már az összes minősített fogyasztóbarát otthonbiztosításnál működik az átnavigálás
A jegybank felidézte: tavaly márciusban indította el a minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítási (mfo) termékek közötti választás megkönnyítése érdekében összehasonlító oldalát, amelyet indulása óta már több mint 20 ezer alkalommal látogattak meg az érdeklődők.
Augusztusban az oldal új, kényelmi funkcióval bővült, mostanra pedig mind a hét biztosító mfo-termékei esetén van lehetőség arra, hogy az ügyfelek a kiválasztott termék megkötését a biztosító online felületére átnavigálva a már megadott adatok ismételt rögzítése nélkül kezdeményezhessék.
A MNB közleménye szerint az ügyfeleknek a megkötött lakásbiztosításukat érdemes az évforduló előtt legalább két hónappal áttekinteniük, valamint friss kalkulációt végezni egyéni igényeik alapján. Meglévő szerződéseiket - a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításhoz hasonlóan - 30 nappal az évforduló előtt tudják felmondani, de az adott biztosítón belül évfordulótól függetlenül tudnak mfo-termékre váltani.
Az MNB felhívta a figyelmet, hogy érdemes a lakásbiztosításokat átnézni és minősített fogyasztóbarát otthonbiztosításra váltani, mert az ingatlanok értéke is jelentősen nőtt az utóbbi időben.
A fogyasztóbarát otthonbiztosítások kedvező díjért az eddiginél magasabb szintű, várhatóan átlagosan másfél-kétszeres szolgáltatást nyújtanak, fölösleges többletszolgáltatások- és kiadások nélkül, egyszerűen összehasonlítható módon. Kevesebb kizárással élhet a biztosító, mint a korábbi biztosításoknál.
A biztosítóval való kommunikáció, a kárbejelentés és a kárrendezés teljes folyamata digitálisan is végezhető. Az ügyfél egzisztenciális helyzetét fenyegető károk esetén a biztosítók rendkívüli kárfelmérési és kárrendezési eljárást alkalmaznak, valamint kárelőleget nyújtanak. A kárrendezés időtartalma 100 ezer forint alatti kifizetési összegnél maximum 5, e fölött 10 munkanap lehet csak. A lakásbiztosítás a megkötése utáni 3. negyedévtől 3 havonta igény szerint bármikor felmondható.
Az mfo-kalkulátor fejlesztése illeszkedik ahhoz a jegybanki elváráshoz, hogy a biztosítók ügyfelekkel való kommunikációja, a kárbejelentés és a kárrendezés teljes folyamata elvégezhető legyen digitálisan - hangsúlyozta közleményében az MNB.