Így tudsz 20%-ot alkudni egy használt autó vásárlásakor
Bár az alkudozás különös művészet, de egy autó árának akár az egyötödét is lefaraghatja a meghirdetett árhoz képest. A carVertical autóipari adatelemzői most megosztanak néhány tippet, hogy hogyan kommunikáljon az eladókkal a sikeres alku megkötése érdekében.
Az autók gyenge pontjainak megkeresése
Minden modellnek vannak jellemző gyengeségei, amelyeknek érdemes időben utánanéznie. Ha szeretne autót venni, olvasson róla online értékeléseket, hogy tisztában legyen a lehetséges problémákkal és gyenge pontokkal. Ha egy autó nagyon lázba hozza, ne mutassa ki az eladó felé, mert nagyban ronthatja a tárgyalási pozícióit.
Még a legjobban kinéző használt járműnek is lehetnek hiányosságai. A rozsdásodást, elektronikai hibákat, kopott gumiabroncsokat, folyadékszivárgásokat, karcolásokat és horpadásokat a profik és a járatlanabb sofőrök is könnyen észrevehetik.
Miután kívül-belül átvizsgálta a járművet, mindig menjen el próbaútra, mert ez minden másnál többet elárul az autóról. Feltétlenül tesztelje a kocsit különböző terepviszonyok között és eltérő sebességeknél. Kapcsolja végig az összes fokozatot, ellenőrizze, hogy jól fognak-e a fékek, figyelje a motorból és a felfüggesztések felől hallható zajokat.
A legjelentéktelenebbnek tűnő problémát is beszélje meg az eladóval, mert az is segít kialkudni a végső árat.
Az előzményadatok ismerete előnyös tárgyalási pozícióba hozza
Az eladó mindig többet tud a szóban forgó járműről, mint a vevő. Ez az egyensúlyhiány előnyt jelent a számára a tárgyalás során, hacsak Ön nem hajlandó mélyebbre ásni az autó múltjában.
A jármű előzményeinek online ellenőrzése feltárhatja a futásteljesítménnyel kapcsolatos csalásokat, korábbi sérüléseket, a forgalmi engedélyt érintő változásokat, karbantartásokat és más hasznos információkat.
„Ha a vevő feltár valami negatív dolgot a kocsi előéletéből, vagy bizonyítékot talál egy balesetre, az megkönnyítheti számára a tárgyalást. Egy használt autó előéletének ellenőrzése elengedhetetlen lépés, amelyet, ha elmulaszt, akkor előfordulhat, hogy túl sokat fizet egy rossz állapotú autóért” – állítja Matas Buzelis autóipari szakértő, a carVertical kommunikációs igazgatója.
A carVertical oldalán ellenőrzött járművek 15,2%-ának futásteljesítményét megbabrálták, és több mint felének (52,3%) szerepelt sérülés az előzményadatai között. Ez jól mutatja, hogy mennyire nagy az esélye, hogy egy megvásárolni kívánt autó kilométeróráját áttekerték, vagy látszatjavításokat végeztek rajta.
Kereskedőkkel nehezebb alkudni
Magánszemélyekkel sokkal könnyebb tárgyalni, mint kereskedőkkel. Mivel a jó hírű autókereskedő cégek minden járművet átvizsgálnak eladás előtt, ezért jól tudják, hogy mennyit ér egy adott modell, és könnyen nemet mondhatnak egy jelentősen alacsonyabb ajánlatra. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ne lehetne alkudni velük.
„Sajnos nem lehet óriási árengedményt elérni a használt autók adásvételénél. Ha egy kocsit reálisan áraztak be, akkor szinte lehetetlen az árából alkudni. Ugyanakkor az autó állapotától és irányárától függően akár 20%-kal is csökkenthetők a költségek” – véli Buzelis.
Még ha az eladó enged is az árból, egyes autók esetében ez egyszerűen még így sem éri meg. A vevőknek hosszú távon kell gondolkodniuk, és figyelembe kell venniük a várható fenntartási költségek mellett azt is, hogy az adott jármű mennyit fog érni néhány év múlva. Senki sem akar egy pénznyelőt vásárolni, amit majd nem tud eladni, amikor arra kerülne a sor.