Első befektetési körét zárta a dinamikusan növekvő diákkedvezményes startup
A gyorsabb növekedés és a termékük továbbfejlesztésének érdekében 22,5 millió forint pre-seed finanszírozást vont be a Diverzum startup idén augusztusban. A vezető befektető az MKB Fintechlab Fintech Factory programja, amely az NKFIH Startup Factory pályázat keretében támogatja a csapatot. Befektetett még Torkel Fagrell svéd üzletember és angyalbefektető, illetve Verő Barbara, aki aktív mentor és finanszírozó a magyar startup ökoszisztémában. Az MKB Fintechlab a tőke mellett mentorálási lehetőségeket és a nemzetközi terjeszkedésben való támogatást is nyújt majd a Diverzumnak.
A startup üzleti koncepciója egyszerű. A tanulók – gimnáziumi diákok és egyetemi hallgatók – regisztrálnak a felületre, igazolják a diákstátuszukat, ezután pedig hozzáférnek a számukra exkluzívan biztosított ajánlatokhoz. A Diverzum üzleti modellje a piac mindkét oldalának előnyös. A fiatalok a diákkedvezményeknek köszönhetően életük számos pontján tudnak pénzt megtakarítani. A márkák pedig a kedvezmények segítségével egy olyan gesztust tesznek a tanulók felé, amely megfogja és meg is tartja a Z generációt. A startup bevétele a márkák által fizetett jutalékból származik, amelyet kizárólag a megtörtént vásárlások után kell fizetniük – ezért számukra kockázatmentes a diákajánlatok kínálása, a diákok pedig ingyenesen férhetnek hozzá a platformhoz.
Számos díj és elismerés elnyerése mellett a Diverzum csupán pár hónap alatt jelentős növekedést ért el – annak ellenére, hogy az első tőkebevonás még csak most történt meg. Jelenleg több mint 35 diákkedvezmény érhető el az oldalon, amelyeket már 55 ezer regisztrált tanuló használ, akik a Diverzum segítségével eddig 25 millió forintot takarítottak meg.
„Az 50 ezer felhasználót jelentő mérföldkőig 0 forint kezdőtőkéből jutottunk el, kizárólag a munkánkkal és a kreativitásunkkal. Bár hihetetlenül lelkesítő volt olyasmit csinálni, aminek valós társadalmi hatása van, a mozgásterünk rendkívül szűk volt. Ezeket a nehézségeket oldja most fel a bevont tőke és az új tanácsadóink. Így még több diákhoz el tudunk majd jutni, és minden reményünk szerint még több értéket tudunk nekik szállítani” – mondta Gyarmati Fanni és László Miklós, a Diverzum társalapítói.
A csapat fő célja, hogy a legnagyobb brandek mellett a fenntartható és hazai márkáknak is nagyobb elérést biztosítsanak a fiatalok között. Partnereik közt olyan innovatív vállalatok is megtalálhatóak, mint a fenntartható menstruációs fehérneműket forgalmazó This is Redy és az ételpazarlás ellen küzdő Munch is. Mindeközben szeretnének hozzájárulni ahhoz, hogy a diákok körében egy tudatosan fogyasztó és nyitott közösség épüljön ki. Ezt főként a TikTok-on megosztott pénzügyi tudatosságról szóló videóikkal igyekeznek elérni, amelyeknek havi szinten már milliós megtekintése van.