Kihívás elé állítja a cégeket az EU-s karboncsökkentés
Fenntarthatósági felmérésük szerint a környezeti szempontok megítélése csaknem egyöntetű, hiszen a cégvezetők 98 százaléka egyetért azzal, hogy a fenntartható működést nem lehet csak a költségek szempontjából értékelni, és 93 százalék gondolja, hogy bármelyik vállalat hozzá tud járulni a fenntarthatósági törekvésekhez.
Ugyancsak meghaladja a 90 százalékot azok aránya, akik kezdeményezték a cégüknél a szelektív hulladékgyűjtést, illetve csökkentik vagy csökkentették a papírfelhasználást. A hőszigetelés kevésbé általános, de 50 százalékot meghaladó cél a vállalatok körében, a környezetkímélő járművek használata viszont ettől elmarad, a fogyasztásukon belül a zöld energia aránya pedig alig éri el az 1 százalékot - írták.
A közlemény szerint fenntarthatósági stratégiával mindössze a cégek 14 százaléka rendelkezik, és csak 12 százalék készít rendszeresen fenntarthatósági jelentést. A korábbi felmérésben még 37 százalék vette figyelembe a beszállítók kiválasztásánál a fenntarthatósági szempontokat, az idei első fél évben viszont csak 31 százalék, ami arra utal, hogy az aktuális pénzügyi helyzettől és a gazdasági kilátásoktól jelentős mértékben függ a vállalatok zöld elkötelezettsége - tették hozzá.
A K&H a cégvezetői visszajelzések alapján úgy látja, hogy a fenntarthatóság elfogadottsága továbbra is magas, de a cégek, főképp a kisebbek valamelyest visszafogták az erőfeszítéseiket ezen a téren. A beszállítói láncok fenntarthatósági szempontú átvilágításáról szóló törvény miatt viszont a nagyobb vállalatok meg fogják követelni beszállítóiktól a fenntarthatósági jelentést, így felülről lefelé haladva várhatóan az egész gazdaságot áthatja majd az új szabályrendszer - tették hozzá.