Enyhe bővüléssel zárta az évet az e-fizetés
A tavalyi évben sem maradt el az elektronikus fizetések piacára jellemző év végi roham, azonban az OTP Bank legfrissebb adatai az mutatják, hogy a bővülés mértéke elmaradt a korábbi évek hasonló időszakában mérttől. A hitelintézet rendszereiben regisztrált tranzakciók értéke 2023 utolsó három hónapjában negyedéves bázison 3,4 százalékkal (éves összehasonlításban 9,7%) bővült. Két évvel korábban, 2021-ben ez az érték az év legforgalmasabb időszakában 8, 2022-ben pedig 12 százalék volt.
A forgalom mellett a tranzakciók darabszámának növekedési üteme is lassult tavaly október és december között. Míg 2022 hasonló időszakához képest 8 százalékkal bővült, addig 2023 harmadik negyedévéhez képest 3,4 százalékkal csökkent.
Az OTP Bank szakértői szerint a várakozásoknak megfelelően alakuló, folyamatosan lassuló növekedés hátterében a csökkenő inflációs nyomás mellett a 2023-ban átalakult fogyasztási szokások is megfigyelhetőek. Csökkent az üzemanyag, a kiskereskedelmi és a tartós fogyasztási cikkek forgalma, az élelmiszerek esetében pedig növekedett az olcsóbb, jellemzően saját márkás termékek népszerűsége, egyre fontosabb szemponttá vált az év végére a költési tudatosság.
„A negyedik negyedév adatai jól tükrözik előzetes várakozásainkat, miszerint a romló makrogazdasági környezet miatt alacsonyabb ütemű lesz az elektronikus fizetési megoldások térnyerése. Arra számítunk, hogy a gazdasági mutatók javulásával 2024-ben már az első negyedévben megtörik a trend, ismét dinamikusan nő majd a tranzakciószám” – nyilatkozta Hideg Noémi, az OTP Bank Kártyaelfogadás Szolgáltatás és ATM menedzsment vezetője.
Az OTP Bank által kihelyezett POS terminálok száma december végére 9,1 százalékkal, a SimpleBusiness partnerek száma pedig 35 százalékkal növekedett az egy évvel korábbi időszakhoz képest.
A 30 millió forint feletti éves árbevétellel rendelkező vállalkozásoknak az OTP Csoport POS-terminál igénylését, míg az alacsonyabb forgalmú, 30 millió forintos éves árbevétel alatti vállalkozások számára a SimpleBusiness mobilalkalmazás használatát javasolja, amivel többféle elektronikus fizetési lehetőség is felkínálható a vásárlók számára, mivel az applikáció a bankkártyás mellett lehetővé teszi az azonnali fizetés lehetőségét is.