Már a fiatalabb vásárlóknak is fontos az időablakos kiszállítás – a 30 felettiek esetén ez szinte alapelvárás

Az életkor előrehaladtával egyre fontosabbá válik a hazai online vásárlók számára, hogy előre megválaszthassák a megrendelt termék házhoz szállításának időpontját: míg a 18-29 év közöttiek fele, addig a 30 felettiek már közel 60%-a szeretne erről a rendelés leadásakor maga dönteni. Az okoslogisztikai szolgáltatásokat kínáló DODO megbízásából több országban elvégzett kutatás eredményei alapján a fogyasztók többsége Magyarország mellet Németországban, Csehországban és Szlovákiában is elvárja, hogy a webshopok biztosítsák számukra az időablakos kiszállítás lehetőségét.

Már a fiatalabb vásárlóknak is fontos az időablakos kiszállítás – a 30 felettiek esetén ez szinte alapelvárás

A házhoz szállítás a legnépszerűbb kézbesítési mód minden korosztályban a csomagautomatákkal, átvételi pontokkal vagy üzleten belüli átvétellel szemben – ez derült ki az okoslogisztikai szolgáltatásokat kínáló DODO megbízásából több országban elvégzett, Magyarországra, Csehországra, Szlovákiára és Németországra kiterjedő kutatás eredményeiből. Számottevő eltérés van ugyanakkor a különböző korcsoportok között a házhoz szállítást preferálók arányaiban: míg Magyarországon a legfiatalabbak alig több mint fele vette igénybe ezt a szolgáltatást, addig az 50-59 évesek körében több mint kétharmada, a 60 felettieknek pedig több mint háromnegyede választotta online vásárlásai során ezt a kézbesítési módot. Csehországban a házhoz szállítást preferálók aránya korcsoportok szerint nem mutat hasonló eltérést, ott minden korosztály közel azonos, 50% körüli arányban veszi igénybe ezt a szolgáltatást. Szlovákiában ezzel szemben a magyar eredményekhez hasonló mértékben nő a házhoz szállítás népszerűsége az életkor előrehaladtával: a legfiatalabb korosztály fele ezt a kézbesítési módot kérte, míg a legidősebbek esetén ez az arány már 70% feletti. Hasonló tendencia figyelhető meg Németországban is, azzal a különbséggel, hogy a kiszállítást igénylők aránya itt a legmagasabb az összes korcsoportban, a 18 és 24 év közötti németek közel kétharmada, az 55 felettieknek pedig 89%-a jelölte be ezt a kézbesítési opciót.

Az okokat vizsgálva kiderül, hogy Magyarországon a fiatalabb korosztályok, vagyis a 18-29 és a 30-39 közöttiek kevésbé elégedettek a házhoz szállításokkal, mint a negyven felettiek. Vagyis az ő esetükben különösen fontos a házhoz szállítási szolgáltatás színvonalának javítása. Ennek megítélése a különböző korcsoportokban Csehországban és Szlovákiában is hasonló mintát mutat, a fiatal generáció tagjai kisebb arányban elégedettek az otthoni vagy munkahelyi címen teljesülő kézbesítésekkel az idősebb korosztályok tagjaihoz képest.

Korcsoportok szerint változik, ki mennyire tartja fontosnak, hogy előre megjelölhesse, mikor veszi át a futártól a megrendelt terméket. Magyarországon az életkor előrehaladtával egyre többen élnek ezzel a lehetőséggel: míg a 18–29 év közöttiek 64%-a, addig a 30 felettieknek már 70%-a várja el, hogy előzetesen kiválasztott idősávban kézbesítsék számára a csomagot. Csehországban hasonló a tendencia: a 45–59 évesek kétharmada, míg a 18–29 és a 30–44 év közöttiek több mint fele számára fontos az időablakos kiszállítás. Ezzel szemben Németországban épp a fiatalok körében magasabb ez az arány: a 18-24 és 25-34 éves korosztályokban minden második válaszadó igényli ezt, a 45-54 év közöttiek körében viszont már csak 39% várja ezt el a webshopoktól. Szlovákiában a többi országhoz képest kisebbek a korcsoportok közötti különbségek ebben a kérdésben: 

a válaszadók életkortól függetlenül átlagon felül magas, 77-80% közötti arányban szeretnék az általuk preferált időszakban átvenni online rendeléseiket.

„Már a legfiatalabb, 18-29 év közötti online vásárlók többsége is fontosnak tartja, hogy a rendelés leadásakor megjelölt idősávban vehesse át a terméket, de a 30–49 éves korcsoportba tartozók közül még többen, közel háromnegyedük várja ezt el. Valószínűleg elfoglaltabb életvitelük áll a jelenség mögött: sokan ebben az életszakaszban próbálják összeegyeztetni a karrierépítést és a családi kötelezettségeket, ezért számukra különösen értékesek az olyan rugalmas, mégis kiszámítható szállítási lehetőségek, mint például az időablakos kiszállítás. Ezek az eredmények jól mutatják, hogy az időablakos kézbesítés egyre fontosabb fogyasztói elvárás, ami a jövőben az eddiginél is meghatározóbb jelentőségű tényező lesz a webshopok piaci versenyében” – mondta el Préda Máté, a DODO magyarországi ügyvezetője.

Érdekes módon az életkor előrehaladtával a valós idejű csomagkövetés iránti igény is növekszik. Magyarországon a legfiatalabb korosztály 59%-a várja el ezt a szolgáltatást, míg a 30–39 évesek körében ez az arány 72%, a 40–49 éveseknél pedig már eléri a 75%-ot. Bár ez az eredmény az egyes korosztályok digitális jártasságát tekintve elsőre meglepő lehet, a kutatás alapján a 30 és 49 év közötti fogyasztók különösen nagyra értékelik azt a kiszámíthatóságot és ellenőrzési lehetőséget, amelyet a valós idejű nyomon követés kínál számukra, még akkor is, ha nem feltétlenül ugyanúgy használják ezeket az eszközöket, mint a legfiatalabb generációk. Mindez rámutat arra, hogy nemcsak maga a valós idejű csomagkövetés elérhetővé tétele fontos, hanem az is, hogy a szállítási értesítések minden korosztály számára egyszerűen használhatóak és könnyen értelmezhetőek legyenek.

Németországban a 18-29 és a 45-59 év közötti korosztályok számára fontosabb az átlagosnál a megrendelt termék kiszállításának valós idejű nyomon követése, az ő esetükben a válaszadók közel kétharmada igényli ezt, míg a 30-44 közöttiek körében már csak 54%-os, a 60-64 évesek esetén pedig 57%-os ez az arány. A kutatás eredményei megerősítették, hogy az időablakos kézbesítés mellett a valós idejű csomagkövetés lehetőségének biztosítása is az olyan szolgáltatások közé tartozik, amelyre az online vásárlók többsége igényt tart. 

„Bár első pillantásra meglepőnek tűnhet, hogy az idősebb vásárlók számára kiemelten fontos a valós idejű csomagkövetést, mindez érthetővé válik, ha figyelembe vesszük, mi a meghatározó számukra, amikor egy házhoz szállításról véleményt alkotnak. A legtöbb esetben nem maga a technológia a lényeg, hanem a nyugalom érzése: tudni szeretnék, mikor érkezik meg a rendelés, hogy ennek ismeretében tervezhessék meg a napirendjüket. Logisztikai szolgáltatóként a mi feladatunk az, hogy ezt az átláthatóságot mindenki számára könnyen elérhetővé és érthetővé tegyük – életkortól és digitális jártasságtól függetlenül” – tette hozzá Préda Máté.

184 milliárd forintos adózás előtti eredménnyel zárta az év első három negyedévét az MBH Bank

Az MBH Bank eredményesen zárta a 2025-ös év első kilenc hónapját: a társaság továbbra is magas jövedelmezőséggel, szilárd tőkemegfeleléssel és likviditási pozícióval rendelkezik. A bankcsoport az idei év első kilenc hónapjában jelentős, több mint 184,3 milliárd forintos korrigált adózás előtti eredményt ért el, a korrigált tőkearányos megtérülési mutatója pedig 18,1%.
2025. 11. 21. 05:30
Megosztás:

Az érdeklődő vállalkozók már jelentkezhetnek a SEED Alapítvány Országos Vállalkozói Mentorprogramjára

Személyes támogatással, valódi tapasztalattal, bizonyított eredményekkel folytatódik a Kormány és az Európai Unió társfinanszírozásával, 1,5 milliárd forintos keretből megvalósuló Országos Vállalkozói Mentorprogram. A program 2025 és 2027 között 400 hazai vállalkozó személyre szabott fejlesztését és mentori támogatását célozza, kiemelt figyelemmel a női, fiatal, generációváltó és társadalmi vállalkozásokra. Az érdeklődő vállalkozók a https://seed.hu/szintlepes/ weboldalon jelentkezhetnek a mentorprogramra.
2025. 11. 21. 05:00
Megosztás:

A Waberer’s csoport kivásárolja a Magyar Posta Biztosító kisebbségi tulajdonosát

A Waberer’s csoport kivásárolja a Magyar Posta Biztosító Zrt. kisebbségi tulajdonosát, és 100 százalékos tulajdonrészt szerez a biztosítóban - tette közzé a Waberer’s International Nyrt. a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján csütörtökön.
2025. 11. 21. 04:30
Megosztás:

Mennyire gondolkodik előre és gondoskodik magáról a magyar?

Az Öngondoskodási Index 2025 kutatás szerint a tudatos pénzügyi tervezés egyre inkább beépül a mindennapokba. A magyar lakosság pénzügyi tudatossága tovább erősödik, és ez leglátványosabban a fiatalok körében figyelhető meg.
2025. 11. 21. 04:00
Megosztás:

Átadták a Pénzügyi Tudatosság Fejlesztéséért Díjakat

Átadták a Pénzügyi Tudatosság Fejlesztéséért Díjakat csütörtökön a Nemzetgazdasági Minisztériumban (NGM), az idén három diák, öt pedagógus és egy oktatási intézmény részesült az elismerésben.
2025. 11. 21. 03:30
Megosztás:

Horvátországban tovább bővül az árstopos termékek listája

A horvát kormány hetvenről százra növelte az árstoppal érintett termékek, illetve termékkategóriák számát - közölte a kabinet ülését követően Ante Susnjar gazdasági miniszter, a döntéssel a magas megélhetési költségek által leginkább sújtott fogyasztókat szeretnék segíteni.
2025. 11. 21. 02:30
Megosztás:

Karácsonyi hal árak 2025

Milyen karácsonyi hal árak várnak ránk idén? Élőponty kiló ára, szeletelt ponty ára. Hány forint egy kiló harcsa vagy épp afrikai harcsa 2025 karácsonyán? Cikkünkből minden kiderül.
2025. 11. 21. 02:00
Megosztás:

Siess, ha pénzt akarsz! Januártól szigorodik a hitelfelvétel

Januártól életbe lépnek azok az új JTM-előírások, amelyek szigorítják a lakáshitelezést, és különösen a nettó 600–800 ezer forint közötti jövedelemmel rendelkező ügyfeleknél eredményezhetnek érezhető hitelösszeg-csökkenést. De mire kell most igazán figyelni?
2025. 11. 21. 01:00
Megosztás:

Így spórolhatsz legálisan 40%-ot a fűtés költségeden!

Magyarországon az alacsonyabb bevételű háztartások átlagosan költségvetésük 14 százalékát költik energiára, miközben az épületek 70 százaléka nem megfelelően szigetelt.
2025. 11. 21. 00:30
Megosztás:

Francia-magyar együttműködés az európai agrárium jövőjéért

Fenn kell tartani a jelenlegi uniós agrártámogatási rendszert és meg kell őrizni a gazdáknak járó forrásokat, ebben a küzdelemben hazánk számít Franciaországra is – közölte Nagy István agrárminiszter, aki Annie Genevard-ral, a Francia Köztársaság mezőgazdaságért, élelmiszeriparért és élelmiszer-szuverenitásért felelős tárcavezetőjével tárgyalt csütörtökön Párizsban, az Agrárminisztérium (AM) közleménye szerint.
2025. 11. 20. 23:30
Megosztás:

Digitap ($TAP) árfolyam-előrejelzés 2025, 2026, 2030

Ahogy a valódi felhasználói hasznosságra építő tokenek egyre több figyelmet kapnak a pusztán spekulatív eszközökkel szemben, a kriptopiac új szakaszba lép.
2025. 11. 20. 23:00
Megosztás:

Új hatóanyaggyártó üzemet avatott az Egis

Az Egis Gyógyszergyár Zrt. Budapesten átadta 112 éves történetének egyik legjelentősebb hatóanyaggyártási fejlesztését. A vállalat saját forrásból finanszírozott, 30 milliárd forintos új üzemében egy globálisan vezető készítmény hatóanyagának gyártását végzi majd - tájékoztatta a társaság csütörtökön az MTI-t.
2025. 11. 20. 22:30
Megosztás:

PEPE Coin bálna most egy olyan altcoinba önti a pénzét, amelynek tokenfeloldása 2035-re tolódott

Egy legendás PEPE-bálna, aki korábban 36 millió dollárnyi nyereséget realizált, most agresszívan halmozza fel az Aster (ASTER) tokent, miközben a projekt szigorítja tokenfeloldási ütemtervét, és az árfolyam jóval a Binance-alapító CZ átlagos belépési ára fölött forog.
2025. 11. 20. 22:00
Megosztás:

463 millió dollár tűnt el? A Bitcoin ETF súlyos veszteséget szenvedett, miközben a befektetők a Digitap ($TAP) 2 millió dolláros előértékesítésének biztonságába menekülnek

Rekordot döntő, 463 millió dolláros tőkekiáramlás rázta meg a BlackRock Bitcoin ETF-jét, ami megingatta a kriptopiacot. Ez a jelentős eladási hullám árcsökkenést okozott a főbb kriptovaluták, így a BTC és az ETH esetében is.
2025. 11. 20. 21:00
Megosztás:

A Franklin Templeton XRP ETF-je akár 150–250 millió dolláros első napi forgalmat is elérhet – állítja egy elemző

Az XRP közösség nagy figyelemmel kíséri, ahogy a globális vagyonkezelő óriás, a Franklin Templeton felkészül a spot XRP ETF-je, az EZRP elindítására.
2025. 11. 20. 20:30
Megosztás:

Alsóbbrendű utakat újítanak fel Nógrád vármegyében

Négy és öt számjegyű utakat újít fel Nógrád vármegyében a Magyar Közút Nonprofit Zrt., több mint 37 kilométernyi mellékút teljes körű felújítását indították el 20 útszakaszon a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) Plusz keretében - tájékoztatta a társaság csütörtökön az MTI-t.
2025. 11. 20. 20:00
Megosztás:

Stabil a magyar nagyvállalatok beruházási kedve

A magyar nagyvállalatok nagyobb része stabil fejlesztési kedvvel kezdi a következő évet, 52 százalékuk tervez beruházást egy éven belül - közölte a K&H csütörtökön az MTI-vel.
2025. 11. 20. 19:30
Megosztás:

A vállalatok közel fele küzd a munkaerő megbízhatatlanságával Magyarországon

A fizikai munkavállalók megbízhatósága ma a magyar munkaerőpiac egyik legégetőbb kérdése – derül ki a Jobtain kutatásából, amely több mint száz HR-szakember és vezető részvételével készült. A válaszadók 88%-a a megbízhatóságot nevezte meg a legfontosabb kiválasztási szempontként, megelőzve a fizikai állóképességet (60%) és a szakmai tapasztalatot (54%).
2025. 11. 20. 19:00
Megosztás:

Jogerősen is kimondta a bíróság: Oszkó Péternek és az OXO Properties Holdingnak nincs felelőssége az Ivanka Factory Zrt. felszámolásáért, és kártérítéssel nem tartoznak

Jogerősen is kimondta a bíróság: Oszkó Péternek és az OXO Properties Holdingnak nincs felelőssége az Ivanka Factory Zrt. felszámolásáért, és kártérítéssel nem tartoznak.
2025. 11. 20. 18:30
Megosztás:

GVH-elnök: „A digitalizáció a verseny- és a fogyasztóvédelmi jogot is átformálja”

A magyar családok és gyermekek célzott védelme, a mesterséges intelligencia versenyjogi vetületei és a versenyjog magánjogi érvényesítése kerültek a középpontba a VII. Magyar Versenyjogi Fórumon, Budapesten.
2025. 11. 20. 18:00
Megosztás: