Idén már több mint egymillió négyzetméteren újult meg a burkolat a hazai gyorsforgalmi utakon
A közlemény szerint a hét hazai gyorsforgalmi úton - M1, M15, M3, M30, M35, M4, M7 - mintegy 480 kilométer sávhosszúságban újultak meg idén eddig a gyorsforgalmi utak és több helyen a csomóponti ágak és pihenők útjai is. Ehhez 300 ezer tonna aszfaltot használtak fel. Emellett országszerte 72 híd és felüljáró, valamint 9 pihenő is megújult az elmúlt négy hónapban.
Magyarország történetének legnagyobb gyorsforgalmiút-felújítása 2023-ban kezdődött és 2025-ig tart. Mindez az MKIF által üzemeltetésre, felújításra, fejlesztésre átvett 1237 kilométer főpálya 43 százalékát érinti, ami 538 kilométert jelent. A 3 év alatt 200 híd és felüljáró megújul, 50-60 csomópont vízelvezető rendszerét és esetleges rézsűcsúszásait is rendbe teszik.
2023-ban a főpálya 19 százaléka kapott új aszfaltot, ahol szükséges volt, nem csak a kopó réteget, de az alatta lévő kötőréteget, és a mélyebb szerkezeti részeket is cserélték, javították. Az idei év végére a főpálya újabb 20 százalékát tervezik megújítani - írták a közleményben.
Felhívták a figyelmet arra, hogy augusztusban a nagyobb tranzitforgalom miatt az M1-en és az M7-en egyáltalán nem lesznek előre tervezett aszfaltozási munkák egyik irányban sem. Az M7-en pedig már a vakáció kezdete óta nem dolgoznak a Balaton irányába az M0 és Balatonvilágos között.