Csökkent a Nestlé Hungária nyeresége
Az élelmiszeripari társaság féléves árbevétele a 82,9 milliárd forintról 103,9 milliárd forintra, ezen belül a külföldi értékesítések összege 17,2 milliárd forintról 23,2 milliárd forintra nőtt egy év alatt. Az export az uniós országokba 2 százalékkal csökkent, az EU-n és Európán kívüli viszont csaknem 80 százalékos emelkedéssel megközelítette a 9,4 milliárd forintot. A teljes forgalom belül legnagyobb mértékben, 27 százalékkal a belföldi termékértékesítés nőtt, de a szolgáltatásoké is meghaladta a 10 százalékot.
Az értékesítésből az állateledelek több mint 53 milliárd forinttal részesedtek, az üzletág éves növekedése 38 százalék, számításaik szerint a második fél évben is jelentős marad. A hagyományo Nestlé-termékek 45,3 milliárd forintos forgalmat értek el, a legnagyobb mértékben, 10 százalék felett a konyhai termékek és a gyermektápszerek eladása bővült. A kávé ugyanakkor alapanyag-ellátási nehézségek miatt a tervezettnél gyengébben teljesített - írták.
A társaság idei célkitűzései a jelentés szerint nem változtak. Az idegenforgalom fellendülése növelte a bevételeket, de az ukrajnai háborút, az energiaárak és az árfolyamok változását kockázatnak tekintik - derül ki a beszámolóból.