Karácsonykor a sérült termékek visszaküldéséből fakadó kár 18,1 milliárd euróra is rúghat Európában
Felmérésük szerint az online vásárolt termékek 2022-ben globális viszonylatban a teljes eladások 21 százalékát teszik ki, és az arány 2025-re akár 24,5 százalékra emelkedhet.
Tavaly a vásárlók 45 százaléka kapott kézhez sérült csomagot, ez 377 millió problémás terméket jelentett, amelyek darabonként átlag 47,94 euróba kerültek. Az adatok szerint a tavalyi 26 euróról átlagban 21,5 euróra csökkent az a lélektani határ, amelyet elérve a vevők a visszaküldés mellett döntenek. Az európai vásárlók 43 százaléka ingyenes kiszállítást és visszaküldést vár el, ugyanakkor egyre több márka fontolgatja, hogy a visszaküldésért díjat számol fel - hívta fel a figyelmet a DS Smith.
Gavin Mounce, a cég e-commerce design managere a közleményben hangsúlyozta, a gyártóknak arra kell törekedniük, hogy minél jobb védelmet biztosítsanak a csomagoknak a szállításkor. A londoni székhelyű DS Smith fenntartható, papírrostalapú csomagolási megoldások gyártásával foglalkozik, tevékenysége kiterjed az újrahasznosítási és papírgyártási folyamatokra is. A cég 34 országban működik, mintegy 30 ezer munkavállalót foglalkoztat. Magyarországon 8 telephelyen van jelen.