Megbízható és szakértő bankra vágynak a kkv-k

Számos, a pénzügyi szolgáltatókkal szemben általánosan elvárt alapérték mellett a jó hírnevet, a függetlenséget is fontosnak tartják bankjuk kapcsán a kis- és középvállalkozások – derül ki abból a mélyinterjús kutatásból*, amelyet a CIB Bank anyavállalata, az Intesa Sanpaolo Csoport készített el négy régiós országban, köztük Magyarországon.
A kutatás eredményei szerint a magyarországi kkv-k változatlanul fontosnak tartják, hogy a velük kapcsolatban álló pénzintézet kellően nagy fiókhálózattal rendelkezzen, ám ezzel együtt az is alapvető elvárás, hogy a napi pénzügyeiket digitális csatornákon intézhessék. A legfontosabb, a kkv-k által megemlített, a bankkal szemben elvárt tulajdonságok között szerepelt a megbízhatóság, a stabilitás, a jó hírnév, a szakértelem, illetve a széles termék- és szolgáltatási paletta is. „A CIB Bank a kis- és közepes vállalkozások stratégiai partnere. Nem csupán pénzügyi szolgáltatásokkal segítünk ennek a speciális vállalkozói körnek, hanem releváns ágazati szakértelemmel is hozzá kívánunk járulni a sikereikhez. A pandémia idején felértékelődött az ügyfelek szakértői segítség iránti igénye, és az elmúlt hetekben is azt tapasztaltuk, hogy új ügyfelek is megemelkedett számban fordultak hozzánk.” – mondta Győr Tamás, a CIB Bank kkv szegmensért felelős igazgatója.
A kisebb méretű (részben induló) vállalkozások számára ugyanakkor nagyon fontosak a számlaköltségek, a hitelkamatok, az árfolyamok is, és azt is elvárják, hogy ne merüljenek fel rejtett díjtételek a szolgáltatásoknál. A fenntarthatóság egyelőre nem tartozik azon értékek közé, amelyeket a kkv-k a bankjuk kapcsán kiemelten fontosnak tartanának.
A kutatás külön kitért a nemzetközi háttér előnyeinek kérdésére is. Itt a megkérdezettek a lehetséges előnyök közé sorolták a hitelességet és a biztonságot, illetve a széles termékpalettát is. Azoknál a vállalkozásoknál pedig, amelyek külpiacokon is jelen vannak, a bank nemzetközi jelenléte további előnyökkel is járhat a válaszadók szerint.
A CIB Bank legnagyobb, vállalati ügyfelek számára fontos értékei között említették a megkérdezettek a jó, korrekt és szakértő személyes kapcsolatokat, a felhasználóbarát vállalati digitális banki felületet és a magas színvonalú treasury szolgáltatást. „A kutatás eredményei megerősítenek minket abban, hogy jó úton járunk, amikor a személyes kiszolgálásra és a kapcsolatok minőségére helyezzük a hangsúlyt. Amellett, hogy törekszünk ügyfeleinket magas szakmai színvonalon kiszolgálni és támogatni minden élethelyzetben, kimondott célunk, hogy kevesebb formális kötöttséggel tegyük szerethetőbbé is a bankolást.” – tette hozzá Győr Tamás.