Az ügyfélvélemények szerepe a pénzügyi szolgáltatások kiválasztásában

Ma már szinte elképzelhetetlen, hogy úgy válasszunk pénzügyi szolgáltatást, hogy előtte ne olvasnánk el az online véleményeket. A legfrissebb kutatások is ezt támasztják alá. Az ügyfelek 78%-a rendszeresen elolvassa mások tapasztalatait bank vagy pénzügyi szolgáltatás választása előtt. Az adatok a The Financial Brand by Rivel Banking által készített felmérésből származnak.

Az ügyfélvélemények szerepe a pénzügyi szolgáltatások kiválasztásában

A statisztikák alapján ez az arány évről évre növekszik. A bankoknak és pénzügyi szolgáltatóknak éppen ezért új kihívásokkal is szembe kell nézniük. Az ügyfelek véleménye gyakorlatilag azonnal látható az interneten… itt nem lehet mismásolni, reagálni kell az értékelésekre. De hogyan teszik ezt a szolgáltatók? Ebben a cikkben a többi között erről is szó lesz.

Az online értékelések hatása a döntésekre

Az ügyfelek ma már nem elégszenek meg a bankok szokásos marketing és promóciós anyagaival vagy a hivatalos tájékoztatókkal. Az online térben elérhető vélemények és értékelések sokszor nagyobb súllyal esnek latba, mint a hagyományos reklámok vagy ajánlatok. A kutatások azt mutatják, hogy főlkeg a negatív vélemények befolyásolják erősen a döntéseket. Egy rossz tapasztalat akár több potenciális ügyfelet is eltántoríthat.

Mit mutatnak a valós tapasztalatok?

A RealReviews és a hasonló értékelő oldalak átböngészése után azt mondhatjuk, hogy az ügyfelek leggyakrabban az ügyfélszolgálat minőségéről, a mobilbank működéséről és a különböző díjakról osztják meg véleményüket. Sokan írnak a várakozási időről is. Nem csoda – senki sem szeret órákig telefonálgatni egy probléma miatt. Az értékelések között feltűnően sok szó esik a netbank stabilitásáról is, lévén hogy a legtöbben ma már így intézik a pénzügyeket.

Mit néznek először az ügyfelek?

Az értékelések között böngészve úgy vettük észre, hogy az embereket három dolog érdekli igazán. Mennyire megbízható a bank, mennyibe kerülnek a szolgáltatások, és milyen gyorsan oldják meg a problémákat. A Google és hasonló platformok mellett egyre többen keresik fel a véleményekre szakosodott oldalakat is, ahol részletesebb értékeléseket találnak.

A negatív vélemények szerepe

A rossz tapasztalatok általában többet árulnak el egy bankról, mint a pozitívak. Ha többen is ugyanarra panaszkodnak – például a lassú ügyintézésre vagy a magas költségekre – az már jelzésértékkel bír. A bankok reakciója a panaszokra szintén sokat elárul az adott szolgáltatásról: van, amelyik gyorsan reagál és megoldást kínál, mások viszont figyelmen kívül hagyják az ügyfelek problémáit.

ügyfélvélemények szerepe a bankolásban

A mobilbankok új korszaka

Manapság szinte mindenki a telefonján intézi a pénzügyeit. Az értékelésekben is ez tükröződik. A legtöbb vélemény a mobilappokról szól. Az ügyfelek keményen bírálják a lassú vagy bugos alkalmazásokat. Dicséret leginkább akkor érkezik, ha minden egyszerű és gyors. Az azonnali utalások korában senki sem akar perceket várni, míg betölt egy képernyő. Az app stabilitása is kulcskérdés – egy lefagyás a fizetés közben elég ahhoz, hogy valaki bankot váltson.

Korosztályok közötti szakadék

A fiatalabbak szinte vakon bíznak az online véleményekben. Az idősebbek viszont még mindig jobban szeretnek személyesen bemenni a bankba. Ez meglátszik az értékeléseken is: a 60 felettiek gyakrabban írnak a személyes ügyintézésről, míg a fiatalabbak az online szolgáltatásokat pontozzák. Ez komoly kihívás elé állítja a bankokat – egyszerre kell megfelelniük mindkét csoport igényeinek.

A bizalom kérdése

Az ügyfelek egyre nehezebben bíznak meg a bankokban és egyéb pénzügyi intézetekben. Nem elég már a szép reklám vagy az ügyes marketingszöveg. A RealReviews ajánlásai szerint azok a bankok szerepelnek jobban, amelyek átláthatóan kommunikálnak és gyorsan reagálnak a problémákra. A rejtett költségek vagy a váratlan díjak azonnal megjelennek a véleményekben, és sokáig rontják egy bank hírnevét.

Díjak és költségek

Fontos kérdés ez is. Az ügyfelek részletesen beszámolnak a számlavezetési díjakról, a tranzakciós költségekről, sőt még a bankautomaták elérhetőségéről is. Érdekes trend, hogy egyre többen hasonlítják össze a különböző bankok árait és szolgáltatásait. A magas költségeket csak akkor fogadják el, ha ezért cserébe valódi értéket kapnak.

Személyes vs. online ügyintézés

A fiókhálózat és az online szolgáltatások közötti egyensúly még mindig kritikus pont. Bár egyre többen intézik pénzügyeiket online, sokan ragaszkodnak a személyes ügyintézéshez, főleg nagyobb döntéseknél. Az értékelésekben gyakran olvashatsz arról, mennyire fontos a fiókok megközelíthetősége és a nyitvatartási idő, még akkor is, ha ritkán járnak be.

Mi alapján születik a végső döntés?

Az ügyfelek többsége nem egy vélemény alapján dönt. Általában 6-8 értékelést is elolvasnak, mielőtt bankot választanak. A személyes ajánlások még mindig sokat számítanak, de ezeket már általában összevetik az online véleményekkel. A végső döntésnél a szolgáltatások ára, az e banking minősége és az ügyfélszolgálat megítélése a legfontosabb szempontok.

Így értelmezd a felhasználói véleményeket

A vélemények olvasása közben érdemes résen lenni. Nem minden értékelés hasznos. Vannak, akik csak a csalódottságukat öntik ki, mások viszont részletes és hasznos tapasztalatokat osztanak meg. A szakértők szerint azok a vélemények a legértékesebbek, amelyek konkrét példákat hoznak és több szempontból is megközelítik a szolgáltatásokat.

Mit árul el egy bank reakciója?

Sokat elárul a bankok működéséről, hogy hogyan reagálnak egy adott problémára. Van, ahol azonnal reagálnak minden visszajelzésre, máshol teljes a csend. A gyors és értelmes válaszok azt mutatják, hogy a bank törődik az ügyfeleivel. Ha viszont csak sablon válaszokat küldenek, vagy figyelmen kívül hagyják a problémákat, az már intő jel lehet. Ezeket a bankokat mi sem ajánljuk.

A vélemények időzítése

Nem mindegy, mikor született egy értékelés. A friss vélemények általában többet érnek, mint a régiek. A bankok szolgáltatásai folyamatosan változnak… ami tavaly még probléma volt, ma már lehet, hogy nem az. Érdemes megnézni azt is, van-e valami mintázat az időzítésben. Ha például minden hónap elején érkeznek panaszok a netbankra, az rendszerszintű problémára utalhat.

Hasznos tanácsok a vélemények értelmezéséhez

Ha pénzügyi szolgáltatást keresel magadnak, egy-két tanácsot azért nem árt megfogadni. Ne feledd. A sok vélemény elolvasása után neked kell majd megtalálnod azokat, amelyek valóban relevánsak a te helyzetedben. Íme néhány tipp szakértőinktől: 

- Nézd meg a vélemények dátumát – a 6 hónapnál régebbi értékelések már nem feltétlenül tükrözik a jelenlegi helyzetet

- Keress konkrét példákat tartalmazó véleményeket a általánosítások helyett

- Figyelj arra, hogyan reagál a bank a negatív visszajelzésekre

- Ne csak egy platformot nézz meg – a Google mellett böngéssz át szakmai oldalakat is

- Az extrém vélemények helyett a közepes értékelésekre koncentrálj

- Hasonlítsd össze több bank azonos szolgáltatásairól szóló véleményeket

Összegzés

Sosem volt egyszerű meghozni a pénzügyi döntéseket. De az online vélemények megjelenése igencsak megkönnyítette a választást. Persze ehhez tudni kell azt is hogy mire figyeljünk. Az értékelő platformok segítségével ma már valós képet kaphatunk arról, mire számíthatunk egy banknál. Ne felejtsük el azonban, hogy minden ügyfélnek mások az igényei és prioritásai. Ami másnak tökéletesen működik, az nekünk nem biztos, hogy megfelelő lesz. A vélemények inkább iránymutatást adnak, mintsem kész megoldást. A végső döntést mindig saját igényeink és körülményeink alapján kell meghoznunk.

Rekordszinten az újlakás-piaci kereslet, de továbbra is nagy árkülönbségek lehetnek a fővároson belül

Az utóbbi hónapokban tovább élénkült az új társasházi lakások piaca Budapesten: a kereslet kiugróan magas szintre emelkedett, miközben az árak is tovább növekedtek. Az érdeklődés főként a kisebb alapterületű lakások iránt nőtt meg - derül ki az MBH Jelzálogbank legfrissebb, újlakás-piacot vizsgáló elemzéséből.
2025. 08. 14. 08:00
Megosztás:

Juvencio Maeztu az IKEA és az Ingka Csoport új vezérigazgatója és elnöke

Juvencio Maeztu, jelenlegi vezérigazgató-helyettes, 25 éve dolgozik az IKEA-nál különböző pozíciókban. Pályáját a 2000-es évek elején spanyolországi áruházvezetőként kezdte, és célorientált, vállalkozói szemléletű vezetőként ismert, széleskörű kiskereskedelmi, valamint áruházi tapasztalattal. A vezérigazgatói feladatokat Jesper Brodintól veszi át, aki 8 év vezetői és 30 év IKEA-nál töltött munka után döntött a továbblépés mellett.
2025. 08. 14. 07:00
Megosztás:

Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok

Csak Magyarországon évente közel 16 milliárd forintos bevételkiesést és több mint 270 munkahely megszűnését okozza az élelmiszer- és italhamisítás, EU-s szinten pedig évente 2289 millió eurós veszteség éri a gazdaságot és közel 5700 munkahely szűnik meg a jelenség következtében. Bár a hamisított termékeket gyakran a luxuscikkekhez vagy a divatiparhoz társítják, 2020-ban az EU külső határain a második leggyakrabban lefoglalt termékkategóriát az élelmiszerek - különösen a sütemények, tésztafélék, chipsek és édességek - jelentették. Az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatala (EUIPO) „Mi van az asztalodon?” elnevezésű kampánya a hamisított élelmiszerek és italok veszélyére hívja fel a figyelmet: ezek ugyanis jelentős kockázatot jelentenek a fogyasztók egészségére, valamint Európa gazdaságát és kulináris örökségét is károsítják.
2025. 08. 14. 06:00
Megosztás:

Vízpótlás kezdődött a gemenci erdőben

Vízpótlás kezdődött a gemenci erdőben a Dunán levonuló, kisebb árhullámnak köszönhetően - közölte a Gemenc Erdőgazdálkodási Zrt. szerdán az MTI-vel.
2025. 08. 14. 05:00
Megosztás:

Mikor érdemes ügyvédhez fordulni baleseti kártérítés ügyében?

Egy baleset mindig váratlanul történik – legyen szó közlekedési, munkahelyi vagy egyéb személyi sérüléses esetről. A kártérítési igények érvényesítése azonban gyakran bonyolultabb, mint elsőre gondolnánk.
2025. 08. 14. 04:00
Megosztás:

NFT‑mintelés fogalma, jelentése és értelmezése a digitális tulajdon világában

A cikk bemutatja, mit jelent az NFT‑mintelés (NFT minting), hogyan születik meg egy digitális tárgyból blokkláncon nyilvántartott, egyedi tulajdonjog‑igazolás, milyen lépésekből áll a folyamat, mennyibe kerülhet, és milyen kockázatokra, jogi kérdésekre érdemes figyelni. Közérthetően végigvesszük az alapfogalmakat (ERC‑721, ERC‑1155, metadata, IPFS), a különböző láncokat (Ethereum, Polygon, Solana, Bitcoin Ordinals), a gyakorlati munkafolyamatot alkotóknak és vásárlóknak, valamint rengeteg tipikus tévhitet tisztázunk. Példákat hozunk ismert kriptók ökoszisztémájából, hogy 12 évesen és 80 évesen is átlásd: mikor, miért és hogyan érdemes NFT‑t mintelni.
2025. 08. 14. 03:00
Megosztás:

Törvény határoz! Ne keverjük össze a téppénzt a betegszabadsággal!

Sokan a táppénz és a betegszabadság kifejezéseket összekeverik és ebből vitás helyzetek adódhatnak. Nézzük meg pontosan, mit is jelent a táppénz fogalma.
2025. 08. 14. 02:00
Megosztás:

Elfogadták a rendeletet! Ellátottak utazási kedvezményei 65 éves kor alatt

Az Ellátottak utazási utalványára jogosultak köre: az utazási utalványt azok a 65. életévüket még be nem töltött személyek kaphatják meg, akik az alábbi ellátások valamelyikében részesülnek:
2025. 08. 14. 01:00
Megosztás:

A békekötést árazzák az emelkedő tőzsdeindexek?

A közelgő orosz-amerikai elnöki csúcstalálkozót megelőzően ismét a béketrade lett az európai részvénypiacok fő mozgatóereje. Annak ellenére is, hogy erősen kérdéses, hogy sikerül-e bármiféle előrelépést elérniük, vagy csak egy udvariassági, puhatolózó tárgyalás lesz majd. Hasonló mozgásokat egyébként már idén februárban is láthattunk a tőzsdéken.
2025. 08. 14. 00:05
Megosztás:

Rollup fogalma, jelentése és értelmezése a blokklánc‑skálázásban a kriptovilágban

A rollup a kriptovilág egyik kulcsfogalma: jelentése egy olyan „második rétegű” (Layer 2, L2) technológia, amely a tranzakciókat a fő láncon (Layer 1, L1 – például az Ethereumon) kívül végrehajtja, majd az eredményt tömörítve, kötegelve („felgöngyölítve” – innen a roll‑up) rögzíti a fő láncon.
2025. 08. 13. 23:00
Megosztás:

Négyből három eladó ingatlan megfelel a “3 százalékos” feltételeknek, Budapesten viszont csak 41 százalékuk

Az eladó lakások és házak kínálatát lefedő több mint 135 ezer ingatlanhirdetésből 102 ezer felel meg a 3 százalékos hitel feltételeinek. Az ingatlan.com új keresőszűrőt vezetett be, amivel könnyen megtalálhatók az Otthon Start programra alkalmas ingatlanok. Kiderült, hogy a nagyvárosok között óriási különbségek vannak abban, hol mekkora részét fedik le a kínálatnak a „3 százalékos” lakások és házak. Budapesten az eladó lakásoknak csupán a 40 százaléka jöhet szóba a kedvezményes hitelre jogosult vevőknél, a házak esetében pedig 46 százalékos az arány. A vármegyeszékhelyek közül Salgótarjánban és Békéscsabán szinte teljes a lefedettség. Emellett az egyik legdrágább város, Debrecen is magas, 79 százalékos aránnyal rendelkezik.
2025. 08. 13. 22:00
Megosztás:

Az amerikai pénzügyminiszter még többet vágna a kamatokon

Scott Bessent azt javasolta, hogy a Fed vegye fontolóra az 50 bázispontos kamatcsökkentés lehetőségét szeptemberben.
2025. 08. 13. 21:00
Megosztás:

Kiváló második negyedév a Waberer’s-nél

A Waberer’s 13,4 millió eurós nettó nyereséget ért el 2025. második negyedévében, ami 127%-os növekedést jelent az előző évhez képest, főként a biztosítási üzletág jó teljesítményének és korábbi akvizícióknak köszönhetően.
2025. 08. 13. 20:00
Megosztás:

A vártnál is rosszabb az üzleti hangulat - a tőzsde természetesen emelkedik...

A vártnál is nagyobbat esett a német ZEW index augusztusban. A jelenlegi helyzet megítélését mérő index -59,5 pontról -68,6 pontra esett, míg a várakozás -67,0 pont volt.
2025. 08. 13. 19:00
Megosztás:

Növekvő befektetési lendület a CEE-6 régióban

Növekvő befektetési lendület a CEE-6 régióban: a helyi tőke dominál, a globális érdeklődés erősödik
2025. 08. 13. 18:00
Megosztás:

Jobb lett. Akkor 50? - Amerikai matek

Kicsit olyan, hogy hoztam is, meg nem is. Az infláció meglepetésre 2,7 százalékon maradt júliusban Amerikában, s a maginfláció esetében is csak hajszálon múlt, hogy nem 3,0%-ot, a várakozásoknak megfelelő számot láthattunk.
2025. 08. 13. 17:00
Megosztás:

Hogyan válhatnak a pedagógusok sikeres online tartalomgyártókká?

Gondoltál már arra, hogy a tanítás nem korlátozódik egyetlen teremre vagy intézményre? Napjainkban az oktatás világa hatalmas változásokon megy keresztül. Az internet széles körű elterjedésével a tanárok előtt új lehetőségek nyílnak meg: a tudásukat milliók számára tehetik elérhetővé.
2025. 08. 13. 16:00
Megosztás:

Számottevő mértékben növelte eredményét a Waberers Csoport

A célkitűzéseknek megfelelően jó teljesítménnyel zárta a második negyedévet a Waberer’s International. A konszolidált árbevétel több mint 7 százalékkal 203 millió euróra emelkedett ebben az időszakban. A legfontosabb eredménymutató, az EBIT a második negyedévben 18 millió eurót ért el, azaz éves szinten 68 százalékos emelkedésnek felel meg. A féléves EBIT 51 százalékos év/év alapú növekedés eredményeképpen 29 millió EUR volt. A vállalat megerősítette a korábbi előrejelzését, amely szerint 2025 egészében az EBIT összege átlépi az 50 millió eurós szintet.
2025. 08. 13. 15:00
Megosztás:

A blackjack stratégiák: Hogyan növelhetjük esélyeinket a győzelemre?

A blackjack az egyik legnépszerűbb kaszinójáték világszerte, amely egyszerre igényel szerencsét és stratégiai gondolkodást. A megfelelő stratégia alkalmazásával a játékosok jelentősen növelhetik nyerési esélyeiket, és akár csökkenthetik a ház előnyét is.
2025. 08. 13. 14:17
Megosztás:

Új csúcson zártak az amerikai piacok a vártnál alacsonyabb inflációs adatnak köszönhetően

Emelkedtek a Wall Street főbb részvényindexei kedden, az S&P 500 és a Nasdaq új történelmi csúcsot ért el, miután a júliusi headline infláció a várt alatt alakult, ami erősítette a várakozásokat egy szeptemberi FED kamatcsökkentésre.
2025. 08. 13. 13:00
Megosztás: