Hogyan készíts jövedelmező marketing tervet vállalkozásodnak?

Először is, mi az a marketingterv? A marketingterv felvázolja a tervezett marketing/reklámtevékenységeket egy adott időszakra, általában a következő 12 hónapra. Leírja, hogyan tudod elérni, vonzani és rávenni az ügyfeleket, hogy megvásárolják termékeid vagy szolgáltatásaid, világos célokkal, cselekvési tervvel és felelősökkel.

Hogyan készíts jövedelmező marketing tervet vállalkozásodnak?

Míg a nagyvállalatok átfogó marketingstratégiával rendelkezhetnek a stratégia minden részéhez egyedi tervekkel, mi itt a Marketing Consultingnál azt javasoljuk, hogy a kisebb vállalkozások egyszerűsítsék le picit a dolgokat. Gondolkodj gyakorlatiasan, miként érheted el céljaid.

A sikeres marketing terv elkészítése kulcsfontosságú a vállalkozásod növekedéséhez. Ez egy olyan dokumentum, amely átfogó képet ad a céljaidról, a célcsoportodról, a marketing stratégiádról és a taktikáidról, amelyeket a céljaid elérése érdekében fogsz alkalmazni.

Mi a marketingterv célja?

A legtöbb vállalkozásnak sok különböző terve lesz, amelyek összekapcsolják és támogatják egymást.

A marketingterv meghatározza azokat a promóciós taktikákat, amelyek segítenek elérni az üzleti terv céljait, amely meghatározza a célpiacokat és a számukra kínált megoldásokat. Ennek kapcsolódnia kell a stratégiai tervhez is, amely meghatározza vállalkozások általános irányát a következő három-öt évre.

A jól felépített marketingterv a pénzintézetek iránti bizalmat is erősíti, megmutatva a hitelezőknek, hogy vállalkozása jó eséllyel lesz sikeres.

Hogyan készítsünk marketingtervet 6 lépésben

A marketingterv elkészítése általában a következő lépésekből áll:

1. Végezz SWOT elemzést

Nézd meg saját erősségeid, gyengeségeid, lehetőségeid és veszélyeid:

SWOT analízis ábra

Az erősségek olyan tényezők, amelyek javítják a pozíciódat a piacon. Ide tartozhatnak olyan készségek, képességek és jártasságok, amelyeket a versenytársak nem tudnak könnyen lemásolni, például a kiváló technológia miatti alacsony gyártási költségek.

A gyengeségek olyan tényezők, amelyek csökkentik a céljaid elérését, például a megbízhatatlan szállítás vagy az elavult gyártóeszközök.

A lehetőségek révén vállalkozásod növekedhet és nyereségesebbé válhat. Ezek közé tartozhat új piacokra lépés vagy új technológiák bevezetése.

A veszélyek olyan tényezők, amelyek negatív hatással lehetnek vállalkozásodra az elsődleges piacokon, például munkaerőhiány vagy káros gazdasági/politikai fejlemények.

Mivel erősségeid és gyengeségeid a versenykörnyezethez viszonyítva kell meghatározni, ennek a lépésnek a részeként versenytárselemzést is el kell végezed, hogy teljes képet kapj arról, hol állsz a piacon.

2. Profilozd meg ügyfeleid

Rendezd jelenlegi ügyfeleid három vagy négy fő csoportba – esetleg iparág vagy tranzakció mérete szerint. Ezután részletezd, hogy mi határozza meg a vásárlókat ezekben a csoportokban: kik ők, mit akarnak, mennyit vásárolnak, milyen információk alapján hoznak vásárlási döntéseket és így tovább.

Itt a lehetőség, hogy bebizonyítsd, hogy kívül-belül ismered ügyfeleid. Készíts átfogó képet róluk, beleértve az olyan jellemzőket, mint az életkor, a nem, a szakma, a jövedelmi szint, az iskolai végzettség és a földrajzi elhelyezkedés. Azt is fontos megérteni, hogy mi motiválja őket a vásárlásra. Kérdezd meg magadtól, hogy miért választanák a Te termékeid – és mi tarthatja távol őket a versenytársaidtól.

Sok vállalkozó azt hiszi, hogy minden ügyfele egyforma, de ez nem igaz. A vásárlói szegmensek ilyen módon történő finomításával lehetővé válik a marketing költségek rangsorolása és hatékonyabb felhasználása.

3. Tűzz ki világos célokat

Mit szeretnél elérni marketingterveddel? Győződj meg arról, hogy ezek a célok elérhetőek és reálisak. A kisebb vállalkozók számára az üzleti és marketingcélok gyakran egyek és ugyanazok. Ez azt jelenti, hogy ehhez a lépéshez használhatod az üzleti tervben szereplő értékesítési célokat, például az alábbiakhoz kapcsolódókat:

  • Piaci részesedés

  • Az ügyfelek teljes száma és az ügyfélmegtartási arány

  • Átlagos kosárméret

Nem kell minden célodnak pénzügyinek lennie. Mi azt mondjuk ügyfeleinknek, hogy más típusú célokat is tűzzenek ki, például a digitális elkötelezettséget. Számszerűsítheted a közösségi médiában folytatott interakcióit követők, megosztások, retweetek, megjegyzések és kedvelések számát. Webhelyed fontos mutatókat is kínál, ezért olyan eszközöket kell használnod, mint a SEO keresőoptimalizálás, amely lehetővé teszi, hogy releváns felhasználókat irányíts az oldaladra.

4. Foglalkozz a marketing „négy P-jével”.

Ha már ismered a céljaid és azt, hogy kit szeretnél elérni, itt az ideje, hogy stratégiai döntéseket hozz, hogyan fogod ezt megtenni. Minden egyes vásárlói szegmenshez nézd át a marketing „négy P”-jét, hogy meghatározd az igényeik kielégítésének legjobb módjait:

Termékek és termékpolitika (Product)

A marketingkampány létrehozása magának a terméknek a megértésével kezdődik. Kinek van rá szüksége, és miért? Mire képes, amire egyetlen versenytárs terméke sem? Talán ez egy teljesen új dolog, és annyira lenyűgöző a kialakítása vagy a funkciója, hogy a fogyasztóknak meg kell kapniuk, amikor meglátják. A marketing ügynökség feladata, hogy meghatározza a terméket és annak tulajdonságait, és megismertesse a fogyasztóval. A termék meghatározása szintén kulcsfontosságú. A marketingszakembereknek meg kell érteniük egy termék életciklusát, az üzleti vezetőknek pedig tervet kell készíteniük a termékek kezeléséhez az életciklus minden szakaszában. A termék típusa részben azt is meghatározza, hogy mennyibe kerül, hol kell elhelyezni, és hogyan kell népszerűsíteni.

Árazás és árpolitika (Price)

Az ár az az összeg, amelyet a fogyasztó hajlandó fizetni egy termékért. A marketing stratégiáknak össze kell kapcsolniuk az árat a termék valós és vélt értékével, miközben figyelembe kell venniük az ellátási költségeket, a szezonális kedvezményeket, a versenytársak árait és a kiskereskedelmi felárat. Egyes esetekben az üzleti döntéshozók megemelhetik egy termék árát, hogy a luxus vagy az exkluzivitás látszatát keltsék. Vagy csökkenthetik az árat, így több fogyasztó fogja kipróbálni. Azt is meg kell határoznunk, hogy mikor és megfelelő-e a diszkontálás. Egy árengedmény több vásárlót vonzhat, de azt a benyomást is keltheti, hogy a termék kevésbé kívánatos.

Értékesítés és termékelhelyezés (Place)

A hely annak mérlegelése, hogy a termék hol legyen elérhető – hagyományos üzletekben és online –, és hogyan kerül megjelenítésre.

Promóció, reklámpolitika (Promotion)

A promóció célja, hogy közölje a fogyasztókkal, hogy szükségük van erre a termékre, és megfelelő árat kapnak. A promóció magában foglalja a reklámozást, a PR-t és a termék bevezetésének átfogó marketingstratégiáját. Itt összekapcsoljuk a promóciós és elhelyezési elemeket, hogy elérjük fő közönségüket. Például a digitális korban a „hely” és a „promóció” tényezők éppolyan online, mint offline. Pontosabban, hogy hol jelenik meg egy termék a vállalat weboldalán vagy a közösségi médiában, valamint, hogy milyen típusú keresési funkciók indítanak el célzott hirdetéseket a termékhez.

Ha jó profilokat építettél fel, és tudod, hogy mi vonzza az ügyfeleidet, ösztönösen kell kitalálnod, hogyan érheted el őket a legjobban Például, ha valami nagyon látványos dolgot árulsz, esetleg kézzel készített ékszereket, és a célpiacod a nők, akkor a Pinterest és az Instagram az a hely, ahol erőfeszítéseid nagy részét szeretnéd fordítani.

Ügyelj arra, hogy az összes azonosított taktikához időzíts, és bízz meg valakit a vállalkozáson belül, aki felelős ezek végrehajtásáért.

5. Válaszd ki a marketing csatornáidat

Hol fogod elérni a célcsoportodat? SEO keresőoptimalizálás, Google ADs hirdetéskezelés, Social Media, vagy mindhármat fogod alkalmazni? A marketing csatornáid kiválasztása a céljaidtól, a célcsoportodtól és a költségvetésedetől függ. Határozd meg őket bölcsen. A keresőoptimalizálásban például segítségedre lehet egy SEO ügynökség, de ha minden csatornát egyszerre szeretnél működtetni egy Full Service Marketing szolgáltatást is igénybe vehetsz, hiszen a teljes marketing kivitelezésre most már teljes csomagajánlatok vannak, ahogy a Marketing Consulting Kft.-nél is.

6. Hozz létre egy költségvetést

Mennyibe fog kerülni az egyes azonosított marketing taktikák végrehajtása? Fontold meg mindazt, amiről szó lehet – a szövegírástól és a hirdetéskezeléstől az ügyfélkapcsolat-kezelési (CRM) eszközökig, amelyeket alkalmaznod kell.

Gyakran a költségvetés elkészítése jelenti a marketingtervezés legnagyobb kihívását, különösen akkor, ha korábban még nem tettétek meg.

Általános szabályként azt tapasztaljuk, hogy a legtöbb iparágra jellemző az árbevétel 2-3%-ának megfelelő minimális marketingköltés.

Kérj tanácsot a könyvelőtől vagy a pénzügyi igazgatótól – aki kezeli a vállalkozás pénzét –, mivel ők írják alá a javasolt költségvetést.

Tippek a profi marketing terv elkészítéséhez:

  • Légy specifikus és mérhető: A céljaid legyenek specifikusak, mérhetőek, elérhetőek, relevánsak és időhöz kötöttek (SMART).

  • Légy kreatív és innovatív: Ne félj kipróbálni új marketing csatornákat és taktikákat.

  • Légy következetes: A marketingednek folyamatosnak kell lennie ahhoz, hogy hatékony legyen.

  • Légy rugalmas: A piac folyamatosan változik, ezért a marketing stratégiádnak is rugalmasnak kell lennie.

Perger TamásPerger Tamás vagyok a Marketing Consulting alapítója és ügyvezetője. 13+ év szakmai tapasztalattal a marketing, és a marketing stratégia területén. Cégünk a Marketing Consulting Kft. többszörös Marketing Gyémánt Díjas ügynökség, a Magyar Marketing Szövetség büszke tagjai vagyunk, jómagam pedig a Magyar Marketing Szövetség egyik hazai nagykövete. Munkatársaink folyamatosan a legfrissebb szaktudással rendelkeznek Google és Meta hirdetések tekintetében, melyet szakvizsgáink bizonyítanak. Ügyfeleink hirdetéseinek optimalizálását folyamatosan magas szinten tartjuk, ezért a minősített, hivatalos Google Partner státuszt is kiérdemeltük. Vállalkozások tucatjainak segítünk jelenleg is láthatóvá válni, éppen ezért a hazai Shoprenter és UNAS is kiemelt szakértőként ajánl minket, mint marketing szolgáltatót.

A profit növelése minden vállalkozás célja. A marketing ügynökségek kulcsfontosságú szerepet játszhatnak ebben a folyamatban, azáltal, hogy hatékony marketingstratégiákat és -kampányokat fejlesztenek ki és hajtanak végre.

Hogyan segíthet a Marketing Consulting marketing ügynökség a profitod növelésében?

A célközönség megismerése: Marketing ügynökségünk kutatást végez, hogy megismerje a célközönség igényeit és preferenciáit. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy olyan marketingkampányokat hozzunk létre, amely a leghatékonyabban szólítja meg a potenciális ügyfeleket.

Hatékony marketingstratégiák kidolgozása: A Marketing Consulting a célközönség ismerete alapján hatékony marketingstratégiákat dolgoz ki. Ezek a stratégiák magukban foglalhatják a hirdetést, a PR-t, a közösségi média marketinget, a tartalommarketinget és a keresőmotor-optimalizálást (SEO).

A marketingkampányok lebonyolítása: Lebonyolítjuk a marketingkampányokat, és gondoskodunk arról, hogy azok hatékonyak és eredményesek legyenek.

Az eredmények mérése: A Marketing Consulting nyomon követi a marketingkampányok eredményeit, és elemzi az adatokat, hogy meghatározzuk, mi működik és mi nem. Ez lehetővé teszi számunkra a stratégiák és kampányok optimalizálását a jobb eredmények elérése érdekében.

Jász-Nagykun-Szolnok vármegyében is megjelent a madárinfluenza

Békés vármegyét követően Jász-Nagykun-Szolnok vármegyében is megjelent a madárinfluenza - közölte a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) pénteken az MTI-vel.
2024. 10. 05. 07:00
Megosztás:

Miért váltanak az Ethereum és Dogecoin tulajdonosok az izgalmas új Cutoshi előértékesítésre?

Az Ethereum és a Dogecoin a legismertebb kriptovaluták közé tartoznak, de most a tulajdonosaik a Cutoshi felé fordítják figyelmüket – egy izgalmas új projektre, amely ötvözi a DeFi funkciókat a mémkultúrával. A jelenleg zajló Cutoshi előértékesítés új lehetőséget kínál azok számára, akik szeretnének részesei lenni a kriptoipar következő nagy trendjének.
2024. 10. 05. 06:00
Megosztás:

Jelentősen nőtt a magániskolák iránti kereslet hazánkban

Magyarországon az állami oktatás helyzete miatt (alulfinanszírozottság, pedagógushiány, elavult tantervek stb.) a magánintézmények iránti kereslet jelentősen megnövekedett.
2024. 10. 05. 05:00
Megosztás:

Sokba kerülhet az 5%-os lakáshitelek ígérete

A Nemzetgazdasági Minisztérium arra kérte a bankokat, hogy a lakáscélú hitelek THM szintjét szorítsák 5% alá. Még nem tudható, mikor érkeznek a „szuperolcsó” konstrukciók, ezért a money.hu szakértője kiszámolta, mennyibe kerülhet a kivárás azoknak, akik bármilyen oknál fogva nem lesznek ilyen hitelre jogosultak. Figyelembe véve az ingatlanárak várhatóan átlagon felüli emelkedését is.
2024. 10. 05. 04:00
Megosztás:

Nagy kapacitású akkumulátoros villamosenergia-tárolót adtak át Győrben

A hazai összes kapacitás közel egyötödét biztosító, 8 megawatt (MW) teljesítményű, 16 megawattóra (MWh) névleges kapacitású akkumulátoros villamosenergia-tárolót adtak át pénteken a Győri Ipari Parkban, az ALTEO Energiaszolgáltató Nyrt. telephelyén.
2024. 10. 05. 03:10
Megosztás:

Kínai bölcs: Ezt tedd a pénztárcádba, hogy megsokszorozódjon a tőkéd

Egy réges-régi legenda szerint a kínai bölcsek között volt egy titokzatos mester, akit csak a "Zsákos Öreg" néven emlegettek.
2024. 10. 05. 02:30
Megosztás:

Az MVM Zrt. 150 milliárd forint összegű új klubhitelszerződést kötött kilenc kereskedelmi bankkal

Az MVM Zrt. 150 milliárd forint összegű rulírozó hitelkeret-szerződést írt alá egy kilenc kereskedelmi bankból álló konzorciummal - jelentette be pénteken az energetikai társaság.
2024. 10. 05. 02:20
Megosztás:

Megvan a hajhullás oka és a természetes ellenszere!

A hajhullás problémája sokakat érint, és nem csupán esztétikai gond, hanem pszichológiai hatásokkal is járhat. De mi áll a hajhullás hátterében, és hogyan lehet természetes módon kezelni ezt a kellemetlen jelenséget?
2024. 10. 05. 01:30
Megosztás:

Megszűnik az egyetlen hazai foglalkoztatói nyugdíjszolgáltató

Az Allianz Foglalkoztatói Nyugdíjszolgáltató Zrt. megszűnésére vonatkozó döntését az MNB előzetesen jóváhagyta és visszavonta annak engedélyét. A tevékenységét végelszámolással lezáró nyugdíjszolgáltató ezt megelőzően valamennyi jogszabályi és anyagi kötelezettségének eleget tett a vele kapcsolatban álló tagok és foglalkoztatók felé - jelentette be pénteken a Magyar Nemzeti Bank (MNB).
2024. 10. 05. 01:00
Megosztás:

A Hamster Kombat 51%-ot esett, ez a mém érme lehet a következő nagy lehetőség?

A befektetőket kicsit kiábrándította a Hamster Kombat. A token nem váltotta be a reményeket, hiszen a tőzsdére lépése óta 51%-ot esett.
2024. 10. 05. 00:01
Megosztás:

A DOGE vezeti a bikapiaci hullámot: 3 ok, amiért az elemzők jelentős rallyt várnak a mémérmék számára

Izgalom veszi körül a mémérmék piacát, ahol a Dogecoin a középpontban áll. Az elemzők egy jelentős értéknövekedést jósolnak a mémérmék számára. Kulcsfontosságú tényezők robbanthatják be ezt a rallyt, ami felkeltheti a kriptovaluta-rajongók és a befektetők figyelmét. Tudd meg, mely érmék lehetnek a következők a növekedési hullámban.
2024. 10. 04. 23:00
Megosztás:

Több új autót vásárolt a horvát lakosság

Horvátországban az első kilenc hónapban 51 782 új személygépkocsit adtak el, 12,1 százalékkal többet az egy évvel korábbinál - közölte a horvát belügyminisztérium a Promocija Plus intézet adataira hivatkozva pénteken.
2024. 10. 04. 22:00
Megosztás:

Megörültek a tőzsdék, szárnyal a dollár a hírekre - de mi történt?

Egyszerű: a vártnál jóval több munkahely létesült az USA-ban.
2024. 10. 04. 21:00
Megosztás:

6 kriptovaluta, amit érdemes figyelni idén októberben: A TON, AVAX és CYBRO tokenek is készen állnak az 1000x-es növekedésre

A következő altcoinok mutathatnak komoly növekedési potenciált idén októberben: a TON, AVAX és CYBRO nagy figyelmet kapnak. A piac izgalmas fejlemények előtt áll, és ez a cikk hat tokent vizsgál meg, amelyeknél exponenciális növekedés várható. Fedezd fel, mely kriptovaluták vannak felkészülve a jelentős mértékű emelkedésre.
2024. 10. 04. 20:00
Megosztás:

Miért éri meg a casco biztosítás? - Hasznos tudnivalók az átfogó védelemért

Minden autó- és motortulajdonos számára fontos, hogy megfelelő védelmet biztosítson a járműve és önmaga számára. Hiába nem felemelő érzés balesetekre és azok következményeire gondolni, be kell látni: a forgalomban való részvétel kockázatos, a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás pedig csak a harmadik fél által elszenvedett károkat fedezi.
2024. 10. 04. 19:30
Megosztás:

Emelkedtek a globális élelmiszerárak szeptemberben

Szeptemberben 13 hónapja a legnagyobb egyhavi emelkedéssel nőttek a globális élelmiszerárak elsősorban a cukor drágulása miatt az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) honlapjára pénteken felkerült adatok szerint.
2024. 10. 04. 19:00
Megosztás:

Százötvenmillió forinttal támogatja az árvízi védekezésben részt vevő településeket a Szerencsejáték Zrt.

A nemzeti lottótársaság egyik termékének egyheti bevételét és a Szuperkoncert helyszíni értékesítésből származó összeget, 150 millió forintot ajánlott fel az árvízkárok enyhítésére - tájékoztatta a Szerencsejáték Zrt. pénteken az MTI-t.
2024. 10. 04. 18:30
Megosztás:

A fiatalok az első lakás vásárlásához szükséges önerőt hitelek segítségével is kiegészíthetik

A fiatalok az első lakás vásárlásához szükséges, 10 százalékos önerőt személyi kölcsön, másik tehermentes ingatlanra felvett szabad felhasználású hitel vagy takarékpénztár segítségével is kiegészíthetik - közölte a Duna House pénteken az MTI-vel.
2024. 10. 04. 18:00
Megosztás:

Külföldi fizikai munkára is kiterjeszthető az utasbiztosítás

A Covid-időszakot követően évről évre dinamikusan nő az utasbiztosítások száma, ami az utazások számának növekedésén túl az utazók egyre növekvő tudatosságának is az eredménye. Azt azonban továbbra is csupán kevesen tudják, hogy a pihenési célú, rövidebb utazásokon kívül kedvező biztosítási lehetőségek állnak a munkavállalási vagy tanulmányi célból, hosszabb időre külföldön tartózkodók számára is – hívja fel a figyelmet az Insura.hu biztosításközvetítő társaság.
2024. 10. 04. 17:30
Megosztás:

Az EB egy rendelkezés kivételével jogszerűnek minősítette a mobilitási csomagot

Az Európai Unió Bírósága pénteken jogszerűnek minősítette a nemzetközi közúti szállítást, fuvarozási ágazatot szabályozó mobilitási csomag érvényességét, viszont eltörölte azt a kötelezettséget, hogy a járműveknek nyolchetente vissza kell térniük a fuvarozási vállalkozás működési központjába - olvasható a luxembourgi székhelyű testület közleményében.
2024. 10. 04. 17:00
Megosztás: