Fontos a hazai fogyasztóknak a magyar termékek vásárlása egy felmérés szerint

Az MTI-hez csütörtökön elküldött összefoglaló szerint a fogyasztók majdnem fele ismeri a kiváló magyar márkákat fémjelző MagyarBrands logót, többségük gyakrabban is vásárol ilyen logót magán viselő terméket. A megkérdezettek közel fele szerint egy MagyarBrands termékben biztosan meg lehet bízni, több mint 40 százalékuk számára az ilyen termékek kategóriájukban a legjobb terméket, szolgáltatást jelentik.
A felmérésből ugyanakkor kiderült, hogy a fiatal generációk számára a magyar eredet már nem ennyire központi kérdés. A 18-29 év közöttiek 22 százaléka egyáltalán nem, vagy csak kevésbé tartja fontosnak, hogy magyar terméket vásároljon, míg ez a negyvenes korosztálynak csak 12 százalékára igaz. Külföldi terméket is nagyobb arányban vásárol a Z-generáció, 22 százalékuk általában vagy döntően külföldi márkák termékeit vásárolja.
Serényi János, a MagyarBrands Program elnöke szerint a generációs különbséget jelző felmérés is jól mutatja, hogy sokrétű, folyamatosan bővülő feladata van a kiváló magyar márkákat értékelő MagyarBrands Programnak.
A MagyarBrands a kiváló magyar márkák versenye 2010 óta.