Hatásvadász tartalmak mint online marketing eszközök
Nem tudod, hogyan csináld? Kérj segítséget online marketing szakértőktől, akik jártasak a szövegírásban is! Például Marketinges Erika és csapata egy olyan full service marketing ügynökség, akik webes tartalomgyártásban, blogírásban vagy közösségi média kommunikációban egyaránt támogatnak.
Miért alkalmazz kattintásvadász tartalmakat?
Napjainkban már akkora a hírverseny, az információdömping, hogy nem egyszerű kitűnni a tömegből. Sőt, kifejezetten nehéz olyan tartalmakat előállítani, amelyek vonzzák és megtartják a látogatókat.
Ezért nem bűn, ha Te is így próbálod felpörgetni kicsit a kommunikációd. Egy-egy pillanat leforgása alatt dől el, hogy a fogyasztókat melyik cím, lead tartja az oldaladon. Résen kell lenned, de úgy, hogy ez ne menjen a hitelességed rovására!
A kevesebb néha több
A clickbait tartalmaknál nagyon fontos a mértéktartás. Vagyis ne alkalmazd lépten-nyomon ezt a marketing eszközt, mert egy idő után senki nem kapja fel rá a fejét! Gondolj csak az esti híradókra vagy a bulvárlapok szalagcímeire!
Sokszor teljesen hidegen hagyja az embereket az adott információ, hiába megdöbbentő vagy meghökkentő a cím. Ennek az az oka, hogy unalmassá válik, ha gyakran ugyanazt – jelen esetben a hatásvadász technikát – próbáljuk bevetni a nézettség, látogatottság érdekében.
Érdemes tanulni mások hibáiból. Ha látsz egy rossz példát, ne fordulj el azonnal, nézd meg, miért nem működik jól! Elemezd, vetítsd át a saját vállalkozásodra, és tudni fogod, hogy miért ne alkalmazd a jövőben.
Hogyan őrizd meg a hitelességed?
Az, hogy hitelesek legyünk, az üzleti szférában kiemelten fontos. Hiába építed tudatosan a branded évekig, sőt évtizedekig, pillanatok alatt összeomolhat, ha nem figyelsz arra, hogy valós legyen a mögöttes tartalom. Vagyis álljon összhangban a vállalatról kialakított képed azzal, ami valójában történik nálatok. Például ne adj el mást a szalagcímben, mint amit tényleg tud a terméked vagy szolgáltatásod! Ha úgy használod a kattintásvadász tartalmakat, hogy azok mást közvetítenek, mint amit a cég kínál, akkor a vásárlók el fognak fordulni.
Nincs elég időd a tartalomgyártásra, és biztosra akarsz menni? Akkor bízz meg szakmabelieket a szövegírással! A már említett Marketinges Erika és csapata például segít abban, hogy teljes mértékben a vállalkozásodra legyen szabva a kommunikációd. Ez ugyanis a hitelesség kulcsa.
Aztán persze összhangba is kell hozni az üzeneteidet minden felületeden! Akkor lesz ugyanis eredményes és hatásos a kommunikációd, ha más-más eszközökkel, de ugyanazt közvetíted weben, FB posztokban és hírlevelekben is!