Bizalmatlanok az ügyfelek: javítani kell a biztosítási szakmahitelességét!

Gelei-Tóth Gabriella biztosítási tanácsadó szerint az emberek nehezen hoznak döntést. A tapasztalatok szerint nincs jó véleménye az ügyfeleknek a biztosítási szakmáról, sok a rossz tapasztalat olyan üzletkötőkkel, akiknek csak a jutalék a fontos, utána elengedik az ügyfeleik kezét.
„Fontos a határozott fellépés. Segíteni kell az ügyfeleket a tájékozódásban, ehhez szükséges a bizalmi kapcsolat kialakítása és a szakértelem. Nem csak addig tart az ügyféllel való kapcsolat, amíg megkötjük a biztosítási szerződést. Évente látogatom az ügyfeleimet, el lehet érni telefonon vagy üzenetben, személyes ügyfélszolgálatként minden kérdésben, problémában segítek” – számolt be róla Gelei-Tóth Gabriella.
Öngondoskodás, pénzügyi tudatosság, hosszú távú tervezés
A tanácsadó fontosnak tartja, hogy mindenki gondolja át a jövőjét, és legyen fontos szempont az életben az öngondoskodás. Kevesen tudják például, hogy létezik olyan biztosítási konstrukció, amelyben a biztosítótársaság az ügyfél 40 százalékos egészségkárosodása esetén átvállalja a díjfizetést. Elsősorban ezt a kiegészítő lehetőséget ajánlja a tanácsadó az ügyfeleknek, hogy váratlan, nehéz helyzetben is tudjanak gondoskodni önmagukról és családjukról. A szakember a nyugdíjkonstrukciók megismertetését is fontosnak tartja.
„Ahogy beszélgetünk, formálódik és konkretizálódik, hogy milyen biztosítási, pénzügyi termék szolgálja leginkább az ügyfél céljait. Amit én mindenképpen ajánlok mindenkinek, az a kiegészítő biztosítás, amely arról szól, hogy 40 százalékos egészségkárosodás esetén a biztosító átvállalja a díjfizetést. Enélkül nem igazán szeretek szerződést kötni, mert csak így tiszta a lelkiismeretem” – árulta el a szakértő.
Gyakori kérdés a magánnyugdíjpénztár és a nyugdíjbiztosítás közötti különbség.
„A nyugdíjbiztosítás az egyik legnépszerűbb megoldás, amelyet az állam is támogat adókedvezményekkel. De ezt a lehetőséget sem ajánlom mindenkinek, mert aki nem biztos abban, hogy idő előtt nem fog hozzányúlni az összeghez, azt inkább lebeszélem róla, hogy ne érje veszteség, ebben is az ügyfél érdekét tartom szem előtt”– emelte ki a tanácsadó.
Segítség és támogatás a vállalkozóknak
A tanácsadó fontosnak tartja, hogy támogatást nyújtson azoknak is, akik saját vállalkozást indítanának.
„A likviditási tartalék és a céges vagyon növelésére is léteznek egyedi megoldások, a munkáltatók számára olyan lehetőségeket is elérhetők, amelyekkel dolgozóikat segítik és támogatják.” A szakértő példaként említett a csoportos egészségbiztosítások területét.
„Hivatásos jótálló, igazmondó biztosítós” - így nevezi magát Gelei-Tóth Gabriella, de ügyfelei is gyakran így említik. Az vallja, nem a szerződés megkötése a fontos, hanem a hosszú távú kapcsolat. Saját tapasztalatait, vállalkozói szemléletét A főnökasszony című könyvében tárja az érdeklődők elé, akik izgalmas pályafutásáról is sok érdekességet megtudhatnak.