InterCity motorvonatokkal bővítené járműparkját a GYSEV
A közlemény szerint a kilenc jármű biztosítja, hogy a nemzetközi InterCity-k kivételével az összes Sopron és Budapest, illetve Szombathely és Budapest között közlekedő InterCity járaton modern, villamos motorvonatok szállíthassák az utazókat, így jelentősen javulhat a távolsági vasúti közlekedés színvonala ezeken a vonalakon.
Az alacsonypadlós járműveknél a regionális közlekedésben használt motorvonatokhoz képest az ülések közti távolság nagyobb lesz, ezen felül egyebek mellett wifi, klíma, zárt rendszerű mellékhelyiségek, konnektor, USB-csatlakozó és információs monitorok is szolgálják az utasok kényelmét.
Az óránkénti 160 kilométeres sebességre képes járművek legalább 32 első és 216 másodosztályú ülőhellyel rendelkeznek, emellett lesz a motorvonatokon önkiszolgáló büfé helyiség is. A motorvonatok nyáron 18 kerékpár szállítására is alkalmassá tehetők, továbbá két ülőhelyet a mozgáskorlátozott utasok számára alakítanak ki.
A közlemény idézi Vitézy Dávidot, a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) közlekedésért felelős államtitkárát, aki szerint a TIM szándéka az, hogy az egész országban új, színvonalas járművek közlekedjenek a minőségi távolsági vasúti szolgáltatási szektorban. Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a vasúttársaság villamosított vonalain kizárólag modern motorvonatokkal szállítják az utasokat.
Hozzátette: a közbeszerzési eljárás azért feltételes, mert forrásokkal még nem rendelkeznek. Az IC-járműpark fejlesztéséhez európai uniós forrásokat szeretnének bevonni, vagy hitelkonstrukcióban vásárolnák meg a motorvonatokat. A GYSEV által vásárolt motorvonatok kétáramneműek lesznek, vagyis Magyarország mellett Ausztriában is tudnak közlekedni.