Közös társasjátékot dobott piacra Győri Zoltán és a sikerstartup, PanIQ Escape Rooms
A Llamageddon társasjáték röviden arról szól, hogy PuhaAfrikán, - amely egy lámák által lakott bolygó - kitör az “Alpakalipszis” és mindenkinek menekülnie kell. A bolygó egyetlen űrhajót indít csupán, amin meghatározott számú férőhely van… a legrátermettebb lámáknak. Ebben a játékban ugyanis ügyesen meg kell győznünk a társainkat, hogy a mi lámánk a kulcs a túléléshez, még akkor is, ha egy ne adj isten titokban egy unott urológusról, vagy kleptomán helyszínelőről van szó. Ahogy ebből is érezhető, humoros és egyedi társasjáték született, amit a helyszínen hatalmas nevetések közepette játszott a közönség.
Pánikszobákkal hódította meg a világot a magyar startup
Gábossy Ákos a PanIQ Escape Rooms CEO-ja, - akik Strausz Patrikkal együtt rendkívül magas színvonalú szabadulószobákat üzemeltetnek világszerte – elmondta, hogy a céljuk az volt, hogy alkossanak egy magas színvonalú játékot, aminek köszönhetően az emberek a szabadulószobák élményét vihetik haza, így kerültek kapcsolatba Győri Zoltán társasjáték tervezővel / a Mit játszunk? vlog egyik vezetőjével.
Véleményük abban egyezik, hogy a társasjáték tulajdonképpen a szabadulószoba rokon területe, a közösségi élményen és a kooperatív együttműködésen van a hangsúly, miközben persze mindenkinek lehetősége van megcsillogtatni egyéni képességeit is. Arra a felvetésre pedig, hogy a Llamageddon tulajdonképpen egy végtelenül egyszerű játék Zoli elmondta, hogy kifejezetten olyan játékokat szeret fejleszteni, melyek nem igényelnek előzetes ismereteket, az érdekli, hogy milyen helyzetet teremtsen, amibe aztán a játékosok majd belehelyezkednek. Így például a Llamageddont az American horror story inspirálta, az pedig, hogy végül lámák lettek a főszereplők Strausz Patriknak köszönhető.
Igazi partijáték született a hazai társaspápa, Győri Zoli vezetésével
Minden játék fejleszt, itt pedig kifejezetten a játkosokra van bízva, hogy mennyit és mit hoznak ki belőle. Ebben a játékban nem lehet megúszni, hogy beszélgessünk a velünk egy asztalnál ülőkkel, miközben sokat meg is tudhatunk egymásról, egyben gyakorolhatjuk kommunikációs és taktikai készségeinket is, hiszen valahogy fel kell juttatnunk a lámáinkat a hajóra. „A srácok kijutós játékokat terveznek, mi pedig egy bejutós játékot csináltunk” – jegyzi meg Győri Zoli.
A játékban összesen 66 egyedi karakter található, melyek a teljes design-nal és a játék minden grafikai anyagával együtt Czimbalmos Boglárka grafikus munkáját dicsérik, akinek a Llamageddon egyben a diplomamunkája is volt.
„Ami engem nagyon megfogott a Llamageddonban, az a kettősége, hiszen egy bolygó elpusztulásáról van szó, ki kell választanunk ki éljen túl egy világvégét, ami nagyon komoly...még akkor is, ha már „csak” egy műkörmös, vagy influencer láma van a kezedben, és be kell bizonyítsd mennyire elengedhetetlenek ők a túléléshez. A célom az volt, hogy a játéknak ezt a fura kettős érzetét adják vissza a karakterek is, és egyszerre legyenek nagyon komolyak és viccesek. Az pedig, hogy a túlélőket lámákként kellett megjelenítsem, csak fokozta ezt a hangulatot.”
Bogit végül Strausz Patrik választotta ki több, mint ötven jelentkező közül és elmondása szerint tehetsége alapján rögtön egyértelmű volt, hogy együtt kell dolgozniuk. Az együttműködésről és a kreatív alkotófolyamatról mindannyian pozitívan nyilatkoztak, hiszen szuper volt az összhang és mindenki élvezte, hogy közösen alakítják a játékot.
A partijátékról további információk a Llamageddon saját weboldalán olvashatók.