Háromszáz mikromobilitási pontot alakítottak ki több fővárosi belső kerületben
Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke elmondta: a fővárosi önkormányzat a kerületekkel együttműködve azért hozott létre Mobi-pontokat, hogy rendezett és kényelmes lehetőséget tudjanak biztosítani a kölcsönzött kerékpárok és elektromos rollerek tárolására. A főváros elkötelezett amellett, hogy a fenntartható, zöld közlekedést fejlesszék és alternatívát nyújtsanak mindenkinek az autós közlekedés helyett - hangsúlyozta.
Balogh Samu közölte, nagyon sok panasz érkezett arról, hogy szerteszéjjel hagyják a kölcsönözhető elektromos rollereket. Támogatják, hogy ezeket az eszközöket használják Budapesten, azonban teljesen jogos az az igény, hogy erre rendezett formát találjanak; ezt szolgálják a Mobi-pontok, amelyekből eddig háromszáz készült el - mondta. Hozzátette: a következő időszakban még legalább ennyi Mobi-pontot alakítanak ki, a cél az, hogy ezek az egész városban megoldást nyújtsanak.
Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója elmondta, a Mobi-pontok elkészültek, a szabályozás júniusban lép életbe, majd a kerületek kötnek szerződést a szolgáltatókkal, amelyeknek az applikációiban megjelennek majd a létrehozott Mobi-pontok. Emlékeztetett, a mikromobilitási pontok elnevezésére pályázatot hirdettek, ennek eredményeképpen született meg a pontok új neve. Kérdésre válaszolva közölte: a kerületek hatósági szerződés keretében szankcionálni fogják a nem a kijelölt helyen letett eszközök után a szolgáltatókat, azok pedig nyilván továbbhárítják majd a felhasználókra.
Soproni Tamás (Momentum-DK-MSZP-Párbeszéd-LMP), Terézváros polgármestere azt mondta: a főváros a kérdésben egy kompromisszumos megoldás felé ment el a tiltás helyett, és ebből a kerületeknek még bevétele is lesz. A VI. kerületben 81 Mobi-pontot alakítottak ki, és reményeik szerint ezek hozzájárulnak ahhoz, hogy több parkolóhelye is lesz a helyieknek.
Niedermüller Péter (Momentum-DK-MSZP-Párbeszéd-LMP), Erzsébetváros polgármestere közölte: azt szeretnék, hogy a VII. kerületben a Dózsa György úttól a Madách Imre térig, az Andrássy úttól a Rákóczi útig szabadon lehessen használni a mikromobilitási eszközöket. Ezek a pontok hozzájárulnak ahhoz, hogy kevesebb átmenőforgalom legyen - tette hozzá.
Rádai Dániel józsefvárosi alpolgármester közölte, több mint száz Mobi-pontot alakítottak ki a VIII. kerületben, és nagy eredménynek nevezte, hogy egy egységes rendszer jött létre.
A Mobi-pontokat zöld felfestés és/vagy tábla jelöli, emellett a közlekedési eszközök számára kialakított támaszokról is felismerhetők - a három elem közül legalább az egyik mindegyik helyszínen megtalálható. A helyszínek 1-2 perc sétára találhatók egymástól a belvárosban, azaz bárhonnan gyorsan elérhetők. Jelenleg ott lehet felvenni, vagy leadni megosztott rollereket, ahol az adott szolgáltató applikációja azt jelöli - írta a BKK a közleményében. Mint olvasható, a VI., a VII., és a VIII. kerületek belső részein már teljesen elkészült a hálózat. Az új szabályozás első lépésként szerdától csak a Nagykörúton belüli részeken, illetve a VIII. kerület Orczy úton belüli részén lesz kötelező - június 30-ig tartó türelmi időszakkal - a megosztott közlekedési eszközöket és járműveket a kijelölt pontokon elhelyezni.
A Fővárosi Közgyűlés által április 27-én elfogadott szabályozás lényege, hogy - először a belső kerületekben - mikromobilitási pontokat hoznak létre, és csak azokon lehet felvenni, leadni az eszközöket. A mikromobilitási szolgáltatók díjat fizetnek az eszközök tárolásáért, az eszközök kijelölt területen kívüli elhelyezése miatt pedig közigazgatási szankciót alkalmazhatnak velük szemben. A rendelkezés szerint a szolgáltató a nem megfelelően elhelyezett eszközök után naponta 5000 forint közterület-használati díjat köteles megfizetni.