan reagál és megoldást kínál, mások viszont figyelmen kívül hagyják az ügyfelek problémáit.

ügyfélvélemények szerepe a bankolásban

A mobilbankok új korszaka

Manapság szinte mindenki a telefonján intézi a pénzügyeit. Az értékelésekben is ez tükröződik. A legtöbb vélemény a mobilappokról szól. Az ügyfelek keményen bírálják a lassú vagy bugos alkalmazásokat. Dicséret leginkább akkor érkezik, ha minden egyszerű és gyors. Az azonnali utalások korában senki sem akar perceket várni, míg betölt egy képernyő. Az app stabilitása is kulcskérdés – egy lefagyás a fizetés közben elég ahhoz, hogy valaki bankot váltson.

Korosztályok közötti szakadék

A fiatalabbak szinte vakon bíznak az online véleményekben. Az idősebbek viszont még mindig jobban szeretnek személyesen bemenni a bankba. Ez meglátszik az értékeléseken is: a 60 felettiek gyakrabban írnak a személyes ügyintézésről, míg a fiatalabbak az online szolgáltatásokat pontozzák. Ez komoly kihívás elé állítja a bankokat – egyszerre kell megfelelniük mindkét csoport igényeinek.

A bizalom kérdése

Az ügyfelek egyre nehezebben bíznak meg a bankokban és egyéb pénzügyi intézetekben. Nem elég már a szép reklám vagy az ügyes marketingszöveg. A RealReviews ajánlásai szerint azok a bankok szerepelnek jobban, amelyek átláthatóan kommunikálnak és gyorsan reagálnak a problémákra. A rejtett költségek vagy a váratlan díjak azonnal megjelennek a véleményekben, és sokáig rontják egy bank hírnevét.

Díjak és költségek

Fontos kérdés ez is. Az ügyfelek részletesen beszámolnak a számlavezetési díjakról, a tranzakciós költségekről, sőt még a bankautomaták elérhetőségéről is. Érdekes trend, hogy egyre többen hasonlítják össze a különböző bankok árait és szolgáltatásait. A magas költségeket csak akkor fogadják el, ha ezért cserébe valódi értéket kapnak.

Személyes vs. online ügyintézés

A fiókhálózat és az online szolgáltatások közötti egyensúly még mindig kritikus pont. Bár egyre többen intézik pénzügyeiket online, sokan ragaszkodnak a személyes ügyintézéshez, főleg nagyobb döntéseknél. Az értékelésekben gyakran olvashatsz arról, mennyire fontos a fiókok megközelíthetősége és a nyitvatartási idő, még akkor is, ha ritkán járnak be.

Mi alapján születik a végső döntés?

Az ügyfelek többsége nem egy vélemény alapján dönt. Általában 6-8 értékelést is elolvasnak, mielőtt bankot választanak. A személyes ajánlások még mindig sokat számítanak, de ezeket már általában összevetik az online véleményekkel. A végső döntésnél a szolgáltatások ára, az e banking minősége és az ügyfélszolgálat megítélése a legfontosabb szempontok.

Így értelmezd a felhasználói véleményeket

A vélemények olvasása közben érdemes résen lenni. Nem minden értékelés hasznos. Vannak, akik csak a csalódottságukat öntik ki, mások viszont részletes és hasznos tapasztalatokat osztanak meg. A szakértők szerint azok a vélemények a legértékesebbek, amelyek konkrét példákat hoznak és több szempontból is megközelítik a szolgáltatásokat.

Mit árul el egy bank reakciója?

Sokat elárul a bankok működéséről, hogy hogyan reagálnak egy adott problémára. Van, ahol azonnal reagálnak minden visszajelzésre, máshol teljes a csend. A gyors és értelmes válaszok azt mutatják, hogy a bank törődik az ügyfeleivel. Ha viszont csak sablon válaszokat küldenek, vagy figyelmen kívül hagyják a problémákat, az már intő jel lehet. Ezeket a bankokat mi sem ajánljuk.

A vélemények időzítése

Nem mindegy, mikor született egy értékelés. A friss vélemények általában többet érnek, mint a régiek. A bankok szolgáltatásai folyamatosan változnak… ami tavaly még probléma volt, ma már lehet, hogy nem az. Érdemes megnézni azt is, van-e valami mintázat az időzítésben. Ha például minden hónap elején érkeznek panaszok a netbankra, az rendszerszintű problémára utalhat.

Hasznos tanácsok a vélemények értelmezéséhez

Ha pénzügyi szolgáltatást keresel magadnak, egy-két tanácsot azért nem árt megfogadni. Ne feledd. A sok vélemény elolvasása után neked kell majd megtalálnod azokat, amelyek valóban relevánsak a te helyzetedben. Íme néhány tipp szakértőinktől: 

- Nézd meg a vélemények dátumát – a 6 hónapnál régebbi értékelések már nem feltétlenül tükrözik a jelenlegi helyzetet

- Keress konkrét példákat tartalmazó véleményeket a általánosítások helyett

- Figyelj arra, hogyan reagál a bank a negatív visszajelzésekre

- Ne csak egy platformot nézz meg – a Google mellett böngéssz át szakmai oldalakat is

- Az extrém vélemények helyett a közepes értékelésekre koncentrálj

- Hasonlítsd össze több bank azonos szolgáltatásairól szóló véleményeket

Összegzés

Sosem volt egyszerű meghozni a pénzügyi döntéseket. De az online vélemények megjelenése igencsak megkönnyítette a választást. Persze ehhez tudni kell azt is hogy mire figyeljünk. Az értékelő platformok segítségével ma már valós képet kaphatunk arról, mire számíthatunk egy banknál. Ne felejtsük el azonban, hogy minden ügyfélnek mások az igényei és prioritásai. Ami másnak tökéletesen működik, az nekünk nem biztos, hogy megfelelő lesz. A vélemények inkább iránymutatást adnak, mintsem kész megoldást. A végső döntést mindig saját igényeink és körülményeink alapján kell meghoznunk.

A BlackRock vezérigazgatója, Larry Fink: Az eszközök tokenizációja még csak most kezdődik, a Bitcoin új mérföldkövet ért el

Egy exkluzív <https://youtu.be/-LPit2bEWAo?si=IADp9HZkZDsC6dhr" target="_blank">interjúban</a> Larry Fink, a BlackRock vezérigazgatója optimista véleményét osztotta meg a digitális eszközökről és az eszközök tokenizációjáról, kiemelve, hogy a pénzügyi óriásvállalat ennek az átalakulásnak az élvonalában jár. Azt is elárulta, hogy a Bitcoin növekedése felülmúlta a várakozásokat, és ma már központi szerepet tölt be a vállalat hozzájárulási stratégiáiban.
2025. 10. 15. 16:00
Megosztás:

Rekordszinten az első lakásvásárlók aránya

A Duna House adatai szerint szeptemberben országos szinten rekordmagas, közel 40%-os arányt értek el az első lakásvásárlók. A mutató Budapesten 39%, vidéken pedig 40% volt, ami nemcsak az év korábbi hónapjaihoz képest jelentős növekedés – amikor a fővárosban 12-36%, vidéken pedig 27-32% között mozgott a mutató –, hanem az 1 évvel korábbi adatokhoz viszonyítva is figyelemre méltó, hiszen 2024 szeptemberében Budapesten 24%, vidéken 30% volt ez az arány.
2025. 10. 15. 15:30
Megosztás:

Rail Cargo Hungaria: magyar-kínai megállapodás a logisztikai kapcsolatok erősítéséről

Erősíti együttműködését a nemzetközi értéknövelt logisztikai szolgáltatások területén a Rail Cargo Operator - Hungaria, a Rail Cargo Group vállalatcsoport tagja, az Acemil Holding Zrt. és a kínai Taitong International Transport Co., Ltd. - közölte a magyar vasútlogisztikai vállalat az MTI-vel szerdán.
2025. 10. 15. 14:30
Megosztás:

MÁV-csoport: egységesen ennyi lesz a pótdíj összege, ha valakit bliccelésen érnek

A MÁV-csoport járatain a budapesti, helyi közlekedéshez és a HÉV-hez hasonlóan csütörtöktől egységesen 25 ezer forint lesz a pótdíj összege a fedélzeten és a csekken történő fizetésnél is - közölte a MÁV-csoport a honlapján szerdán.
2025. 10. 15. 14:00
Megosztás:

Gyorsít az AutoWallis: Közel tíz százalékkal nőtt a gépjármű-értékesítés a harmadik negyedévben

Számottevő mértékben, 8,4 százalékkal nőtt az AutoWallis Csoport gépjármű-értékesítése az év első kilenc hónapjában. A bővülést elsősorban a Kiskereskedelmi üzletág hajtotta 21 százalékot meghaladó mértékben, ugyanakkor a korábbi negyedévek elmaradását ledolgozva a Nagykereskedelmi üzletág eladásai is 2,5 százalékkal meghaladják az egy évvel korábbi értéket. A régió meghatározó integrált autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatójának erős értékesítési számait az organikus és akvizíciós tevékenység is támogatta.
2025. 10. 15. 13:30
Megosztás:

AutoWallis: közel tíz százalékkal nőtt a gépjármű-értékesítés

Tovább erősödött az AutoWallis csoport teljesítménye a gépjármű-értékesítésben az első kilenc hónapban: 39 406 járművet adtak el, 8,4 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában, ami jelentősen meghaladta az első fél évben elért 3,4 százalékos bővülést.
2025. 10. 15. 12:30
Megosztás:

Így lesz a görgetésből bevétel - TikTok hirdetések

Míg néhány éve még a statikus képek uralták a közösségi médiát, mára egyértelműen a rövid, álló formátumú (short-form) videók vették át a vezető szerepet a digitális marketingben. Magyarország egyik vezető short-form specialista ügynökségének szakértői szerint a TikTok és a hasonló platformok jelenleg a legfontosabb marketingcsatornák, amelyek megfelelő stratégiával a brandépítés mellett a bevételszerzés motorjává is válhatnak.
2025. 10. 15. 12:00
Megosztás:

A kormány új korszakot nyit a magyar lakáspiacon

A kormány az Országgyűlés elé terjesztette a társasházi építményi jog bevezetését célzó törvényjavaslatot, amely új korszakot nyit a magyar lakáspiacon - közölte a Miniszterelnökség parlamenti és stratégiai államtitkára szerdán a Facebook-oldalán.
2025. 10. 15. 11:30
Megosztás:

Jelentősen csökkent az ipari termelés Romániában

Júliushoz képest a nyers adatok szerint 17,7 százalékkal esett vissza a román ipar teljesítménye augusztusban, a naptárhatástól és szezonalitástól megtisztított adatok szerint pedig 2 százalékkal mérséklődött - közölte szerdán az Országos Statisztikai Intézet (INS).
2025. 10. 15. 10:30
Megosztás:

Estek az európai kötvényhozamok

Tegnap a francia kormány bejelentette, hogy a nyugdíjreformot a 2027-es elnökválasztásig elhalasztják.
2025. 10. 15. 10:05
Megosztás:

Vegyesen zártak az amerikai indexek kedden

Vegyesen zártak az amerikai indexek kedden, miközben a befektetők feldolgozták az amerikai nagybankok többnyire pozitív negyedéves eredményeit, Jerome Powell Fed-elnök nyilatkozatait, valamint az Egyesült Államok és Kína közötti kereskedelmi háború folytatódását.
2025. 10. 15. 09:30
Megosztás:

Kedden gyengültek a fontosabb nyugat-európai indexek

Kedden gyengültek a fontosabb nyugat-európai indexek. A páneurópai Stoxx600 0,4%-kal, a DAX 0,6%-kal került lejjebb.
2025. 10. 15. 09:00
Megosztás:

Már igényelhetők a kedvező kamatozású hitelek a turisztikai ágazat szolgáltatóinak

Két, kedvező kamatozású hiteltermék lesz elérhető a turisztikai ágazat szolgáltatóinak szerdától, már az első héten több száz hiteligénylés elbírálására készül a Kisfaludy Turisztikai Hitelközpont (KTH).
2025. 10. 15. 08:35
Megosztás:

Erősödött a forint reggel

Erősödött a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben szerda reggel az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
2025. 10. 15. 08:15
Megosztás:

Csökkenő trendek a DOGE és ADA piacán – A Digitap iránti érdeklődés fellángolt, szakértők 5000%-os növekedést jósolnak az alkalmazás indulásával

Vajon a bikák képesek lesznek talpra állni a Dogecoin és a Cardano árfolyamának legutóbbi zuhanása után?
2025. 10. 15. 07:00
Megosztás:

Így oldható az őszi feszültség a munkahelyeken

Az ősz a legtöbb munkahelyen az év legsűrűbb, legstresszesebb időszaka: ez jelenti az utolsó lehetőséget az év elején kitűzött célok teljesítésére, az ünnepek közeledtével ráadásul mindenhol nő a forgalom, ami az ügyfélszolgálatokra is jelentős terhet ró. Nem véletlen tehát, hogy ilyenkor feszültebb a helyzet az irodákban. A TOPdesk szakértője most összegyűjtötte azokat a tippeket és eszközöket, amelyek megoldást jelenthetnek a problémára.
2025. 10. 15. 06:30
Megosztás:

365,5 millió forintra bírságolt a GVH egy bahamai gyökerű biztonságtechnikai céget és a hazai forgalmazóját

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) összesen 365,5 millió forint bírságot szabott ki a Paradox biztonságtechnikai cégre és annak magyarországi disztribútorára. A közigazgatási bírósági döntés alapján megismételt eljárásban a nemzeti versenyhatóság megállapította, hogy a cégek közel tíz éven keresztül korlátozták a biztonságtechnikai eszközök értékesítőinek versenyét a hazai piacon. Az érintett vállalkozások többek között az Európai Unió tagállamai közötti kereskedelmet is korlátozták.
2025. 10. 15. 06:00
Megosztás:

Rigó Csaba Balázs: „Magyarország a versenyjogi tudásmegosztás regionális motorja”

„Újabb eredményes évet zárt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) és az Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) Budapesti Versenyügyi Regionális Oktatási Központja (ROK), amely az elmúlt két évtizedben a versenypolitikai tudásmegosztás központjává vált a kelet-európai és nyugat-ázsiai régiók számára” – emelte ki Rigó Csaba Balázs, az OECD Nemzeti Tanács ülésén, Budapesten. A GVH elnöke rámutatott: A 2005-ben alapított – idén 20 éves – ROK az elmúlt két évtizedben 162 eseményt szervezett, amelyeken közel 6000 résztvevő és több mint 1000 előadó osztotta meg szakmai tapasztalatait és bővítette tudását.
2025. 10. 15. 05:30
Megosztás:

Társ a tudatos döntésben – a Magyar Termék védjegy erősíti a bizalmat a hazai termékek iránt

A gyártók és a vásárlók egyaránt profitálnak a Magyar Termék védjegy használatából, hiszen előbbieknek segít hiteles módon közvetíteni a termékük magyar eredetét, utóbbiakat pedig támogatja a tudatos döntésben, hogy megbízható hazai áru kerüljön a családi asztalra. Nem csoda, hogy az elmúlt évek során 250 vállalkozás csatlakozott a védjegyhasználók táborához és közel 6000 termék viseli magán a jelölést, amelyet egy nemrégiben végzett kutatás szerint a fogyasztók több mint 90 százaléka ismer.
2025. 10. 15. 05:00
Megosztás:

Berobbant az érdeklődés a fix 3 százalékos vállalkozói hitelek iránt

Berobbant az érdeklődés a fix 3 százalékos vállalkozói hitelek iránt, miután október elejétől a kormány döntése értelmében 4,5 százalékról 3 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program hiteleinek kamatszintje - ismertette Szabados Richárd, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) kis- és középvállalkozások fejlesztéséért felelős államtitkára kedden a Facebook-oldalán.
2025. 10. 15. 04:30
Megosztás: