Nem kell már protekció, hogy egy beszállító elérje a HR-es döntéshozókat

Melyik beszállító ne ismerné a végeláthatatlannak tűnő procedúrát, amíg egy multi céghez bekerül? A kiválasztási és árajánlatadási, valamint elfogadási folyamat végeláthatatlan és időigényes útvesztőjében gyakran el is tévednek mind a szolgáltatók, mind pedig a kiválasztást végző cégek HR-esei.

Nem kell már protekció, hogy egy beszállító elérje a HR-es döntéshozókat

Ráadásul sok esetben protekció vagy ismeretség nélkül lehetetlen eljutni a megfelelő illetékesig, aki dönthet a beszállítóval kapcsolatban. Ezen próbál segíteni egy újonnan indult ingyenes online platform, ami összeköti a HR-eseket és a beszállítókat.

A napokban indult HRshaker.hu sokéves tapasztalat után jött létre és egyedülálló abban a tekintetben is, hogy célirányosan feltett kérdésekkel és videóinterjúkkal teszi átláthatóvá a beszállítók erősségeit vagy a róluk szerzett tapasztalatokat.

A HR-es döntéshozók egy-egy új projekt során sokszor nem is látják át igazán, mit keresnek, ezért leginkább az ár alapján döntenek. Míg átláthatóbb, célirányosabb információk alapján nem csak könnyebb és pontosabb döntés születhetne, de nem is feltétlenül a legolcsóbb beszállítóra esne a választás. A szolgáltatók a platform használatával megspórolhatnák az árversenybe fektetett energiáikat.

„Tulajdonképpen mi is a HR-esek beszállítói vagyunk, ezért pontosan ismerjük a folyamatot. Ez a beszállítók szemszögéből úgy néz ki, hogy kinéznek egy céget, ahová be szeretnének kerülni és ezért minden követ megmozgatnak. Ilyenkor azonban már vagy a portán vagy a titkárnőnél elakad a folyamat és nem tudnak tovább jutni, csak ha kifejezetten ötletesek vagy annyiszor próbálkoznak, hogy a másik fél már megunja és végül továbbengedi.

Nyilvánvalóan ezt a folyamatot a legkevesebben szeretik csinálni, ráadásul ilyenkor kicsit a véletlenre van bízva a dolog. Azt szokták mondani, hogy egy multihoz bekerülni csak protekcióval vagy ismeretségen keresztül lehet. Akinek azonban nincs protekciója, nem akar kuncsorogni vagy nincs lelki ereje, hogy ezt a folyamatot végig csinálja, általában felvesz egy sales-es csapatot. Egy jó sales-es csapat pedig nem a legolcsóbb mulatság.

A HRshaker egy olyan platform tulajdonképpen, ami ingyenes online sales-ese lehet a beszállító cégeknek. Itt igazából arról van szó, hogy a HRshaker járja körbe a HR-eseket a cégek helyett” - fejtette ki Kreisz Eszter, a hrshaker.hu alapító-tulajdonosa, a munkaerőközvetítéssel foglalkozó Tehetségrendszer ügyvezetője.

Kikerülhetőek a többkörös árajánlatkérések

A tulajdonos szerint a beszállítók gyakran szembesülnek véget nem érő árajánlat-egyeztetésekkel és sokszor csak a többedik egyeztető kör után derül ki, hogy valójában nem is ők a megfelelő partnerei egymásnak.

„A beszállítók sokszor találják szemben magukat azzal a problémával, hogy ha valamilyen módon el is jutnak a kinézett cég illetékeséhez, egy nagyon bonyolult árajánlatadási procedúra következik. Egy HR-es ugyanis megkeres minimum három beszállítót, de nem ritkán akár nyolcat is és elkezdi őket egymással versenyeztetni.

Eközben a HR-es nem tudja pontosan megfogalmazni, hogy mit szeretne, ha még nem volt ilyen profilja a cégnek, a beszállító pedig nem tudja pontosan, mire adjon árajánlatot. A beszállító tudja, hogy a többi cég is ott van és versenyzik, úgyhogy egyáltalán nem fektet sok energiát abba, hogy az árajánlat hamar és nagyon precízen elkészülhessen.

Ez valójában mindenkinek egy kínkeserves folyamat és azt szokták nekünk mondani, hogy a harmadik vagy negyedik árajánlat-módosítási és újratárgyalási körnél véletlenül egy kis elszólásból kiderül, hogy egyáltalán nem is egymást keresik. Mert vagy nincs ilyen szolgáltatásuk vagy a HR-es olyan speciális dolgot kér, amit a szolgáltató nem tud megadni. Rengeteg fölösleges munka van az árajánlatadással kapcsolatban, ezért ezt nem is kedvelik túlzottan a beszállítók” - tette hozzá Kreisz Eszter.

Releváns információs aloldalban gyűjti össze a tudnivalókat

A HRshaker felülete azért kedvező mind a HR-esek, mind pedig a beszállítók számára, mert olyan információkat gyűjt össze a cégekről, amelyek nagyban megkönnyítik a döntést, ráadásul lehetővé teszi azt is, hogy ne pusztán az árajánlat döntse el, ki a legmegfelelőbb partner.     

„Ha össze van szedve a beszállítókról egy egész infó-csomag ezen a felületen, akkor mintegy harminc százalékkal gyorsítjuk az árajánlatadási és az elfogadási procedúrát. Ráadásul azáltal, hogy egy ilyen bemutatkozó oldala lesz egy beszállító cégnek, teljesen megváltozik a HR-esek döntési mechanizmusa. Nem azt fogják nézni, hogy ki a legolcsóbb, hanem azt látják, hogy ez az adott partner miért nélkülözhetetlen nekik.

Ez tulajdonképpen megint egy sales-es folyamat, hiszen megvan annak a metodológiája, hogyan lehet egy beszállítóról minden fontos információt úgy összegyűjteni és összefoglalni, hogy attól a HR-eseknek megváltozzon a gondolkodása és immár ne csak az árat lássa maga előtt, de érzelmi döntést is tudjon hozni.”

Az euró-forint árfolyamát most ez támogatja

EURHUF: segített a Fitch: a Fitch péntek esti döntése az BBB adósságbesoroláshoz tartozó kilátásjavításról nagyban segítette tegnap a forint árfolyamát.
2024. 12. 10. 15:00
Megosztás:

Gazdaságos csomagolóanyagok: celofán tasak vagy papírzacskó?

Mindennapjainkban egyre fontosabb kérdéssé válik, hogyan csökkenthetjük a hulladéktermelést, miközben gazdaságosan és praktikusan csomagoljuk termékeinket. A fenntarthatóság jegyében két népszerű választás emelkedik ki: a celofán tasak és a papírzacskó. De melyik a jobb? Nézzük meg az előnyöket, hátrányokat és a gazdaságos megoldásokat!
2024. 12. 10. 14:30
Megosztás:

Nagy Márton: a kormány alacsony szinten tartja az inflációt, a hangsúlyt a termelékenység növelésére kell helyezni

A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai alapján az infláció novemberben is az előzetes kormányzati jelzéseknek és a piaci várakozásoknak megfelelően kedvező, tartósan alacsony szinten maradt. Novemberben az infláció az előző évhez képest 3,7 százalékot, míg az előző hónaphoz mérten 0,5 százalékot ért el.
2024. 12. 10. 14:00
Megosztás:

Fast 50 Central Europe 2024: Itt vannak a régió legdinamikusabban fejlődő vállalatai

A Deloitte Technology Fast 50 Central Europe program újabb mérföldkőhöz érkezett, hiszen idén ünnepli 25. évfordulóját. A rangsor a régió legdinamikusabban növekvő technológiai vállalatainak kiemelkedő teljesítményét ünnepli, valamint az innovációt és a pozitív társadalmi hatást ismeri el. A magyar vállalatok idén is kiemelkedően szerepeltek: a scoutlabs, a Parkl Digital Technologies és a Mito Digital is díjazásban részesült innovatív és fenntartható megoldásaikért.
2024. 12. 10. 13:30
Megosztás:

Félrevezető állítások miatt bírságolta meg a GVH a City Taxit

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) lezárta versenyfelügyeleti eljárását a City Taxi Fuvarszervező Szövetkezettel (City Taxi) szemben. A GVH az eljárás során megállapította, hogy a vállalkozás az „árgaranciára” és kizárólagos tulajdonságára irányuló kereskedelmi gyakorlatával megtévesztette a fogyasztókat. A nemzeti versenyhatóság felhívja a vállalkozások figyelmét, hogy reklámüzeneteiket mindig kiemelt körültekintéssel alakítsák ki, emellett pedig érdemes lehet utánajárni a GVH korábbi döntéseinek is a kérdéses gyakorlat kapcsán.
2024. 12. 10. 13:00
Megosztás:

Megfontoltan költünk ajándékokra az idei karácsonyi szezonban

Az emberek többsége már 3-4 héttel karácsony előtt megkezdi az ajándékok beszerzését, csupán 1 százalék az, aki az utolsó pillanatra hagyja a vásárlást. A megkérdezettek nagy része előre eltervezi, hogy mire mennyit szeretne költeni, a legtöbben pedig legfeljebb 50 ezer forintot szánnak idén ajándékokra - derült ki az MBH Bank reprezentatív kutatásából.
2024. 12. 10. 12:30
Megosztás:

Hölgyem, elkérhetem a gérvágót?

Az építőipar férfias terep, ahol a nők jelenléte még mindig ritkaságszámba megy. A szakmát övező sztereotípiák és előítéletek sokáig távol tartották a nőket, és bár az utóbbi években egyre több helyen láthatunk változást, a bizalmatlansággal még mindig gyakran meg kell küzdeniük. A Mapei Kft. rácáfol a hagyományos mintákra: a munkavállalók 40 százaléka nő. Ez az arány nem túl gyakori a hazai építőiparban.
2024. 12. 10. 12:00
Megosztás:

A Volkswagen megőrizte vezető szerepét az európai újautópiacon

A Volkswagen több mint 10 százalékos részesedésével az idén is vezető szereplő az európai újautópiacon, Magyarországon pedig stabilan a négy legnépszerűbb márka között van - mondta a Volkswagen konszern járműveit importáló Porsche Hungaria ügyvezető igazgatója újságíróknak.
2024. 12. 10. 11:00
Megosztás:

Mire figyeljenek ma a befektetők?

A kínai és hongkongi részvények ma megugrottak, miután a politikai döntéshozók a növekedés ösztönzésére irányuló intézkedések fokozására tettek ígéretet, bár a kiábrándító kereskedelmi adatok mérsékelték a részvényárfolyam-emelkedést.
2024. 12. 10. 10:30
Megosztás:

Alig mozdultak a fejlett piaci kötvényhozamok

Tegnap nem jelent meg fontosabb makrogazdasági adat sem az USA-ban, sem Európában.
2024. 12. 10. 10:00
Megosztás:

Drágult az olaj a szíriai események hatására

A Wall Street főbb indexei hétfőn az AI részvények árának csökkenése miatt alacsonyabban zártak.
2024. 12. 10. 09:30
Megosztás:

Emelkedtek a nyugat-európai tőzsdék hétfőn, a zöld tartományban zárt a BUX is

Hat hete a legmagasabb szinten zártak az európai részvények hétfőn, a bányászati és a luxusipari részvények vezetésével, miután a lassuló kínai gazdaság támogatására újabb ösztönző intézkedéseket ígért a pekingi kormány.
2024. 12. 10. 09:00
Megosztás:

Az EU-s cégek 22%-át támadták már meg kiberbűnözők

Stratégiai együttműködési megállapodást kötött a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett kibervédelmi cég, a ViVeTech Nyrt. a kiberbiztonsági technológiák fejlesztésével foglalkozó Clarabot Zrt.-vel. Ennek értelmében a ViVeTech Nyrt. egyrészt részesedést szerezhet a Clarabot Zrt.-ben, másrészt ezen együttműködésre alapozva megkezdi egy, az adat- és videókommunikációs folyamatok, illetve az adattárolás területén egyedülálló kibervédelmi eszköz, a ViVeSecBox nemzetközi piaci bevezetését is.
2024. 12. 10. 08:30
Megosztás:

Résen voltak az autósok, több mint 6 százalékkal többen váltottak kötelezőt

Növekedéssel zárult az idei kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampány - közölte a Netrisk a saját adatai alapján. A biztosítást váltók átlagban több mint 18 ezer forintot spórolnak jövőre az új szerződésükkel. A legnépszerűbb márkákat nézve a Toyoták majdnem 20 ezer forintot, az Opelek pedig 16 ezer forintot spórolnak az új kötelezőjükkel. A váltásban „részt vevő” autók átlagosan 21 évesek, míg a legidősebb autó 69 éves volt.
2024. 12. 10. 08:00
Megosztás:

Változó stratégiák a tőkejavak realizálásában: Miért támaszkodnak a bankok és pénzintézetek egyre inkább az aukciósházakra?

A tőkejavak értékesítési szerkezete átalakulóban van. Míg a bankok és a pénzintézetek korábban főként a gépkereskedők közvetlen értékesítésére támaszkodtak, mostanra felismerték a szakosodott aukciósházak előnyeit. Ennek oka, hogy nemcsak helyi kapcsolatot jelentenek az eladók számára, hanem széles vevői bázisuknak köszönhetően világszerte magasabb bevételeket érnek el.
2024. 12. 10. 07:30
Megosztás:

Ezresével készülnek a dubaji csokik Nagykanizsán

Fejlesztések is történtek és új munkatársak felvételére is szükség volt, hogy a szakácsolimpián bronzérmes Jakabfi Dávid nagykanizsai műhelyében ki tudják szolgálni a vevőket a dubai csokoládéval. Az arab desszert annyira keresetté vált, hogy már a bejglinél is népszerűbb karácsony előtt, s előjegyzéssel lehet csak hozzájutni, legkorábban januári szállítással. Egyetlen kivétel van: egy decemberi jótékonysági eseményen még kétezer darabot kínálnak, a befolyt összeg egy részéből daganatos gyerekeket támogatva.
2024. 12. 10. 06:00
Megosztás:

Még a mosdóba is velünk jönnek a videójátékok

A videójátékokról sokaknak a gyerekek jutnak eszébe, pedig felnőtt korban is ugyanolyan népszerű hobbi. A játékok iránti érdeklődés a 15-25 évesek körében a legnagyobb, ennek a korosztálynak a háromnegyede szokott videójátékozni. A Reacty Digital 2024-ben is elkészítette az éves rendszereséggel megismételt Videójáték és e-sport kutatását, melynek a videójátékozási szokásokra vonatkozó legfontosabb eredményeit az alábbi cikkben foglaljuk össze.
2024. 12. 10. 05:30
Megosztás:

Karácsonykor esszük meg az éves halfogyasztásunk 35-40 százalékát

Bár a hazai táplálkozás szerint hetente legalább egyszer halat kéne ennünk, sajnos a magyarok egy főre jutó halfogyasztása messze az európai átlag alatt marad a kb. 7 kg/fő mennyiséggel. Ráadásul ennek jórésze az év végi ünnepek alkalmával kerül csak az asztalra, ezért a halvásárlás hazánkban még mindig nagyon erősen a karácsonyi szezonhoz kötődik. Pozitívumnak tekinthető az a tendencia, hogy decemberben viszont a halfogyasztás évről-évre növekszik, ezért az elmúlt évek tapasztalatait figyelembe véve idén is növekvő mennyiséggel kalkulálnak a kereskedők. Látható az is, hogy a halételek iránti gasztronómiai érdeklődés is egyre nagyobb – mondják az Auchan szakértői.
2024. 12. 10. 05:00
Megosztás:

Nőtt a munkanélküliség Csehországban

Novemberben 0,1 százalékponttal, 3,9 százalékra emelkedett a munkanélküliség Csehországban az egy évvel korábbihoz képest- közölte a cseh munkaügyi hivatal hétfőn Prágában.
2024. 12. 10. 04:30
Megosztás:

Az átlagbér harmadát lakástörlesztésre költik a most szerződők

Egy év alatt kétszeresére, 18,2 millió forintra emelkedett az átlagos piaci lakáshitel szerződések összege. Miután a béremelkedés és a kamatok csökkenése az emelkedésnek csak kisebb részét tudta ellensúlyozni, az őszi hónapokban a bankokkal szerződő családok már azt vállalták, hogy a nettó átlagbér 33 százalékának megfelelő törlesztőrészletet fizetnek – hívja fel a figyelmet Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.
2024. 12. 10. 04:00
Megosztás: