Nagy a baj a Nike-nál: nem mennek a méregdrága cipők?
A világ első számú edzőcipő-, sportruházat- és sportszergyártója 2025-ös üzleti évének első negyedévében 11,59 milliárd dolláros bevételt termelt, ami 10 százalékkal kevesebb, mint egy évvel ezelőtt, és némileg elmarad a várt 11,65 milliárdtól is.
A nyereség 70 cent lett részvényenként, ami a 52 centes konszenzust felülmúlja, de éves összevetésben visszaesést jelent.
A versenytársak erősödése miatt a népszerű márkától egyre több vásárló fordult el az utóbbi időben, amit a cég az innováció hiányának tulajdonított. Nemrég új vezérigazgatót jelentettek be, akitől a negatív trend megfordítását várják.
A Nike második negyedéves előrejelzése sem volt bíztató, a vezetőség 8-10 százalékos bevételcsökkenésre számít az előző évhez képest, miközben a piac csak 6,7 százalékot vár eddig. A csalódást keltő eredmények hatására az árfolyam 6 százalékot esett a tőzsdezárás utáni kereskedésben.