Hogyan készíts jövedelmező marketing tervet vállalkozásodnak?

Először is, mi az a marketingterv? A marketingterv felvázolja a tervezett marketing/reklámtevékenységeket egy adott időszakra, általában a következő 12 hónapra. Leírja, hogyan tudod elérni, vonzani és rávenni az ügyfeleket, hogy megvásárolják termékeid vagy szolgáltatásaid, világos célokkal, cselekvési tervvel és felelősökkel.

Hogyan készíts jövedelmező marketing tervet vállalkozásodnak?

Míg a nagyvállalatok átfogó marketingstratégiával rendelkezhetnek a stratégia minden részéhez egyedi tervekkel, mi itt a Marketing Consultingnál azt javasoljuk, hogy a kisebb vállalkozások egyszerűsítsék le picit a dolgokat. Gondolkodj gyakorlatiasan, miként érheted el céljaid.

A sikeres marketing terv elkészítése kulcsfontosságú a vállalkozásod növekedéséhez. Ez egy olyan dokumentum, amely átfogó képet ad a céljaidról, a célcsoportodról, a marketing stratégiádról és a taktikáidról, amelyeket a céljaid elérése érdekében fogsz alkalmazni.

Mi a marketingterv célja?

A legtöbb vállalkozásnak sok különböző terve lesz, amelyek összekapcsolják és támogatják egymást.

A marketingterv meghatározza azokat a promóciós taktikákat, amelyek segítenek elérni az üzleti terv céljait, amely meghatározza a célpiacokat és a számukra kínált megoldásokat. Ennek kapcsolódnia kell a stratégiai tervhez is, amely meghatározza vállalkozások általános irányát a következő három-öt évre.

A jól felépített marketingterv a pénzintézetek iránti bizalmat is erősíti, megmutatva a hitelezőknek, hogy vállalkozása jó eséllyel lesz sikeres.

Hogyan készítsünk marketingtervet 6 lépésben

A marketingterv elkészítése általában a következő lépésekből áll:

1. Végezz SWOT elemzést

Nézd meg saját erősségeid, gyengeségeid, lehetőségeid és veszélyeid:

SWOT analízis ábra

Az erősségek olyan tényezők, amelyek javítják a pozíciódat a piacon. Ide tartozhatnak olyan készségek, képességek és jártasságok, amelyeket a versenytársak nem tudnak könnyen lemásolni, például a kiváló technológia miatti alacsony gyártási költségek.

A gyengeségek olyan tényezők, amelyek csökkentik a céljaid elérését, például a megbízhatatlan szállítás vagy az elavult gyártóeszközök.

A lehetőségek révén vállalkozásod növekedhet és nyereségesebbé válhat. Ezek közé tartozhat új piacokra lépés vagy új technológiák bevezetése.

A veszélyek olyan tényezők, amelyek negatív hatással lehetnek vállalkozásodra az elsődleges piacokon, például munkaerőhiány vagy káros gazdasági/politikai fejlemények.

Mivel erősségeid és gyengeségeid a versenykörnyezethez viszonyítva kell meghatározni, ennek a lépésnek a részeként versenytárselemzést is el kell végezed, hogy teljes képet kapj arról, hol állsz a piacon.

2. Profilozd meg ügyfeleid

Rendezd jelenlegi ügyfeleid három vagy négy fő csoportba – esetleg iparág vagy tranzakció mérete szerint. Ezután részletezd, hogy mi határozza meg a vásárlókat ezekben a csoportokban: kik ők, mit akarnak, mennyit vásárolnak, milyen információk alapján hoznak vásárlási döntéseket és így tovább.

Itt a lehetőség, hogy bebizonyítsd, hogy kívül-belül ismered ügyfeleid. Készíts átfogó képet róluk, beleértve az olyan jellemzőket, mint az életkor, a nem, a szakma, a jövedelmi szint, az iskolai végzettség és a földrajzi elhelyezkedés. Azt is fontos megérteni, hogy mi motiválja őket a vásárlásra. Kérdezd meg magadtól, hogy miért választanák a Te termékeid – és mi tarthatja távol őket a versenytársaidtól.

Sok vállalkozó azt hiszi, hogy minden ügyfele egyforma, de ez nem igaz. A vásárlói szegmensek ilyen módon történő finomításával lehetővé válik a marketing költségek rangsorolása és hatékonyabb felhasználása.

3. Tűzz ki világos célokat

Mit szeretnél elérni marketingterveddel? Győződj meg arról, hogy ezek a célok elérhetőek és reálisak. A kisebb vállalkozók számára az üzleti és marketingcélok gyakran egyek és ugyanazok. Ez azt jelenti, hogy ehhez a lépéshez használhatod az üzleti tervben szereplő értékesítési célokat, például az alábbiakhoz kapcsolódókat:

  • Piaci részesedés

  • Az ügyfelek teljes száma és az ügyfélmegtartási arány

  • Átlagos kosárméret

Nem kell minden célodnak pénzügyinek lennie. Mi azt mondjuk ügyfeleinknek, hogy más típusú célokat is tűzzenek ki, például a digitális elkötelezettséget. Számszerűsítheted a közösségi médiában folytatott interakcióit követők, megosztások, retweetek, megjegyzések és kedvelések számát. Webhelyed fontos mutatókat is kínál, ezért olyan eszközöket kell használnod, mint a SEO keresőoptimalizálás, amely lehetővé teszi, hogy releváns felhasználókat irányíts az oldaladra.

4. Foglalkozz a marketing „négy P-jével”.

Ha már ismered a céljaid és azt, hogy kit szeretnél elérni, itt az ideje, hogy stratégiai döntéseket hozz, hogyan fogod ezt megtenni. Minden egyes vásárlói szegmenshez nézd át a marketing „négy P”-jét, hogy meghatározd az igényeik kielégítésének legjobb módjait:

Termékek és termékpolitika (Product)

A marketingkampány létrehozása magának a terméknek a megértésével kezdődik. Kinek van rá szüksége, és miért? Mire képes, amire egyetlen versenytárs terméke sem? Talán ez egy teljesen új dolog, és annyira lenyűgöző a kialakítása vagy a funkciója, hogy a fogyasztóknak meg kell kapniuk, amikor meglátják. A marketing ügynökség feladata, hogy meghatározza a terméket és annak tulajdonságait, és megismertesse a fogyasztóval. A termék meghatározása szintén kulcsfontosságú. A marketingszakembereknek meg kell érteniük egy termék életciklusát, az üzleti vezetőknek pedig tervet kell készíteniük a termékek kezeléséhez az életciklus minden szakaszában. A termék típusa részben azt is meghatározza, hogy mennyibe kerül, hol kell elhelyezni, és hogyan kell népszerűsíteni.

Árazás és árpolitika (Price)

Az ár az az összeg, amelyet a fogyasztó hajlandó fizetni egy termékért. A marketing stratégiáknak össze kell kapcsolniuk az árat a termék valós és vélt értékével, miközben figyelembe kell venniük az ellátási költségeket, a szezonális kedvezményeket, a versenytársak árait és a kiskereskedelmi felárat. Egyes esetekben az üzleti döntéshozók megemelhetik egy termék árát, hogy a luxus vagy az exkluzivitás látszatát keltsék. Vagy csökkenthetik az árat, így több fogyasztó fogja kipróbálni. Azt is meg kell határoznunk, hogy mikor és megfelelő-e a diszkontálás. Egy árengedmény több vásárlót vonzhat, de azt a benyomást is keltheti, hogy a termék kevésbé kívánatos.

Értékesítés és termékelhelyezés (Place)

A hely annak mérlegelése, hogy a termék hol legyen elérhető – hagyományos üzletekben és online –, és hogyan kerül megjelenítésre.

Promóció, reklámpolitika (Promotion)

A promóció célja, hogy közölje a fogyasztókkal, hogy szükségük van erre a termékre, és megfelelő árat kapnak. A promóció magában foglalja a reklámozást, a PR-t és a termék bevezetésének átfogó marketingstratégiáját. Itt összekapcsoljuk a promóciós és elhelyezési elemeket, hogy elérjük fő közönségüket. Például a digitális korban a „hely” és a „promóció” tényezők éppolyan online, mint offline. Pontosabban, hogy hol jelenik meg egy termék a vállalat weboldalán vagy a közösségi médiában, valamint, hogy milyen típusú keresési funkciók indítanak el célzott hirdetéseket a termékhez.

Ha jó profilokat építettél fel, és tudod, hogy mi vonzza az ügyfeleidet, ösztönösen kell kitalálnod, hogyan érheted el őket a legjobban Például, ha valami nagyon látványos dolgot árulsz, esetleg kézzel készített ékszereket, és a célpiacod a nők, akkor a Pinterest és az Instagram az a hely, ahol erőfeszítéseid nagy részét szeretnéd fordítani.

Ügyelj arra, hogy az összes azonosított taktikához időzíts, és bízz meg valakit a vállalkozáson belül, aki felelős ezek végrehajtásáért.

5. Válaszd ki a marketing csatornáidat

Hol fogod elérni a célcsoportodat? SEO keresőoptimalizálás, Google ADs hirdetéskezelés, Social Media, vagy mindhármat fogod alkalmazni? A marketing csatornáid kiválasztása a céljaidtól, a célcsoportodtól és a költségvetésedetől függ. Határozd meg őket bölcsen. A keresőoptimalizálásban például segítségedre lehet egy SEO ügynökség, de ha minden csatornát egyszerre szeretnél működtetni egy Full Service Marketing szolgáltatást is igénybe vehetsz, hiszen a teljes marketing kivitelezésre most már teljes csomagajánlatok vannak, ahogy a Marketing Consulting Kft.-nél is.

6. Hozz létre egy költségvetést

Mennyibe fog kerülni az egyes azonosított marketing taktikák végrehajtása? Fontold meg mindazt, amiről szó lehet – a szövegírástól és a hirdetéskezeléstől az ügyfélkapcsolat-kezelési (CRM) eszközökig, amelyeket alkalmaznod kell.

Gyakran a költségvetés elkészítése jelenti a marketingtervezés legnagyobb kihívását, különösen akkor, ha korábban még nem tettétek meg.

Általános szabályként azt tapasztaljuk, hogy a legtöbb iparágra jellemző az árbevétel 2-3%-ának megfelelő minimális marketingköltés.

Kérj tanácsot a könyvelőtől vagy a pénzügyi igazgatótól – aki kezeli a vállalkozás pénzét –, mivel ők írják alá a javasolt költségvetést.

Tippek a profi marketing terv elkészítéséhez:

  • Légy specifikus és mérhető: A céljaid legyenek specifikusak, mérhetőek, elérhetőek, relevánsak és időhöz kötöttek (SMART).

  • Légy kreatív és innovatív: Ne félj kipróbálni új marketing csatornákat és taktikákat.

  • Légy következetes: A marketingednek folyamatosnak kell lennie ahhoz, hogy hatékony legyen.

  • Légy rugalmas: A piac folyamatosan változik, ezért a marketing stratégiádnak is rugalmasnak kell lennie.

Perger TamásPerger Tamás vagyok a Marketing Consulting alapítója és ügyvezetője. 13+ év szakmai tapasztalattal a marketing, és a marketing stratégia területén. Cégünk a Marketing Consulting Kft. többszörös Marketing Gyémánt Díjas ügynökség, a Magyar Marketing Szövetség büszke tagjai vagyunk, jómagam pedig a Magyar Marketing Szövetség egyik hazai nagykövete. Munkatársaink folyamatosan a legfrissebb szaktudással rendelkeznek Google és Meta hirdetések tekintetében, melyet szakvizsgáink bizonyítanak. Ügyfeleink hirdetéseinek optimalizálását folyamatosan magas szinten tartjuk, ezért a minősített, hivatalos Google Partner státuszt is kiérdemeltük. Vállalkozások tucatjainak segítünk jelenleg is láthatóvá válni, éppen ezért a hazai Shoprenter és UNAS is kiemelt szakértőként ajánl minket, mint marketing szolgáltatót.

A profit növelése minden vállalkozás célja. A marketing ügynökségek kulcsfontosságú szerepet játszhatnak ebben a folyamatban, azáltal, hogy hatékony marketingstratégiákat és -kampányokat fejlesztenek ki és hajtanak végre.

Hogyan segíthet a Marketing Consulting marketing ügynökség a profitod növelésében?

A célközönség megismerése: Marketing ügynökségünk kutatást végez, hogy megismerje a célközönség igényeit és preferenciáit. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy olyan marketingkampányokat hozzunk létre, amely a leghatékonyabban szólítja meg a potenciális ügyfeleket.

Hatékony marketingstratégiák kidolgozása: A Marketing Consulting a célközönség ismerete alapján hatékony marketingstratégiákat dolgoz ki. Ezek a stratégiák magukban foglalhatják a hirdetést, a PR-t, a közösségi média marketinget, a tartalommarketinget és a keresőmotor-optimalizálást (SEO).

A marketingkampányok lebonyolítása: Lebonyolítjuk a marketingkampányokat, és gondoskodunk arról, hogy azok hatékonyak és eredményesek legyenek.

Az eredmények mérése: A Marketing Consulting nyomon követi a marketingkampányok eredményeit, és elemzi az adatokat, hogy meghatározzuk, mi működik és mi nem. Ez lehetővé teszi számunkra a stratégiák és kampányok optimalizálását a jobb eredmények elérése érdekében.

Az APT Miner ingyenes bányászatot biztosít, akár napi 5177 dollár passzív jövedelmet

Az idők változásával az emberek energiához való hozzáállása is megváltozott. Az új energiafelhő-bányászati műveletek működtetéséhez megújuló energiára, például nap- és szélenergiára támaszkodnak, ami jelentősen csökkenti a bányászati költségeket, és a többletenergiából származó villamos energiát beépíti az elektromos hálózatba.
2025. 05. 22. 08:00
Megosztás:

A mesterséges intelligencia alkalmazása akár 15 százalékponttal növelheti a globális GDP-t 2035-ig

A mesterséges intelligencia (MI) alkalmazása akár 15 százalékponttal növelheti a globális GDP-t 2035-ig, évente 1 százalékpontot adhat hozzá a növekedéshez, ami a világ 19. századi iparosítását jellemző fejlődéséhez mérhető - derül ki a PwC Value in Motion című tanulmányából, amit szerdán juttattak el az MTI-nek.
2025. 05. 22. 07:00
Megosztás:

Magyarország továbbra is egyedülálló kivétel az alacsony társasági adóval és a magas áfával, a családi adókedvezmények terén pedig régiós éllovas

A nemzetközi könyvvizsgáló és tanácsadó vállalat, a Forvis Mazars immár tizenharmadik alkalommal adta ki a Közép- és kelet-európai adókalauzt, amely átfogó képet ad 22 európai és 3 közép-ázsiai ország adórendszeréről. A 2025-ös év egyik legjelentősebb adózási kiadványa részletesen bemutatja a foglalkoztatási és vállalati jövedelmek adózásának aktuális trendjeit, a digitalizáció előrehaladását, valamint a globális minimumadó bevezetésének állását. A kiadvány értékes összehasonlítási alapot teremt a régióban tapasztalható hasonlóságok és különbségek feltérképezéséhez, ezzel hasznos támpontot kínál a befektetők, vállalkozások és döntéshozók számára.
2025. 05. 22. 06:00
Megosztás:

Az EU nem engedi többé, hogy Oroszország fegyverként használja energiaexportját

"Nem engedjük többé, hogy Oroszország fegyverként használja energiaexportját ellenünk, zsarolja tagállamainkat, és nem hagyjuk, hogy feltöltsék a háborús kasszát a Kremlben" - jelentette ki Dan Jorgensen energiaügyekért felelős uniós biztos szerdán Brüsszelben.
2025. 05. 22. 05:30
Megosztás:

Együttműködésre lép az Ayvens és a BYD

Hazánk egyik vezető flottakezelője, az Ayvens bejelentette, hogy a 2024-ben aláírt központi stratégiai megállapodás nyomán Magyarországon is kiemelt partneri együttműködésbe kezd a BYD-vel, az új energiával hajtott (New Energy Vehicles, NEV), azaz a tisztán elektromos és konnektoros hibrid, járművek világelső gyártójával. A partnerség hivatalos bejelentésének alkalmából Magyarországra látogatott William Shao, a tengerentúli régió pénzügyi igazgatója, ahol Pesti Tímeával, az Ayvens Magyarország (korábban ALD Automotive | LeasePlan) vezérigazgatójával egyeztették a megállapodás részleteit.
2025. 05. 22. 05:00
Megosztás:

20 magyar élelmiszeripari vállalkozás mutatkozik be Amszterdamban

Megnyílt a PLMA World of Private Label – Kereskedelmi Márkák Kiállítása, ami egyre népszerűbb a kereskedők és a gyártók körében, akik a sajátmárkás termékek piacán keresnek új üzleti lehetőségeket és partnereket. Az amszterdami szakmai vásáron 20 magyar élelmiszeripari vállalkozás mutatkozik be a nemzetközi közönség előtt - közölte az Agrármarketing Centrum (AMC) szerdán az MTI-vel.
2025. 05. 22. 04:30
Megosztás:

Jön a béremelés a falvak és kistelepülések köztisztviselőinek

A kormány elkötelezett az önkormányzati dolgozók béremelése mellett, lépésről lépésre javít a jövedelmek színvonalán - közölte a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium (KTM) szerdán az MTI-vel.
2025. 05. 22. 03:30
Megosztás:

Fogyasztói bizalom és hatékony jogérvényesítés a European Consumer Summit fókuszában

A fogyasztói bizalom erősítése, a digitális piac biztonságának garantálása és az uniós jogérvényesítés hatékonyságának fokozása állt a középpontban a 2025. május 20-án megrendezett European Consumer Summit csúcstalálkozón, amelyen hazánkat a Nemzetgazdasági Minisztérium képviseletében Gerlaki Bence adóügyekért, fogyasztóvédelemért és kereskedelemért felelős államtitkár képviselte.
2025. 05. 22. 03:00
Megosztás:

Beleszállt az Nvidia vezérigazgatója a korábbi elnökbe

Jensen Huang bírálta az Egyesült Államok által még Joe Biden elnöksége alatt bevezetett, a mesterséges intelligencia chipekre vonatkozó kínai exportkorlátozásokat.
2025. 05. 22. 02:30
Megosztás:

Nyugdíj korhatár változása Magyarországon 2025

2025-ben a magyar nyugdíjrendszer alapvető szabályaival érdemes tisztában lenni, a fontos tudnivalók és részletek segíthetik a nyugdíjba vonulás előtt állókat.
2025. 05. 22. 02:00
Megosztás:

Segít a kormány a fagykár enyhítésében!

A kormány elkötelezett a kertészeti ágazat támogatása mellett a kihívások közepette is. Ezért Nagy István agrárminiszter egyeztetést kezdeményezett a tavaszi fagykár okozta nehéz helyzet áttekintése érdekében a szektor szereplőivel - közölte az Agrárminisztérium (AM) szerdán az MTI-vel.
2025. 05. 22. 01:30
Megosztás:

Szülők figyelem! Módosul a nyári szünet időpontja – később indul és rövidebb ideig tart!

Fontos hírek a szülőknek: módosul a nyári szünet időpontja – később indul és rövidebb ideig tart!
2025. 05. 22. 01:00
Megosztás:

Botrányos! Az USA lakosok rég nem fizettek ekkora kamatokat a lakáshitelek után!

Az Egyesült Államokban háromhavi csúcsra emelkedett a 30 éves jelzáloghitelek kamata a május 16-án záródott héten - közölte az amerikai jelzáloghitelező bankok szövetsége (Mortgage Bankers Association of America - MBA) szerdán.
2025. 05. 22. 00:30
Megosztás:

10 tünet, amiből sejtheted: rákos megbetegedésed van

Az alább felsorolt tünetek nem minden esetben utalnak daganatos megbetegedésre, de ezek azok, amelyeket nem szabad figyelmen kívül hagyni, és indokolatlan fennállásuk esetén orvosi kivizsgálás szükséges.
2025. 05. 22. 00:01
Megosztás:

Ne kockáztasd vállalkozásod engedélyeztetését: ezt ne felejtsd e

Egy új vendéglátóhely megnyitása mindig izgalmas kihívás, de a sikerhez nemcsak a jó ötlet és a finom ételek kellenek, hanem a szabályok betartása is. A hatósági engedélyek beszerzése során rengeteg részletre kell odafigyelni – ezek közül az egyik legfontosabb, mégis gyakran háttérbe szoruló tényező az ivóvíz bevizsgálás. Nemcsak elvárás, hanem törvényi kötelezettség is – és komoly következményekkel járhat, ha kimarad.
2025. 05. 21. 23:30
Megosztás:

Brüsszel 400 millió eurós tehercsökkentést javasol a vállalkozásoknak

Az Európai Bizottság egységes piacra vonatkozó, a vállalkozások éves adminisztratív költségeinek 400 millió euróval történő csökkentését is magában foglaló stratégiát terjesztett elő szerdán azzal a céllal, hogy egyszerűbb, zökkenőmentesebben működő és erősebb európai belső piacot hozzon létre annak érdekében, hogy a vállalatok Európát válasszák.
2025. 05. 21. 23:00
Megosztás:

Intenzív időszak volt az első negyedév a hazai lakáspiacon

A magyarországi lakáspiacon 2024 vége és az idei első negyedév is nagyon intenzív időszak volt, amelyben több makrogazdasági tényező - a magas foglalkoztatottsági szint, a háztartások nettó pénzügyi vagyonának emelkedése és a reáljövedelmek bővülése - is a kereslet élénkülésének irányába hatott - mondta Winkler Sándor, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) osztályvezetője szerdán online is követhető sajtótájékoztatón.
2025. 05. 21. 22:30
Megosztás:

Ajándékok mellett közös élményekkel készülnek a szülők gyereknapra

A REGIO online felmérésében részt vett szülők többsége gyereknapon már nemcsak ajándékkal, hanem közös élménnyel lepi meg gyermekét. Ajándékokra átlagosan 5 és 10 ezer forintot költenek a családok, ezen belül a fejlesztő játékokat keresik a legtöbben - közölte a játékkereskedelmi cég szerdán az MTI-vel.
2025. 05. 21. 22:00
Megosztás:

A Kúria szerint jogszabályellenes a fővárosi önkormányzat költségvetése

A Kúria szerint jogszabályellenes a fővárosi önkormányzat költségvetése, mert nem tervez 51 milliárd forint szolidaritási hozzájárulással - mondta Budapest főispánja szerdán a közösségi oldalára feltett videóban.
2025. 05. 21. 21:30
Megosztás:

Magyarország kitűnik a régióban az adózási megoldásaival

Magyarország továbbra is egyedülálló kivétel a régióban az alacsony társasági adóval és a magas áfával, a családi adókedvezmények terén pedig éllovas a Forvis Mazars könyvvizsgáló és adótanácsadó Közép- és Kelet-Európa (KKE), valamint Közép-Ázsia 25 országára kiterjedő éves elemzése szerint.
2025. 05. 21. 21:00
Megosztás: