Friss számok a lakásbiztosításokról: Budapest, Kecskemét és Fehérvár a sorrend

Bár a tavalyi kampányhoz képest mérsékeltebb volt az érdeklődés, márciusban így is mintegy négyszer-ötször több ügyfél kereste meg a társaságot lakásbiztosításokkal kapcsolatban, mint egy „átlagos” hónapban. Különösen a hónap vége bizonyult aktívnak, az utolsó hét napban két-háromszorosára nőtt a szerződéskötések és a felmondások száma a kampány első hetéhez képest. A felmondott szerződések április 30-án szűnnek meg, ezért május 1-jéig még véglegesíteni tudják az új biztosításukat azok is, akik ezt még nem tették meg.
A cég saját tapasztalatai szerint a kampányban sokan azt tartották szem előtt, hogy megemeljék szerződésük biztosítási összegét. Az adatok alapján az ügyfelek egy komolyabb káresemény esetén átlagosan 22 százalékkal magasabb kártérítési összeget kapnának új szerződésüknek köszönhetően. A legtöbben Budapesten, majd Kecskeméten és Székesfehérváron módosították a meglévő biztosításukat. A három legaktívabb településen kötött szerződések az összes Groupama Biztosítónál aktualizált biztosítás 17 százalékát tették ki a kampány időszaka alatt.
Talán nem meglepő, hogy a 40 és 60 év közötti korosztály mozdult meg leginkább az elmúlt hetekben, de tavalyhoz képest jóval aktívabb volt a 40 év alattiak tábora is, 14 százalékra nőtt részvételük a szerződésüket átvizsgálók között.
Érdekes tapasztalat, hogy a társaság ügyfeleinek 85 százaléka személyesen kötötte meg vagy módosította szerződését, a maradék 15 százalék preferenciája pedig megoszlott a telefonos és az online kötés között.
A legrégebbi szerződés, amit aktualizáltak a biztosító munkatársai, egy Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei községben található családi házé volt, amit 2009-ben, azaz 16 évvel ezelőtt kötöttek. A legnagyobb arányban egyébként a 3 és 5 év közötti szerződéseket módosították.
A legkisebb ingatlan, amire biztosítást kötöttek a társaságnál, egy 16 négyzetméteres budapesti lakás volt, a legnagyobb pedig egy szintén fővárosi lakóingatlan, egy 430 négyzetméteres családi ház.
A biztosító azt is vizsgálta, hogy a számtalan kiegészítő fedezet közül melyek voltak a legnépszerűbbek. A leggyakrabban választott plusz szolgáltatás a háztartási gépek javítására vonatkozó biztosítás volt, ezt a szerződést kötők közel 43 százaléka választotta. Ezt követték a baleseti csonttörésre, a közüzemi és internetes szolgáltatáskimaradásra, majd a melléképületre és az abban tárolt ingóságokra, valamint a készpénzre és értéktárgyakra vonatkozó kiegészítő biztosítások.
„Kollégáink intenzív egy hónapon vannak túl, újfent nagyon sok találkozón tudták erősíteni az ügyfelek pénzügyi tudatosságát, akár lakásbiztosítás, akár más biztosítási fedezet vonatkozásában, és ez minden szereplőnek értéket teremt. Volt olyan tanácsadónk, aki egymaga közel 70 lakásbiztosítási szerződés felülvizsgálatában nyújtott segítséget az ügyfeleinek. Az érdekes számok mögött egy dolog biztosan látszódik: továbbra is érdemes ráirányítani az emberek figyelmét otthonuk biztonságára, ez pedig évről évre korszerűbb biztosításokat eredményez. Javasoljuk, hogy legalább háromévente mindenki nézze át és szükség esetén aktualizálja, módosítsa a lakásbiztosítási szerződését, amire a saját biztosítójánál az év bármely napján lehetősége van mindenkinek” – hívta fel a figyelmet Szobonya László, a Groupama Biztosító lakossági nem-életbiztosítás termékmenedzsment vezetője.