Érkezik a McDonald's orosz verziója
Az első 15 gyorsétterem vasárnap fogadta az első vendégeket, hétfőn pedig további félszáz étterem nyit ki újra ott, ahol korábban az "arany" M betűs cégér alatt árulták a kólát, a húspogácsát és az orosz piacról az ukrajnai invázió miatt eltávozott amerikai cég jellegzetes desszertjeit. A vállalat hetente 50-100 üzlet megnyitását tervezi. Az új lánc logóját, amely zöld alapon két, hasábburgonyát jelképező sárga vonást és egy hamburgert szimbolizáló narancsszínű korongot ábrázol, csütörtökön hozták nyilvánosságra.
Parojev szerint az első időszakban az egész megszokott kínálat még nem elérhető, amit logisztikai problémák és a csomagolással kapcsolatos nehézségek számlájára írt. Elmondta, hogy az étlapról lekerült a BigMac hamburger és a McFlurry fagylalt, mert ezeket a termékeket a fogyasztó a McDonald's márkához köti.
Megígérte azonban, hogy a cég a közeljövőben "méltó" módon fogja helyettesíteni ezeket a termékeket. A vállalat az ízeket a régiókhoz fogja igazítani, de az orosz McDonald's-utód kínálatában sem szerepel az alkohol. A vezér elmondta, hogy a lánc "megváltoztatta" árait, hogy "megfizethetően maradjon finom". Tájékoztatása szerint a cég igyekszik megőrizni a korábbi megszokott hangulatot, ugyanakkor eltávolít mindent, ami a McDonald'sra utal.
A McDonald's március 14-én függesztette fel tevékenységét Oroszországban az ukrajnai "különleges hadművelet" miatt, két nappal később pedig bejelentette, hogy elhagyja az orosz piacot és eladja az országban lévő eszközeit. Az orosz lánc tulajdonosa Alekszandr Govor üzletember, aki korábban 25 szibériai franchise-éttermet vezetett. A vállalat pénzügyi jelentése szerint a McDonald's az orosz piacról való kivonulása miatt 127 millió dollár veszteséget szenvedett.
A McDonald's első üzlete 1990 januárjában nyitott meg a Szovjetunióban, a moszkvai Puskin téren, azon a helyen mostantól egy Vkuszno - i tocska üzemel.