Kivérezhetnek a hazai kereskedő vállalatok, ha nem váltanak digitális stratégiára

Az elmúlt években világszerte számtalan új értékesítési csatorna jött létre, amelyek meghatározó része ma már digitális. Az e-kereskedelem robbanásszerű fejlődésének köszönhetően a piaci verseny globálissá vált, melyben a hazai kereskedők nagy részének - pár üdítő kivételtől eltekintve - sajnos óriási hátránnyal kell megküzdenie. Radó Mátyás, az augusztusban megjelent „Egységesített Kereskedelem” című üzleti szakkönyv társszerzője szerint a legtöbb hazai tulajdonú kereskedelmi vállalat még a webáruháza felépítésével birkózik, miközben már rég az üzleti evolúció egy következő szintjével, az omnichannel szemléletű értékesítés kiépítésével kellene foglalkoznia. Ez a lemaradás azt eredményezi, hogy a hazai kiskereskedelem fájdalmasan ki van szolgáltatva a környező országokból a magyar piacra belépő, erősebb versenyzőknek. Ahhoz, hogy a hazai kereskedelem helyzete pozitív fordulatot vegyen, paradigmaváltásra lesz szükség, melynek során a hazai üzletek sem kerülhetik el, hogy bizonyos értelemben technológiai vállalatokká alakuljanak át.

Kivérezhetnek a hazai kereskedő vállalatok, ha nem váltanak digitális stratégiára

A túlfogyasztás korában minden eddiginél nagyobb veszélyben vannak a kereskedők

Az elmúlt 3 évben csak az USA-ban 148, legalább 100 üzletet működtető kiskereskedelmi hálózat fejezte be a működését. A változásoknak áldozatul eső szereplőkben fellelhető közös vonás, hogy alábecsülték az online kereskedelem jelentőségét és nem ismerték fel benne a versenyképességük megőrzéséhez létfontosságú faktort. A szakértő szerint napjainkban azok a piaci szereplők, akik nem tudnak túllépni a gyártók és vevők közötti „áruállomásoztató” szerepükön, jelentéktelenné válnak a vásárlók szemében. “Ambivalens érzés látni, hogy egy olyan korszakban, amikor minden eddiginél többet fogyasztunk és minden korábbinál könnyebben jutunk hozzá bármilyen termékhez, az egykor óriási piaci kapitalizációval rendelkező kereskedő vállalatok nem tudnak élen maradni a versenyben. A ma is sikeres cégek annak köszönhetően maradnak relevánsak a vásárlók szemében, hogy túllépnek az alapvető eladási gyakorlaton, és olyan szolgáltatási portfóliót alakítanak ki, amivel a vevők igényeinek, problémáinak egy szélesebb körét oldják meg.” - fejtette ki Radó Mátyás, az e-kereskedelmi tanácsadással és fejlesztésekkel foglalkozó OANDER Development Kft. egyik tulajdonosa.

Az omnichannel értékesítés túlélési stratégia lehet a klasszikus kereskedők számára

A piac jelenlegi állása azt mutatja, hogy a kereskedelem domináns pozícióit Magyarországon ma főként globális vagy regionális top kereskedők foglalják el, a hazai tulajdonú vállalatok pedig lassan, de biztosan lemaradnak ebben a versenyben. Az igazán eredményes kereskedelem mostanra egy többdimenziós és integrált játéktérré alakult, ahol a különböző csatornák erős kölcsönhatásba lépnek egymással. Azok a vállalatok, akik ezt felismerik, immár az omnichannel, azaz a „minden csatornás” megközelítést alkalmazzák, tehát arra törekednek, hogy a vásárlók számára ugyanolyan élményt nyújtsanak minden érintkezési ponton, függetlenül attól, hogy az adott csatorna fizikai, digitális vagy egyéb személyes interakció. Az omnichannel stratégia biztosítja, hogy a fogyasztók a lehető legkényelmesebb módon teremtsenek kapcsolatot a kereskedőkkel, ami napjainkban elengedhetetlen eleme a kiváló vásárlói élménynek. Ennek a kiszolgálási modellnek a bevezetése tehát egy fontos stratégiai lépés lehet a hazai kereskedőknek a vásárlókért folytatott küzdelemben.

"Az üzleti világ gyors változásainak egy leginkább kitett szektora a kereskedelem. Az értékláncok rövidülnek, amiből a kizárólag az áruközvetítéssel foglalkozó kereskedők egyre nagyobb számban kiszorulnak. Sok hazai szereplő sajnos még így sem realizálja, hogy ezek a tényezők mennyire átalakítják az üzleti környezetet. 2023-ban pusztán egy webáruház indítása már nem elég ahhoz, hogy a kereskedők relevánsak maradjanak a vásárlóik számára. Napjainkban a jövőorientált gondolkodás a teljes üzleti modell átformálásáról szól." - hívta fel a figyelmet Radó Mátyás, az OANDER Development Kft. egyik tulajdonosa, az Egységesített Kereskedelem című üzleti szakkönyv társszerzője.

Skálázható fejlődési fázisok és a nirvána

Amikor egy vállalat elkezdi kialakítani omnichannel szolgáltatásait, azok eleinte még igen fragmentáltak. Nem minden szolgáltatás érhető el minden csatornán, nem minden tevékenység követhető mindenhol, ahol az áruelosztási szereplőknek szüksége lenne rá és az azonnaliság élményét sem lehet mindenhol biztosítani. Az egységesített kereskedelem nirvána állapota akkor valósul meg, ha a vevők és az értékesítők minden érintkezési ponton teljes mértékben tisztában vannak a fogyasztói interakciók minden részletével, és nincs olyan szolgáltatás, amelyet ne lehetne az összes csatornán azonos minőséggel elérni és követni. Azonban, mivel az idő előrehaladtával új technológiák és szolgáltatások jelennek meg, az egységesített kereskedelem állapotának elérése állandóan kitolódik, így ez egy folyamatosan mozgó célpont, amelyhez csak közelíteni lehet, de elérni sosem.

“A könyvünk célja annak bemutatása, hogy a kereskedelem digitalizációja nemcsak IT probléma, hanem üzletfejlesztési kihívás is. Éppen ezért a vállalatvezetők fókuszát a fizikai és digitális értékesítési csatornák közötti akadályok felszámolására, a kereskedelmi folyamatok módszeres átalakítására és összehangolására kell irányítani." - hangsúlyozta Ocskay László, a könyv másik társszerzője, majd folytatta: “Ez az üzleti szakkönyv abban nyújt a vállalatok számára útmutatást, hogy miként lehet egy digitális kereskedelmi gyakorlatot sikeresen beilleszteni a vállalat működésének egészébe. Könyvünkben a digitális csatornákon elérhető üzletág kiterjesztések stratégiáit tárgyaljuk és mutatjuk be számos szemléletes példán keresztül, melyek mind hozzásegítik a hazai vállalkozásokat ahhoz, hogy megőrizzék versenyképességüket és relevanciájukat a dinamikusan változó piacon.

A hazai szereplők kitörési lehetőségei

Az “Egységesített Kereskedelem – Miként építenek a sikeres kereskedővállalatok összehangolt szolgáltatói ökoszisztémát?” könyv szerzői Ocskay László és Radó Mátyás, több mint egy évtizedes széleskörű iparági tapasztalat alapján vezetik az olvasót azokon a fejlődési fázisokon keresztül, amelyeket a sikeres kereskedelmi vállalatok alkalmaznak az összehangolt szolgáltatói ökoszisztémák kialakításához. A könyv rámutat, hogy az online kereskedelem nem csupán egy alternatív értékesítési csatorna, hanem egy olyan lehetőség, melynek kiaknázásával a hazai vállalatok is átfogóbb és magasabb értéket nyújtó szolgáltatásokat kínálhatnak az ügyfeleik számára.

"Úgy gondolom, hogy optimistának kell lennünk a jövőt illetően, hiszen a magyar kiskereskedőknek is megvan az esélyük arra, hogy saját előnyeinket felhasználva megkülönböztessék magunkat a piacon. Ebben a régiós terjeszkedésben előttük járó szereplők lehetnek példaértékűek számukra. Ha a hazai vállalatok a helyi beágyazottságra építve teljes körű omnichannel integrációt valósítanak meg, akkor a tisztán digitális szereplőkhöz képest vonzóbb értékajánlatot tudnak kínálni és vissza fogják nyerni a korábbi erejüket." - fejtette ki Ocskay László az Egységesített Kereskedelem szakkönyv társszerzője.

Az ipari- és lakóingatlanok piacának felpörgése új korszakot nyit Magyarország ingatlanpiacán

A hazai ingatlanfejlesztési piac 2025-ben újra növekedési pályára állt: a tavalyi nehéz évet követően idén megduplázódhat a befektetési forgalom, és jövőre – a gazdasági kilátások javulásával, valamint a kormányzati programok támogatásával – újra a pandémia előtti szintet idézheti. A dinamika alapját az ipari és a lakóingatlan-piac párhuzamos erősödése adja – derül ki az Ingatlanfejlesztői Kerekasztal Egyesület (IFK) immár hagyományos, éves ágazati elemzéséből, amelyet Takács Ernő elnök ismertetett a XIII. Ingatlanfejlesztés Napja alkalmából.
2025. 11. 22. 17:00
Megosztás:

Erősített készenléttel várja a téli időjárást a MÁV-csoport

Erősített készenléttel várja a téli időjárást a MÁV-csoport, a hétvége folyamán a szokásosnál is több munkatársuk áll készenlétben - tájékoztatta a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatósága pénteken az MTI-t.
2025. 11. 22. 16:00
Megosztás:

Már csak 39 nap és életbe lépnek az újabb családi adócsökkentések

"Visszaszámláló indul! Már csak 39 nap és életbe lépnek az újabb családi adócsökkentések - írta a Kulturális és Innovációs Minisztérium családokért felelős államtitkára szombaton a Facebook-oldalán.
2025. 11. 22. 15:00
Megosztás:

Felminősítette Olaszországot a Moodys

Felminősítette Olaszországot a Moody's Ratings, elsősorban az olasz gazdaság politikai környezetének stabilitásával indokolva a lépést.
2025. 11. 22. 14:00
Megosztás:

A magyar-amerikai kapcsolatok erősítéséről egyeztetett Washingtonban Bóka János

A magyar-amerikai kapcsolatok erősítésének további lépéseiről is egyeztetett az Trump-adminisztráció képviselőivel pénteken Washingtonban Bóka János európai ügyekért felelős miniszter építve a közelmúltbeli magyar-amerikai csúcstalálkozó eredményeire.
2025. 11. 22. 13:00
Megosztás:

Visit Hungary: csaknem 80 elismerést adtak át a Virágos Magyarország díjátadóján

A Virágos Magyarország megmérettetésén többszáz település 400 pályázata versengett, és az idei, immár 32. díjátadón csaknem 80 elismerést adtak át - közölte a Visit Hungary Nonprofit Zrt. szombaton az MTI-vel.
2025. 11. 22. 12:00
Megosztás:

A kormány őszi adócsomagja a gazdasági növekedést támogatja

A kormány kedden elfogadott őszi adócsomagjának célja a magyar gazdaság növekedésének támogatása a beruházások élénkítésével és a vállalkozások széles körét érintő pénzügyi és adminisztrációs terhek csökkentésével - mondta Gerlaki Bence, a Nemzetgazdasági Minisztérium adóügyekért, fogyasztóvédelemért és kereskedelemért felelős államtitkárra a PwC éves adókonferenciáján pénteken, Budapesten.
2025. 11. 22. 11:00
Megosztás:

Vállalkozásokat tehetnek tönkre a zsarolóvírus-támadások

A zsarolóvírus-támadások nemcsak technikai fennakadásokkal vagy átmeneti anyagi veszteségekkel járhatnak, egy vállalkozás bukását is jelenthetik: az ESET kiberbiztonsági szakértői szerint a sikeres védekezés kulcsa az, hogy egy cég üzleti stratégiája képes-e megelőzni a bajt, illetve felkészült-e a helyreállításra.
2025. 11. 22. 09:00
Megosztás:

A középkorúak még mindig 20 százalékos inflációt éreznek

Sokkal magasabb pénzromlást éreznek a középkorúak, mint amit a hivatalos számok tükröznek. A K&H biztos jövő index harmadik negyedéves felmérése szerint a 30-59 évesek úgy hiszik, idén szeptemberben átlagosan 21 százalék volt az éves infláció. Ez a vélt drágulási tempó szinte megegyezik a tavaly ilyenkor mért értékkel, ami arra utal, hogy a lakosság jelentős része nem hiszi el, hogy lassul az áremelkedés. A legtöbben a következő évben is tartósan magas, de mérséklődő ütemű áremelkedésre számítanak.
2025. 11. 22. 07:00
Megosztás:

Az új lakások ára vidéken is látványosan változik, de nem mindegy, hogy hol vizsgálódunk

A vármegyeszékhelyek között hatalmas különbségek alakultak ki az elmúlt három évben, és a trendek is kezdik kirajzolni a jövő irányát. Debrecen az új király. A 2024-es zöld kör toronymagasan a legmagasabban áll, 1,1 millió forint körüli négyzetméterárral. És ez nem véletlen. Az ipari beruházások, az egyetemi városfejlesztés és a külföldi munkaerő beáramlása mind felfelé húzzák az árakat. A város ma már árban megelőzi Győrt és Székesfehérvárt is, ami történelmi fordulat. Összességében a nagy, ipari és egyetemi központok (Debrecen, Győr, Székesfehérvár) húzzák felfelé az országos átlagot. A közepes méretű városok már stabilizálódnak. A keleti és déli perifériák pedig továbbra is olcsók, de legalább elérhetők maradtak a fiatalok számára. A kérdés az, vajon meddig bírja Debrecen a tempót, és lesz-e vidéki város, amely a következő években utoléri?
2025. 11. 22. 06:00
Megosztás:

Hollywoodi együttműködés emeli tovább a magyar filmipart

A United Illusions Virtual Production Studio stratégiai partnerségre lépett a Los Angeles-i Orbital Studios-szal. A két stúdió a jövőben közösen dolgozik azon, hogy tapasztalataikra építve tovább fejlesszék azokat a technikai és produkciós folyamatokat, amelyek még hatékonyabbá tehetik a virtuális filmgyártást, illetve alapot adnak a közös projektek megvalósításához. A partnerség a tudásmegosztásra és a közös innovációra épül, új lehetőségeket teremtve mind az európai, mind az amerikai produkciók számára. Az együttműködés Magyarország pozícióját is tovább erősíti a globális filmiparban, hiszen a magas technológiai színvonal versenyképes gyártási feltételekkel párosul.
2025. 11. 22. 05:00
Megosztás:

All inclusive kényelem, váratlan költségek nélkül

A nyaralás ma már nem csupán a pihenésről szól: a családok egyre inkább pénzügyi döntésként kezelik. A megfelelően megválasztott utazási forma – például az all inclusive – nemcsak kényelmet, hanem gazdasági stabilitást is nyújt, miközben előre tervezhetővé teszi az év egyik legnagyobb kiadását.
2025. 11. 22. 04:00
Megosztás:

Szolnokon leleplezték a GYSEV FLIRT InterCity motorvonatának első festett kocsiszekrényét

Új fejezet kezdődik a magyar vasúti járműgyártás történetében: a Stadler szolnoki üzemében ünnepélyes keretek között leleplezték a GYSEV FLIRT InterCity motorvonat-flottájának első festett kocsiszekrényét. A projekt 30 év után az első InterCity-motorvonat beszerzés Magyarországon, amelynek komponensei a 15 éves szolnoki gyárban fognak elkészülni, magyar szakértelemmel és svájci precizitással.
2025. 11. 22. 03:00
Megosztás:

Miért ezek a legdrágább utcák Magyarországon?

Megjelent a KSH Ingatlanadattár legfrissebb kiadása, amely vármegyénként, megyei jogú városonként és utcánként mutatja be a 2024-ben értékesített családi házak, társasházi lakások és panellakások átlagos négyzetméterárait.
2025. 11. 22. 02:00
Megosztás:

Nyugdíjasként dolgoznál? Most itt a nagy lehetőség!

A megélhetési szempontok és a közösséghez tartozás érzése egyaránt ösztönzi a dolgozó nyugdíjasokat – derül ki a WHC Csoport, Magyarország egyik legjelentősebb HR-szolgáltatójának adataiból.
2025. 11. 22. 01:00
Megosztás:

A Bitcoin ismét visszaesett 85 ezer dollárra, közelítve a „maximális fájdalom” szintjéhez – Így vészelheted át ezt az időszakot anélkül, hogy egyetlen dollárt is veszítenél

A Bitcoin ismét csökkenő pályára került, most az 85 ezer dolláros zónát érintve, amellyel közelebb került, mint valaha, ahhoz a szinthez, amelyet az elemzők a piac „maximális fájdalom” pontjaként emlegetnek.
2025. 11. 21. 23:30
Megosztás:

A Digitap ($TAP) 0,03 dolláron és Dogecoin 16 centen – Melyik éri el előbb az 1 dollárt?

A mémcoinok világában a Dogecoin kétségtelenül vad utat járt be. Azonban sok szakértő úgy véli, hogy a Dogecoin esetében a további árfolyamemelkedés korlátozott a 16 centes szint fölé.
2025. 11. 21. 23:00
Megosztás:

Hány darab XRP tokent vásárolhat meg hét ETF egy év alatt?

Egy friss <a href="https://x.com/ChadSteingraber/status/1991182301170991472?s=20" target="_blank">elemzés</a>, melyet Chad Steingraber kriptostratéga készített, meglepő előrejelzést ad az XRP ETF-ek általi felhalmozásáról. A tanulmány szerint az első hullámban induló XRP spot ETF-ek már önmagukban is jelentős hányadát halmozhatják fel a kriptovaluta forgalomban lévő kínálatának mindössze egy éven belül.
2025. 11. 21. 22:30
Megosztás:

Top 5 új kriptovaluta előértékesítés 2025 novemberében, 10-szeres növekedési potenciállal (és miért a Digitap ($TAP) az első számú)

A kriptovaluta előértékesítések továbbra is a legmegbízhatóbb lehetőségek közé tartoznak, ha valaki korai, akár tízszeres megtérüléssel kecsegtető projekteket keres. Mivel a közepes és nagy kapitalizációjú coinok nehézségekkel küzdenek, a piaci helyzet pedig bizonytalan, egyre több kereskedő fordul a korai fázisban lévő projektek felé, ahol a hozamlehetőség nagyságrendekkel magasabb.
2025. 11. 21. 22:00
Megosztás:

A Bitget vadonatúj, sztárszereplős videósorozatot indít LALIGA-sztár Julián Álvarezzel

A világ legnagyobb Universal Exchange-e, a Bitget (bitget.com) elindította háromrészes videós kampányát, amelyben a LALIGA és az Atlético de Madrid kiemelkedő játékosa, Julián Álvarez szerepel.
2025. 11. 21. 21:30
Megosztás: